[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

regelgeving/eisen "kermis" vervoer


VoodooHemi

Recommended Posts

  • Forumlid

Beste mensen van dit forum.

Ik ben Dennis(even fatsoenlijk voorstellen) 25 jaar woonachtig in Deft en (truck)bandenboer van beroep

ik heb een vraag: ik zit bij een raceteam (Voodoo Hemi Dragracing)

Nu hebben we vorig jaar een citytrailer van 13.50meter verbouwd tot racetrailer inclusief douche, verwarming, zit en sta wc, 3000 liter schoon water tank, 2800 liter vuilwater, 4.70 laadklep enz enz.

post-10682-1394783208,3811_thumb.jpg

post-10682-1394783208,1802_thumb.jpg

post-10682-1394783208,5109_thumb.jpg

even paar foto's:D

post-10682-1394783208,695_thumb.jpg

De VooDoo Hemi Roadrunner Superbird

post-10682-1394783208,8766_thumb.jpg

de VooDoo Hemi Roadrunner (Drag-on Lady;lady ja hier rijd een dame in!)

We gaan ook meerdere malen in het jaar naar het buitenland (Duitsland,Engeland Zweden in de toekomst)

Nu is er het probleem dat we meestal met 5 man in een Daf zitten. erg oncomfortabel kan ik jullie melden;).

Het zin in de planning dat er een keer een eigen trekker voor komt, na wat zoeken kom je alleen de U.S.A. trucks tegen waar je ruimte in de trekker zelf heb om er bijvoorbeeld een rondzit in te maken.

Echter gaan we dan over de wettelijke lengte van 16.50

Nou zat er (na een aantal pilsen in de bar) een plan in om de trailer of evt combinatie om te laten zetten naar kermis voertuig als dat überhaupt mogelijk is.

Wie o wie kan mij vertellen wat daarvoor nodig is en of aangepast moet worden om dit te realiseren als dit mogelijk is.

Ik heb al het nodige aan tijd gestoken in het zoeken op internet, maar ben ik niets wijzer geworden! :mad:

ohja.. foto van een trekker voor het idee wat er dan voor komt te staan.

post-10682-1394783209,0533_thumb.jpg

Thnx in advance! Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Dennis, welkom op het forum! Jullie hebben die trailer mooi opgeknapt.

Was dit in een vorig leven een broodtrailer? Gezien het ene asje, de grote laadklep en dergelijke. Met zo'n Amerikaan blijf je zelfs met een echte city van 10-11 meter nog niet binnen de regels, en dan is "kermisvervoer" de enige optie. Volgens mij moet dat wel gaan omdat je absoluut geen comercieel vervoer doet met de combinatie.

Ik zou zeggen: stuur n's een pb-tje naar AH-trucker

http://www.chauffeursforum.nl/member.php?2562-AH-trucker

die reed wel n's met een kermiswagen voor een bekende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eeen lokale verhuizer verbouwde zijn renault zeilboot ( magnum ) met 5 zitplaatsen, zolang als de veiligheids gordels aanwezig zijn voorzie ik geen problemen, ik kan wel navraag voor je doen in Engeland maar voor de rest van europa kan je misschien het beste naar CORTE in Brussel schrijven daar zitten alle boeven bij elkaar.

veel succes

dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi Dennis, welkom op het forum! Jullie hebben die trailer mooi opgeknapt.

Was dit in een vorig leven een broodtrailer? Gezien het ene asje, de grote laadklep en dergelijke.

Het is een ex Post-Kogeko trailer.. wat ermee vervoerd is...? zal idd wel brood zijn

Er zat een 1.85 klep op.. die is eraf gegaan na een paar daag hadden we een 3 tons klep gevonden van 2.50 (vandaar ook de "spoiler" op het dak de laadruimte is 2.40)

die hebben we er zelf onder gemaakt... lang leve een vrije koninginne en hemelvaarts dag:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
met 5 man in een daf???

ja het kan maar mag niet, en ook in die yanktrekker kan en mag het niet!

je zult die yank dusdanig moeten aanpassen dat er voor iedereen een zitplaats is voorzien van veiligheidsgordels.

zo is de wetgeving nu eenmaal.

en verder over de lengte daar zul je een vergunning voor moeten aanvragen, als de extra lengte niet extreem is, en mede gezien het doel, heb je best kans dat die verleend word.

ik zou eens bellen met de ivw wat de mogelijkheden zijn.

www.ivw.nl

Dat het niet mag , dat is bekend:rolleyes: er mag zoveel niet:angel: ;)

Thnx voor de link, ik ga ze eens bellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

Het is vrijwel onmogelijk om een gewone trailer om te laten zetten naar een Kermisvoertuig, je moet zowieso aan kunnen tonen dat je of Kermisexploitant bent, of dat je er spullen mee vervoert wat te maken heeft met een kermisattractie/kermis.

Kermisexploitanten hebben ook extra vergunningen voor te lange/te brede trailers.

Dus tenzij je een Kermisexploitant wil worden en een bepaald bedrag uit wil geven aan vergunningen heb je hier geen kans mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden