[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wegpiraat met 122 km/u over gladde weg


Gast Cortrans

Recommended Posts

Dat jullie zonodig hard willen en met röntgenogen kunnen zien of er onder de sneeuw ijs ligt, prima. Maar neem mij en anderen die zich wel AANPASSEN aan dit weer niet mee de vernieling in. Denk dat Koopmans en de Rijke ook niet blij zullen zijn als jullie een compleet span total-loss rijden omdat er niet is AANGEPAST aan de weersomstandigheden. Maar ja, dat heb je tegenwoordig met die IKKE IKKE IKKE mentaliteit. Ik heb er 30 uur over gedaan om vanaf Bautzen naar huis terug te komen, maar ik ben wel HEEL terug gekomen. Of hebben jullie niemand thuis zitten die op jullie wacht??

Jij begrijpt het echt niet he?

Ik rij niet hard, ik houd 1 constante snelheid aan.

Remmen en glijden is veel gevaarlijker.

En bij iemand achterop knallen omdat het alsmaar remt en glijd op de rechterbaan, is dat wat je wilt?

Het gaat om defensief rijden, niet om de angsthaas of lefgozer uit te hangen, met alle gevolgen van dien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Jij begrijpt het echt niet he?

Ik rij niet hard, ik houd 1 constante snelheid aan.

Remmen en glijden is veel gevaarlijker.

En bij iemand achterop knallen omdat het alsmaar remt en glijd op de rechterbaan, is dat wat je wilt?

Het gaat om defensief rijden, niet om de angsthaas of lefgozer uit te hangen, met alle gevolgen van dien...

Ik houd ook 1 constante snelheid aan, ben met gemiddeld 40 km/h terug gekomen, maar dat is in JOU ogen gewoon te langzaam. En als je bij iemand achterop knalt valt dat niet onder defensief rijden maar onder roekeloos rijgedrag. Als ik het hele span bij 45 al voel glijden gaat ie LANGZAMER tot een voor mij veilige snelheid, al is dat ook 15 Km/h (is de schade ook wat minder groot als je toch gaat, kun je ook aantonen dat je je best hebt gedaan om de schade te beperken). Liever rijdend thuis komen dan in de takels van een bergingswagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En dat is dus precies wat ik bedoel! Dat heeft niets met stoerdoenderij en heldhaftig gedrag te maken, maar met een veiligere manier van rijden, ivm. de tractie en gladheid.

Mensen die hier alleen maar negatieve reacties op hebben, zijn blijkbaar zelf nog onervaren met sneeuwrijden!

Ik heb het over een schone weg, niet over verse sneeuw.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben lekker simpel.

Ik rij de snelheid die ik veilig vind en de rest zoekt het maar uit.

zolang ik maar veilig en schadevrij thuiskom.

Zal ook nimmer seinen of commentariëren dat een ander het fout doet

want ik ben die ander niet.

Al denk ik bij hele extreme verschillen wel eens "sjonge jonge"

maar je doet er weinig aan dus anticiperen en doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou Willem kom er maar in hoor................:p

zit nu lang genoeg te wachten op je commentaar hup aan de type machine jij.....

merk snachts dat er vooral te voorzichtige mensen op de weg zitten, vind ik helemaal niet erg als ze dan maar mooi rechts blijven........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben lekker simpel.

Ik rij de snelheid die ik veilig vind en de rest zoekt het maar uit.

zolang ik maar veilig en schadevrij thuiskom.

Zal ook nimmer seinen of commentariëren dat een ander het fout doet

want ik ben die ander niet.

Al denk ik bij hele extreme verschillen wel eens "sjonge jonge"

maar je doet er weinig aan dus anticiperen en doorgaan.

Precies, want elke auto of vrachtauto reageert anders op gladheid of andere weersomstandigheden. We hebben ook niet allemaal dezelfde banden eronder liggen. Dus kan de één nooit voor de ander bepalen wat veilig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...... lees alle verhalen, advisezen etc... Weet wel dat ik om 20.00 vanavond naar de zaak toe glibber in mijn cinquecentootje en lekker in de daf slaap, dan hoef ik die 55 km niet morgen om 2.00 te rijden als er verder niemand op de weg is....

Vind het wel prettig dat , àls het fout gaat, er ook mogelijkheid is op hulp....

Iedereen morgen weer veel succes met de glijerij en veilig thuis komen voor de Kerst!!!

Allemaal alvast fijne feestdagen en een geweldig 2011 (nog maar 30 jaar werken:banaan:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word zowiezo strontvervelend van al die 'stoere' verhalen over gas geven en links rijden. En dat degenen die rustig aan doen maar mietjes zijn.

Donderdagavond reed ik leeg op de A1 richting Bremen en het was 1 ijsbaan daar. Dus rustig aan doen. En dan nog mensen die je voorbij knallen en seinen omdat je niet 'hard genoeg' rijd. Wie ben jij om voor mij te bepalen wat een veilige snelheid is?? Kun jij soms voelen hoe mijn span reageert op de gladheid? Ik denk van niet. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat niemand kan zien of ik vol of leeg ben.

Gisteravond bracht ik een vriendin naar huis, dikke sneeuwbende hier. Niet te doen. (was met de luxe auto) Komt er een pool voorbij gassen die het ook nodig vond om te seinen want ik reed niet hard genoeg. Donder op joh, ga niet voor een ander bepalen wat veilig is. Kan me er zo giftig om maken. Heb laatst ook 'ijbaan gereden' in Duitsland. Geladen en al, was op de A2. Daar kwam mijn trailer gewoon richting vangrail omdat de weg schuin afliep. Degene voor mij had hetzelfde probleem. Konden hem allebei wel goed corrigeren maar denk als we harder reden dat het een stukje moeilijker zou zijn geweest om hem er weer recht achter te krijgen.

Dus mijn conclusie: Ik bepaal zelf wel wat wel of niet veilig is, dat hoeft een ander niet voor mij te doen. Noem mij dan maar een mietje. Ik heb meer respect voor de jongens en meiden die wel kalm aan doen.

kan het alleen maar met je eens zijn, maar dat heb ik ergens anders al verwoord ;). gewoon van de belachelijke dat een ander denkt te bepalen hoe hard je moet gaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een gratis tip! Thnx! :bey:

grt'n Joost

Probeer ook als dat mogelijk is met vast zetten in je laadbak gewicht op je oplegger assen te houden. Dan heb je op een besneeuwd stuk met terug zetten er wat meer over te vertellen.

Een schop mee en zout, moet je steken, probeer dan de baan van je oplegger in te schatten en strooi daar eventueel wat of gooi er zand neer. Dat kan net genoeg zijn om hem er goed voor te hebben zodat je minder hoeft te steken.

Begrijp je me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb er 30 uur over gedaan om vanaf Bautzen naar huis terug te komen, maar ik ben wel HEEL terug gekomen. Of hebben jullie niemand thuis zitten die op jullie wacht??

ik ook , niks stuk , of een krasje :bey:

en die wachten , klopt . daarom zo snel mogelijk naar huis :D

op maandag ga ik heerlijk stapvoets rijden ;)

Ik ben lekker simpel.

Ik rij de snelheid die ik veilig vind en de rest zoekt het maar uit.

zolang ik maar veilig en schadevrij thuiskom.

Zal ook nimmer seinen of commentariëren dat een ander het fout doet

want ik ben die ander niet.

Al denk ik bij hele extreme verschillen wel eens "sjonge jonge"

maar je doet er weinig aan dus anticiperen en doorgaan.

zo denk ik er ook over , ik voel mijn auto beter dan iemand anders , want die zitten niet in mijn stoel :D

we hebben trouwens wel ff een "sjonge jonge" moment gehad toen ons een pool voor bij kwam

met dik 90 , net voor de bouwstelle van af de ring van antwerpen richting breda

die ging dus giga door de greppel ....:D

we zagen hem aan komen , dus lekker afstand houden , en afwachten wat er ging gebeuren .dus anticiperen en doorgaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hebben het allemaal over verschillende delen van nederland of zelfs europa.

Toch weet de een precies wat de ander fout doet. Ik denk dat je de A7 in gronigen niet kan vergelijken met de ring van Amsterdam waar 20 tot 30 cm sneeuw valt in zeer korte tijd. Laat staan een tolweg waar meer dan 20 km tussen de afritten/opritten zit.

Laat ieder in zijn waarde, ieder heeft zijn eigen ervaringen met de sneeuw. Ik hoop alleen dat er nooit een bekende van mij betrokken raakt bij een zwaar ongeluk doordat een bestuurder "dacht dat het wel kon" en dacht dat het niet zo glad zou wezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Probeer ook als dat mogelijk is met vast zetten in je laadbak gewicht op je oplegger assen te houden. Dan heb je op een besneeuwd stuk met terug zetten er wat meer over te vertellen.

Een schop mee en zout, moet je steken, probeer dan de baan van je oplegger in te schatten en strooi daar eventueel wat of gooi er zand neer. Dat kan net genoeg zijn om hem er goed voor te hebben zodat je minder hoeft te steken.

Begrijp je me?

:ja:

Bier voorin, bier achterin en chips in het midden :D

Grt'n Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Was volgens mij niet zo moeilijk voor hem , overal vrij baan , alle andere stonden met pech , stukken en andere ellende.:D:D

Met een pechtrein op zijn traject heeft ie toch echt een probleem :p

Ontopic, vanmorgen op een nagenoeg schone A1 (en zeker de rechterstrook) eentje voorbij gegaan die net 60 reed...pffff.

Normaal blijf ik wel rechts achter de rest aan hobbelen met gladde weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden