[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met garnalen te water N247 Monnickendam


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagen met garnalen te water

MONNICKENDAM - Op de N247 bij Monnickendam (Noord-Holland) is vannacht rond kwart voor drie een vrachtwagen gevuld met 25 ton garnalen te water geraakt. De neus van de vrachtwagen kwam vanwege de gladheid in het water terecht. Hierna gleed het achterstel van het voertuig tevens richting het water. Dat meldde de politie vanochtend.

Over de situatie waarin de twee inzittenden van het voertuig zich bevinden, zijn nog geen nadere details bekend. Rond kwart voor vijf vanochtend was de politie nog steeds bezig het tweetal te bevrijden.

De N247 is rond kwart voor drie dichtgegaan en blijft voorlopig nog afgesloten, aldus een woordvoerder. (ANP)

Bron: Politie Zaanstreek-Waterland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

06 dec 2010 | 08:20

MONNICKENDAM Door een ongeval met een vrachtwagen op de N247 bij Monnickendam zijn in de nacht van zondag op maandag twee nog onbekende mannen om het leven gekomen. Dat meldt de politie.

De twee mannen zaten in een vrachtwagen met aanhanger die vermoedelijk door de gladheid van de weg is geraakt en in het water belandde.

De cabine van de vrachtwagen waarin de twee zaten werd vervolgens door de druk van de aanhanger naar de bodem gedrukt.

Bron + foto: http://www.rtvnh.nl/nieuws/51477/Vrachtwagen+te+water+bij+Monnickendam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ligt dat aan het niet strooien? Aan de temperatuur? Of het feit dat het zout niet ingereden is? Moest de strooiwagen nog komen omdat ze eerst de grote wegen gestrooid hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De plaats van het ongeval - N247 - is mij goed bekend. Is niet ver van waar ik woon. Die mannen waren volstrekt kansloos. Was geen sloot waarin ze terechtkwamen, maar de Broekervaart. Die is breed en diep.

Ben gisterenavond nog een stukje wezen wandelen en de straten en trottoirs waren spekglad. Eén ijsbaan. Verbaasd me dus niets dat de N247 ook opgevroren was.

Truck ging naar/of kwam vanaf Volendam en niet Monnickendam. Daar reed ie slechts langs. Klaas Puul is Volendams en daar zit het bedrijf ook.

Extra stukje achtergrond info:

Garnalen worden al jaren heen en weer gereden naar Marokko. Daar staat van Klaas Puul een enorme 'pel-fabriek'. Worden door duizenden (letterlijk) hoofddoekjes elke dag garnalen gepeld. In NL mag sinds een aantal jaren niet meer thuis worden gepeld (ivm hygiëne eisen) en de arbeid is hier te duur. Vandaar de uitwijk naar Marokko.

Het zou me niets verbazen dat het weliswaar een Marokkaans transportbedrijf was, maar dat er in werkelijkheid Hollanders achter zitten. Vroeger werd het wel gedaan door Hollanders (Denk aan bv Heiploeg)

Klaas Puul himself staat bekend als de rijkste Volendammer. Meen dat ie zelfs in de Quote 500 staat.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag hier nier klagen wat betreft strooien, in bv duitsland hanteren ze een heel ander strooibeleid, en die is niet beter:bey:

Omdat 'men' in Duitsland van je eigen verantwoordelijkheid uit gaat en niet aan pamperen of verschuilen doet.

Die Duitser past daar wel zijn snelheid op aan, althans dat is mijn ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Omdat 'men' in Duitsland van je eigen verantwoordelijkheid uit gaat en niet aan pamperen of verschuilen doet.

Die Duitser past daar wel zijn snelheid op aan, althans dat is mijn ervaring.

Ja het is de hele tijd al goed uitkijken geweest, maar het is klote als je zoiets overkomt. Oké er zijn veel mensen die niet van de gekleurde mensen (ff netjens zegen) houden maar dit wens je niemand toe.

Lijkt me toch wel een van de ergste dingen: om te horen dat je partner èn je zoon zijn omgekomen en dan ook nog in een vreemd land. Ik wens de nabestaanden veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het volledig met je eens. Er wordt vanaf gisteren al opvriezing afgegeven maar ze vertikken het om te strooien. Bezuiniging zeker? Vandaag ook op de A6, ik stond stil en gleed nog alle kanten op.....

heb jij de hele nacht dan bij die weg gestaan, dat je zeker weet dat er NIET gestrooid is?:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook weer een kansloze uitspraak Freddie.

Jij had de auto wel op de weg gehouden zeker?

Er zullen toch wel meer auto's over die weg zijn gekomen? Liggen die in de vaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zullen toch wel meer auto's over die weg zijn gekomen? Liggen die in de vaart?

Het ongeval is gebeurt rond 03u00 vannacht.

Hoeveel auto's rijden daar op dat tijdstip?

Ik was ook al vroeg bezig, met oog op het weer wat eerder begonnen en reed hier dus met mijn luxe als rond 02u30 weg om rond 3 uur te beginnen vanaf Katwijk. De situatie op de weg (gladheid) was plaatselijk ZEER verschillend. Alsook heb ik meerdere strooiwagens hun werk zien doen.

Rond 6 uur stond ik te lossen in Assendelft ... daar aangekomen was het rondom de wagen nog net te lopen ... een half uurtje later was alles er spekglad (nee heb niets gemorst). De situatie kan dus vrij snel veranderen.

Deze chauffeurs waren dat wellicht niet gewend ... maar hoeveel jaar reden zij al voor Puul? Maar hoeveel andere bestuurders hebben vandaag 'te hard' gereden en zijn verrast door de gladheid?

- 100 MEER ongevallen dan normaal voor een maandag!!!

- ravage op de A6

- dit zeer ernstige ongeval waarbij de chauffeur en zijn bijrijder geen enkele kans hebben gehad.

Of er voldoende gestrooid is?

Dat zout werkt alleen als er overheen wordt gereden ... dan pas krijg je (voor zover ik me heb laten vertellen) die chemische reactie. Preventief strooien ... op nog natte weg terwijl die wellicht enige uren later opvriest ... ???

Geen idee .. men zal dat gerust nog wel uitzoeken.

Maar of ze daar nu 40 50 60 70 of 80 hadden gereden ... die wagen gaat op glad ijs domweg rechtdoor ... (ongeval is gebeurt in een redelijk goed lopende lange bocht, waar je normaal met 80km/uur doorheen kunt zetten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.howtodothings.com/automotive/a3240-how-to-drive-on-black-ice.html

´t kan geen kwaad dit stukje even door te lezen. Ook al denk je een zeer goede en ervaren chauffeur te zijn .. gewoon ff lezen baat het niet, dan schaadt het niet!

´t blijft ontzettend uitkijken in deze winterse omstandigheden waarbij oa mist kan aanvriezen. Je ziet dat als een soortement zachte ei-glans op het wegdek en dan weet je dat je moet uitkijken en langzamer moet gaan rijden.

Of gewoon ervoor moet zorgen dat je een veilige parkeerplek weet te vinden.

´t enige wat je in dit geval kunt doen na zo´n ongeval is ervan proberen te leren.

We weten niet wat er allemaal heeft meegespeeld bij deze twee chauffeurs van KP.

Natuurlijk zal het ermee te maken hebben dat ze hun volle vracht moesten gaan lossen.

Door de nacht gereden etc etc etc ... we weten het allemaal niet.

Wat wel duidelijk is is dat dit soort winterse toestanden veel gevaarlijker zijn dan we eigenlijk willen beseffen.

- dat wordt ook bewezen doordat er 100 EXTRA ongevallen zijn gebeurt vandaag dan normaal voor een maandag is!

En in 99 van de 101 gevallen zijn hierbij natuurlijk echte Hollanders betrokken die wel een wintertje gewend zijn.

... Morgen heb ik als eerste klant Edam ... aangezien het vannacht weer zal gaan vriezen en er nu MIST hangt (net van mijn collega gehoord dat het al aardig dicht begint te worden en dat hij wellicht niet zal gaan voorladen) ... die mist gaat dus zeer waarschijnlijk aanvriezen. En ik weet ook niet hoe vroeg of laat de eerste en de laatste zoutstrooier zijn werk doet.

Hoe laat beginnen die gasten eigenlijk of gaan ze onder deze weersomstandigheden dag en nacht door??? Ik weet dat ze een ontheffing hebben voor wat de rij- en rusttijden betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb jij de hele nacht dan bij die weg gestaan, dat je zeker weet dat er NIET gestrooid is?:rolleyes:

Nee hoor. Maar als er genoeg zout ligt wordt het echt niet zo spekglad.

Ik heb zelf een aantal jaren gestrooid, dus weet er wel redelijk wat vanaf.

Op dit moment wordt er bij Rijkswaterstaat veel te zuunig gedaan met strooien.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zullen toch wel meer auto's over die weg zijn gekomen? Liggen die in de vaart?

Ik ben het vaak met je eens. Nu niet. Je rijdt zelf veel binnendoor, op plekken waar helemaal niet gestrooid wordt. Je weet zelf hoe verraderlijk dat is. Ik wil niet de schuld aan de strooidienst geven, maar feit is wel dat er veel te zuunig wordt gedaan door Waterstaat, zeker op deze drukke doorgaande wegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoorde het van een collega dat het gebeurt was en dacht gelijk dat ik dat niet mee wil maken.Brr je zal maar in je auto zitten onder water en er niet uit kunnen komen.(personen wagen of vrachtwagen)En dan ook nog tijdens deze kou.Ik hoorde verschillende reacties bij ons,van het raam open doen tot het intrappen van de ruiten en het openen van het dakluik om er uit te kunnen komen.Lekker makkelijk gezegd denk ik dan,god weet wat er door je hoofd spookt als je in die situatie zit.

Ik vind het triest te lezen dat er door mensen hier de strooichauffeurs/strooibeleid als schuldige worden aangewezen.Die chauffeurs doen hun werk zo goed mogelijk en kunnen nooit overal tegelijk zijn.Verder moet het zout "ingereden" worden en als de weg minimaal gebruikt wordt gaat dat dus niet lukken.

Of de chauffeur zijn rijstijl heeft aangepast weten we niet en zullen we ook nooit te weten komen en is ook helemaal niet belangrijk.Wat wel belangrijk is is het feit dat een vrouw haar man en zoon verloren heeft en dat een jonge vrouw haar man/vriend verloren heeft.Even aangenomen dat de zoon een vrouw/vriendin had en mischien wel kinderen.

Ik wens de medewerkers van Klaas Puul veel sterkte want ik had begrepen dat deze mannen vaste klant waren bij Klaas Puul.Natuurlijk ook de familie van de overledenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja dat had ik wel, want ik had mijn rijgedrag onmiddelijk aangepast aan de situatie :ja::ja:

en das geen grootspraak van mij.

ook ik vind het tragisch wat hier gebeurt is, verdomme 2 collega's gestorven in het harnas.

en ja colega's ik heb geen oordeel over buitenlanders onderweg, we zijn allemaal collega's.

maar wat jullie hier indirect doen is de schuld leggen bij een andere collega die niet gestrooid heeft, want daar komt het feitelijk op neer.

het zal je maar gezegd worden als je als zoutstrooier rijd in die regio, hebben jullie daar wel eens aangedacht wat het met die collega doet?

nogmaals gisteravond hadden we de meest veraderlijke weersomstandigheden die je maar kunt hebben op dit gebied.

lees de postings van de noren maar eens op dit forum over black ice.

dit is smeltende sneeuw die opvries dan praten we over puur ijs, waar meestal ook nog de sporen vanhet verkeer in staan,

daardoor heb je nog minder grip dan normaal, en je glijd werkelijk alle kanten op.

het enigste wat je dan kunt doen is je snelheid en rijgedrag aan te passen.

de enigste verzachtende omstandigheid die ik kan bedenken is dat de mannen de hele dag op de snelweg hebben gereden die mooi schoon was.

toen zijn ze van de snelweg af gegaan en over de N weg richting volendam gereden.

dan mag je er niet automatisch van uit gaan dat op die N weg dezelfde condities gelden.

de A wegen hebben de hoogste prioriteit qua strooibeleid en rijkswaterstaat doet zijn werk naar behoren.

op de N wegen geld een ander strooibeleid, daar moet je rekening mee houden, net zoals dat er in de bebouwde kom ook anders gestrooid word.

en het is nu eenmaal een utopie om te geloven en te denken dat strooidiensten alle wegen kunnen strooien.

een strooiwagen kan ook maar op een plek tegelijk zijn werk doen.

en strooidiensten zo is de algemene opinie doen nooit hun werk goed.

maar strooien kent ook zijn beperkingen maar die kent iedereen niet, als het vriest moet je zout strooien dat helpt denkt men.

maar beneden de -7 graden celcius werkt strooizout ook niet meer, en wat dan?

wil je dan de strooidiensten verantwoordelijk houden voor een natuurkundig verschijnsel?

sorry maar ik word steeds kwader, wat een mentaliteit zeg, wat een instelling, je bent zoals hallowed al zegt zelf verantwoordelijk voor je manier van rijden.

je moet je aanpassen aan de omstandigheden die er heersen op dat moment.

en als het dan mis gaat niet naar een ander wijzen maar als eerste naar je eigen kijken en denken wat heb ik verkeerd gedaan

helaas kunnen deaze marokaanse collega;s dat niet meer, en das het ergste van alles

A-wegen zijn voor Waterstaat, N-wegen voor de provincie, dorpen voor de gemeente en fietspaden voor het Waterschap.....snap jij het nog?(Dat was zo toen ik nog strooide).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het vaak met je eens. Nu niet. Je rijdt zelf veel binnendoor, op plekken waar helemaal niet gestrooid wordt. Je weet zelf hoe verraderlijk dat is. Ik wil niet de schuld aan de strooidienst geven, maar feit is wel dat er veel te zuunig wordt gedaan door Waterstaat, zeker op deze drukke doorgaande wegen.

Ze kunnen onmogelijk overal gaan strooien.Dan zouden we na 1 dag al een tekort hebben.Buiten het feit dat dat materiaal er ook gewoon niet is.Ze moeten prioriteiten stellen waar er gestrooid wordt en een snelweg is dan waarschijnlijk belangrijker dan een provincialeweg.Zo hoorde ik de fietsers ook al mopperen dat er niet gestrooid werdt op het fietspad.Voetgangers zullen ook wel mopperen.Je kunt nooit en te nimmer heel Nederland voorzien van een zoutlaag.

Je moet ook als weggebruiker je verantwoording nemen en je gedrag aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het vaak met je eens. Nu niet. Je rijdt zelf veel binnendoor, op plekken waar helemaal niet gestrooid wordt. Je weet zelf hoe verraderlijk dat is. Ik wil niet de schuld aan de strooidienst geven, maar feit is wel dat er veel te zuunig wordt gedaan door Waterstaat, zeker op deze drukke doorgaande wegen.

Waar ik rij wordt helemaal niet gestrooid... Waarom lig ik dan niet in de beek, of mijn collega's afgelopen nacht??? En daar had ik ook de nodige smsjes van hoe glad het was. Omdat wij onze snelheid aanpassen?

20 rmo's op de meeste kloten wegen, tot nu toe, 0 schade. Zijn wij dan zo goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden