[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

voor 5.00h vertrekken!


Dennus The Mennus

Recommended Posts

  • Forumlid

daar heb je gelijk in Dokus, alleen als de rest van (controlerend)europa die speciale vermelding van nachtarbeid niet in aparte bepalingen meeneemt in het controlebeleid (iedere lidstaat mag en kan iets afwijken van de oorspronkelijke wet en regelgeving in europa), dan verklaart het waarom er nog niemand buiten nederland bekeurd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je wordt gewoon horendol van al die regelingen ..... en hoe meer van die regelingen er zijn des te minder ik mij er aan wens te houden

Idd maar je word ook gek gepraat door collega's die dingen (ongewild?!) verkeerd interperteren en daar een soort van eigen verhaal vertellen. En dan krijg je een soort van domino effect....:ja:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

voor diegene onder ons die op zeker willen spelen en niet af willen gaan op uitspraken van ( domme en/of onwetende) collegas, heb ik hier een link naar de BAG, ja sorry het is in het duits, waarin je kunt lezen dat voor 5 uur vertrekken in iedergeval in Duitsland geen gevolgen heeft voor je dagelijkse arbeidstijd...........:

http://www.bag.bund.de/cae/servlet/contentblob/9950/publicationFile/607/Artikel_LenkRuhezeiten07.pdf

ik hoop dat de link werkt, ik heb hier weinig ervaring mee, met het doorlinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vraagje,

weet iemand of t waar is en waar ik dit dan kan vinden dat als je voor 5.00h vertrekt je maar 10 diensturen mag maken.

bvd Dennus the mennus

je dag heeft 24uur daarin mag je 9 rij uren maken 2x 10

dus het ligt er aan hoe laat je op maandag bent begonnen

als je maandag om 6uur bent begonnen

kun je nooit in die week om 5uur beginnen

want dan heb je teveel rij uren:ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maandag begin ik om 6.00 uur, heb die dag 5 rij uren en ben om 16.00 uur uitgewerkt.

Dinsdag begin ik om 3.00 uur.

Volgens jouw redenering mag dit niet, maar daarmee zit je er toch echt naast, want het is helemaal volgens de regels.

Ook in dit rijtje een goeie: Zondagavond om 20.00 vertrekken en 4 uurtjes sturen en dan plat. Hoelaat mag je dan 's maandags beginnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook in dit rijtje een goeie: Zondagavond om 20.00 vertrekken en 4 uurtjes sturen en dan plat. Hoelaat mag je dan 's maandags beginnen?

Let op dat de zondag uren nog bij het totaal van de voorgaande week(en) geteld wordt Dus let op je max 90 rijuren en we waren er uitgekomen dat na een wettelijke nachtrust weer een nieuwe 24uurs periode begint:ja:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?26750-Weekend-rust&highlight=nachtrust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je dag heeft 24uur daarin mag je 9 rij uren maken 2x 10

dus het ligt er aan hoe laat je op maandag bent begonnen

als je maandag om 6uur bent begonnen

kun je nooit in die week om 5uur beginnen

want dan heb je teveel rij uren:ja::ja:

Wat een onzin allemaal, gewoon na een periode van 9 of 11u rust , kunnen er gewoon 10 rij uren worden gemaakt;2x in de week maximaal (maar dat moet maar net uitkomen)..En volgens mij mag je elke dag 15 DIENSTuren maken. Maar wat sommige hier allemaal verzinnen..Denk dat iedeeren wel weet hoe de rijtijdenwet in elkaar zit, dan beginnen ze ook nog over arbeidstijden te zeuren..

Pfff:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in dit rijtje een goeie: Zondagavond om 20.00 vertrekken en 4 uurtjes sturen en dan plat. Hoelaat mag je dan 's maandags beginnen?

Mag je dus Maandag om 9u beginnen, als je om 24.00 stil staat.. Wel met die 2 wekelijkse rijtijd rekening houden dat de Zondaguren erbij komen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar je moet je niet allemaal laten opnaaien door die verhalen..

Ik probeer me ook altijd aan de regels te houden, maar ik ben ook niet roomser dan de paus.. Ik bedoel als ik zit te rijden en denk ik kan precies tot dat restaurant komen vandaag, en ik krijg onverwacht wat file waardoor je op 10u10min zit da is het shit happens maar ik ga naar dat restaurant. Als het voor de baas uikomt moet je soms ook over je uren.

Dan draai ik wel een printje uit en zet er op zn Frans op file en geen parkeerplaats beschikbaar, dat zullen ze meestal wel begrijpen..Ik ga toch niet op de vluchtstrook staan..

Maar over die 10 dienst uren waar het hier over gaat , begrijp ik echt niet, daar zul je ze onderweg bij een controle echt niet over horen.. Gr Bartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is geen onzin maar wet, en we verzinnen het niet maar het staat geschreven.

Nog steeds weet niet iedereen hoe het in elkaar zit.

Het verandert nog al eens, de laatste keer was dat in 2007 en nog weten velen niet hoe het zit zoals je hier herhaaldelijk kunt lezen.

En dit vndt ik een vreemde opmerking "2x in de week maximaal (maar dat moet maar net uitkomen).." je stop gewoon na 10 uur, ook als je niet thuis komt:D daarom staan ze tegenwoordig op de vluchtstrook te slapen;)

het enige juiste antwoord hierop:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?21569-rijtijden-wettelijke-rust

jammer, maar je hebt het een beetje fout.......

daarom zet ik zelf liever een link neer naar een officiële site als ik iets beweer.

voor mensen denken dat iets waarheid is, naar aanleiding van een bewering die achteraf niet klopt.

krijg je alleen maar verwarring van, en die is er al teveel.

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden