[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

volvo deurpanelen eruithalen.


trucker1984

Recommended Posts

  • Forumlid

Vraag het eens bij de volvo dealer, ze hebben mij namelijk gewaarschuwd de panelen zitten vast met een klik systeem, en als je ze van de deur los trek gaan die plastic pinnen kapot en moet je die vervangen, succes er mee maar het schijnt niet effe makelijk te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...
  • Forumlid

Gebruik een föhn om de het plastic wat soepeler te maken. Bij mij brak niet een plastic nopje af. Had ook een zakje nieuwe gekocht. Vraagt Volvo trouwens een belachelijk bedrag voor.

Haal aan de bovenzijde de deurvergrendeling los. Ff het platic kapje eraf wippen, dan een schroefje (kruiskop) losdraaien.

Aan de binnenzijde zit een handgreep - waarmee je de deur dichtrekt. De platic kap kan eraf. Ff voorzichtig met een schroevendraaier. Is een klik systeem.

Daarachter zitten twee bouten (torx). Die moeten eerst los. Daarmee zit het paneel vast aan de deur.

Daarna kun je het paneel aan de zijkanten voorzichtig lostrekken. Gaat af en toe wel een beetje moeizaam, maar het kan. Gebruik zonodig de fohn.

Let op dat je de stekkers daarna lostrekt voor de raambediening en het lampje in de deur. Anders zou je die misschien lostrekken. Allemaal klik stekkertjes.

Doe het in deze volgorde en er is geen vuiltje aan de lucht.

Zelf bekleden kan prima en kost je een fractie van wat je moet betalen als je het laat doen. Heb zelf het eea gedaan (deuren, zij en achterpaneel slaapcabine) aan mijn eigen auto en was incl alle materialen mss 80 euro kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

Lipje van deur hevel los galen, zit torx 10 onder. Strip bij greep weg halen, zitten 2 m8 boutjes achter(dop12 of 10). Kleine dopje onder in bij bak loshalen, zit torx25 achter. Raam paneeltje los halen voorin voorzichig schroevendraaier wippen en dan stekker uit halen. Lampje onderop los halen en stekker los nemen. Dan ruk aan paneel geven, zitten met dacht ik een stuk of 12drukkers vast. Deze drukkers trek je door 2en maar die kan je gewoon weer tegen elkaar aan drukken. Ze gaan bijna nooit stuk maar ze bestaan gewoon uit 2 delen! Met terug monteren wel de drukkers compleet maken en op het paneel schuiven. Dat moet hem als t goed is wezen.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden