[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met garnalen te water N247 Monnickendam


Barry

Recommended Posts

oke, ik snap hem eigen schuld dikke bult waarschijnlijk? Of wat suggereer je nu?

ik sugrereer niks. het is alleen een optie. met ijzel glij je zelfs als je langzaam rijd is ook een optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 70
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
daaarm zijn ze ,met ze 2e

Ik reageerde op de quote van harry 76;

Want vanaf de boot in Spanje naar Volendam is dubbelbemand net te doen.

En ik wil zeggen dat ,ook als je dubbel bemand bent ,je dit in een diensttijd niet kunt halen.

Als ze in Algeciras van de boot komen is het 2450 km naar Volendam,als je een gemiddelde snelheid aanhoudt van 80 km/u heb je bijna 31 rijuren nodig.

Het is zelfs alleen goed te doen,alleen ben je 3 dagen onderweg.

Groeten peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
lekker makkelijk zo'n uitspraak.

man dient zich ook aan te passen aan de situatie, en er was ook een waarschuwing gegeven voor ijzel.

je zou zelfs kunnen zeggen dat de werkgever die garnalen belangrijker vond dan het leven van zijn medewerkers, hij stuurde ze immers de weg op!

wat dacht je van deze?

omdat wij graag garnalen eten, moesten deze onder deze weersomstandigheden vervoerd worden, met alle gevolgen van dien!

ook allemaal makkelijk, maar de schuld geven aan het strooibeleid is wel de meest simpele.

je zult maar chauffeur zijn op de strooiwagens in die regio, en dan het verwijt krijgen dat omdat jij niet op alle lokaties tegelijk kunt zijn er twee doden vallen.

trouwens zout strooien is nooit een garantie dat de weg niet glad is!

autorijden onder winterse omstandigheden levert altijd een risico op, een risico dat je alleen maar door een aangepaste rijstijl kunt verkleinen.

maar de meesten denken dat er gestrooid is, maar mag je daar van uit gaan??????

je moet altijd de situatie ter plekke beoordelen, en daar op anticiperen.

je moet ook nooit ervan uitgaan dat iemand anders iets doet zoals zoutstrooien.

je moet zelf vastellen of het glad is, dat heet je eigen verantwoordelijkheid nemen.

maar achteraf op deze manier de schuld afschuiven op een ander, ja daar is de nederlander enorm goed in geworden.

het is altijd de schuld van een ander als er iets gebeurt :hamer::hamer::hamer:

GOEDE uitspraak !!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook niet te vergeten dat hun niets aan de radio hebben qua weersverwachtingen.

en dus maar moeten kijken hoe en wat.

wij kunnen ieder half uur naar de (regio) radio luisteren, vaak weten we het al de dag van te voren door TV e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry mensen, ik vind het niet echt gepast hoor, dat gezewets over banden en rijtijden e.d.. Waar het hier om gaat, is dat 2 collega's zich verkeken hebben op de situatie ter plaatse, met de dood als resultaat. Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaande.

Dit wens je niemand toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

op de weg tussen leimuiden en kudelstaart (de binnendoorweg naar aalsmeer) Hebben ook heel veel mensen zich verkeken op de gladheid. Reed langs de westeinderplassen en daar was het raak. 1ste bocht 4 auto's onder aan de dijk en 1 rechtdoor in het water. Aan de sporen te zien waren er in totaal iets van 8 mensen af gegaan daar. Ik reed 30, ik remde iets en merkte gelijk dat het glad was. snelheid aanpassen en rustig aan doen. Grappig om te zien dat ze dan toch nog in gaan halen bij dubbele doorgetrokken streep en met zulke omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast MrOnderweg
Sorry mensen, ik vind het niet echt gepast hoor, dat gezewets over banden en rijtijden e.d.. Waar het hier om gaat, is dat 2 collega's zich verkeken hebben op de situatie ter plaatse, met de dood als resultaat. Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaande.

Dit wens je niemand toe.

Daar sluit ik me volledig bij aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
....de A6 is vandaag afgesloten voor alle verkeer wegens een groot aantal ongevallen , deze zijn toch echt niet door "buitenlanders"veroorzaakt zeker?

Gé

Het ongeluk met de containertruck wél;)

Dat was een Belgische truck met een Marokkaanse chauffeur:D

(wél eentje die goed is ingeburgerd overigens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
op de weg tussen leimuiden en kudelstaart (de binnendoorweg naar aalsmeer) Hebben ook heel veel mensen zich verkeken op de gladheid. Reed langs de westeinderplassen en daar was het raak. 1ste bocht 4 auto's onder aan de dijk en 1 rechtdoor in het water. Aan de sporen te zien waren er in totaal iets van 8 mensen af gegaan daar. Ik reed 30, ik remde iets en merkte gelijk dat het glad was. snelheid aanpassen en rustig aan doen. Grappig om te zien dat ze dan toch nog in gaan halen bij dubbele doorgetrokken streep en met zulke omstandigheden.

Ja kan de situatie daar al te goed,word gewoon niet gestrooid...Is een stukje niemandsland,liggen idd elke winter div auto's of in de onderkant of in de westeinder en das dan wel ff minder...:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

maar goed wij hebben dat ook in het buitenland,mn frans is ook maar petit peu...En daar kom je dan ook wel eens voor verassingen te staan binnendoor...Maar goed weer ff ontopic,daar hebben vader en zoon nu ff geen boodschap meer aan.. mn gedachte gaat uit naar de nabestaanden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jawel, Rob is ook weer thuis. Na een week werken, ondanks slechte weersomstandigheden, weer heelhuids en zonder schade teruggekomen.

Begrijp dat onze topchauffeur uit het noorden (nog steeds zonder werk?) mijn reactie wat misplaatst vond...

Ik kan me echter bijzonder kwaad maken als ik op maandagmorgen berichten lees over collega's die verongelukken door een glij-partij op een veelgebruikte doorgaande weg. En dat terwijl het die nacht een halve graad vroor.

Natuurlijk hebben de chauffeurs de situatie niet goed ingeschat en, ondanks de omstandigheden, te hard gereden. Maar mijns inziens wordt er hier in NL veel te karig gestrooid en zijn de strooiploegen onvoldoende uitgerust en voorbereid op slecht weer. Dit is niet de schuld van de chauffeurs op de strooi-auto's -zij worden ook maar gestuurd en doen waarschijnlijk hun stinkende best- maar hun mogelijkheden of beperkingen worden van hogerhand bepaald.

Strooizout heeft de eigenschap dat het het vriespunt van water verlaagt. Voldoende strooizout kan er dus voor zorgdragen dat er bij deze minimale onder-nul-temperaturen (die al ruim van tevoren waren aangekondigd!) eventuele neerslag of nevel niet direkt aanvriest. Let wel; we hebben het hier echt niet over temperaturen van -7 of lager, maar het was die maandagmorgen een halve graad onder nul.

Ik blijf er dus bij dat dit bijzonder trieste ongeval voorkomen had kunnen worden door eerder en meer zout te strooien. Ofwel door het strooi-beleid wat nu gehanteerd wordt aan te passen aan de werkelijkheid. Maar dat is mijn eigen persoonlijke mening. Afgelopen maandag zat ik met mijn tas in m'n hand klaar om naar de zaak te gaan en was ik vooral heel boos toen ik las wat er was gebeurd. En nog steeds trouwens. Daar hoef je mij niet om aan te vallen, ik ben ook maar een mens.

:ok::ok:Niets meer aan toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Ik woon in Zweden sinds 2002, en hier hebben ze iets wat ze "nul visie" noemen.

Het komt er op neer dat de regering voor een bepaald tijdstip (zeg maar jaar 2015 of zo) het aantal verkeersdoden terug willen brengen tot nul...

Yeah sure...

Als ze maar doorgaan met nog minder zout strooien dan ze nu al doen, lijkt die nul visie meer op nul gram zout per jaar strooien.

Affijn, heb in 1998-2002 ook nog een tijdje o.a. Marokko gedaan voor de concurrent van KP, en inderdaad, 2450 km doe je niet op een dag (of twee...) zelfs als je het zou willen.

Iets wat ze eventueel zouden kunnen gebruiken in plaats van zout is zand (noord Zweden).

Vraag is alleen wat dat kost, weet niet of zand duurder is dan zout, maar het blijft langer liggen en werkzaam dan zout volgens mij.

Je auto wordt er wat meer vies van misschien, maar liever dat dan met de boel onderuit.

Oh ja, heb me net geregistreerd hier.

De naam is Tjerk, dus je kan bijna raden waar ik vandaan kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, ik moest wel lachen hier om de vele ideën omtrent waar ik vandaan kwam, Zoutkamp had gekund vanwege de "concurrent".

Ik kom dus út Fryslân, maar woon al weer 9 jaar in Zweden.

Enneh, nee niet Tytjerksteradeel.

Zand wordt ook meer op de buitenwegen gebruikt hier, en dan ook alleen in het noorden op lichte hellingen, kruisingen of rotondes.

Nog niet over riool nagedacht, maar achteraf wel logisch natuurlijk.

Al moet ik zeggen dat zoab toch ook weer niet de allerbeste oplossing is, juist in verband met bevriezing.

Dat is toch weer iets waar ze in NL blijkbaar niet goed over hebben nagedacht.

Je kan wel kijken naar de voordelen van zoab, maar je moet er rekening mee houden dat je dan ook werkelijk strooit wanneer het nodig is, en niet alleen omdat het glad zou kunnen worden, maar ook om het asfalt voor stukvriezen te beschermen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk (en velen met mij) dat zoab een weldaad is voor de chauffeur op Nederlandse wegen , het regent hier nu eenmaal meer dan dat het vriest.

Zoab zorgt er voor dat het opspattend water drastisch is verminderd tegenover de vroegere compacte asfaltmassa of beton , wat vooral de B categorie ten goede komt en er wel tijdens regen een betere doorstroming is.

Ja, daar zit ook wel weer wat in ja.

Hier in het kouwe noorden wat minder last van... verkeer dus...

Ligt dat nu dan overal in NL, dat zoab?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden