[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Brief naar UWV betreft Code95


Gast mhkamp

Recommended Posts

ook het soob fonds stond op het lijstje van de unitedtruckers maar werd toen afgedaan als jullie zien het verkeerd.

en dan nu lopen zeuren.

ik vind het niet corect wat er gebeurd maar er is toen 3 jaar geleden al voor gewaarschuwd.

maar ja het was maar de unitedtruckers.

en nog als willem iets onderneemt word hij niet serieus genomen en dat terwijl hij toch door blijft gaan.

ik lees hier steeds punten die de unitedtruckers al op hun verlanglijstje hadden staan.

toen is de kans gegeven om de petitie in te vullen 1600 chauffeurs waren het met ons eens de rest heeft gelachen en aan de zijlijn gestaan en nu!!!!!!!

nu zijn ze zielig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Wie betaalt de 35 uur scholing voor de zogenaamde 'hobbychauffeurs' die bij gelegenheid af en toe en rit doen. Bijvoorbeeld in het weekend.

Stel ik ga van beroep veranderen, maar ik wil wél af en toe een keer bijspringen in het weekend als chauffeur, dan is het financiele voordeel al weg als ik elke 5 jaar zelf mijn studie moet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie betaalt de 35 uur scholing voor de zogenaamde 'hobbychauffeurs' die bij gelegenheid af en toe en rit doen. Bijvoorbeeld in het weekend.

Stel ik ga van beroep veranderen, maar ik wil wél af en toe een keer bijspringen in het weekend als chauffeur, dan is het financiele voordeel al weg als ik elke 5 jaar zelf mijn studie moet betalen.

Is niet moeilijk Gewoon in je uurloon verwerken Doen de ZZP,ers ook

Vraag je twee of Vier Euro per uur meer.

En het is aftrekbaar van de Belasting Het zijn onkosten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie betaalt de 35 uur scholing voor de zogenaamde 'hobbychauffeurs' die bij gelegenheid af en toe en rit doen. Bijvoorbeeld in het weekend.

Stel ik ga van beroep veranderen, maar ik wil wél af en toe een keer bijspringen in het weekend als chauffeur, dan is het financiele voordeel al weg als ik elke 5 jaar zelf mijn studie moet betalen.

In mijn geval wordt dit allemaal netjes voor mij geregeld:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb inmiddels ook van een chauffeur vernomen dat bij hen de nascholing wel betaald wordt maar dat ze dan 3 jaar moeten blijven ... of anders de opleidingskosten mogen terug betalen!

Daarnaast krijgen ze ook de cursus-uren NIET vergoed! Die mogen dus straks in eigen tijd op cursus voor de baas en weg naar een andere werkgever kunnen ze niet anders moeten ze een flink deel van het cursusgeld terug betalen!!!

Wat een WURGCONSTRUCTIE ZEG!!!

Nu vraag ik mij nog steeds af wat hier mis mee is.

Een werkgever investeerd in jou, ook al krijgt die het deels terug hij moet dit toch eerst ophoesten.

Voor een groot bedrijf is dit mischien niet zo heel veel, maar een kleiner bedrijf zal er mischien toch even voor moeten slikken.

me werkgever heeft nu voor mij betaald:

- B-E rijbewijs

- ADR

- heftruck/meeneem heftruck certificaat

- VCA

- C rijbewijs + chauffeurs diploma

- C-E rijbewijs

Dit in een tijd van 3 jaar, zou beetje vreemd zijn als die niet wat van die centen terug wilt verdienen aan me.

Ik heb een contract getekent voor 5 jaar en elk jaar gaat er een deel van het totaal plaatje af.

Tenzei hij morgen zegt van ton ik heb je niet meer nodig ga maar naar huis.

Je kan natuurlijk altijd overstappen naar een andere werkgever, alleen zou die nieuwe werkgever wel eerst dat bedrag af kunnen lossen voor je.

Zou het zelf ook niet fijn vinden als ik een paar duizend neer leg voor je,

en jij zeg dood leuk na het halen van het papiertje,

goh bedankt voor het papiertje ik ga naar een andere werkgever:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jah dat klopt mijn reactie was dus ook gebaseerd op de studiekostenregeling

Ik hoor best vaak dat mensen moeite hebben met die regeling, en dat snap ik dus niet.

Bedoel je kiest er zelf voor om een opleiding te volgen(in overleg met je werkgever), je MAG dus een opleiding volgen je MOET niets.

Je word er zelf ook beter van dus jah dan moet je er wel iets voor over hebben.

Maar goed das mijn mening der over:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ook ik ben er 1 die waarschijnlijk tussen wal en schip dondert.

Ben nu al een paar jaar via diverse uitzendbureau's aan de gang,daarvoor altijd in loondienst gezeten.

Het liefste wil ik van die uitzendbureau's af(goed dat ze er zijn,dat wel) en gewoon rechtstreeks voor een bedrijf rijden.

Nu ben ik vanmorgen gevraagd om een cursus te volgen (digipas).

Degene van het bedrijf vertelde dat dit binnenkort ging gebeuren en of ik er oren naar had.

De bedoeling was dat het uitzendbureau bijdroeg in de kosten en de rest het bedrijf.

Mijn investering zou zijn:Het niet betaald krijgen van de uren (op zaterdag).

Uiteraard vond ik dit redelijk,ik contact met het uitzendbureau,deze gaven aan dat zij voor 1/3 deel zouden staan,en dat ik de overige (2/3 deel) kosten ging betalen.

Ik dus vermeld dat er iets anders afgesproken was (zie bovenstaand),en hier dus niet mee akkoord ging.

Ze gingen dus met de opdrachtgever bellen en toen bleek in ene dat ik EN de zaterdaguren niet betaald kreeg EN 2/3 deel moest betalen.

Ik heb dus bedankt.

Het feit is dat er zo weinig werk voor mij is bij het bedrijf dat ik een gedeeltelijke WW-uitkering erbij heb,wat dus geen vetpot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cursus digipas? Wij kregen deze na werktijd en mochten deze ook als overuren noteren + wat eten en drinken. En ja, ik was in die tijd uitzendkracht (ben ik nu nog eigenlijk).

Ik stuur nu voor de tweede keer een brief naar het UWV. Ik denk dat de postbodes tijdens de stakingen slecht gegeten hebben. Het is het derde poststuk dat niet ontvangen is.

bewerkt door mhkamp
Aanvulling.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Cursus digipas? Wij kregen deze na werktijd en mochten deze ook als overuren noteren + wat eten en drinken. En ja, ik was in die tijd uitzendkracht (ben ik nu nog eigenlijk).

Ik stuur nu voor de tweede keer een brief naar het UWV. Ik denk dat de postbodes tijdens de stakingen slecht gegeten hebben. Het is het derde poststuk dat niet ontvangen is.

Aangetekend versturen. Kost 5 á 6 euro maar je hebt wel bewijs dat ie ontvangen is.

ALLE correspondentie met (semi) overheden versturen wij thuis aangetekend. Heb persoonlijk 1 keer meegemaakt dat een ministerie glashard ontkende een bepaald formulieren ontvangen te hebben, terwijl er wel voor getekend was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd wat het UWV zegt.

Zouden ze mee gaan,dan zou dit voor heel veel chauffeurs (die geheel of gedeeltelijk) thuiszitten een hele grote opluchting zijn.

Ik doe dit meer in de mom van "Nee heb je, ja kan je krijgen". Een kennis van mijn buurman die bij het UWV werkt wist mij te vertellen dat het UWV niet al te scheutig meer is betreffende opleidingen. Ik wacht af.

Aangetekend versturen. Kost 5 á 6 euro maar je hebt wel bewijs dat ie ontvangen is.

Misschien ongelukkig verteld, maar dit was een kerstkaart, gewone correspondentie (en een tweede (herhaling) reactie van het bedrijf heb ik niet eens ontvangen) en deze brief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Moet ik 'm nog afstoffen? :D

Een brief van het UWV werkbedrijf dat ze de aanvraag hebben doorgestuurd naar een arbeidsdeskundige van afdeling AG in Emmen :confused: Het zal....

We blijven afwachten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast girltalk
*Stof* Hatsjoe!

Vandaag telefoon van het UWV. Ze betalen niet :mad: Ik moest maar naar de bond gaan over hoe en wat. Fijn. Wat een gezeik dit. Jesus!

..........................................................................................................................

Hai tja je had het eigenlijk zelf al voorspelt wat uitslag zou zijn...

Is wel jammer maar je weet het graaipotje is al lang leeg bij het

uwv.

Greetz girltalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

:banaan: Vandaag een brief van Kreeft Opleidingen.

Zij organiseren in samenwerking met Van Gansewinkel een chauffeursdag.

- Remmen en uitwijken op stroef en glad wegdek;

- Manoeuvreren & behendigheid;

- Verkeerskennis;

- Digitag.

Het nadeel is dat ik een zaterdag naar Drachten moet. Het mooie is dat de genoemde cursussen meetellen voor de nascholing.

Voorlopig gered.

bewerkt door mhkamp
Woord fout geschreven, verbeterd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Als je de opleiding zelf betaalt, en opgeeft bij de belastingaangifte, krijg een deel van de opleiding van de belasting terug.

Zo heb ik mij het hef en reachtruckcertificaat gehaald (een CCV opleiding, telt voor 2x14uur mee) en een deel terug gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
:banaan: Vandaag een brief van Kreeft Opleidingen.

Zij organiseren in samenwerking met Van Gansewinkel een chauffeursdag.

- Remmen en uitwijken op stroef en glad wegdek;

- Manoeuvreren & behendigheid;

- Verkeerskennis;

- Digitag.

Het nadeel is dat ik een zaterdag naar Drachten moet. Het mooie is dat de genoemde cursussen meetellen voor de nascholing.

Voorlopig gered.

dat eerste wat je gaat doen op je lijstje kan ik uit ervaring zeggen dat je dan staat te kijken wat je kan en ook niet kan met een vrachtwagen, let wel op met sturen op nat wegdek maar daar komen de instructies daar wel.

ik vond het leerzaam en geweldig om te doen toen. veel plezier en succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je de opleiding zelf betaalt, en opgeeft bij de belastingaangifte, krijg een deel van de opleiding van de belasting terug.

Zo heb ik mij het hef en reachtruckcertificaat gehaald (een CCV opleiding, telt voor 2x14uur mee) en een deel terug gekregen.

De drempel is €500,00. Ik heb mijn ADR herhaling zelf betaalt en kostte €425,00. Het lidmaatschap van de bond erbij optellen mocht niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:banaan: Vandaag een brief van Kreeft Opleidingen.

Zij organiseren in samenwerking met Van Gansewinkel een chauffeursdag.

- Remmen en uitwijken op stroef en glad wegdek;

- Manoeuvreren & behendigheid;

- Verkeerskennis;

- Digitag.

Het nadeel is dat ik een zaterdag naar Drachten moet. Het mooie is dat de genoemde cursussen meetellen voor de nascholing.

Voorlopig gered.

In Drachten kun je goed zijn bij Kreeft.......die cursussen die je hierboven aangeeft zijn best wel nuttig......en meeste is geen droge stof lekker beetje buiten rondlopen bijpraten met collega's en af en toe zelf ff bezig. Zou niet verder nazeuren over die zaterdag.

ps en de koffie en broodjes daar ook niets mis mee oja en de gastdames niet te vergeten:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp
gastdames niet te vergeten:D:D

Euh... D'r was he-le-maal geen dame :D

Verder een leuke een leerzame dag gehad. Ook de soep, chauffeursballen en de belegde broodjes waren goed van smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Na/bijscholing is ook bullshit, maar in sommige gevallen best noodzakelijk. Mn ma werkt in de verzorging, en die sector heeft allang een verplichte nascholing. En zo denk ik dat er nog wel meerdere sectoren zijn waar het allang verplicht is.

Ik vind de nascholing wel OK, maar 7 uurtjes franse les, 7 uurtjes duits of een BHV certificaat ga ik niet beter van chauffeuren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden