Spring naar bijdragen
mark

Al eens gebruik gemaakt van de volgende link...

Al eens een buitensporige scanctie gemeld?  

20 stemmen

1. 1. Al eens een buitensporige scanctie gemeld?

• Ja, maar geen reactie op gehad.
      2
    • Ja, maar geen afzender ingevuld.
      0
    • Nee, maar ga het zeker proberen.
      19
    • Nee, heeft toch geen nut.
      6

Recommended Posts

http://www.euro-controle-route.eu/site/forms/inventory_fines_nl

hier kan men onredelijke boetes, sancties of zekerheidsstellingen melden. Wellicht eens iets om met zijn allen onze ervaringen op te plaatsen en hopelijk dat er dan eens meer aan de belachelijke sancties onderweg zal 'kunnen" veranderen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Euro Contrôle Route (ECR), een samenwerkingsverband van Europese inspectiediensten, waaronder IVW, is onlangs gestart met een meldpunt voor onredelijke sancties voor overtredingen van de wet- en regelgeving voor rij- en rusttijden.

Deze regels zijn in heel Europa hetzelfde, maar de interpretatie en controle van de regels kan per land verschillen.

De ECR wil met dit meldpunt meer inzicht krijgen in de handhaving van de Europese regelgeving en wil eventuele knelpunten in de handhaving oplossen. Bij het meldpunt kan géén bezwaar en beroep worden ingediend tegen de sanctie, dat dient bij de betreffende

inspectie te gebeuren.

De afgelopen jaren hebben KNV en SKTB bij verschillende gelegenheden bij IVW en KLPD gewezen op de onredelijke sancties en de gigantische boetebedragen, die in sommige landen worden opgelegd.

Het advies is dan ook om als bedrijf uw chauffeurs aan te raden om iedere onredelijke sanctie via het meldpunt kenbaar te maken. Op basis van deze meldingen kan gekeken

worden of bepaalde landen met name buitenlandse chauffeurs beboeten, of de boetebedragenwel proportioneel zijn en of er niet weken later sancties worden opgelegd voor kleine overtredingen die in andere landen zijn begaan. Deze informatie kan door

de ECR gebruikt worden.

Bron: ECR

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sjoeke

kan dit niet op een duidelijke plaats op het forum gezet worden? Dat als je t nodig hebt, het gelijk kunt vinden? Straks sneeuwt t onder de andere berichten......

Lijkt mij een belangrijk adres

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit meldpunt is er al jaren en regelmatig vermeld op dit forum, helaas is het meldpunt niet gebruiker vriendelijk en word daarom weinig of niet gebruikt. Men steld hier vragen waarop men liever geen antwoord heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sjoeke
Dit meldpunt is er al jaren en regelmatig vermeld op dit forum, helaas is het meldpunt niet gebruiker vriendelijk en word daarom weinig of niet gebruikt. Men steld hier vragen waarop men liever geen antwoord heeft.

dat bedoel ik dus, laatst is het ook ter sprake gekomen, maar alweer onvindbaar...

Wat bedoel je met je laatste zin?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

het is inderdaad al regelmatig op dit forum op gewezen.

maar er wordt verwacht dat als je iets op deze link vermeld dat er dan actie wordt ondernomen om de boete terug te krijgen.

daar dat dit niet zo is vind men dat deze link niet nutig is en daarom niet hoeft in te vullen.

ik weet dat de prive zaken niet naar buiten komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sjoeke

maar er wordt verwacht dat als je iets op deze link vermeld dat er dan actie wordt ondernomen om de boete terug te krijgen.

daar dat dit niet zo is vind men dat deze link niet nutig is en daarom niet hoeft in te vullen.

uiteindelijk komt daar actie op....als meer mensen dat invullen.

Waar baseer je de onderstreepte regel op Rik?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

uiteindelijk komt daar actie op....als meer mensen dat invullen.

Waar baseer je de onderstreepte regel op Rik?

Ik heb in het verleden dit formulier wel ingevuld, je krijgt er inderdaad geen reacktie op.

Maar je kunt ook nergens zien/vinden hoeveel klachten er komen en van welke landen of welke overtredingen waar en met hoeveel bestraft, kortom ik heb het ook maar bij een eenmalige aktie gehouden, voor iets wat onzichtbaar is neem ik niet de tijd om daar iets mee te doen.

Al meer als 170 bezoekers van dit topic, 7 stemmer en net zoveel reaktie's zegd toch ook wel iets, het leeft niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

zie je sjoeke.

dit zegt al genoeg.

natuurlijk krijg je geen reactie scania.

maar ze lezen het wel en vergelijke dit met andere meldingen.

maar als er geen meldingen komen dan kan men niets vergelijken.

aken en keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.

ze doen er echt wel iets mee.

zoals een melding in brussel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sjoeke
zie je sjoeke.

dit zegt al genoeg.

natuurlijk krijg je geen reactie scania.

maar ze lezen het wel en vergelijke dit met andere meldingen.

maar als er geen meldingen komen dan kan men niets vergelijken.

aken en keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.

ze doen er echt wel iets mee.

zoals een melding in brussel.

tja dat zegt genoeg......

Maar misschien heb je t hier al eens vermeld Rik, maar hoe kom jij aan die wijsheid? Ik bedoel heb jij meer zicht erop?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

tjoeke de link is ontstaan toen de unitedtruckers de petitie hebben ingeleverd.

ook heeft de unitedtruckers contact met Dhr van Daalen in brussel lid van de transport raad.

ook heeft de unitedtruckers ingangen bij verschillende instanties die met het transport te maken heeft.

dus ga nu eens achter Willem staan de grote motor achter de unitedtruckers.

de belangengroep die door jullie in de steek is gelaten doen nog steeds veel voor de chauffeurs kijk maar naar de laatste ontwikkelingen dat is dat ze samen met het cnv aan tafel hebben gezeten om te praten over de ongenoegen van de chauffeur onder ander de CAO

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Staat ie in deze afdeling beter ??

Mark had nog verzocht of ik zijn Poll kon aanpassen.. nu zijn er meerdere keuzes mogelijk, dat was niet de bedoeling.. Echter ik heb gezocht, maar is me niet gelukt..

--== Freddy ==--

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Staat ie in deze afdeling beter ??

Mark had nog verzocht of ik zijn Poll kon aanpassen.. nu zijn er meerdere keuzes mogelijk, dat was niet de bedoeling.. Echter ik heb gezocht, maar is me niet gelukt..

--== Freddy ==--

Hier staat ie goed bedankt...En doe er verder maar niets aan freddie :angel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog even terug te komen op het nut of onnut van deze link. Ik heb inderdaad vernomen dat men nu roept dat het allemaal wel meevalt met de onterechte sancties. Er word nog niet veel gebruik gemaakt van deze link/mogelijkheid.

En zolang we er niets mee doen zal het wangedrag alleen maar toenemen.

In onze branche lopen veel zg. "schreeuwers" wellicht is het nu de tijd om eens met zijn allen aan de bel te hangen, en te kijken of er door middel van dit meldpunt wellicht andere statestieken aan het licht gaan komen.

Ik heb wel, in de motivatie bij het melden mijn naam en mailadres ingevoegd, zodat men indien er belang bij is, met mij contact op geomen kan worden en ik eea. kan motiveren of verduideleijken.

De vragenlijst is in princiepe annoniem, echter hoeft dit van mij niet. Ik heb er geen moeite mee dat mijn naam genoemd word in dit soort in mijn ogen "onterechte bejegeningen"

Ik zal me er eens in verdiepen tot in hoeverre er meldingen binnen gekomen zijn en wat er met de meldingen gedaan word. Ik heb van de diverse Branche organisaties vernomen dat er een lobby is en dat er ook op Europees niveau hierover gesproken en gedebateerd word, en deze debatten kunnen enkel hefiger worden indien er meer meldingen binnen komen.

Ook voor de werknemersorganisaties liggen hier kansen om te lobbyen en/of deeltenemen, en/of om de leden half te staan. Want behalve werkgevers worden werknemers ook vaak onterecht bejegend. Dit zijn immers (in de meeste gevallen) diegenen die de overtredingen veelal begaan (met of zonder opdracht, uit onwetendheid, ivm. het niet aansluiten van theorie en praktijk en/of uit verkeerd gebruik van de digitale tachograaf, en vele andere mogelijkheden).

In princiepe word de chauffeurskaart ook uitgelezen en die is immers chauffeurs gebonden. Dus hoe wrang het ook moge zijn de chauffeur is vaak de pisang, en daarom zou deze dan ook gebruik MOETEN maken van dergelijke mogelijkheden.

Werkgevers kunnen zich bij laten staan door diverse organisaties of advocaten, maar werknemers hebben deze rechten/plichten ook. En dat word helaas vaak vergeten.

DUS ONBEHOORLIJKE OF ONREDELIJKE HOGE BOETES/SANCTIES GEWOON MELDEN......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Freddie nog nit vernömn in dit verhaal. :p

Dat komt nog wel. Y weet wel wat ik bedoel en IE reageert nog wel

(oale wief!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat komt nog wel. Y weet wel wat ik bedoel en IE reageert nog wel

(oale wief!)

ik heb al stemd heur, good ding zo wat, mutten wie oallemoal an met doon. :ja::ja:

zo goed mark :D:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos
Nog even terug te komen op het nut of onnut van deze link. Ik heb inderdaad vernomen dat men nu roept dat het allemaal wel meevalt met de onterechte sancties. Er word nog niet veel gebruik gemaakt van deze link/mogelijkheid.

En zolang we er niets mee doen zal het wangedrag alleen maar toenemen.

In onze branche lopen veel zg. "schreeuwers" wellicht is het nu de tijd om eens met zijn allen aan de bel te hangen, en te kijken of er door middel van dit meldpunt wellicht andere statestieken aan het licht gaan komen.

Ik heb wel, in de motivatie bij het melden mijn naam en mailadres ingevoegd, zodat men indien er belang bij is, met mij contact op geomen kan worden en ik eea. kan motiveren of verduideleijken.

De vragenlijst is in princiepe annoniem, echter hoeft dit van mij niet. Ik heb er geen moeite mee dat mijn naam genoemd word in dit soort in mijn ogen "onterechte bejegeningen"

Ik zal me er eens in verdiepen tot in hoeverre er meldingen binnen gekomen zijn en wat er met de meldingen gedaan word. Ik heb van de diverse Branche organisaties vernomen dat er een lobby is en dat er ook op Europees niveau hierover gesproken en gedebateerd word, en deze debatten kunnen enkel hefiger worden indien er meer meldingen binnen komen.

Ook voor de werknemersorganisaties liggen hier kansen om te lobbyen en/of deeltenemen, en/of om de leden half te staan. Want behalve werkgevers worden werknemers ook vaak onterecht bejegend. Dit zijn immers (in de meeste gevallen) diegenen die de overtredingen veelal begaan (met of zonder opdracht, uit onwetendheid, ivm. het niet aansluiten van theorie en praktijk en/of uit verkeerd gebruik van de digitale tachograaf, en vele andere mogelijkheden).

In princiepe word de chauffeurskaart ook uitgelezen en die is immers chauffeurs gebonden. Dus hoe wrang het ook moge zijn de chauffeur is vaak de pisang, en daarom zou deze dan ook gebruik MOETEN maken van dergelijke mogelijkheden.

Werkgevers kunnen zich bij laten staan door diverse organisaties of advocaten, maar werknemers hebben deze rechten/plichten ook. En dat word helaas vaak vergeten.

DUS ONBEHOORLIJKE OF ONREDELIJKE HOGE BOETES/SANCTIES GEWOON MELDEN......

mark wat kun jij het toch goed verwoorden.

maar ik denk energie voor niets.

kijk nu eens naar de poll: 12 leden stem uitgebracht.

2 leden gewesst maar geen reactie.

7 leden die toezeggen het te gaan doen.

3 leden die vinden dat het gen nut heeft.

ik weet het niet meer wat er nu onder de chauffeurs leeft.

toen de onderhandelingen voor een nieuwe CAO er was waren de negatieve reacties niet van de lucht er werd van alles geroepen maar niets hielp de een naar de ander gooide de handdoek in de ring.

nu moet deze CAO bevestigd worden zie topic CAO en niemand durft nu een negatieve melding te maken tegen deze CAO dit kan nu nog steeds.

zo ook deze link deze bestaat al vanaf april 2009 is door mij op deze site al diverse meldingen gedaan.

toen in 2010 Dhr van Dalen de petitie in handen kreeg die door de unitedtruckers was ingediend namens 1600 chauffeurs ondernam hij actie.

er kwam een siposium over het transport en wat er kon of kan verbeterd worden.

ook de onterechte boets kwam naar voren maar Dhr van Daalen kon niets zonder enige bewijs dat dit zo was die was niet te vinden, omdat er geen meldingen waren.

ik heb toen via mijn werkgever een aantal boetes geven die er niet om logen.

hij is nog steeds bezig om binnen de europese transportraad de onredelijkheden die het werk van de chauffeur en zijn bedrijven eigenlijk onmogelijk maakt.

maar de mensen aan de zijlijn denken als je vandaag iets begin in brussel dat het morgen is geregeld dit is een misvating dit proces kan jaren duren.

denk dus niet van ze doen niets.

Willem is nog steeds in contact met de instanties voor ons chauffeurs maar als hij iets zegt en of meld word dit afgedaan als heb je hem weer.

terwijl hij toch degene is die heel veel contacten probeerd te krijgen en ook dikwijls zijn neus stoot met de opmerking doen wij zelf wel.

de unitedtruckers zijn in 2008 opgestart en pas nu werpen ze vruchten af.

de ivw-transportraad-tln-knv en de cnv hebben de weg naar hun gevonden.

Willem zit regelmatig bij hun bijeenkomsten om te proberen om het werk van chauffeur prettig te maken.

kijk nu alleen eens naar de toespraak die hij heeft gegeven bij de siposium.

ga nu eens naar de site van de unitedtruckers die is unitedtruckers.eu

daar kun je de toespraak lezen en deze zegt al heel veel over Willem wat hij doet.

dus nogmaals een oproep van mij neem Willem nu eens serieus en steun hem hij heeft het nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja Rik,

Naar ik begrepen heb zijn de werkgevers en de werkgeversorganisaties bezig de misstanden te melden, ook zijn er in Europeesverband een aan tal organisatoes bezig, echter ben ik wel van mening dat UT en ook de werknemers en hun organisaties aan de bel moeten trekken.

Echter zolang het nut van deze topic/ poll of het kunnen melden van onredelijke sancties niet word ingezien, heeft het allemaal geen zin.

Enkel met directe aanwijzingen, meldingen en debateren kan iets bereikt worden.

Onlangs zij een chauffeur tegen mij, als ik in Irun kom en ik zie die agent daar staan die mij die onredelijke boete heeft gegeven dan rij ik hem omver, weet je dan wat er in de krant komt te staan? Chauffeur rijd zonder noodzaak op controlerende agent in

Zoiets zal zeker gezien worden als een poging tot doodslag en is natuurlijk een uitspraak die (hopelijk) nooit waar gemaakt zal worden. Maar dat die zelfde ambtenaar/agent een paar weken daarvoor de aanzet heeft gegeven voor een doodsteek naar de werkgever van de chauffeur ik kwestie zal nooit het nieuws halen.

Waarom niet? Omdat de chauffeurs onderweg drukker zijn met elkaar, en elkaar te vertellen hoe goed ze het doen en hebben en vergeten in welke zwakke "kut" positie ze eigenlijk zelf verkeren!

Ze moeten eens iets minder schreeuwen en iets meer ondernemen, zoals het invullen van deze poll, het melden van de santies en eens met een fatsoenlijke reactie komen, daar kan iedereen in deze branche mee geholpen zijn.

Huilers horen thuis in Pieterburen (zeehondencreche), en niet achter het stuur van een vrachtwagen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb maar ingevuld dat ik het zou proberen. In het geval dat het voor zal komen zal ik er zeker melding van maken.

Maar gelukkig heb ik nog nooit met dergelijke boetes te maken gehad. En die optie stond er niet bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

Naar ik begrepen heb zijn de werkgevers en de werkgeversorganisaties bezig de misstanden te melden, ook zijn er in Europeesverband een aan tal organisatoes bezig, echter ben ik wel van mening dat UT en ook de werknemers en hun organisaties aan de bel moeten trekken.

helemaal mee eens mark maar het is zoals je zelf eigenlijk al zegt.

ze moeten aan de bel trekken maar dan moeten ze wel gevoed worden met info.

de info moet wel controleerbaar zijn.

het gaat mij niet om wat voor boetes maar hoeveel er betaald moet worden.

b.v een chauffeur doet iets fout bewust of onbewust maakt mij niet uit, maar je moet wel even zo tussen de 1000--3000 € neer moet tellen, moet je dan wel zien als een behoorlijke dreun die je krijg.

vooral als de werkgever niet zo vrolijk is en het eerste wat hij dan zegt je betaald hem maar zelf.

dus dag loon een maand voor niets gewerkt en of het nu een eigenrijder is of een chauffeur in loondienst de klap komt aan.

dus zoals ik al zei melden is het enige waarmee de organisaties uit de weg kunnen.

het is toch raar dat Dhr van Daalen verast was toen hij bedragen zag zoals ze door de controlerende instanties zonder blikken of verblozen uit durven te schrijven.

en dan te bedenken dat wij geloof ik in een europa werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

IK heb ook de link niet gebruikt en hoop hem ook nooit te hoeven gebruiken, wellicht was er een hogere score uitgekomen als er bv bij had gestaan heeft u al eens een boete gehad zo ja heeft u deze link al eens gebruikt, zo nee bedankt voor uw belangstelling oid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

deze topic was weer even een herinering voor degene die hem wel nodig hebben.

maar ook voor de gene die hem misschien in de toekomst nodig zal hebben.

dus het is dan maar goed dat weet dat hij er is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast jan putter

Sorry,maar heb in mn carriere op de weg nog nooit een onredelijke sanctie gehad.

als mij dit overkomt, ga ik direct maar dan ook direct die link gebruiken

post-792-1394783287,6218_thumb.jpg

dit was mn laatste controle door een zeer vriendelijke vosa beamte.

en binnen 3 minuten klaar zonder boete :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites