[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met garnalen te water N247 Monnickendam


Barry

Recommended Posts

ps

ik ben het er wel mee eens dat er fanatieker gestrooid mag worden hoor!!!

Maar de verantwoordelijkheid ligt bij je zelf.

Nu net, het leek veilig, toch reed ik nog geen 40. Ik wil heel thuis komen en er niet proefsgrwijs in het ziekenhuis achter komen dat 50 te hard was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Waar ik rij wordt helemaal niet gestrooid... Waarom lig ik dan niet in de beek, of mijn collega's afgelopen nacht??? En daar had ik ook de nodige smsjes van hoe glad het was. Omdat wij onze snelheid aanpassen?

20 rmo's op de meeste kloten wegen, tot nu toe, 0 schade. Zijn wij dan zo goed?

Blijkbaar wel dan he, en goede banden! Maar jij weet ook alstie gaat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Afgelopen donderdagavond kwam ik terug van Venlo met een lege trailer en moest naar de zaak (zaltbommel) ik heb heel de weg tussen de 60 en 70 gereden want het was duidelijk dat de snelweg op begon te vriezen (plaatselijk).

Ik kan tijdens het rijden niet in een ander zijn auto kijken en ook niet wat voor banden erop liggen maar als je mij dan met dik 90 voorbij komt jakkeren in een inhaalverbod terwijl ik mijn span voel glijden en je hangt dan ook nog op de claxon heb je voor mij geen stukje verstand in je bovenkamer.

Met zulk weer moet je gewoon alert zijn en je snelheid aanpassen en je afstand vergroten. Niet maar blijven denken er word gestrooid en ik heb haast dus trappen met dat hok. Het mooie is dat ik er maar 20 minuten langer over gedaan heb en schade vrij ben gebleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vorige week in Duitsland over de A2 van Hannover naar Magdeburg gereden,12 uur over gedaan,van het ene ongeluk naar het andere.

Op de Duitse radio hoor je:we kunnen het niet aan! In 12 uur 1!!!!!!strooiauto gezien,na elke vollsperrung de weg spiegelglad,omleiding niet gestrooid of geschoven.

Vragen ze dan niet ergens om?

ps,alles heelgehouden,stap zaterdag in mijn personenauto en glijd thuis zo de struiken in...:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen donderdagavond kwam ik terug van Venlo met een lege trailer en moest naar de zaak (zaltbommel) ik heb heel de weg tussen de 60 en 70 gereden want het was duidelijk dat de snelweg op begon te vriezen (plaatselijk).

Ik kan tijdens het rijden niet in een ander zijn auto kijken en ook niet wat voor banden erop liggen maar als je mij dan met dik 90 voorbij komt jakkeren in een inhaalverbod terwijl ik mijn span voel glijden en je hangt dan ook nog op de claxon heb je voor mij geen stukje verstand in je bovenkamer.

Met zulk weer moet je gewoon alert zijn en je snelheid aanpassen en je afstand vergroten. Niet maar blijven denken er word gestrooid en ik heb haast dus trappen met dat hok. Het mooie is dat ik er maar 20 minuten langer over gedaan heb en schade vrij ben gebleven.

En je werkgever mischien een paar duizend euro bespaard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat doet het er eigenlijk toe wie of wat hier schuld aan heeft????

Er zijn 2 mensen om het leven gekomen, op een gruwelijke wijze.

En dat kan iedereen hier op het forum overkomen, ook die zo hard roepen van niet.

Misscdhien niet op deze wijze, maar er zijn nog genoeg andere manieren.

En dan kan je wel roepen van ik pas me altijd aan en bla bla bla.

Maar ook jij kan jezelf verrassen/ vergissen, behalve freddie natuurlijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar ik rij wordt helemaal niet gestrooid... Waarom lig ik dan niet in de beek, of mijn collega's afgelopen nacht??? En daar had ik ook de nodige smsjes van hoe glad het was. Omdat wij onze snelheid aanpassen?

20 rmo's op de meeste kloten wegen, tot nu toe, 0 schade. Zijn wij dan zo goed?

Aangezien jullie werk zijn jullie natuurlijk specialisten op dit soort wegen.

Zet morgen maar eens 20 distributie chauffeurs op die auto's kijken hoeveel er in de sloot komen te liggen.

Jullie rijden op wegen waar ik niet eens aan denk om op te sturen, dus dat is een stukje specialisme imo.

Niet te vergelijken met een chauffeur die iedere week van Marokko af komt vliegen.

Want vanaf de boot in Spanje naar Volendam is dubbelbemand net te doen.

Wat ik denk is dat deze mannen zich hebben laten verrassen door de gladheid.

Al 20 uur aan het sturen over de autowegen en dan het laatste stukje binnendoor waar het vreselijk misgaat, kan de beste overkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
harrie ook ik heb me wel eens vergist, ik ben ook maar een mens.

maar ik pas me wel aan en ben niet zo driest, ik heb genoeg ongelukken gezien door gladheid in mijn leven.

maar ik ben daardoor wel gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met deze weersomstandigheden.

wat mij nogmaals in het verkeerde keelgat schoot was de opmerking, dat het de schuld van de strooidiensten was :ja::ja:

De dames en heren van de strooidienst kan je zo wie zo weinig verwijten.

Ze rijden een voorgeschreven route, en strooien op een voorgeschreven tijdstip met een voorgeschreven hoeveelheid zout per m2. Al dan niet nat. Dit alles wordt dus van hogerhand bepaald.

Bij veel overheidsdiensten wordt dit gecontroleerd via GPS, dus valt niet mee te rommelen, ALS men dat al zou willen.

Indien een ongeval al te wijten zou zijn aan het (slecht) strooien dan moet men bij de "kenners" op het bureau van de rijksdienst zijn. Daar beslissen ze aan de hand van weerpalen en voelers in de weg of het glad is. Ook al kan je schaatsen op een stuk weg, als die aparatuur zegt dat het niet glad is wordt er (in principe) niet gestrooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

in dit land word overal op bezuinigd,dus ook met strooien,zeker na vorig jaar..Maar je kan idd de mannen van het strooien niet de schuld geven,die werken ook weer in opdracht van..

Ik had vanmorgen van nieuw vennep ri rotterdam en dordrecht nergens last van,terug naar nieuw vennep dicht van de mist..Dus geen pijl uit te trekken...Waarschijnlijk hebben de collega's dat vanmorgen ook gehad,ja en dan zo'n brede vaart werkt ook niet echt lekker mee.. Echt sneu dat vader en zoon zo uit het leven moeten stappen...:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aangezien jullie werk zijn jullie natuurlijk specialisten op dit soort wegen.

Zet morgen maar eens 20 distributie chauffeurs op die auto's kijken hoeveel er in de sloot komen te liggen.

Jullie rijden op wegen waar ik niet eens aan denk om op te sturen, dus dat is een stukje specialisme imo.

Niet te vergelijken met een chauffeur die iedere week van Marokko af komt vliegen.

Want vanaf de boot in Spanje naar Volendam is dubbelbemand net te doen.

Wat ik denk is dat deze mannen zich hebben laten verrassen door de gladheid.

Al 20 uur aan het sturen over de autowegen en dan het laatste stukje binnendoor waar het vreselijk misgaat, kan de beste overkomen.

Wat bedoel je met "net te doen"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In deze situatie kan je niemand de schuld geven, meestal is het een op 1 stapeling van vaktoren met dit soort ongevallen

Zout, banden , belading, en ga zo maar even verder.

Ik rij al zeker 10 jaar, en de meeste km's liggen in Scandinavië , (en ook in de winter) , maar het kan me binnenkort ook in Holland overkomen.

Kijk gewoon verschrikkelijk goed uit met dit weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo is dat, als ze morgen 60 voor m'n neus rijden zal dat niet voor niets zijn, en hobbel ik er wel achteraan.

ik heb het ook niet zo op die veradelijke omstandigheden.

vorige week die eerste gladde avond durfde ik ook niet harder, er spatte niets op en zag er glad uit, had eerst wel verwacht dat ik als een krant reed (soms toch?;))

maar nee hoor, die wagen bleef ook achter me rijden, toch een stukje bevestiging dat ik op dat moment een prima keuze had gemaakt op dat stuk.

moet er niet aan denken aan zo'n heftig ongeluk, je kan niet zeggen wat je in zo'n situatie zou doen.

het is stervens koud water en dan raak je snel verlamt.

bah:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal" niet te doen" moeten zijn,Algeciras-Volendam zijn +/- 2450 km.

Als je dat in je rijtijd moet doen zul je gemiddeld een stuk boven de 100 km/u moeten rijden.

Groeten Peter.

daaarm zijn ze ,met ze 2e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal" niet te doen" moeten zijn,Algeciras-Volendam zijn +/- 2450 km.

Als je dat in je rijtijd moet doen zul je gemiddeld een stuk boven de 100 km/u moeten rijden.

Groeten Peter.

idd dubbelbemand en ik zie nergens staan in hoeveel dagen ze die kms hebben afgelegd :zegtniets:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goh,misschien hebben ze 30 uur niet geslapen...Dus dan maar hoppa de sloot in?

In Spanje slecht weer gehad,achter op schema,wil je best doen voor de opdrachtgever,want die betaalt goed. In NL goede wegen,we zijn er bijna.....

Wie kent dat verhaal niet?

Die mannen doen dat echt niet expres!

Vandaag weer spiegelgladde stukken wegdek,misschien moeten we naar asfaltstructuur of strooibeleid kijken?:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

maar net op TV, over de snelwegen die afgesloten waren vandaag vanwege de gladheid, zei RWS had gemeld dat ze wel degelijk hadden gestrooid vannacht ondanks de ongelukken vandaag.

De vraag is of ze voldoende zout hebben gestrooid. Het is al jaren bekend dat met steeds minder zout per m2 strooit. Dit omwille van het milieu (en vooral de kosten).

Volgende berichtje komt van www.telegraaf.nl en beschrijft hoeveel zout men de afgelopen week al heeft verbruikt................

Rijkswaterstaat heeft deze winter al ongeveer 35.000 ton zout gestrooid op de snelwegen. Dat is dezelfde hoeveelheid als in de winters 2006/2007 en 2007/2008. Dat zei dinsdag een woordvoerder van Rijkswaterstaat.

Inmiddels is er deze winter al ongeveer 35.000 ton zout op de Nederlandse snelwegen uitgestrooid...

Inmiddels is er deze winter al ongeveer 35.000 ton zout op de Nederlandse snelwegen uitgestrooid...

Inmiddels is de voorraad zout bijna geheel aangevuld. Totaal ligt er ongeveer 90.000 ton zout in de depots. Het zout komt uit Nederland en het buitenland.

In de barre winter 2009/2010 strooide Rijkswaterstaat 195.000 ton zout.

In totaal kan Rijkswaterstaat ongeveer achthonderd strooiwagens inzetten. Een deel kan ook de sneeuw van de weg schuiven. Als het nodig is, kan de 3300 kilometer hoofdsnelweg in drie uur preventief worden gestrooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden