[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vosa verkoopt vrachtwagen


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb 10 minuten geleden gesproken met PC Mo Morrison hij vertelde mij dat de politie nu een verouderde wetgeving gebruikt om mensen met magneten en dubbele kaarten te bestraffen. De auto word in beslag genomen en vervolgens verkocht en de opbrengst gaat direkt in de spaarpot van de politie.

Afgelopen maand verkochten zij een Belgische vrachtwagen die 14 dagen oud was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vindt je het erg, als ik dit een erg sterk verhaal vind?:confused:

Natuurlijk mag jij dit een sterk verhaal vinden, als ik het van een chauffeur gehoord had zou ik het zelfde denken.

PC Morrison is een politieman waar ik regelmatig mee spreek als ik de boetes betaal voor onze klanten en hij verteld geen sprookjes. Aangaande de legaliteit hebben wij onze bedenkingen maar dit kan alleen voor een rechtbank worden uitgevochten om dit te doen zullen wij eerst een klant moeten vinden die zich in deze situatie bevind en die vervolgens bereid is om de kosten te dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zou ik ff mee wachten!!!

in belgie was het ook zo in het verleden, dat als je er een verkeersboete niet direct en ter plekke kon betalen, je wagen in beslag werd genomen.

daarna moest je binnen een bepaalde tijd die boete kontant afrekenen, op het belgische politieburo, zo niet dan werd je auto per opbod verkocht.

als dat in belgie kon en kan, waarom dan niet in engeland???

Het in beslag nemen in verband met onbetaalde boetes gebeurd al lang in Engeland. In dit geval gaat het om het gebruik van een magneet of dubbele kaarten. De wagen word een onderdeel van het gepleegde misdrijf ( valsheid in geschrifte ) de wetgeving was in eerste instantie ontworpen om voertuigen van misdadigers in beslag te nemen, men past dit nu ook toe in het vervoer over de weg.

Nu men heeft uitgevonden hoe men in de VU kan zien of er een magneet gebruikt is komt het naar boven dat dit geen uitzonderingen zijn maar een regelmatig gebeuren, vandaar dat men nu tot inbeslagname overgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar is het niet een beetje erg overdreven om een auto van 2 weken oud te gaan verkopen??? :( Ik praat het absoluut niet goed om met een magneet of dubbele kaarten

te gaan rijden, maar ik vindt het in beslag nemen en verkopen van een hagel nieuwe vrachtwagen absoluut niet in verhouding staan! :stom: Dat komt dan toch neer op een boete van rond de €100,000??? Dat gaat toch helemaal nergens over! :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is het niet een beetje erg overdreven om een auto van 2 weken oud te gaan verkopen??? :( Ik praat het absoluut niet goed om met een magneet of dubbele kaarten

te gaan rijden, maar ik vindt het in beslag nemen en verkopen van een hagel nieuwe vrachtwagen absoluut niet in verhouding staan! :stom: Dat komt dan toch neer op een boete van rond de €100,000??? Dat gaat toch helemaal nergens over! :mad:

wisselgeld krijg je terug
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wisselgeld krijg je terug

LOL LOL LOL Tja... Meneer de transportondernemer, we hebben uw hagelnieuwe Scania verkocht voor ongeveer 3 kwart van wat hij waard is omdat U een boete van €1000,- euro krijgt. Dus geeft U ons even uw bankrekening nummer dan maken we de overige €60,000 euro even naar U over. :zegtniets::stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LOL LOL LOL Tja... Meneer de transportondernemer, we hebben uw hagelnieuwe Scania verkocht voor ongeveer 3 kwart van wat hij waard is omdat U een boete van €1000,- euro krijgt. Dus geeft U ons even uw bankrekening nummer dan maken we de overige €60,000 euro even naar U over. :zegtniets::stom:
boete van 1000 euro?????Vergeet t maar:rolleyes:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is het niet een beetje erg overdreven om een auto van 2 weken oud te gaan verkopen??? :( Ik praat het absoluut niet goed om met een magneet of dubbele kaarten

te gaan rijden, maar ik vindt het in beslag nemen en verkopen van een hagel nieuwe vrachtwagen absoluut niet in verhouding staan! :stom: Dat komt dan toch neer op een boete van rond de €100,000??? Dat gaat toch helemaal nergens over! :mad:

Wat is het verschil tussen een nieuwe of een oude auto?

Beide moet het geld mee verdiend worden, met beide is gefraudeerd!

Vind het een goede zaak, paar keer zo iemand met een magneet o.i.d. pakken en ze leren het wel!!

Ik ben voor harde maatregelen op het gebied van fraude in ons werk, dat ze de boel maar eens flink schoon vegen en een hoop rotte appels (@ Sjoeke's pa, geen Karel of Peter :D) en uit gooien!

Dan leert men misschien zich te gedragen!

Op zijn Duits:

ZUGABE! ZUGABE! ZUGABE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

frauderen met een magneet is in mijn ogen bedoeld om extra omzet te maken, dus extra geld te verdienen op een manier die niet mag. (heb t niet over 5 minuten op een terminal maar de echte km vreters). Willens en wetens gokken dat je er geld aan overhoudt. Maar zoals bij gokken wel vaker: meestal verlies je meer dan je wint. Stel nu dat ze zeggen: bij heterdaad betrapt nemen we de auto in beslag en je vind dan nog dat je die gok moet nemen, dan weet je toch waar je mee bezig bent? Dan overzie je toch de consequenties van je gokken? Is het dan overdreven van de VOSA of is het overdreven van de transportonderneming om die gok toch te wagen?

Mijn zegen hebben ze,maar niet aan komen janken als het fout gaat, moet je maar een andere hobby kiezen dan gokken. Dankzij deze types is er een oneerlijke concurrentiestrijd en daar mag net zo hard wat aan gedaan worden als aan al die andere dingen waar iedereen over valt (polen goedkoop laten rijden enz enz)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar opzich hebben jullie wel gelijk. Ik vindt het ook niet erg als dit soort cowboy's keihard aangepakt worden. En één ding is zeker... Als ze jou vrachtwagen zouden verkopen, dan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd om een magneet of dubbele kaart te gebruiken. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk en daar ben ik het nu ook mee eens, veel meer controleren, en streng bestraffen.

dan is gelijk ook het verschil onder het personeel weg, want diegene die wel bereid is om bepaalde risico's te nemen, word nu voorgetrokken op allerlij gebied.

als jij je netjes aan de regels wilt houden, en je collega's bij hetzelfde bedrijf doen dat niet, wie vliegt er dan uit???

juist ja, diegene die de regels wil naleven, dan zegt men dat de arbeidsverhoudingen scheef gegroeid zijn, en dan kun je naar het uwv

en verder bedrijven onderling, het is eigenlijk gewoon concuren op overtredingen.

als bedrijf a zich aan de regels houd, en bedrijf b doet dat niet en rijd alles aan gort.

dan is het vaak zo dat bedrijf b, bedrijf a uit de markt drukt omdat bedrijf b, door hun grotere illegale inzetbaarheid, goedkoper kan werken.

frauderen met een magneet is in mijn ogen bedoeld om extra omzet te maken, dus extra geld te verdienen op een manier die niet mag. (heb t niet over 5 minuten op een terminal maar de echte km vreters). Willens en wetens gokken dat je er geld aan overhoudt. Maar zoals bij gokken wel vaker: meestal verlies je meer dan je wint. Stel nu dat ze zeggen: bij heterdaad betrapt nemen we de auto in beslag en je vind dan nog dat je die gok moet nemen, dan weet je toch waar je mee bezig bent? Dan overzie je toch de consequenties van je gokken? Is het dan overdreven van de VOSA of is het overdreven van de transportonderneming om die gok toch te wagen?

Mijn zegen hebben ze,maar niet aan komen janken als het fout gaat, moet je maar een andere hobby kiezen dan gokken. Dankzij deze types is er een oneerlijke concurrentiestrijd en daar mag net zo hard wat aan gedaan worden als aan al die andere dingen waar iedereen over valt (polen goedkoop laten rijden enz enz)

Is wel lastig om een grens te stellen Bv om ff ergens het fabrieks terrein op te rijden omdat je om 6 uur MOET lossen? Dan kan je ook zeggen dat je die rit niet had moet aannemen. Ik heb wel de indruk dat in de schijven tijd er toch wat minder discussie was over het 'frauderen' Zal het dan toch met de pakkans te maken hebben??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zelfde idee heeft men ook in Frankrijk, ook hier wordt bij overtredingen van de rijtijdenwet de truck aan de ketting gelegd en moet de boete binnen een bepaalde periode betaald zijn, is dit niet zo wordt de auto/combinatie verkocht. Tenminste dat is me 2 jaar terug verteld.
vraag me alleen af als je met een huurauto rijdt hoe ze dat willen doen..........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is wel lastig om een grens te stellen Bv om ff ergens het fabrieks terrein op te rijden omdat je om 6 uur MOET lossen? Dan kan je ook zeggen dat je die rit niet had moet aannemen. Ik heb wel de indruk dat in de schijven tijd er toch wat minder discussie was over het 'frauderen' Zal het dan toch met de pakkans te maken hebben??

Als je het risico wil nemen omdat je om 6 uur moet lossen steek dan je kaart er in en loop het risico dat je gepakt word, 12 stil staan £ 200 boete, dat is geen fraude dat is een overtreding.

18 uur rijden met 2 kaarten of met een magneet is moetwillig de zaak in de maling nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de kleine lettertjes van een huurcontract staat vermeld dat het verboden is illegale activiteiten te doen met het voertuig.

Bij een eventuele inbeslagname wegens het overtreden van de wettelijke regels is de huurder verantwoordelijk en zal de verhuurder de huurder wettelijk in gebreke stellen en alle kosten bij hem/haar invorderen.

en zo hoort t natuurlijk ook:ja:

dus als die auto in beslag wordt genomen heb je een mooie factuur aan je broek hangen van het verhuurbedrijf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zelfde idee heeft men ook in Frankrijk, ook hier wordt bij overtredingen van de rijtijdenwet de truck aan de ketting gelegd en moet de boete binnen een bepaalde periode betaald zijn, is dit niet zo wordt de auto/combinatie verkocht. Tenminste dat is me 2 jaar terug verteld.

In Frankrijk wordt meestal een dienstdoende rechter gebeld(net als in NL met buitenlanders) en deze bepaald de hoogte vd boete. Dit is een voorschot vd opgelegde boete.

Later komt deze overtreding voor de rechter en de boete komt meestal redelijk overeen met 't voorschot wat je al betaald hebt.

Alleen in Frankrijk krijg je een bepaald percentage terug va je boete als je binnen een gestelde termijn betaald. En aangezien je dan dus al betaald hebt, krijg je in iedergeval nog wel een klein deel terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oneerlijke concurentie....

Een bedrijf met 1000+ wagens is ook oneerlijke concurentie, die krijgen flinke kortingen op materiaal, brandstof, verzekeringen enz.

En de vakantie brief kreeg ik ook weleens, dat is minstens 17 jaar terug...:angel:

Eem bedrijf met meer dan 1000 auto's is niet verboden bij de wet. Knoeien met je tacho wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was meer een andwoord op Sjoeke, zei had het over oneerlijke concurentie.

En wetten zijn er om te overtreden:ja:, anders had je ze niet nodig, nog maar gezwegen over het feit dat de meeste totaal onwerkbaar zijn, en gemaakt door mensen die eren niks vanaf weten, en het meer om geld dan veiligheid is te doen.

Of is slapen 15 km van huis normaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden