[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

baas betaalt niet in de ziektewet


cristian voppen

Recommended Posts

  • Forumlid

hallo

ik ziet nu in de ziekte wet met de ziekte van kroon in me darmen!

ik mag van de arbo (mits het beter gaat) weer in 2011 weer beginnen

maar nu betaalt me baas me niet omdat die aangevulde 70 procent van

een of andere instatie er nog niet is! weet iemand of dit mag?

(ivbm dat ik altijd in denemarken heb gewerkt en nu weer in nl weet ik dit niet)

en ik wou graag fnv bondgenoten inschakelen want ik moet nog 2 voledige maanden

betaalt krijgen! en dat is niet te doen met al je vaste lasten!

en weet iemand wat het lidmaatschap kost bij fnv bondgenoten?

kan iemand mij hier mee helpen

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je moet eerst een aantal (6 maanden geloof ik) lid zijn van de bond, voordat je hulp mag vragen, zeker in het geval van een al bestaand probleem (zie de bepalingen op de site van de fnv bondgenoten).

begrijp ik goed uit jouw woorden dat jouw werkgever jouw geld van het uwv krijgt? dan is het verstandig om meteen het uwv te bellen en te verzoeken het geld niet meer aan jouw werkgever uit te betalen maar direkt aan jouw (wel de reden erbij opgeven)

je kunt dat telefoonnummer vinden op de brief die je hebt gehad van het uwv inzake de hoogte van jouw uitkering

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem toch aan dat jij je ziek gemeld hebt en dat je toch ook wel contact gehad hebt met de Arbodienst waar je werkgever bij is aangesloten? Dan kun je dit natuurlijk ook aan de Arbodienst voorleggen. Normaliter heeft de werkgever de verplichting om zorg te dragen voor een zieke mederwerker, en is hij gebaad bij een snelle integratie terug in het huidige werk of in ander passend werk, zodat de zieke medewerker weer snel deel kan nemen aan de activiteiten die hij/zij nog wel kan.

De arbodienst zou je hierin moeten begeleiden, dus kun je dit ook wel kenbaarmaken aan hun. Kan me voorstellen dat het niet motiveerd om terug te aan het werk te gaan als het ziektegeld (lees salaris waar je recht op hebt) nog niet is voldaan.

Heb je al eens een (eventueel aangetekende) brief geschreven, aan je werkgever en hem verzocht tot loonbetaling of in iedergeval een schriftelijke reactie te geven waarom hij van mening is dat hij jou niet hoeft te betalen? Hij heeft immers loonbetalingsplicht zolang je bij hem op papier staat.

Wat je ipv melden bij de bondgenoten ook zou kunnen doen is: Meld je eens bij een rechtswinkel, daar zitten deskundigen die je kunnen helpen met het opstellen van een brief of kunnen benmiddelen tussen jou en je werkgeven. Of je gaat direct naar een advocaat (wellicht rechtsbijstandsverzekering)..

Je kunt natuurlijk altijd nog aankloppen bij bondgenoten, wellicht zien ze er wel mogelijkheden in, niet geschoten altijd mis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt hiermee het beste de VLD bellen die helpen je wel.

je moet lid worden 15.75€ dan wordt je geholpen.

indien je je geld krijg plus de rente vraagt de VLD een kleine bijdragen voor de moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit een ander topic gehengeld:

Stichting VNB/De Praatpaal 0800-0225022

Voor leden en niet leden van de FNV. Geven kosteloos adviezen inzake de CAO en arbeidsovereenkomsten en de naleving daarvan.

Voor leden wordt er desgewenst ok verdere actie ondernomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

jongens bedankt! ja ik weet niet allemaal hoe het loopt in nederland

omdat ik altijd in denemarken heb gewerkt en die daar anders te werk gaan als in nl!

ja me buurman is ook chauffeur en ook aangesloten bij de bond en we kwamen zo aan het praten en hij zei dat ik dan beter contact op kon nemen met de bond!

maar mijn vragen zijn zo goed als beandwoord

hiervoor mijn dank:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Heb ook akkefietje gehad met 1 van mn vorige bazen,was toen lid van de cnf..Die deden weinig tot niks,tot vervelends toe moeten bellen..Werd op op een gegeven moment gewoon geiriteerd gereageerd op mn belletjes..Was toen gelijk klaar met de bonden...

Heb de desbetreffende vrouw toen uitgelegd hoe of wat,maar werd niks ondernomen..Mn hele papierwinkel doorgestuurd...Nou nee ik zag het toch verkeerd volgens hun...

Het is toen betaald maar belde mevrouw later op dat ze al weer nieuwe chauffeurs aannamen en dus eigenlijk aan het reorganiseren waren...Ja daar moest ik me maar ff niet mee bezighouden,want mijn zaak was opgelost...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden