[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wil Chauffeur worden, weet nog niets!


Vooruitblik

Vraag

  • Forumlid

Hallo jongens, ik heb nou meerdere berichten doorgelezen maar ik kom allemaal tot halve antwoorden.

Ik ben 18 jaar en wil graag vrachtwagen chaffeur worden, nou is mijn eerste vraag al moet ik dan voor mezelf beginnen of moet ik gewoon bij een bedrijf beginnen?

Ook zag ik dat je meerdere diplomas nodig heb waaronder: Chauffeurs diploma en een rijbewijs C, nou is mijn vraag is het slim om dit zelf te halen en zelf alles te bekostigen of zijn er bedrijven in de regio haaglanden die dit voor je betalen in ruil dat je bijvoorbeeld 2 jaar lang in dienst blijft, maar hou je dan nog wel genoeg geld over? Want ik neem aan dat ze dit dan van je salaris aftrekken?

Ik zal het fijn vinden als iemand mij kan vertellen wat voor mij de beste en de goedkoopste manier is om alles te halen en de weg op te kunnen. En dat ik natuurlijk ook een mooi bedrag verdien:p

Of is er misschien iemand die voor zichzelf gestart is en een extra chaffeur erbij wilt en dit voor mij wilt financieren? ik weet het allemaal niet dus zal erg fijn zijn:D

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Als het je niets mag kosten zou je eens kunnen binnenlopen bij Randstad, ze zijn net weer begonnen met zoeken naar chauffeurs die ze dan willen gaan opleiden.

een andere optie is om het via een bedrijf te financieren. Even een dag voor bellen uittrekken en wie weet ziet een bedrijf daar ook wat in.

Maar zoals altijd.... voor niets gaat de zon op dus hou je koppie erbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

je zal inderdaad moeten tekenen voor een bepaalde tijd, maarja... hoelang ga je erover doen om een evt lening van de bank terug te betalen?

als je voortijdig ergens anders zal gaan werken kan het zijn dat die nieuwe werkgever het resterende bedrag voor je zal betalen, en anders is het toch nog minder;)

tja... weer geen heel antwoord dat klopt, maar als je keuzes moet maken kan je er nu alvast over nadenken.

succes:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Houd Simon Loos eens in de gaten:

http://www.simonloos.nl/page/view/name/49-opleidingstraject

Zoals op hun website staat is de opleiding nu vol, maar wellicht dat er binnenkort weer een traject begint.

Verder kun je het via Randstad proberen. Hier zit je sowieso aan een 2 jaar contract vast. Wil je eerder weg, dan kun je dat doen dmv terugbetaling van je opleiding.

Het eerste jaar is het 100%, in het 2de jaar is het minder.

http://www.randstad.nl/content/uitzenden-detacheren/werknemers/vakgebieden/transport/opleidingen.xml

Tevens zou ik anders eens proberen contact op te nemen met Unigue uitzendbureau. Die verzorgen ook wel eens opleidingen tot chauffeur voor de SITA.

En verder kun je ook nog contact opnemen met Dolcom: http://www.dolcom.nl/

Wellicht dat je met deze bedrijven verder kunt komen.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik zou als ik jou was je rijbewijs zelf betalen het is een flink bedrag maar dan heb je het wel.

als je zoals ik afhankelijk bent van bedrijven of uitzendbureau's zit je meer te stressen dan wat anders.ik zal je het hele verhaal besparen want daar is ergens al een topic van maar ik heb in 2008 geprobeert het via randstad te halen maar ging niet door en nu weer aangemeld vorige week gebeld hoe wie wat en waar en toen kreeg ik te horen dat er nog totaal niks zeker is en in mijn geval moest ik maar rekenen op weer een teleurstelling. omdat het het chauffeurs tekort nog niet voelbaar was konden ze pas in februari maart vertellen of er uberhaupt mensen opgeleid gaan worden maar goed dat is voor in het zuiden het geval hoe en wat in de rest van nederland weet ik niet dan zou je eens moeten bellen.

af en toe denk ik waar doe ik het voor, maar dan mag je weer een dagje/nachtje :p met iemand mee en dan denk je weer juist ja hiervoor doe ik het. dus lieve allemaal als jullie nog bedrijven weten in het zuiden (limburg) dan geef aub een gil.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

je bent pas 18 jaar om dan maar je eerste stuk van je vraag te beantwoorden

je vraag om voor je zelf te beginnen .de meeste transportbedrijven hebben het moeilijk

dus ook de zzp heeft het moeilijk .mijn advies is dan ook ga eerst maar bij baas werken

zodat je het klappen van de zweep leert .want daar ben je nog wel even mee bezig

en grof geld verdienen kun je ook wel vergeten die tijd is geweest

als je het alleen om geld te doen is moet je eerst kijken ,als je je hebt gesneden wat er

uitkomt diesel of bloed want chauffeur word je niet dat zit er in (virus)

veel succes verder

gr ikke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het klinkt natuurlijk fantastisch!!! Een bedrijf die de opleiding betaald!

Maar pas op....

Als je getekent heb en zit midden in een traject en er gebeurt wat,

worden alle kosten verhaald! (dat zijn de kleine lettertjes...)

Zelf meegemaakt met mijn vrouw... konden we opeens een (afgeronde)

busopleiding terugbetalen... Kosten: 6000 euro!

Als je de opleiding zelf bekostigt, kan je ook nog wat terugkrijgen van de belasting.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meestal zit je met alles bij elkaar wel zo rond de 5000 euro. Het kan wat meer of wat minder worden, dat hangt van de rijschool af, de opleiding die je volgt (er zijn vaak bepaalde pakketten) en of je in 1 keer alles haalt of nog een keer wat moet over doen.

Ik zou als je het kan, het zelf betalen als ik jou was. Dan ben je vrij om te gaan als het je ergens niet naar het zin is en zit je niet aan allerlei constructies vast.

Succes in ieder geval!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Meestal zit je met alles bij elkaar wel zo rond de 5000 euro. Het kan wat meer of wat minder worden, dat hangt van de rijschool af, de opleiding die je volgt (er zijn vaak bepaalde pakketten) en of je in 1 keer alles haalt of nog een keer wat moet over doen.

Ik zou als je het kan, het zelf betalen als ik jou was. Dan ben je vrij om te gaan als het je ergens niet naar het zin is en zit je niet aan allerlei constructies vast.

Succes in ieder geval!!

Ik vind de prijs eigenlijk best wel mee vallen.....

15 jaar geleden, heb ik zelf alles bekostigt incl. adr was ik toen 10000 gulden kwijt.

Dus eigenlijk ligt de prijs nagenoeg gelijk.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je het kan bekostigen gewoon zelf betalen het rijbewijs. Ik heb het zelf afgelopen

jaar ook gehaald."Kleine" aderlating dat wel, C, CE en Code95 in 1 keer gehaald.

Was 6100 Euries kwijt.

Heb je dit bedrag niet te besteden, wat ik als 18-jarige me goed kan voorstellen

zou je ook eens bij Post-Kogeko kunnen informeren.

http://www.dezeafslagwiljenietmissen.nl/ is van Post en daar staat de info op.

Groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Stomme vraag misschien.

Maar heb jij wel ooit eens in een vrachtwagen gezeten? Ben je weleens met iemand een dag mee geweest? Heb je wel enig idee waar voor je kiest?

Dus niet alleen het rijden van die grote auto, maar wat het werk wel niet allemaal kan inhouden?

Waarom wil je chauffeur worden?

Niet negatief bedoeld, ik ben gewoon benieuwd naar de achtergrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden