[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Advies gevraagd


fabia

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik weet er is al veel over gezegt maar toch nog een vraagje van mijn kant.

Momenteel werk ik vier dagen per week (ma/di en do/vrij) gemiddeld tussen de 50 en 55uur. Ik rij een distributieroute in het westen van belgie en rij bijna 1.000km in twee dagen. Ik heb plus minus 40 losadressen maar ben daar tussen de 5 en 10 minuten mee bezig. De rest van de tijd rij ik vrijwel constant. Volgens mij kan dit dus niet qua uren wbt de 48urige werkweek. Kan ik dit bij een bp instantie aankaarten want mijn baas gelooft mij niet. Wie heeft voor mij advies hoe dit aan te pakken. Hoe nat ga je eventueel bij een controle in Belgie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet er is al veel over gezegt maar toch nog een vraagje van mijn kant.

Momenteel werk ik vier dagen per week (ma/di en do/vrij) gemiddeld tussen de 50 en 55uur. Ik rij een distributieroute in het westen van belgie en rij bijna 1.000km in twee dagen. Ik heb plus minus 40 losadressen maar ben daar tussen de 5 en 10 minuten mee bezig. De rest van de tijd rij ik vrijwel constant. Volgens mij kan dit dus niet qua uren wbt de 48urige werkweek. Kan ik dit bij een bp instantie aankaarten want mijn baas gelooft mij niet. Wie heeft voor mij advies hoe dit aan te pakken. Hoe nat ga je eventueel bij een controle in Belgie?

die 48 uur controle is NOOIT langs de weg, maar alleen door de controlerende instantsie op de "zaak". Jouw werkgever moet er zorg voor dragen dat jij dit gemiddelde aanhoud. JIJ als chauffeur bent zelf verantwoordelijk voor je rij en rust tijden, dat deze in orde zijn, dit kost veel geld in België. Als de politie tijdens een controle ziet dat je het te bond maakt, dan kunnen ze beslissen dat er een bedrijfs controle gaat plaats vinden, en dan zullen ze alles uitpluizen. Dan zal er dus ook naar boven komen dat je "meer" uren werkt dan het "gemiddelde" van 48 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de 48 uur is een gemiddelde, de tijd die je stilstaat (lostijd) telt maar voor de helft mee in die 48 uur,

Dat klopt niet, lostijd tijd telt volledig mee:

Wel arbeidstijd:

=1]Rijtijd

Dit is de door de tachograaf geregistreerde

rijactiviteit.

[Laden/Lossen

Overige werkzaamheden



Dit zijn alle andere aan de dienst verbonden

taken en voor de werkgever verrichtte

werkzaamheden, zoals o.a. toezicht houden op

laden/lossen, schoonmaken, technisch onderhoud,

administratieve handelingen, werkzaamheden in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gemiddelde aantal werkuren die je mag maken zijn 48 uur, maar er is een "regeling" dat er gemiddeld 10 uur extra gewerkt mag worden. Dus je mag gemiddeld 58 uur werken, en dan kom je aardig uit voor het gemiddelde van 48 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan je vakantie/snipperdagen dagen ed nog denk dat je vrij aardig goed zit met je gemiddelde aantal uren.

Helaas die vlieger gaat niet op:

Vakantie en ziekte

Vakantie en ziekte en overigens



ook bijzonder verlof gelden wél

als arbeidstijd op grond van

Europese wetgeving, die dus ook

voor andere Lidstaten geldt. Voor

deze dagen wordt arbeidstijd

genoteerd, en zij zullen het

gemiddelde dus niet verlagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je begrijpt het niet helemaal goed. De vakantie dagen tellen wel mee voor de 48 uur, echter, omdat je dan geen "overuren" maakt drukt dit de gemiddelde weer naar beneden. Wat NIET mee telt voor de 48 uur, zijn de uren die je maakt als bij rijder (dubbele bemanning) Of zoals ik regelmatig er naast zit als opleider, deze uren worden wel normaal uit betaald, maar tellen NIET mee voor de 48 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ook al een mail gestuurd naar Inspectie Verkeer en Waterstaat. Even afwachten wat zij zeggen en anders gaan ze maar lekker langs mijn werkgever.

:confused:

Hier zal je werkgever niet blij mee zijn.

Dit lijkt mij niet de handigste oplossing als je langer bij dat bedrijf wilt werken :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden