[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

mobiele sneeuwfoto's 2010


Gast Hallowed

Recommended Posts

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik kan me nog herinneren dat iemand ooit eens tegen mij zei dat veevoer rijden wel wat voor mij zou zijn:stom:

nou... toen had ik al verder nagedacht en dacht meteen aan de winters, dus nou... :nee::nee:

wist dat dat echt niet aan mij besteed zou zijn, word nu maar weer bevestigd.

er zijn zeker mensen nodig die het wel doen, maar ik pas even:bey::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan me nog herinneren dat iemand ooit eens tegen mij zei dat veevoer rijden wel wat voor mij zou zijn:stom:

nou... toen had ik al verder nagedacht en dacht meteen aan de winters, dus nou... :nee::nee:

wist dat dat echt niet aan mij besteed zou zijn, word nu maar weer bevestigd.

er zijn zeker mensen nodig die het wel doen, maar ik pas even:bey::ok:

Veevoer rijden is ook heel mooi hoor. Mijn vader heeft dat jaren gedaan.

Dat is weer een ander ritme. Ik spreek weleens van die jongens en die doen veel minder adressen op een dag als dat wij dat doen. Althans, die van de grote fabrieken. De kleinere localen doen er vaak meer op een dag.

Het verschil, vind ik, zit hem in dat zij vol ergens heen gaan en wij leeg. Vol heb je met steken wat meer te vertellen over de auto. Dat merk ik erg goed. Je probeert zoveel mogelijk gemakkelijke boeren als eerste te doen. Dan krijg je asdruk.

Maar zij moeten weer leeg zien weg te komen, rekening houden met welk vak ze eerst leeg blazen. En wat Brijvoer is de shit doet is ook weer anders, misschien wel moeilijker als wat ik doe.

Het is geen competitie, dat voorop gesteld! Mengvoeders, de kleinere hebben zo hun vast klantenkring. Ik kan van 30 jaar terug zo nog een hoop boeren in Limburg aanwijzen waar mijn vader toen kwam. Dat was altijd het zelfde. Dat heb ik ook.

Het voordeel daarvan is dat je weet wat je te wachten staat. Ik kan ook vrij precies voorspellen wie er zijn erf goed schoon heeft en wie niet.

Brijvoer, die doen veel meer verschillende klanten. Ik heb ooit voor mijn vader alle adressen in een bestand gezet en uitgeprint. Dat waren er nogal wat. En van allemaal een beschrijving of je er voor in moet, achteruit, bijzonderheden etc.

Ik ben vaak genoeg met hem mee geweest als hij weer eens een vreemde had. Zeker 's nachts kan dat aardig zoeken zijn waar je er in moet. Zie ook de foto van brijvoer is de shit (ben zijn voornaam kwijt) hier.

Dat zoeken 's nachts, daar moet je tegen kunnen en je moet er tegen kunnen om elke keer een nieuwe oplossing te zien en te vinden om er bij te kunnen.

Wij hebben dat stukken minder. Oke, soms staat er wat in de weg, maar wij kennen onze erven vrij goed. Je weet wat kan en wat niet kan. En dan wordt een bocht in de blinde hoek in de sneeuw net wat simpeler als dat je dat op een vreemde plek doet.

Bij ons is het ook zo, als je nieuwe adressen krijgt dat je kunt gaan kijken hoe het erbij ligt. Km's en uren krijg je vergoed. En het is soms ook nodig om te gaan kijken.

Een mengvoederjongen, zeker van de grote fabrieken krijgt een adres en zie maar hoe je er komt. Tuurlijk heb je collega's waar bij je kunt informeren en ik denk dat de meeste hun adressen wel bijhouden.

Het is echt mooi werk, maar nu is het effe wat minder. Maar zeker dadelijk in de zomer is het heerlijk om zo te werken. Ik vind dat echt genieten in elk geval!

bewerkt door Hallowed
je probeert met een D.... oei!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Hallowed,

Dat waren dus een paar heftige dagen voor je. Maar hopelijk rol je er goed doorheen. Zelf zit ik veel in Rusland dus ook veel in de sneeuw maar dat is meestal op de grote doorgaande weg. Toch heel anders dan die binnenweggetjes waar jij komt.En diep in m'n hartje vind ik het wel mooi, lekker door de sneeuw baggeren. Ik bedoel, het geeft toch veel meer voldoening als je het met dat extreme weer toch weer gered hebt om er (op tijd of niet) heelhuids te staan.

Wat anderen ook al zeiden: het belangrijkste is, laat je niet gek maken door anderen en hou je koppie erbij.

Die automatische sneeuwkettingen die zouden in jouw werk wel een uitkomst zijn waarschijnlijk. Maar ook errug prijzig.

Ik zag een goedkoper alternatief, weet niet helemaal zeker of ik deze reclamelink mag plaatsen, het is eigenlijk een gedeelte sneeuwketting met spanband. Die leg je er in 1 minuut om.

http://www.truckershop.nl/product_info.php?cPath=105&products_id=6363&osCsid=f1555719aa56ab5c5257c8e310f7fa37

En als je moet stoppen op ijs, leg je hem meteen ff onder je wiel. Want na 10 minuten smelten je warme banden een holte in het ijs en loop je het risico dat je weer staat te k:stom:tten.

Ok sterkte ermee man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Zag ook wat sneeuw...:mad:, en het is nogal frisjes.

Rustig aan, even op de TV gekeken waar de minste sneeuw was en het viel allemaal nogal mee.

Je ziet het niet, maar er lagen flinke bergen sneeuw, ze hadden 60 cm gehad een paar dagen terug, net boven NYC dus.

1006561.jpg

De geele was in de shop, had ze al drie keer verteld dat de injectors slecht waren. Ze zetten de computer erop, en zeggen, Nee, de computer verteld ons alles is goed... Nu zijn ze verwisseld en dezelfde monteur zegd, "Wauw, de motor draait echt veel beter.....

Eikels.

Dus deze roode maar gepakt.

1006565.jpg

Hij was nogal wit, dus even laten wassen.

1006567i.jpg

1006568.jpg

Bijna thuis, nog 20 mijl te gaan, staat het verkeer stil.

1006570.jpg

Ziet er uit als een vrij nieuwe trekker. En de weg was kurk droog.

1006571.jpg

En 500 meter verder..... de oplegger was trouwens aan de linkse kant door midden geknakt.

1006572f.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
J

die heeft ergens gehoord dat als er sneeuw ligt je je as moet liften.....rare import yank:D

Zo een vermoeden had ik al!

Maar was voorop nogal erg zwaar, express zo geladen trouwens dan rij je overal zo weg als je hem optrekt alleen liggen de banden er bijna dubbel onder....

En het rijdt fijner met de as onderuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miss D had een 'leuk' ritje van de planning gekregen, Oslo (laden) - Mo i Rana (lossen) - Roan (laden) - Oslo (lossen) een goeie 2100 km in 4,5 dag.

Roan is een laad adres waar zelfs de meeste noren niet willen laden in de winter, en er dus ook echt niet heen gaan.

Vanaf dat ze de E6 verliet tot aan de ferry net voor Trondheim is het rijden op ijskettingen ong 300km :eek:, het is een technische rit met veel bochten en flinke stijgers en dalers (10-12%) er in.

overzicht kaart (rechts) geeft de totale route weer, en de vergroting de laatste 30 km naar de klant die nog net niet in de atlantische oceaan ligt.

De nummers op de detail kaart verwijzen naar de foto's

Foto 0 is gemaakt tussen Mosjøen en Mo i Rana

Foto 6 en 7 zijn gemaakt op de weg van Roan naar Trondheim.

Omdat die noren deze ritten regelmatig weigeren is Miss D nu alweer op weg met het zelfde ritje.

Mij krijgen ze dus ook echt niet voor dit ritje, ik weet waar mijn grenzen liggen :ja:

Rob.

post-1072-1394783288,074_thumb.jpg

post-1072-1394783288,1465_thumb.jpg

post-1072-1394783288,4141_thumb.jpg

post-1072-1394783288,6466_thumb.jpg

post-1072-1394783289,014_thumb.jpg

post-1072-1394783289,316_thumb.jpg

post-1072-1394783290,59_thumb.jpg

post-1072-1394783290,8747_thumb.jpg

post-1072-1394783291,1342_thumb.jpg

post-1072-1394783291,3816_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corydon,

Miss D en ik zijn niet getrouwd en hebben ook geen relatie, maar we kennen elkaar al wel een jaartje of 8. Ik kende Miss D al voordat ik aan mijn nieuwe carrière begon.

Ik ben zelf nu bijna 5 jaar chauffeur, voor die tijd heb ik geprobeerd bitjes en bytejes overeind te houden (IT).

Zij heeft mij zeg maar in de transport geïntroduceerd en door haar ben ik ook aan mijn vorige en huidige baan gekomen.

Gr. Rob.

ps. de groeten heeft ze inmiddels in ontvangst genomen, en wenst jou een goed 2011 met veel veilige mijlen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MissD

Respect hoor.

Mij krijg je er niet voor. Ik vind het hier al meer dan genoeg. Het vreet energie en wat Domino ook al zegt: je ziet die tijd wegtikken en je krijgt het maar niet gedaan. En het moet die dag echt gedaan worden, anders geeft het al problemen.

Maar dat van mij is over het algemeen nog niet levensgevaarlijk. Als je tenminste niet te hard gaat liggen jakkeren, want dan is een boom ook hard.

@RvanK en Johannes, hoe zitten jullie dan in de auto.

Is dat ontspannen? Jullie moeten lange stukken door die zooi rijden, terwijl ik korte stukjes doe met veel stops.

Als ik naar de fabriek moet met gewoon weer trek ik mijn jas even uit. Maar met dit weer hou ik hem aan onder het motto, als er wat gebeurd, sta ik in elk geval niet buiten zonder jas.

Hoe doen jullie dat? Gewoon lekker in je trui, de kachel hoog en we zien wel wat er gebeurd?

Ik heb dat vaker, ook als ik een keer wat verder weg moet (verder weg als in een uurtje rijden) Dan hou ik mijn jas aan, kachel klein en rijden. Als ik er uit moet, sta ik tenminste niet in de kou.

In het algemeen: wie van de collega's doet dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben laatst nog bij die boer geweest waar ik in de beek heb gehangen.

Heb er nog foto's van gemaakt (uiteraard).

Je ziet ook mooi het spoor van het voorwiel hoe ver we normaal komen om daar achteruit te moeten zetten.

post-1906-1394783297,9716_thumb.jpg

post-1906-1394783298,2462_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hallowed,

Als ik in de winterse omstandigheden niet ontspannen zou kunnen rijden kan ik er beter maar mee stoppen. Het is natuurlijk niet altijd ontspannen, je houd je spannende momenten, maar geen stress, als ik niet optijd kom dan ff planning bellen, ik ga niet harder rijden dan ik verstandig acht, ze wachten maar :ja:

Gr.

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Opzich als het echt wit is, snappen mensen wel dat het iets later wordt (in mijn ervaring).

Maar de ruimte om te manouvreren is in NL vaak niet berekend op gladde omstandigheden.

Dat geeft nog wel n's hachelijke taferelen!

Klopt en als de mensen het stoepje dan ook nog eens schoonvegen en die handel de weg op schuiven waar later weer een auto moet parkeren worden de wegen ook in één keer smaller :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben tot nu toe goed weg gekomen. Wat sneeuw en ijs, maar niks echt vervelend.

Hhhmmm, waarom nou de andere kant????:D

1006574e.jpg

Ook bijna geen ongelukken gezien.

Hier zitten er twee netjes in het midden, van de weg.:ja:

1006576.jpg

Die plastic cabines zijn vrij sterk.

Behalve waar het was vast geschroefd.:angel:

1006577ja.jpg

En weer bijna thuis, beetje rustig aan met de losse trekker. Baas zei "Don't damage the door handle"....:D

1006578.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast johannes70

Probeerde wat filmpjes te plaatsen van de sneeuw enzo in Zweden maar dit lukt niet!!

Ik weet niet wat ik fout doe misschien kun je wel niet eens filmpjes erop zetten???

Krijg allemaal foutmeldingen dus voor diegene die ze wil zien moet ze maar op mijn blog kijken, helemaal onderaan.

www.johannesonderweg.blogspot.com

Gr.johannes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Probeerde wat filmpjes te plaatsen van de sneeuw enzo in Zweden maar dit lukt niet!!

Ik weet niet wat ik fout doe misschien kun je wel niet eens filmpjes erop zetten???

Krijg allemaal foutmeldingen dus voor diegene die ze wil zien moet ze maar op mijn blog kijken, helemaal onderaan.

www.johannesonderweg.blogspot.com

Gr.johannes

Zet ze op You Tube Johannes, en dan een link hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden