[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ice grip


Gast Hallowed

Recommended Posts

Even snel mobiel:

ik sta nu bij de bandenkerel. Ik krijg er ice-grip banden op. Iemand ervaring mee? Zij zeggen dat zeer goede banden zijn.

Zal nog proberen een foto te maken van het profiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het profiel bekeken. Zijn inderdaad allemaal 'plaatjes' rubber die uit elkaar gaan.

Misschien dat er in het weekend iemand op reageerd die er mee gereden heeft.

Collega smste me gisteren dat hij nog niet had vast gestaan :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook zachter rubber kijk hier maar.

Henk

Ik had daar ook al gekeken. Ga zo nog effe wat googlen Ben er nog niet aan toe gekomen. laat thuis, en mijn eerste aandacht was voor dat manneke!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik had daar ook al gekeken. Ga zo nog effe wat googlen Ben er nog niet aan toe gekomen. laat thuis, en mijn eerste aandacht was voor dat manneke!

Ik mag hem ook wel dat manneke, je bedoelt Ibo toch?:D

Zou zo'n band niet veel sneller slijten? Vooral als je veel moet sturen op kleine ruimten. Het gaat toch om losse stukjes, als die heel vaak heen en weer bewogen worden, breken ze toch een keer af?

Maar met de sneeuw die voorspeld is, kan ik me de keuze wel voorstellen. Je komt natuurlijk veel op wegen die niet gestrooid worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag hem ook wel dat manneke, je bedoelt Ibo toch?:D

als Ibo hier durft te komen wil ik best hem een schone luier geven en een fles hoor!!

Maar ja, die durft toch niet!

Zou zo'n band niet veel sneller slijten? Vooral als je veel moet sturen op kleine ruimten. Het gaat toch om losse stukjes, als die heel vaak heen en weer bewogen worden, breken ze toch een keer af?

Maar met de sneeuw die voorspeld is, kan ik me de keuze wel voorstellen. Je komt natuurlijk veel op wegen die niet gestrooid worden.

Dat vroeg ik me dus ook af. Bij de bandenkerel waren ze enorm druk met het zorgen dat ik weer weg kon. Dus die vraag van mij schoot er een beetje in.

Volgens 1 van die monteurs reden er vooral Scandinavia gangers er mee. En die rijden ook gewoon hier in Nederland. Ze verkochten er niet zo heel veel (oh, daarom kan ik na half 6 nog even 6 bandjes wisselen was mijn reactie :D) maar volgens hem waren dit echt goede banden. En nee, hij is niet van de verkoop.

Ik weet ook niet wie heeft besloten om deze er op te leggen/laten leggen. De coordinator van onze auto hoopt alleen maar dat ze hun reputatie waar maken en dat ze lang mee gaan.

Dus ik denk dat hij het ook maar van de bandenboer heeft.

Ze hebben er nog nooit bij Ice grips op gehad. Ook, bij mijn weten niet op andere wagens.

Dus misschien experiment? Of dat wij alleen zo slim zijn? :D

Je moet het zo zien, we hebben niet een wagenparkbeheerder, maar 20 auto's met voor elke auto een coordinator. Die draagt zorg voor het onderhoud.

De ene doet dat bij die bandenkerel, de ander bij een ander.

In de boordcomputer staan er een stuk of 8. Want de auto's staan verspreid over Gelderland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zou zo'n band niet veel sneller slijten? Vooral als je veel moet sturen op kleine ruimten. Het gaat toch om losse stukjes, als die heel vaak heen en weer bewogen worden, breken ze toch een keer af?

.

Hou er gerust rekening mee dat als je er in het voorjaar te lang mee doorrijdt ze zo versleten zijn. Ik denk ook niet dat ze met hogere temperaturen fijn rijden vanwege het zachtere rubber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Hallowed,

Ja die banden heb ik er ook opgehad, een aantal jaren terug. Ik neem aan dat je bedoelt: Michelin XDW Ice Grip voor de trekas. Dat zijn echte winterbanden en ze doen het super goed op sneeuw en ijs. Beter kun je niet hebben of het moeten spijkerbanden zijn:ja:.

Maar het is zachter rubber dan zomerbanden en als het warm weer is (zo boven de 7 gr), dan slijten ze wel een stuk harder dan zomerbanden. Dus als ik jou was, zou ik ze aankomend voorjaar weer laten wisselen voor zomerbanden. Dan kun je er 2 winters plezier van beleven want anders heb je ze in juli / augustus misschien 'op' gereden, zou zonde zijn., want het zijn inderdaad niet de goedkoopste banden.

Zelf heb ik nu nieuwe Continental winterbanden op de trekas, die schijnen net zo goed te zijn maar wel 80 euri per band goedkoper, zal voor jou waarschijnlijk niet uitmaken maar ik moet m'n banden zelf betalen;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hallowed,

Ja die banden heb ik er ook opgehad, een aantal jaren terug. Ik neem aan dat je bedoelt: Michelin XDW Ice Grip voor de trekas. Dat zijn echte winterbanden en ze doen het super goed op sneeuw en ijs. Beter kun je niet hebben of het moeten spijkerbanden zijn:ja:.

Maar het is zachter rubber dan zomerbanden en als het warm weer is (zo boven de 7 gr), dan slijten ze wel een stuk harder dan zomerbanden. Dus als ik jou was, zou ik ze aankomend voorjaar weer laten wisselen voor zomerbanden. Dan kun je er 2 winters plezier van beleven want anders heb je ze in juli / augustus misschien 'op' gereden, zou zonde zijn., want het zijn inderdaad niet de goedkoopste banden.

Zelf heb ik nu nieuwe Continental winterbanden op de trekas, die schijnen net zo goed te zijn maar wel 80 euri per band goedkoper, zal voor jou waarschijnlijk niet uitmaken maar ik moet m'n banden zelf betalen;).

Hallo JP,

dat zocht ik, ervaringen met die band.

Bij ons worden de banden zowiezo richting winter en richting voorjaar verwisseld. De bandenboer heeft die in opslag, dat is allemaal onderhoudscontract neem ik aan. (ben op dat gebied maar een leek, heb het maar van horen zeggen)

Ook de gewone winterbanden zaten er nog maar net op. Die hadden we dus nog van vorig jaar, maar die zouden het niet meer de hele winter gaan redden.

Wij zitten constant buiten af en bijn altijd op die ongeveegde wegen en erven. (die erven :hamer:)

Het overkomt je regelmatig dat je leeg of met maar een beetje er in je vast rijdt op een egaal vers of oud stukje sneeuw. "Moeilijke" bocht achter die je niet altijd in 1 keer haalt, je moet even steken en daar sta je! Weer!

Je bent wel zo los met zout, warm water (alle boeren hebben warm en koud water in het tanklokaal) zand e.d., maar je staat wel elke keer effe te klooien. Bij bijvoorbeeld -10 (of zoals afgelopen jaar -5 maar met wind, wat kouder aanvoelde dan -16) is dat geen pretje.

Ook het buitenaf tot stilstand komen op die smalle wegen, niet alleen dat je toch een beetje fatsoenlijk vooruit kunt komen, maar vooral tot stilstand, daarom hebben wij die band.

Vorig jaar mee gemaakt, ik ga een korte rotbocht naar links nemen met een paaltje aan de rechterkant van die draai en een beek aan mijn binnenbocht. Dus je moet ruim om die beek heen, maar niet te ruim vanwege dat paaltje.

De snelheidsmeter kwam niet eens van zijn plek, zo langzaam werd dat bochtje genomen, en toch vol op de rem wat dat paaltje kwam recht voor de bumper uit.

De hoop is er dus dat die band er voor zorgt dat wij in zo'n situatie's, dus krappe bochten, manouvreren, steken etc. grip hebben.

Als hij dat doet is hij zijn meerprijs al meer dan waard.

Vorig jaar hebben wij (als bedrijf) maar een paar kleine schades gehad, gelukkig maar, terwijl de omstandigheden voor onze begrippen behoorlijk extreem waren. 9 of 10 uur lang 's nachts erg ingespannen rijden, dat is enorm vermoeiend.

Dat ik deze band er nu op heb, geeft ook een beetje mentale rust. Beter kan blijkbaar niet, we hebben het beste spul er op zitten, althans die bevestiging zoek ik dus nu even in de ervaringen.

Maandag eens kijken wat de diverse collega's er op hebben liggen!

Ik hoop dat die band het waar gaat maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag je vraag gisteren al. Ik moest toch werken, dus ik denk, zal er eens speciaal op letten. De banden bevallen mij prima. Maar het viel gisteren reuze mee met de sneeuw.

Maandag zat ik me echt af te vragen: heb ik zo'n goede banden of stelt de rest zich zo aan met rijden? Met rest bedoel ik bestuurders van een personenwagen.

Hij remde er goed op, wel even opletten met de oplegger, maar dat viel me ook mee. Wegrijden heb ik die dag weinig problemen mee gehad. Het was nog niet echt aangereden. Op een stukje echt glad sloegen ze wel even door, maar de ASR greep in en hij ging vrij netjes recht van zijn plek. Maar 1 keer gehad (op een extreem glad stukje) dat hij een beetje naar links uitbrak op de trekas.

Ik heb een paar keer met veel ruimte en zonder ander verkeer wat harder geremd, bewust opgezocht wanneer hij zou doorslippen. Dat punt ben ik niet tegen gekomen afgelopen maandag. Simpelweg gezegd, als ik met beleid rijdt zoals ik met dit weer op welke band dan ook zou rijden, heb ik het nog niet gemaakt dat ik door een grens ging.

Gisteravond gewerkt. (Fuck wat was het koud!)

De gewone wegen waren gewoon schoon, dat ging prima. Wat buitenafweggetjes waren wat minder. Er lagen of wat resten die aangereden en ver-ijst waren (dat zie je goed aan het spiegelen van je licht) of stukken waar weinig verkeer kwam wat allemaal hard aangereden sneeuw was.

Daar ging het prima op. Op dat ijs, daar rij je al kalmer op. Het risico met deze banden is dat je wat harder gaat rijden, de grens gaat opzoeken, juist als je dat niet doet, kun je vrij relaxed op die wegen rijden.

Ik denk dat je me wel snapt, ik kan het niet beter uit leggen eigenlijk.

Ik merkte namelijk aan mezelf dat ik even wat vlotter ging rijden. En dan kom je een stukje tegen wat slechter is, dat je denkt van oeh, ik ga nu wel erg hard. Maar dat ging prima. Maar ik wil die grens niet gaan opzoeken voor een paar minuten winst.

Juist het kalm kunnen rijden en weten dat je veel over hebt aan rem is voor mij de grote winst van deze banden.

Jolanda noemt dat het placebo-effect. Klopt wel een beetje.

Je gaat innerlijk kalmer en met een beter gevoel die weg op.

Wat mij betreft is die band het nu al waard.

Wegrijden.

Daar zit nogal onderscheid in. Ik rij (dat zul je wel weten) van boer naar boer. Voor in de tank zit een vak van zo'n 8 ton. Dat wordt als eerste gevuld. Gisteravond, de eerste boer is een gemakkelijke. Je kunt daar rond. Leeg had ik genoeg grip om er te komen (weggetje waar 2 huizen staan, vol met aangevroren en aangekoekte sneeuw)

Geen ASR lampje gehad, maar of dat aan de banden lag, of aan de snelheid waarmee ik de bocht nam en na de bocht weer begon te accellereren, dat durf ik niet te zeggen.

Nogmaals, het geeft mij persoonlijk een hele geruststelling dat ik er goede banden op heb.

Bij die eerste boer laad ik zo'n 5 ton. Die heb ik dus direct op de trekas. De ondergrond daar was niet echt schoon, maar zonder door te slaan kwam ik vanuit stilstand weg.

Wij rijden met dergelijke omstandigheden de routes soms anders als dat kan. Zodat je een paar gemakkelijke tonnen er in krijgt, dat scheelt enorm in het steken op een moeilijkere plek.

Jij zult wel volle vrachten maken en als je leeg bent weg willen komen.

Bij boer 2 moet ik even steken, daar was het wat ver-ijst, maar dat ging redelijk. Hij sloeg wel wat door toen ik hem recht wou trekken, maar hij reageerde prima en ik kwam goed van zijn plek.

Boer 3, een sneeuwpad, vrijwel recht achteruit, probleemloos, maar ik had op dat moment het voor vak vol en een kleine 4 ton op de achterassen van de oplegger.

Boer 4 is een vieze haakse bocht op een sneeuwondergrond, geen enkel probleem. Ook het naar voren halen om hem recht te zetten, wat je normaal wel uit je hoofd laat (daar ze je je juist mee vast) ging probleemloos.

Boer 5 een halfschoon erf ging ook probleemloos. Hij is de enige die aan dat pad woont, het weggetje is wit en verijst op plekken, maar ik heb er geen problemen gehad. Wel met beleid, je rijdt er uiteraard niet naar toe zoals je dat normaal doet. Maar stoppen en keren, zonder moeite.

Boer 6 rij je rond. Je stopt dan op een verhard zandpad waar alleen zijn tractor en de melkwagen komt. Dat was harde sneeuw. Zonder doorslaan kwam ik er weg.

Die asdruk doet voor ons heel veel. Ik denk dat de banden met wegrijden een toegevoegde waarde kunnen zijn.

Maar we hebben er wel een keer mee vast gezeten met deze banden op het einde van de werkdag.

Leeg, je moet keren, er ligt allemaal vastgekoekte sneeuw, je wilt hem naar voren trekken, je voelt hem doorslaan en je weet eigenlijk dat je niet moet stoppen. Maar ja, moe, je haalt je poot van het gas en je wilt weer optrekken. Nah, dat lukt dus niet. Je hebt het zelf te glad gemaakt.

Ik neem aan dat je de situatie kent. Dit probeer je leeg altijd te voorkomen, maar niet altijd kan dat.

Dit was gewoon stom, moe, niet genoeg geconcentreerd.

Mijn tweede rit, de boer waar ik normaal begin moet je vaak al een paar keer steken. Het is een bocht van de hand af (blinde hoek dus) met een klein hoogte verschil. Op het moment dat je de bocht gemaakt hebt moet je de oplegger al in de volgende bocht hebben staan. Een zeer krappe S zeg maar, alleen dat omgedraaid. Het hoogte verschil is niet veel, maar kan zelfs met alleen modder er al voor zorgen dat je wielen even door slaan. Zeker als je de oplegger niet meteen goed hebt staan voor de tweede bocht, dan moet je tegen dat bultje omhoog om hem recht te trekken. Met teveel enthousiasme kan hij daar met regenweer flink door slaan.

Ik ben dus eerst naar 2 andere, gemakkelijkere boeren gegaan om asdruk te krijgen.

De eerste is een makkie. Zoals je aankomt zet je hem voor de stal neer, de deur zit aan de zijkant, innemen, keren en weg. Daar kwam ik zonder probleem (4700 kg melk in het voorste vak) weg op een besneeuwd stukje.

Boer twee ligt aan een lang pad dat alleen door hem en fietsers gebruikt wordt.

Dat was andere jaren een link paadje, maar nu heb ik er niks gemerkt. Omstandigheden? Of toch die band? Geen idee, ik durf het nog niet te zeggen. Eigenlijk moet je meteen nog een keer daar rijden met gewone m&s banden, dan kun je het verschil beter duiden.

Zijn plaats is van dat ouwe kapotte beton. Veel gaten, stukken ver-ijst en zo. Om bij het tanklokaal te komen moet je tegen een gladde betonnen (nieuw beton) oprit omhoog. Dat moet langzaam omdat je ook op tijd moet kunnen stoppen, maar ook met genoeg vaart om tegen dat bultje op te komen. Dit ging ook weer prima. Boven verwachtig eigenlijk. Ik heb niet het idee gehad dat ik het niet meteen zou halen of dat ik niet meer tot stilstand zou komen. Het ging eigenlijk vanzelf, iets wat ik van deze banden dus verwacht.

Daarna dat moeilijke adres. Hier deed de oplegger moeilijk. Ik had er nog te weinig melk in om op de assen van de oplegger genoeg druk te hebben.

Hij liet zich niet lekker zetten, had teveel eigenlijk wil. Ik moest dus steken, even tegen dat bultje omhoog. Dat ging ook weer goed. Ik heb niet kunnen kijken of mijn ASR ging branden, ik heb het ook niet gemerkt. De auto reageerde gewoon, ik kreeg gewoon vaart. Maar het was ook niet erg glad op dat stukje, althans dat idee had ik. Iets verder omlaag wel, maar ik had de oplegger goed staan en kon in de kruipgang gewoon gaan.

Je moet hem daar een flauwe blind bocht laten maken. Vrij krap aan beide kanten normaal gesproken (grasveld, maar met dit weer zie ik dat toch niet, dus heb ik opeens heel veel ruimte :D)

Je stuurt daar heel weinig, en ik had het idee wat ik wou deed hij ook. Je maakt daar maar hele korte stuurbeweginkjes, ik kon vrij precies de oplegger corrigeren. Ik denk dat dit te danken is aan die banden.

Adresje erna is een behoorlijk haakse bocht, met hoogte verschil, op de hand met in je rechterhoek van de cabine een boom (als je niet op tijd bij draait tenminste) Je kunt deze bocht wel gelijk nemen, maar dat komt met die boom heel precies. Je hebt weinig ruimte (sloot achter die boom) om de zaak even recht te trekken. Je staat daar snel een keer of wat naar voren en achter te wiebelen om de oplegger recht op dat pad te krijgen.

Daar ging het ruk. Puur omdat de oplegger een eigen wil had. Je weet dat die boom er staat, en je weet al hoe de oplegger staat dat je het niet gaat redden met die boom bij je cabine.

Ik had naar mijn gevoel genoeg grip op de trekas. Om hem opnieuw klaar te zetten voor de bocht (dus opnieuw beginnen) ging probleemloos.

Mijn trucje met zo'n weer is dat ik de oplegger dan wat anders laat lopen en hem dan lomp om zet. De banden lijden daar niks onder, want je zit toch op sneeuw. Je zet hem dus echt lomp om. Ik bedoel, als je dit op beton of zo doet heb je van die mooie sporen. En als de chef banden het ziet wordt ie link :D.

Op sneeuw laat ik de oplegger dan te ruim lopen en hou ik de trekker heel kort op de bocht. Om hem dan op het juiste moment om te zetten. Dat lukt je alleen met genoeg grip op de trekker. Die had ik dus volop, ik zat meer dan een meter van die boom af (nog nooit iemand daar zo kort die bocht genomen, op die ene keer dat er iemand half in de tuin zat :cool:)

Ik denk dat dit de combinatie is van druk op de trekas en die banden.

Lang verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jullie situatie, vol aan komen, leeg en dan weg moeten, die heb ik alleen bij de fabriek. En daar houden ze het redelijk schoon of is het stuk gereden.

Mij bevallen ze dus prima, stukje geruststelling, een stukje vaag gebied of het inderdaad aan de banden ligt, of dat het mee valt met de gladheid/genoeg asdruk en een stukje waar ik echt kan merken dat ik meer grip heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi man!

Toen ik m'n reactie opschreef zat ik me nog wel af te vragen of dat in jullie werk nou wel nodig is, zo'n band. Beetje binnenland melk ophalen had ik uit je eerdere postings begrepen. Maar na het lezen van je bovenstaande bericht ben ik wel overtuigd dat je die banden nu goed kan gebruiken.

En inderdaad, 1 schade die je hebt voorkomen, en je hebt die banden weer terugverdiend.

Daarom snap ik ook niet dat er zo weinig op winterbanden rijden.

Je twijfelt afentoe of het aan die banden ligt, of dat het gewoon niet zo glad is als je zou denken, nou neem maar van mij aan, het ligt aan je banden;).

Heb inmiddels ook m'n eerste sneeuwervaringen opgedaan met mijn winterbanden Continental Scandinavia2 en die doen het ook super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi man!

Toen ik m'n reactie opschreef zat ik me nog wel af te vragen of dat in jullie werk nou wel nodig is, zo'n band. Beetje binnenland had ik uit je eerdere postings begrepen. Maar na het lezen van je bovenstaande bericht ben ik wel overtuigd dat je die banden nu goed kan gebruiken.

En inderdaad, 1 schade die je hebt voorkomen, en je hebt die banden weer terugverdiend.

Daarom snap ik ook niet dat er zo weinig op winterbanden rijden.

Je twijfelt afentoe of het aan die banden ligt, of dat het gewoon niet zo glad is als je zou denken, nou neem maar van mij aan, het ligt aan je banden;).

Heb inmiddels ook m'n eerste sneeuwervaringen opgedaan met mijn winterbanden Continental Scandinavia2 en die doen het ook super!

Hahaha, dat beetje binnenland is dus puur regio. En allemaal op wegen achteraf en boerenerven. Geen idee hoe vaak ik vorig jaar vast heb gestaan op een erf. Te vaak! En altijd 's nachts zodat je lekker alleen loopt te klooien om weer op gang te komen.

en het gaat niet alleen om het vast staan of het manouvreren. Het fatsoenlijk over zo'n weg kunnen rijden en kunnen stoppen! Of in Duitsland waar niks doen aan strooien. Dat je over 1 sneeuwvlakte aan het rijden bent en alle kanten op vliegt. Het komt niet vaak voor, maar het is wel altijd 's nachts. En je rijdt wel met de billen samen geknepen.

Ik zal het even op zijn Jan Mulders zeggen: die band is voor dit werk geschááápen.

We zullen het zien of het aan die banden ligt of dat het echt niet zo glad was. De winter is nog lange vrees ik...

En fatsoenlijke banden: ik begrijp het niet dat mensen het niet snappen dat die 4 stukjes rubber het enigste is wat je verbind met die weg! Daar rem je mee, daar kom je mee op gang, daar moet je mee sturen!

Ik heb vaak het idee dat de banden het minst belangrijke zijn van de auto. Lichtmetaal is nog belangrijker dan de band zelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Hoi Hallowed,

Als je dit leest: ik zat met spanning te wachten op een nieuwe smeuige update van je banden perikelen;).

Maar geen nieuws is goed nieuws, ga ik van uit.

Ben het helemaal met je eens, liever een paar goeie winterbanden erop dan twee extra (overbodige) cilinders:rolleyes:.

Groetjes JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Her en der in de diverse sneeuwtopics staan er dingen over. (politie die vast stond en mobiele sneeuwfoto's)

3 van de 20 staan nu op Ice grips. Mag hopen dat ik wat courtage krijg van Michelin! Collega's van die andere 2 auto's en die op deze auto zijn in elk geval overtuigd. En ik weet van minimaal 1 andere auto dat ze daar ook over willen naar die banden. Maar die trekker gaat er uit, en op de vervangende trekker willen zij dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hartstikke mooi de "review" van die banden!

Dat kleine beetje extra vertrouwen waar je het over hebt is precies wat ik wil.

Die terreinen van die bedrijven zijn inderdaad te gek voor woorden zo slecht!!

Begin vorige week gooide de trekker ineens "de kont om" (op de gewone weg) en heb ik daar (nogal boos) commentaar op gegeven zodra ik op de zaak kwam.

Ik kreeg afgelopen vrijdag tot mijn stomme verbazing "Goodyear Ultra-Grip" banden op mijn trekas.

(ik kwam in de werkplaats voor een elektrische storing)

Mijn oude bandjes rij ik deze zomer wel op....

Binnenkort dus ook een evaluatie van die winterband!

post-1719-1394783206,1681_thumb.jpg

bewerkt door roel
profiel-foto erbijgezet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
700.000 km met banden op de trekas???? ga ik dan zo slecht met mijn banden om dat ik dat van ze langzalzeleven niet haal? geloof dat ik voor 7 ton minstens 2 x moet wisselen.....

2 keer maar?

Mag blij zijn dat ik dat in 4/5 keer zal halen. Als mijn auto dan nog bij onze firma is, is de kans klein dat ik er nog mee rij. :D

Zo zie je maar dat je werk niet met elkaar kan vergelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden