[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vergunningen, documenten, papieren


fabia

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik rij een distributieroute met een vrachtwagen op Belgie maar wat voor vergunningen, documenten, papieren enz moet ik bij me hebben. Er ligt namelijk helemaal niks in de vrachtwagen. En vragen op het werk heeft helaas bij mij geen zin. Maar ik heb geen zin om tegen boetes aan te lopen bij een controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij een distributieroute met een vrachtwagen op Belgie maar wat voor vergunningen, documenten, papieren enz moet ik bij me hebben. Er ligt namelijk helemaal niks in de vrachtwagen. En vragen op het werk heeft helaas bij mij geen zin. Maar ik heb geen zin om tegen boetes aan te lopen bij een controle.

Maar als ze niet luisteren is het toch heel simpel bij een controle: Auto laten staan denk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je werkgever echt zo doof is dan is het van belang dat je je eigen indekt.

maak een brief met de opmerking aangezien er in de wagen geen documenten zijn te vinden

die nodig zijn voor het uitvoeren van de ritten die mij word opgedragen mag ik u er op wijzen dat eventuele sancties van de controlerende instanties geheel uw verandwoording is.

dus alle kosten die dit met zich meebrengen zijn dan ook geheel voor uw rekening.

indien hij deze niet wil tekenen raad ik je aan om zo snel mogelijk een andere werkgever te zoeken.

aangezien de boetes die in belgie vallen niet misselijk zijn en als je dit dan zelf moet op hoesten je gelijk in de bijstand zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik rij een distributieroute met een vrachtwagen op Belgie maar wat voor vergunningen, documenten, papieren enz moet ik bij me hebben. Er ligt namelijk helemaal niks in de vrachtwagen. En vragen op het werk heeft helaas bij mij geen zin. Maar ik heb geen zin om tegen boetes aan te lopen bij een controle.

Geen papieren = niet rijden

dus als je niets wilt vragen aan je werkgever of op je werk blijf je gewoon staan daarna vragen ze je vanzelf waarom je bent blijven staan. Scheelt jou weer een vraag.

Vaag gedoe allemaal.... Je kunt toch gewoon aangeven dat je zonder papieren niet rijden kunt. Gewoon gaan rijden als een kip zonder kop en je van de domme houden als je word aangehouden das lekker slim!:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn geen aparte vergunningen meer voor nationaal of internationaal.

Het zullen wel "eigen" bloemen zijn, dus eigen vervoer(ev),

geen werkgeversverklaring nodig.

Die verklaring is nodig bij een vervoersvergunning, bij ev heb je een ontheffing.

Geen vrachtbrief nodig, wel een factuur. Een vrachtbrief is bij een evt controle

wel makkelijker.

Autopapieren zijn natuurlijk wel nodig, en indien 12 ton of meer een €urovignet.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

:zegtniets:

als je werkgever echt zo doof is dan is het van belang dat je je eigen indekt.

maak een brief met de opmerking aangezien er in de wagen geen documenten zijn te vinden

die nodig zijn voor het uitvoeren van de ritten die mij word opgedragen mag ik u er op wijzen dat eventuele sancties van de controlerende instanties geheel uw verandwoording is.

dus alle kosten die dit met zich meebrengen zijn dan ook geheel voor uw rekening.

Je kunt schrijven wat je wil maar de chauffeur is gewoon verantwoordelijk en moet gewoon de papieren bij zich hebben met andere woorden als de chauffeur aangehouden wordt is hij gewoon de L;L als hij de papieren niet bij zich heeft.:zegtniets:

:bey:

indien hij deze niet wil tekenen raad ik je aan om zo snel mogelijk een andere werkgever te zoeken.

aangezien de boetes die in belgie vallen niet misselijk zijn en als je dit dan zelf moet op hoesten je gelijk in de bijstand zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid
Durf het bijna niet te vragen, maar vermoed dat je daar nu ervaring mee hebt :zegtniets:. Alhoewel jij als chauffeur zorg moet dragen dat je de juiste papieren bij je hebt, hoop ik dat je dit kunt declareren bij je werkgever.

Hendrik

Ja 4 maand terug, van wagen gewisseld en collega had niwo vergunning uit die auto gehaald en in zijn eigen wagen gelegd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden