[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rijlessen CE


flurp4

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

hoe is het nu geregeld met je rijbewijs dan?

want er zou een regeling komen dat als je combi had gelest je alleen combi mocht gaan rijden en vs trekker/oplegger.

of is dat er nog niet doorheen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik had toendertijd hetzelfde. Dus eerst uur gelest met oplegger toen terug en uur gelest met wipkar. Om het te leren is mijns inziens wipkar makkelijker terwijl ik nou alleen nog maar trailer wil rijen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Gefeliciteerd!!!! Collega...:ok:

Is er nog een verschil qua prijs???

Thanks. De prijs op de rijschool waar ik gelest heb is voor een wipkar hetzelfde als voor een trekker/oplegger: €82,- (inc. BTW) per uur. Ik zie minder combi's rijden als Trekker/Opleggers, maar veel mensen zeggen dat de wipkar makkelijker is. Vandaar mijn twijfel, ook vanwege mijn beperkte budget.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Thanks. De prijs op de rijschool waar ik gelest heb is voor een wipkar hetzelfde als voor een trekker/oplegger: €82,- (inc. BTW) per uur. Ik zie minder combi's rijden als Trekker/Opleggers, maar veel mensen zeggen dat de wipkar makkelijker is. Vandaar mijn twijfel, ook vanwege mijn beperkte budget.

Als er geen verschil in prijs is.... Zou ik gewoon op je gevoel afgaan...

Gewoon iets doen wat je het leukste lijkt en waar je het beste gevoel bij hebt.

Zeker als je een beperkt budget hebt! Slagen is het belangrijkst...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Persoonlijk zou ik oplegger nemen, ik wilde het indertijd, maar had geen rijschool meer in de woonplaats die het deed...wipkar dus.

Kans dat je E nodig hebt voor opleggerwerk is groter lijkt me.

Ik zou nu zo met wipkar wegdurven, maar heb wat koudwatervrees voor oplegger hoor :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Er zijn maar weinig automaat motorwagens.

Trekker oplegger is vrijwel allemaal automaat.

Ik had de mazzel dat ik de motorwagen voor LZV kon gebruiken voor wipkar :

En automaat rijd toch even meer ontspannen als schakel op een examen :ja:

dat valt me hier in dit topic op: hoe haal je zo snel mogelijk en zo "makkelijk" mogelijk je rijbewijs...Valt wat voor te zeggen natuurlijk, maar daarna moet je wel de weg op. Zou je dan niet beter kiezen voor datgene waar je het meeste kans hebt om een baan mee te vinden? Dus niet de makkelijkste weg maar de meest logische weg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

en terecht dat er weinig les bakwagens zijn met automaat.

je moet ook kunnen schakelen, of denk je nu echt dat de meeste wagens waar je op komt te rijden automaat is?

echt niet.

hup, gewoon leren schakelen en dan kan de automaat in het echie alleen maar meevallen.

mijn instructeur zei ook dat ik misschien beter wipkar kom gaan lessen omdat achteruit rijden niet lekker soepel ging.

nou, nee dus.

ik ga trekker/oplegger rijden dus zo wil ik dat geleerd hebben.

en dat is mijn mening:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
is het niet zo net als voor je B rijbewijs dat je een aanteking krijgt op je C rijbewijs dat je alleen met een automaat mag rijden??

Voor C is er inderdaad zo'n aantekening. Maar voor CE mag je zowieso met een automaat afrijden omdat je op het C examen al hebt laten zien dat je kunt schakelen.

Al vind ik het nog steeds logisch dat een rijschool zoveel mogelijk met schakelauto's rijdt. Een automaat wen je zo aan in de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
is het niet zo net als voor je B rijbewijs dat je een aanteking krijgt op je C rijbewijs dat je alleen met een automaat mag rijden??

met B sowieso. voor C nog niets over gehoord.

ik kon uiteraard wel schakelen na mijn C, maar splitten met ik pas met CE geleerd.

ja, het is simpel (:angel::angel:) maar moet wel eerst geleerd zijn.

dat je een automaat krijg bij je LZV of HNR voor je 35 uur tja... en als je dan een automaat gewend ben is anders.

maar wat moet iemand die geen ervaring heeft en meteen op een schakelbak word gezet?

denk niet dat het goed is voor het materiaal:nee:

de eerste keer met een bakwagen was een spoedritje en was een tendermaster en splitter, maarja... voor die ene keer kan je het splitten weglaten.

ik meot wel zeggen dat dubbel kluts allang uit de mode was 11 jaar geleden:angel:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
dubbelclutch zou ik ook niet kennen :D

ik ook niet, ken je nagaan, want jij komt helemaal net kijkenLOL

heb je al wel een baan?

want is wel fijn als je meteen kan beginnen zodra je tegenwoordig je "pasje" heb:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Baan heb ik wel :ja:

Welke auto is er tegenwoordig dubbel clutch?

Enkel hele oude en sommige amerikaanse trucks?

nee joh gekkie, dubbel kluts ga jij hier niet mee maken:D

als je maar ken splitten, dat vinden die versnellingsbakken wel zo prettig:ok:

heb je al meteen werk gevonden met de vrachtwagen?

want we horen je daar helemaal niet meer over:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zit op het moment in het zelfde schuitje,

Denk dat ik trekker/oplegger ga kiezen als er geen lange wachtrij voor is bij de rijschool. ze hebben iets van 6 les bakwagens 1 trekker/oplegger.

Ben bang dat als ik straks werk als vrachtwagen chauffeur oplegger het meeste kan tegen komen en ind. ik heb ook nog geen baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

merk het zelfs na mn poosje distributie gereden wipkar is easy, oplegger ondanks dat ik het al een tijdje gedaan had en nu weer sinds een paar keer doe is gewoon voor mij een hel om achteruit te rijden. zie alles scheef staan in de spiegels en aandokken hoef je mij al helemaal niet te vragen..... wipkar is easy though..... die wip ik er in één keer in ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik had laatst dus mijn eerst 7 uur met HNR (het nieuwe rijden) wat ik altijd al heb gedaan sinds mijn rijbewijs maar oké, hij heeft voor hem gelukkig ook weinig nieuws verteld:D:D

maar ik vertelde hem dat mijn instructeur ook zei dat ik beter met wipkar kon lessen omdat achteruit rijden geen succes was.

en toch vond hij dat geen goede optie (mijn idee:angel:)

wel schijnt het vrouw eigen te zijn dat we meteen de moeilijkste situaties op willen zoeken:stom::stom: ppffff wat confronterend:(

ik wist dat ik geen wipkar/combi wilde gaan rijden, dus leer mij dan maar gewoon trekker/oplegger en dan maar zo moeilijk mogelijk, want anders word het toch niks..?

eenmaal op examen.. uuhhh 2001 dacht ik

even aandokken... 2 keer, trailer recht, trekker scheef.

examinator vroeg: en nu komt je collega eraan en die wil ernaast gaan staan wat dan...????

ik:"dat is een ervaren chauffeur, die weet hoe het werkt"LOLLOL

en ben geslaagd, examinator was dan wel de instructeur geweest van mijn instrc. en vertelde later nog...

( ppsssttt alleen voor die opmerking had ik haar al bijna laten slagen)LOL

wel stuurden ze mij een richting op waarvan beide geen weet hadden of het kon met de vrachtwagen:eek::eek: nee, dan sturen ze maar een vrouwmens naartoe en zien ze het wel:hamer:

whahhaa,zonder stoeprandje er doorheen:banaan::banaan::D

soms is het leven een Lunapark, ga er maar gewoon voor:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik had laatst dus mijn eerst 7 uur met HNR (het nieuwe rijden) wat ik altijd al heb gedaan sinds mijn rijbewijs maar oké, hij heeft voor hem gelukkig ook weinig nieuws verteld:D:D

maar ik vertelde hem dat mijn instructeur ook zei dat ik beter met wipkar kon lessen omdat achteruit rijden geen succes was.

en toch vond hij dat geen goede optie (mijn idee:angel:)

wel schijnt het vrouw eigen te zijn dat we meteen de moeilijkste situaties op willen zoeken:stom::stom: ppffff wat confronterend:(

ik wist dat ik geen wipkar/combi wilde gaan rijden, dus leer mij dan maar gewoon trekker/oplegger en dan maar zo moeilijk mogelijk, want anders word het toch niks..?

eenmaal op examen.. uuhhh 2001 dacht ik

even aandokken... 2 keer, trailer recht, trekker scheef.

examinator vroeg: en nu komt je collega eraan en die wil ernaast gaan staan wat dan...????

ik:"dat is een ervaren chauffeur, die weet hoe het werkt"LOLLOL

en ben geslaagd, examinator was dan wel de instructeur geweest van mijn instrc. en vertelde later nog...

( ppsssttt alleen voor die opmerking had ik haar al bijna laten slagen)LOL

wel stuurden ze mij een richting op waarvan beide geen weet hadden of het kon met de vrachtwagen:eek::eek: nee, dan sturen ze maar een vrouwmens naartoe en zien ze het wel:hamer:

whahhaa,zonder stoeprandje er doorheen:banaan::banaan::D

soms is het leven een Lunapark, ga er maar gewoon voor:ok::ok:

Vraag 2: nu komt er een duitser met schamelaanhangwagen en wil naast je gaan staan, wat nu?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Vraag 2: nu komt er een duitser met schamelaanhangwagen en wil naast je gaan staan, wat nu?:D

die behoort dezelfde ervaring te hebben:D

zo niet... ja wat had ik dan moeten zeggen?:D

ik was goed geslaagd, en nee, zeker niet vanwege achteruit rijden, want verderop had ik het na 4 meter wel gehadLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden