[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


erikjee

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Wanneer realiseer jij dat je niet naar iedere bestemming en terug naar huis kunt rijden in 40 uur Huub?????

En wanneer dringt het in je botte schedel door dat er maar genoeg zijn die niet vies zijn van lang(er) werken.

Lang leve de bond, die net niks doet voor zijn leden, geen wonder dat het lidmaatschap achteruit holt.....:D

Het gaat er niet om hoe lang ik hier nu meelees. Het gaat erom om wat jij schrijft!

Huub is misschien 65... Ja en??? Jij zit in Amerika... En???

Ik heb heel Europa doorkruist een ander in het Midden-oosten gezeten...

Wat maakt het uit???

Ik blijf van mening dat het raar is dat iemand van 65 net zoveel verdient als iemand van 23. Er is niks mis met langdurig werken, maar er dient wel een goede beloning tegenover te staan...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

OK, dacht dat je Huub verdedigde.

En wat verdiensten aan gaat, de persoon van 23 krijgt toch geen korting vanwege zijn leeftijd in de winkel, of als ie een huis moet/wilt kopen.

Ben zelf vrij simpel, zoek het zelf uit, als je op help gaat wachten, neem gerust een dik boek mee.

Plus, wat de bond bv weinig of veel vind, vind ik misschien 3 keer niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

begrijp ik goed uit de voorgaande discussies dat een jonger persoon meer zou moeten verdienen dan een ouder persoon?

kijk naar de rest van de wereld zou ik zeggen, iemand met 0,0 ervaring in een vakgebied zal (op dit moment) zeker niet meer geld verdienen in welk vakgebied dan ook, als iemand van laten we zeggen 64 jaar jong (met veel ervaring).

als dit de waarheid zou gaan worden, dan stappen veel mensen op het moment van het omslagpunt = ouder worden = minder gaan verdienen er subiet uit, dan open je de deur voor iedere goedkope arbeidskracht uit welk verweggiestan dan ook.

ik denk dat de vakbonden dan nog minder leden gaan krijgen want al die nieuwe krachten zullen vast niet gewend zijn aan een vakbondslidmaatschap.

en die oudere (nederlandse) arbeidskrachten zullen ook geen vakbondslid blijven verwacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het gaat er niet om hoe lang ik hier nu meelees. Het gaat erom om wat jij schrijft!

Huub is misschien 65... Ja en??? Jij zit in Amerika... En???

Ik heb heel Europa doorkruist een ander in het Midden-oosten gezeten...

Wat maakt het uit???

Ik blijf van mening dat het raar is dat iemand van 65 net zoveel verdient als iemand van 23. Er is niks mis met langdurig werken, maar er dient wel een goede beloning tegenover te staan...:ok:

Het klopt Maar ieder een moet zich zo duur mogelijk verkopen

Ongeacht wat voor werk je ook doet.

Jonge mensen verdienen over het algemeen mender

Ik ben 65 jaar Ik heb mijn tijd gehad.

Heb ook nooit slecht verdient

Daar zorgde ik zelf wel voor

Maar die tijd is voorbij

En jonge mensen moeten het maken

Al zouden ze er 10% bij krijgen Dan zijn er nog die niet te vreden zijn

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Beste Maarten, ik weet niet hoe lang je hier mee leest.

Huub is een jaar of 65, heeft volgens eigen zeggen meerdere malen voor een rechter gestaan om overtredingen te verdedigen/ betalen. Nu krijg je die over het algemeen niet voor goed gedrag.

Hij heeft naar het midden oosten gereden. Hij reed naar Italie OVER de Mont Blanc.....:D

Dit heeft hij allemaal beschreven hier

Nu wilt hij, of in ieder geval verdedigd hij constant de nieuwe regels dat een chauffeur half gek maakt. en ook overuren zijn nu in 1 keer taboe.

Wat de rest denkt intereseert hem bitter weinig, en als je hem op de man af iets vraagt geeft hij alleen andwoord als het hem uit komt. Ook kan hij zeldzaam bot en "kort door de bocht" reageren.

Respect krijg je van mij als je karakter toont, niet omdat je een bepaalde leeftijd hebt.

Nu even testen wat ik hier schreef.

Hee Huub, hoeveel trips heb je naar t midden oosten gemaakt?

Wanneer ga je die fotoos in scannen?

Jij begrijpt mijn niet

Wat je aan overuren maakt dat zal mij een zorg zijn

Alleen de chauffeur moet het in 40 uur verdienen Net als de rest

En de overuren is een bij zaak of extra zo moet je het zien

En de onkosten heb je nodig voor onderweg

En niet om feest mee gaan te vieren

Moet er bij zeggen vroeger kon je meer

Want alles is duurder geworden

Maar de lonen zijn de laatste jaren ook goed omhoog gegaan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

weetje wat vaak word weggelaten in je discussie huub? dat ze het aantal uren wel hebben terug gebracht, alleen dat je het nog steeds niet kan verdienen in die 48 uur. Dat was toch ook een voorwaarde? Of wou je soms vertellen dat je voor je plezier je weekendrust op de truckstop staat te maken terwijl je 200 km van huis staat. Nu staan er nog een hoop lui te schreeuwen dat we minder moeten werken maar dat zal over een paar jaar ook wel voorbij zijn. Dan komt er in heel europa een tekort aan chauffeurs. En dan zal het zelf lastig worden om de "goedkope krachten" van elders te halen want in die landen zitten ze dan ook krap. over een paar jaar willen ze dus dat we meer werk doen met minder mensen, met minder uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

huub huub.

wat jij nu hier neerzet slaat nergens op.

toen jij bent begonnen met rijden hadden wij nog geen CAO.

wij zaten op ritten geld.

als wij ziek werden moesten wij maar afwachten hoeveel je kreeg.

toen hebben ze het CAO ingevoerd en kregen wij een basisloon met alles erop en eraan.

wij verdiende goed huis kopen kon niet meer want ons basisloon was te laag, toen een wet gemaakt dat als struktueel aan kon tonen dat je overuren constant waren mocht je ze meetellen en zo konden wij toen een huis kopen.

toen kwam het gedonder de mensen die voor ons gingen beslissen hoeveel wij gingen verdienden vulden eerst hun eigen zakken.

ze hebben van het begin af gesneden en wij kregen steeds minder.

kijk maar de ziektewet werd zorgverzekering eigen bijdragen.

wij moesten mee betalen aan ons soob fonds.

wij moesten maar meedoen met de spaarloon regeling.

wij moesten meebetalen aan de vut regeling.

er werd geintrodiseert het ouderbelang.

als wij twee jaar geen loonsverhoging namen kregen wij een ouderbeleid waar je u tegen zegd.

en nu anno 2011 ze hebben er niets bijgespijkerd alle kosten die wij hebben bijgedragen ze bestaan niet niet meer.

maar de besparing vinden wij nergens terug.

de mensen die voor ons loon in onderhandeling zijn doen niets om het geen wij in tientallen jaren hebben afgedragen zien wij niets terug.

ik heb het hier dan wel over de jongere van na 1950 de jongere van voor 1950 profiteren hier nog van.

maar beste Huub als jij het echt vind wat jij schrijft ben je verkeerd bezig geweest je had dat toen aan moeten vechten toen je nog in de sectorraad zat en je niet als een makke schaap naar het slachthuis laten vervoeren.

sorry maar ik moest dit even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij de vakbond zitten voor de overgrootte meerderheid wat oudere mensen ... zij zagen de positieve punten van de 48uur. Zij hoeven ook niet meer zoveel uren te maken om financieel rond te komen: huis bijna afbetaald & in de guldentijd gekocht voordat de huizen zo vreselijk duur werden etc etc etc. Van dat soort zaken.

Chauffeurs die langer in het beroep zitten zijn ook niet meer van die wilde honden die overal en nergens heen willen zwerven. De beperking van de 48 uur voelen zij dus niet.

Dit zit je echt dwars,is t niet Angelique?:D:D

Dat er bij de bond voor de overgrote meerderheid alleen maar wat oudere zitten heeft maar een reden:De jongere jongeren nemen daar de tijd niet meer voor;die leunen achterover en denken;zo,ik heb mijn contributie betaald en laat ze nu maar eens voor mij werken,net als een schilder die je huis komt schilderen b.v.of een advocaat die je inschakeld bij een juridisch konflikt.

En als het dan niet loopt zoals men het zich heeft voorgesteld zit de kat in de gordijnen.

Dan heb ik het hier over mensen die LID zijn van een bond.

Er is nog een veel groter deel dat niet eens lid is en wel mee wil liften op evt successen die een bond behaald.

Maar wel de grootste muil heeft wanneer het soms niet werkt.

weet je hoe ik dit noem?langs de zijlijn staan schreeuwen.

En die oudere jongeren zien geen positieve punten in de 48 urige werkweek,dat raakt hen niet,hun(mijn) tijd is geweest,zoals Huub al aangeeft in #31.

Wat zij doen in dit geval is;proberen een van bovenaf,door Den Haag of Brussel, opgelegde regel,de 48 urige week b.v.zo goed mogelijk te begeleiden,zodat voor iedereen een bevredigende oplossing gevonden word.

men kan natuurlijk ook zelf in Den Haag of Brussel je zaakjes gaan regelen.

Je moet misschien blij zijn dat er nog iemand je belangen behartigd.

Kijk,en dat wij niet zoveel uren meer hoeven te maken klopt helemaal.

Als wij na 40 of 45 jaar arbeids verleden onze zaakjes nog niet voor elkaar hebben zag het er helemaal slecht uit voor de BV Nederland,dan waren we nu niet een van de rijkste landen van de wereld geweest en hadden de jongere jongeren nooit de studies kunnen volgen die ,mede door de belastingcentjes van de,wat nu oudere jongeren zijn, betaald konden worden.

Dat zou er nog bij moeten komen ook,dat iemand die z'n hele leven in het transport gewerkt heeft nu nog de gevolgen ondervind van de 48 urige week.

En de chateaux van de meesten zij zeker bijna afbetaald(het mijne ook,alleen het zwembad nog niet))maar dat is niet alleen bij chauffeurs het geval,ook van mensen in andere beroepen.

Overigens,een van de redenen dat de prijzen van de huizen,veelal gekocht in de "goedkope "eurotijd,zo snel omhoog is gegaan is dat Nederland een populair land is om te wonen,de vraag naar huizen drijft de prijs op,zoek maar eens in midden Frankrijk of in zuid Italie of zuid Spanje .

Wij ,oudere jongeren, hebben natuurlijk de tijdsgeest mee gehad,dat overkomt je,dat beslist men niet in Den Haag of in Brussel,zelf niet in Washington of Moskou.

Er kwam alleen maar meer werk,controles waren er nagenoeg niet,je kon zoveel uren maken als je wilde(eigenlijk als je moest van de baas,deed je t niet dan vloog je er uit)

Rittengeld en dagloon waren de norm,als je stond te wachten was dat: risico man,de planning zei altijd:eerste werk lossen/laden.

Onze ouders b.v. hebben moeten knokken voor een vrije zaterdag,,,jazeker,23 december 1960 werd die ingevoerd,wie dat voor elkaar gekregen hebben?????weet ik niet,misschien een of andere bond????

Of een of andere minister?wie zal t zeggen.

Toen kwam,na veel strijd ook de CAO,of dacht je dat zoiets een logisch gevolg was van een en ander.

Toen ik in+/- 1977 terug ging bij mijn oude baas kreeg ik CAO,iedereen verklaarde me voor gek,maar ik heb nog nooit zo goed verdiend als in die tijd,

Het probleem is dat in de loop van de jaren de bomen maar bleven groeien naar de hemel en nu het allemaal wat minder is geworden zijn de jongere jongeren die het over zouden moeten nemen van de oudere jongeren nergens te bekennen,om ook hun "tijdsgeest"op de kaart te zetten.

Je zegt dat chauffeurs die al wat langer in het beroep zitten niet meer van die wilde honden meer zijn,:D:D,dat klopt en dat is (soms) het geluk voor de" jongere jongeren"

Als die oudere jongeren,met al hun ervaring en kennis en de mogelijkheid om voor minder geld te kunnen werken(omdat het kasteel al betaald is,behalve t zwembad:D:D)nu nog steeds aan het reguliere arbeids proces zouden deel nemen,kunnen de jongere jongeren steeds moeilijker aan een baan komen,zeker in het transport.

De reden dat ik om deze tijd,05.05 u, deze kattebel zit te tikken is tweeledig:

Ik ga niet aan het werk rond deze tijd, maar ik kwam net terug van een klus,ondanks ik al een paar jaar in t pre-pensioen ben.

Je moet ook niet zien dat ik iemand zn werk afneem,ik verdien wat bij,helemaal legaal,de belasting weet ervan,en met dat geld kan ik weer benzine kopen, voor mijn Suzuki Grand Vitara 2.5 V6,full options (die wij 11 jaar geleden nieuw gekocht hebben)

,die jij morgen weer kan leveren(de benzine:D).

De tweede reden is :toen ik een paar jaar geleden hier op het forum kwam kon ik maar met een vinger typen,nu na bijna twee jaar kan ik het al met twee vingers,ik haal al 10 a 15 aanslagen per minuut :D:D de volhouder wint dus.:D:D

De moraal:in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

P.S.de toekomst zijn jullie zelf,niet de oudere jongeren. :angel:

P.S.P.S. De Rust.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo,

Ik ben op dit moment bezig met een omscholing naar vrachtwagenchauffeur. Momentaan volg ik de C opleiding waarnaa ik CE en adr en tank wil doen. Kan iemand mij aangeven wat het gemiddelde salris van een binnenlandse and internationale chauffeur is exlusief en inclusief gemiddelde onrgelmatigheidstoeslag.

Wanneer val je in fuctieschaal F /G/H.

Groet,

erik

even een ruwe rekensom:

In het gunstigste geval *

D 0 = € 10.24 p uur x 40 = €1638.40

E 6 = € 13.72 p uur x 40 = €2195.24

ttl gemiddeld = €3878.64 : 2 = € 1939,32 per 4 weken , brutto

per uur is dat gemiddeld € 11.98

Als je overuren kunt maken is dat 11.98 x 130 % = €15,57 x60 uur(15 overuren p week) = € 934,20

Dus 1939,32 + 934,20 = 2873,52 per 4 weken,,dus alles brutto

*loonschaal TLN per 1-1 2010,,,per 1-1-2011 = + 2,1 %

Pas op;dit is een heel ruwe schatting van mij,in de meest gunstige omstandigheden.

Onregelmatigheids toeslag kent men niet in het transport,wij werken niet onregelmetig,wij werken altijd.:D:

Je hebt recht op een afwezigheidstoeslag ,OKV(onkostenvergoeding) genaamd.

Maar die heb je nodig voor je kosten onderweg te betalen,dat valt dus weg en dat is geen loon.

Als chauffeur val de hoogstens in loonschaal E,en dan ben je tegenwoordig al een mazzelpik als je dat hebt.

De loonschalen F,G en H zijn voor ander personeel in het transport zoals planner,magazijn mensen en technisch personeel.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

... in andere kleur

Dit zit je echt dwars,is t niet Angelique?:D:D

Dat valt wel mee hoor ... maar dat is een feit.

Stel je voor dat er in de Tweede Kamer alleen mensen van 50+ zouden zitten dan worden er ook andere zaken geregeld, dan wanneer er veel meer jongeren zouden 30- zitten. Iedere leeftijdsgroep heeft namelijk zijn eigen wensen.

Zo bedoelde ik dat.

Dat er bij de bond voor de overgrote meerderheid alleen maar wat oudere zitten heeft maar een reden:De jongere jongeren nemen daar de tijd niet meer voor;die leunen achterover en denken;zo,ik heb mijn contributie betaald en laat ze nu maar eens voor mij werken,net als een schilder die je huis komt schilderen b.v.of een advocaat die je inschakeld bij een juridisch konflikt.

Ik denk dat maar weinig mensen (eigenlijk jammer) die 'politiek' (vakbondspolitiek) geïnteresseerd zijn om zo'n taak uit te willen voeren. Ik denk ook dat veel mensen niet weten wat het precies inhoudt en hoeveel tijd er eraan kwijt zouden zijn.

Eerlijk heb ik er ook nog nooit echt goed over na gedacht.

Ik hou eerlijk gezegd ook niet van urenlange vergaderingen maar ben meer een type van zo gaan we het doen PUNT ;) (IT vergaderingen konden zeer lang duren zonder dat er ook maar iets echt werd besloten ... neem van mij aan dat vergaderingen die ik destijds heb bijgewoond binnen het uur afgerond zouden geweest kunnen zijn zonder een hoop van die bladiebladiebla-figuren)

En als het dan niet loopt zoals men het zich heeft voorgesteld zit de kat in de gordijnen.

Dan heb ik het hier over mensen die LID zijn van een bond.

Over de CAO (2 CAO's) van de afgelopen jaren ... ik denk ook dat een aantal mensen die wel dichtbij de vakbonden betrokken waren het hebben opgegeven. Omdat het hogere kader toch niet naar hen wilde luisteren.

Wat is er eigenlijk daadwerkelijk gebeurt met de NieuweGein bijeenkomst ... ?

De hoge opkomst daar zouden de hoge heren van de Vakbonden toch wat mee gaan doen?

Wat is daaruit gekomen .... m.i. bar weinig.

En - hoe zal ik het zeggen - van uit die machteloosheid ... hebben waarschijnlijk een aantal medebestuurders/leden? de pen neergelegd. De top van de vakbond schijnt immers zo zijn eigen verborgen agenda te hebben.

Da's wat ik ervan heb meegekregen.

Er is nog een veel groter deel dat niet eens lid is en wel mee wil liften op evt successen die een bond behaald.

Maar wel de grootste muil heeft wanneer het soms niet werkt.

weet je hoe ik dit noem?langs de zijlijn staan schreeuwen.

Ik snap het ook niet meer. maar het moet een wisselwerking zijn ... de vakbonden kunnen niet zonder een groot ledenaantal. En de leden +mogelijke leden wachten het maar af .... beide kanten hebben een m.i. TE afwachtende houding.

Wat is nou 16 euro per maand .. waarvan op basis je aan het einde van het belastingjaar 192 euro Bruto terugkrijgt! (afhankelijk van in welk belastingpercentage je valt ... )

Anyway ... alles wat je nu hebt loon/ vakantie dagen etc is voor een ZEER groot gedeelte door de vakbonden bereikt.

Afgelopen twee CAO's hebben we duidelijk kunnen zien dat de werkgeversorganisatie verdomd goed weet dat de achterban van de Vakbonden lang niet zo sterk is als de vakbonden zelf zouden wensen.

En wie hebben we daarmee ... JA juist alleen onszelf!

We kunnen geen vuist geven ... maar slechts een slap handje!

En die oudere jongeren zien geen positieve punten in de 48 urige werkweek,dat raakt hen niet,hun(mijn) tijd is geweest,zoals Huub al aangeeft in #31.

Wat zij doen in dit geval is;proberen een van bovenaf,door Den Haag of Brussel, opgelegde regel,de 48 urige week b.v.zo goed mogelijk te begeleiden,zodat voor iedereen een bevredigende oplossing gevonden word.

men kan natuurlijk ook zelf in Den Haag of Brussel je zaakjes gaan regelen.

Je moet misschien blij zijn dat er nog iemand je belangen behartigd.

Kijk,en dat wij niet zoveel uren meer hoeven te maken klopt helemaal.

Als wij na 40 of 45 jaar arbeids verleden onze zaakjes nog niet voor elkaar hebben zag het er helemaal slecht uit voor de BV Nederland,dan waren we nu niet een van de rijkste landen van de wereld geweest en hadden de jongere jongeren nooit de studies kunnen volgen die ,mede door de belastingcentjes van de,wat nu oudere jongeren zijn, betaald konden worden.

Allemaal zaken die nu in rap tempo worden afgebroken overigens ....

Dat zou er nog bij moeten komen ook,dat iemand die z'n hele leven in het transport gewerkt heeft nu nog de gevolgen ondervind van de 48 urige week.

En de chateaux van de meesten zij zeker bijna afbetaald(het mijne ook,alleen het zwembad nog niet))maar dat is niet alleen bij chauffeurs het geval,ook van mensen in andere beroepen.

Overigens,een van de redenen dat de prijzen van de huizen,veelal gekocht in de "goedkope "eurotijd,zo snel omhoog is gegaan is dat Nederland een populair land is om te wonen,de vraag naar huizen drijft de prijs op,zoek maar eens in midden Frankrijk of in zuid Italie of zuid Spanje .

Ik denk dat die situatie wat gecompliseerder ligt.

# er worden te weinig nieuwe huizen gebouwd ... maw zo kan een hoge huizenprijs in stand worden gehouden

# beide lonen tellen nu mee voor een hypotheek .. dit heeft ook de prijzen opgedreven.

# en nog tal van andere zaken die hierop van invloed zijn geweest.

# en nu helemaal nieuwe regels doen de woningmarkt m.i. straks helemaal op slot doen gaan. Verdien je meer dan 34.000 bruto (of was het 33nogwat?) dan moet je al in de vrije sector gaan huren. Met huren van dik boven de 800 kale huur.

Hier in Haarlem staan nog een aantal nieuwe te bouwen vrije sector huurwoningen === flats ... vanaf 1100,- kale huur. Dat is zelfs voor mij niet te doen!

Onder die prijs kom je hier in de regio bijna niet te zitten.

* Voor de sociale huren kom ik dus niet meer in aanmerking sinds 1 jan j.l.

Wij ,oudere jongeren, hebben natuurlijk de tijdsgeest mee gehad,dat overkomt je,dat beslist men niet in Den Haag of in Brussel,zelf niet in Washington of Moskou.

Er kwam alleen maar meer werk,controles waren er nagenoeg niet,je kon zoveel uren maken als je wilde(eigenlijk als je moest van de baas,deed je t niet dan vloog je er uit)

Rittengeld en dagloon waren de norm,als je stond te wachten was dat: risico man,de planning zei altijd:eerste werk lossen/laden.

Onze ouders b.v. hebben moeten knokken voor een vrije zaterdag,,,jazeker,23 december 1960 werd die ingevoerd,wie dat voor elkaar gekregen hebben?????weet ik niet,misschien een of andere bond????

Of een of andere minister?wie zal t zeggen.

;) Dat hebben we voor 100% aan de vakbonden in samenhang met hun aanhang=leden te danken.

Toen kwam,na veel strijd ook de CAO,of dacht je dat zoiets een logisch gevolg was van een en ander.

Toen ik in+/- 1977 terug ging bij mijn oude baas kreeg ik CAO,iedereen verklaarde me voor gek,maar ik heb nog nooit zo goed verdiend als in die tijd,

Het probleem is dat in de loop van de jaren de bomen maar bleven groeien naar de hemel en nu het allemaal wat minder is geworden zijn de jongere jongeren die het over zouden moeten nemen van de oudere jongeren nergens te bekennen,om ook hun "tijdsgeest" op de kaart te zetten.

Die Gouden tijden zijn nu over ... en komen voorlopig ook niet meer terug.

Hoe is het mogelijk dat eigenlijk iedereen zo monddood is gemaakt ... dat er geen actiebereidheid meer is en de meerderheid zich overal bij neer legt?

Wat gaat er van ons komen als de volgende generatie van school komt.

Een generatie waarvan veel mensen niet meer kunnen gaan studeren omdat ze het geld daarvoor niet hebben. En dat dus alleen nog diegenen kunnen studeren en een beter betaalde job kunnen krijgen .. als ze rijke ouders hebben?

De hele middenmoot van gezinsinkomens is naar beneden aan het zakken.

Nauwelijks loonsverhogingen ... maar wel lastenverhogingen.

En dus minder geld over om hun kinderen straks te laten studeren ...

Oke, die kinderen kunnen voor hun studie gaan lenen zoals in de USA ...

Of er wordt net zoals daar een stelsel van 'beurzen' opgesteld.

4 jaar studeren ... HBO .... daarvoor heb je straks dus een lening staan van 100.000

Afgestudeerden beginnen dan al reeds mijlendiep onder water ...

pfff Veel mensen hebben een hypotheek of andere geldleningen.

Natuurlijk zijn we die zelf aangegaan. Maar het werd ons ook zeer makkelijk gemaakt.

De Geld-instellingen (banken etc) hebben zeer veel mensen by the balls!

Die mensen hebben moeite om rond te komen en al hun rekeningen te betalen.

Onze belastingen zijn zeer hoog ... nu ook weer accijnsverhoging op brandstoffen etc.

Energiebelastingen die omhoog gaan ... WOZ & de daaraan hangende belastingen zoals Gemeentelijke belastingen, de waterschappen etc etc etc gaan ook maar omhoog en omhoog.

Hoe krijg je het volk TAM?

En dat zijn we eigenlijk al ... want hoeveel grote protesten zijn er nog?

We laten alles maar gelaten over onze kant gaan ...

Ik vind het echt wonderlijk.

Nieuwe kerncentrales ... en dat terwijl er nog steeds geen goede oplossing is voor de afvalstoffen hiervan .... oke ... doe maar. Waar blijven de protesten???

Niemand interesseert het nog geen ene reet ... doe maar ... 't zal mijn tijd wel duren.

pffff ...

Je zegt dat chauffeurs die al wat langer in het beroep zitten niet meer van die wilde honden meer zijn,:D:D,dat klopt en dat is (soms) het geluk voor de" jongere jongeren"

Als die oudere jongeren,met al hun ervaring en kennis en de mogelijkheid om voor minder geld te kunnen werken(omdat het kasteel al betaald is,behalve t zwembad:D:D)nu nog steeds aan het reguliere arbeids proces zouden deel nemen,kunnen de jongere jongeren steeds moeilijker aan een baan komen,zeker in het transport.

Het is een feit ... naarmate we ouder worden ... worden we zogezegd ook wijzer ;)

Nou ja .. we gaan andere zaken belangrijker vinden.

Maar om nu te zeggen dat jongere jongeren hierdoor meer kansen krijgen?

Nou nee ... daar geloof ik niet zo in. Niet in deze tijden ... het is nu zo dat die banen (internationaal) worden ingenomen door veel goedkopere arbeidskrachten.

Nederlandse chauffeurs zijn voor een groot gedeelte al verdrongen door goedkopere chauffeurs uit voormalig OostEuropese landen. Dat is wat er gaande is ... en dat is helaas niet te stoppen. Sterker nog EU heeft het zo gewild === want in de EU gaat het tegenwoordig alleen maar over de Europese Economie!!!

En dan is het gunstig om goedkope arbeid te hebben.

Dat het ongunstig (understatement) voor de Nederlandse chauffeur, bouwvakker, verpleegkundige, loodsmedewerker etc etc etc dat neemt de EU voor lief.

Alsook onze eigen Regering die het totaal niet interesseert en zelfs NIET WIL WETEN wat er gaande is.

De reden dat ik om deze tijd,05.05 u, deze kattebel zit te tikken is tweeledig:

Ik ga niet aan het werk rond deze tijd, maar ik kwam net terug van een klus,ondanks ik al een paar jaar in t pre-pensioen ben.

Je moet ook niet zien dat ik iemand zn werk afneem,ik verdien wat bij,helemaal legaal,de belasting weet ervan,en met dat geld kan ik weer benzine kopen, voor mijn Suzuki Grand Vitara 2.5 V6,full options (die wij 11 jaar geleden nieuw gekocht hebben)

,die jij morgen weer kan leveren(de benzine:D).

Hiervoor mij dank .... ;)

De tweede reden is :toen ik een paar jaar geleden hier op het forum kwam kon ik maar met een vinger typen,nu na bijna twee jaar kan ik het al met twee vingers,ik haal al 10 a 15 aanslagen per minuut :D:D de volhouder wint dus.:D:D

hahaha .... dus over dit stukje heb je een uurtje gedaan?

;)

De moraal:in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.

P.S.de toekomst zijn jullie zelf,niet de oudere jongeren. :angel:

P.S.P.S. De Rust.

Groeten Peter.

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
even een ruwe rekensom:

In het gunstigste geval *

D 0 = € 10.24 p uur x 40 = €1638.40

E 6 = € 13.72 p uur x 40 = €2195.24

ttl gemiddeld = €3878.64 : 2 = € 1939,32 per 4 weken , brutto

per uur is dat gemiddeld € 11.98

Als je overuren kunt maken is dat 11.98 x 130 % = €15,57 x60 uur(15 overuren p week) = € 934,20

Dus 1939,32 + 934,20 = 2873,52 per 4 weken,,dus alles brutto

*loonschaal TLN per 1-1 2010,,,per 1-1-2011 = + 2,1 %

Pas op;dit is een heel ruwe schatting van mij,in de meest gunstige omstandigheden.

Onregelmatigheids toeslag kent men niet in het transport,wij werken niet onregelmetig,wij werken altijd.:D:

Je hebt recht op een afwezigheidstoeslag ,OKV(onkostenvergoeding) genaamd.

Maar die heb je nodig voor je kosten onderweg te betalen,dat valt dus weg en dat is geen loon.

Als chauffeur val de hoogstens in loonschaal E,en dan ben je tegenwoordig al een mazzelpik als je dat hebt.

De loonschalen F,G en H zijn voor ander personeel in het transport zoals planner,magazijn mensen en technisch personeel.

Groeten Peter.

Mobiele kraanmachinisten zitten ook de f-groep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
spechie: zie ik dat nou goed, zitten mobiele kraanmachinisten in F?

wat een kromme wereld, ze doen veel minder per dag (aan lichamelijke arbeid) ze zijn iedere dag thuis bij moeders de vrouw, waar zit m dat verschil in?

ik hoop dat jij er ervaring mee hebt

Er word 'kennis' gevraagd. dat vind je terug op je salarisstrook.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
spechie: zie ik dat nou goed, zitten mobiele kraanmachinisten in F?

wat een kromme wereld, ze doen veel minder per dag (aan lichamelijke arbeid) ze zijn iedere dag thuis bij moeders de vrouw, waar zit m dat verschil in?

ik hoop dat jij er ervaring mee hebt

Bankdirecteuren doen NOG minder aan lichamelijke arbeid....

Vlgns mij is het zo, des te meer je met je lichaam werkt, des te minder je verdient...

(behalve bepaalde dames en fotomodellen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dus een vrouwelijke fotomodel als kraanmachinist zit ver boven modaal qua inkomen?

dan is een lelijke mannelijke chauffeur inderdaad het bokje:D

des te groter het gereedschap waar je mee werkt, des te minder je verdiend, ik vind dit een goeie voor een lesonderwerp op het voortgezet onderwijs

hadden ze mij dat vroeger maar verteld, dan had ik andere en betere keuzes kunnen maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik heb weer even dit doorgelezen en ja salaris is natuurlijk een belangrijk item.

maar ongeacht wat je alleen of als collectief denkt te kunnen bereiken het volgende feit is niet te onderkennen.

ik stond afgelopen woensdag in wuppertal naast een bulgaarse oplegger en de chauffeur op die wagen was een turk die enkele jaren in duitsland gewoond had en goed duits sprak.

hij had samen met nog een turk zich zelfstandig gemaakt en had nu 7 wagens in bezit.

hij reed zelf en had zich gevestigd in bulgarije en er reden enkele bulgaarse chauffeurs voor ongeveer 1000 euro per maand voor hem en die waren dik tevreden.

de turks-bulgaarse kleine zelfstandige zullen we maar zeggen.

zolang dit gewoon doorgaat zullen de meesten hier lang kunnen wachten op een aangepast goed salaris.

en de opperhoofden van de meeste westerse landen staan erbij en kijken erna.

het is niet zo dat ik het niemand gun en er zijn nog goede bedrijven die E betalen en ik heb het geluk gehad op een goede plaats weer terecht te komen, maar de realiteit is gewoon dat er duizenden klaar staan om voor de knikkers van huis te gaan en het werk wat hier gedaan werd door de " duurdere chauffeur " te laten verplaatsen naar de andere regio's in europa.

en ik heb het nu niet specifiek over de oosteuropeanen, want als het andersom was geweest hadden wij als westeuropeanen hetzelfde gedaan om voor ons gezin te zorgen.

wat ik persoonlijk vindt is dat velen op basis van hun maximum salaris hun leven hebben ingedeeld en niet naar de realiteit van de dag leven.

oke het was makkelijk om met 2 loonstrookjes vroeger naar een bank te lopen en je tot over je oren vol te stoppen met leningen en extra hypotheken.

op die momenten hebben velen volgens mijn persoonlijke mening de realiteit uit de ogen verloren, want de bomen groeiden toch immers tot de hemel.

alles op afbetaling en niets sparen om wat te kopen zodat het van jezelf was.

wat ik bedoel te zeggen is dat je zelf ook voor een groot deel verantwoordelijk bent voor je uitgaven en zolang die veel hoger zijn dan je inkomsten leef je op te grote voet.

je moet je leven aanpassen aan je salaris en reserve inbouwen en niet je salaris proberen aan te passen aan je leven, want dat gaat vaak mis.

en nogmaals ik gun iedereen f g of h, maar dat gaat het toch niet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden