[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dronken vrachtwagenchauffeur al 30 jaar zonder rijbewijs


Gast mhkamp

Recommended Posts

Dronken vrachtwagenchauffeur al 30 jaar zonder rijbewijs

Oud-Beijerland • ‘s- Gravendeel – Tijdens een alcoholcontrole op de Nieuwe Bonaventuurseweg, vrijdagavond 10 december, kwamen agenten van het Verkeershandhavingsteam wel iets heel bijzonders tegen.

Een 49-jarige inwoner van Gorichem bleek te diep in het glaasje te hebben gekeken. De man bestuurde een vrachtwagen waarna er ook naar zijn rijbewijs werd gevraagd. Hij bleek niet in het bezit te zijn van het juiste rijbewijs en blies tevens 415 ug/l waar bij 220 ug/l wettelijk strafbaar is gesteld. De man verklaarde al 30 jaar internationaal vrachtwagenchauffeur te zijn en al die tijd zonder het juiste rijbewijs te rijden. Tegen de man zal proces-verbaal worden opgemaakt.

Bron: Politie Zuid-Holland-Zuid

~~

Hoezo strenge controles langs de weg? Deze is blijkbaar nog nooit gecontroleerd :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

30 jaar geleden kreeg je het aanhanger gelijk met het vrachtwagenrijbewijs.

Als die zolang al internationaal rijdt, is dat waarschijnlijk met een B rijbewijs.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er bij een rijbewijsverlenging je E vergeten wordt als je ook een D hebt. Conclusie: alleen B(E).

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is niet helemaal waar, ik heb mijn rijbewijs in Duitsland gehaald (32 jaar geleden) en daar moest je ook toen al appart op voor aanhanger en bus, ik heb dan wel aanhanger gehaald maar niet de bus, bij het overschrijven naar Nederlands rijbewijs krijg je dan ook geen stempel bij betreffend vak.

Dat was net na de oorlog, en iedereen had nogal de pest aan duitsers.:angel:

Misschien had die gast net die dag het derde lustrum gevierd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nou eh mijn pa heeft ook al 35 jaar zijn rijbewijs maar heeft alleen BE kreeg geen C of CE erbij, mijn opa aan de andere kant heeft alleen examen gedaan voor B en heeft gelijk alles erop te staan inclusief bus en dus ook CE alleen motor heeft ie er niet op:p

niet eerlijk toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

pure nostalgie heb er ook nog les mee gehad 3 avondjes

van n uur toen afrijden rondje laren[nh] en geslaagd:Dalles bij elkaar 250gulden

leuk detail mijn toenmalige planner had bedacht n 2x zo grote bakwagen mee te geven met de mededeling dat ik aansluitend wel ff kon lossen te utrecht:angel:

zal nu wel wat meer kosten denk ik zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Logisch dat je de rest van het rijbewijs erbij kreeg.... hahahahaha

Wel moeilijk te geloven dat die apparaten serieus op de weg te vinden waren...;)

dat was de zelfde tonnage waar je nu mee mag rijden zonder vrachtwagen rijbewijs.

toen had je dus alles behalve motor . bus,aanhanger trailer .noem maar op .

ik had in 1970 alles op de blitz gehaald.ging je solliciteren kwam je bij die baas .

zeg je bijvoorbeeld daar heb ik nog nooit mee gereden .zegt die .tegen de tijd dat je er bent ken je het wel .en daar ging je dan . heb ik gelukkig niet mee gemaakt .

heb een hoop geleerd in mijn bijrijderstijd .dat was de beste leerschool

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb een hoop geleerd in mijn bijrijderstijd .dat was de beste leerschool

kijk, en daar is het begonnen. Heel veel jongeren werden vroeger gewoon bijrijder, verdienden niet veel maar het kon vanaf 12 de vrachtwagen op en tegen dat je 18 was kende je het klappen van de zweep. Vond je het maar niks dan had je dat al na een maand gezien en ging je wat anders doen.

Ook ik ben zijinstromer en heb alles zelf betaald, begrijp me niet verkeerd, ik rijd heel graag maar ik heb dus een grondige hekel aan wachten (in mijn ogen verloren tijd=rijtijd=geld)en als je dan ziet dat er bijna overal waar je komt er enorm veel tijd verloren gaat omdat er niet efficient gewerkt wordt dan weet je het wel.

Ik maakte s'morgens ook altijd voor mezelf een soort planning op gewoon om te weten of je s'avonds thuis zou zijn, kwam natuurlijk nooit, maar dan ook nooit uit en had je geluk of liep alles lekker kreeg je s'avonds van de planning nog snel snel dit of dat en had je het weer aan de broek.

Dat zijn dingen die je leert in je bijrijderstijd. (Mij heeft het alleszins nooit iemand verteld) je deed enorm veel ervaring op voordat je zelf de baan op mocht.Je kende transport van A tot Z.

Nu na 12 jaar begin ik het ook een beetje te kennen (heb verschillende soorten gedaan, gewoon huifwagen, platte wagen, kipper, bulk, containers ook uitzonderlijk zelfs nog met bier rondgereden maar het kwam altijd terug, rijden heel plezant (de motor, de kracht van de machine, de afmetingen, ja, ook en vooral het ontzag dat je bij sommige mensen in de ogen zag staan na een moeilijke geslaagde maneuvre) maar altijd dat wachten, zelfs op papieren, dat is er teveel aan.

helemaal off topic maar ben wel blij dat het eruit is.

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heb een hoop geleerd in mijn bijrijderstijd .dat was de beste leerschool

maar ik heb dus een grondige hekel aan wachten (in mijn ogen verloren tijd=rijtijd=geld)en als je dan ziet dat er bijna overal waar je komt er enorm veel tijd verloren gaat omdat er niet efficient gewerkt wordt dan weet je het wel.

Er is daar een gerechtelijke uitspraak over:

Wachttijd is arbeidstijd en dient als zodanig betaald te worden. .

Helaas is de werkelijkheid wel eens anders.

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

o maar dat was allemaal in orde hoor geen enkel probleem altijd alles mooi op tijd en tot de laatste cent. Maar ik kan niet tegen inefficientie. Ik ben een heel geduldig iemand maar het moet vooruit gaan. Treuzelen, die laatste pallet na de pauze laden, onder mekaar wat zitten keuvelen terwijl de chauffeur wacht, uren naar je papieren staren op het bureel zonder dat iemand zijn handtekening wil zetten dat soort dingen, ik weet het dus ondertussen ook da's blijkbaar transport maar ik heb er een bloedhekel aan. :ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden