[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

48 urige werkwerk wie merkt wat.


Ron Bronsveld

Recommended Posts

Ik vraag mij af wie er wat van merkt dat deze wet/regel is ingegaan. Ik merk er weinig van.

een dag in de week vrij :mad: merk het ook aan het eind van de maand.... meer chauffeurs in dienst, minder werk wat je dan per dag doet, minder uren....:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een dag in de week vrij :mad: merk het ook aan het eind van de maand.... meer chauffeurs in dienst, minder werk wat je dan per dag doet, minder uren....:mad:

Is dat allemaal het gevolg van de 48uur, of komt het door de rijtijdenwet en of arbeidstijdenwet (weet even de naam niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet gedaan zijn om je nu 40 uur in 4 dagen telaten maken, en ze daardoor minder overuren hoefen tebetalen, en daarmee 30% besparen?

Ook al zou je werkgever dat natuurlijk nooit toegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een dag in de week vrij :mad: merk het ook aan het eind van de maand.... meer chauffeurs in dienst, minder werk wat je dan per dag doet, minder uren....:mad:

Zal wel beleid zijn, iedereen aan het werk, geen uitkeringen meer en niemand die nog iets verdiend.

"Hou jij ze dom, hou ik ze arm".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ' niks' verdient Herman?

Ze werken toch 40uur Hele volkstammen werken 40uur, en kunnen daar van leven.

Misschien zouden meer bedrijven het zo moeten doen. Dan konden er meer chauffeurs aan het werk, waardoor er minder uitkeringen betaald hoeven te worden uitbetaald.

Als er minder uitkeringen tehoeven uitbetaald worden, dan zakken de afdagingen, en kan je dat geld erbij krijgen bij het basisloon.

Waarom hou je van die 25Euro die je per uur kost 8Euro netto over?

En waarom gaan die uitkeringtrekkers voor 300Euro meer, niet aan het werk?

Chauffeurs zijn zo ''dom'' geweest om der basisloon niet goed geregelt tehebben, en zijn 60uur gaan werken, en hebben daar der leven op gebazeert. (hypotheek)

En 'nu' ze terug 'moeten' ontstaan de 'problemen'

Neem een buitenlandchauffeur. Ik zal laag inzetten, die krijgt per maand 2500Euro, ze vrouw werkt ook, en krijgt er 1000Euro. Samen 3500Euro.

Gaat dat eens vergelijken met wat een binnenland chauffeur krijgt. Ergens op dit forum is er een topic over, en daar word gesproken oven 1800Euro.

Ze vrouw werkt misschien ook, en samen hebben ze 2800Euro. Dan praten we over 700Euro verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als jij nu ook eens alles volgens de regels ging doen .

:ja:

konden ze bij jullie ook nog een chauffeur aan nemen .

:D

gr piet

Piet hoe kom je erbij dat ik niet volgens de regels werkt?

Weet je wel hoe hoog de boete's zijn tegenwoordig?

Lees mijn chaufferskaart maar uit, dan zal je zien dat alles klopt. :ja:

Jij geloof toch niet dat wij die mooie facature's zomaar weg geven.

Weekend werk, want wie wil er nou geen weekendje weg?

Met zo'n koeler, dat wappert niet in je spiegels.

Als je dan lig teslapen met de koeler aan, dan hoor je teminste niet dat een collega naast je s'morgens zijn auto start.

Beetje s'nachts sturen, en geen last hebben van file's

Als je uitgewerkt ben, is er op de parkings plek zat.

Beetje door de sneeuw heen, want wie wil er nou niet betaald wintersporten.

Of anders een beetje ijs, nou holyday on ice word niet voor niks elk jaar druk bezocht.

Elke keer een andere auto, zodat je een goede vergelijking kan maken tussen de div auto's.

Werken met mensen uit div landen, zodat ook je inzicht krijgt in andere culturen.

Soms dagen stil staan in zo' n gezellig klein vissersdorpje, zodat je lekker de toerist kan uithangen.

En zo kan ik nog wel een paar mooie dingen verzinnen.

Laat mij dat werk nou maar doen. Ik gun dat een ander niet.

Als Herman het nou zou vragen, dan wil ik voor Herman wel een goed woordje doen.

Maar ik weet dat Herman nog elke dag plezier in zijn werk heeft. Die heeft nog geen intresse om mijn collega teworden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zou het niet gedaan zijn om je nu 40 uur in 4 dagen te laten maken, en ze daardoor minder overuren hoeft te betalen, en daarmee 30% besparen?

Ook al zou je werkgever dat natuurlijk nooit toegeven.

Plus het feit dat hij meer chauffeurs in dienst heeft en dus bij ziekte/vakantieperiodes geen uitzendkrachten hoeft in te huren.

Hij kan het door het 'overschot' aan chauffeurs in eigen dienst allemaal mooi zelf opvangen & zonder dat hij over de gemiddelde 48 hoeft heen te gaan.

Natuurlijk is die besparing van 30% op overuren mooi meegenomen (bruto uurloon 12 euro als voorbeeld)

OF twee chauffeurs die samen 120 uur maken 80 uur a 100% + 40 uren te betalen a 130%

Of drie chauffeurs die samen 120 uur maken 120 uren a 100%

Inderdaad een flinke besparing, zeker voor de grotere bedrijven.

Zeker ook omdat er nog steeds een overschot is aan arbeidskracht maw het chauffeurstekort nog lang niet in zicht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid
Die chauffeurs bestaan écht rubberduck.

Ander werk zoeken is er voor 9 van de 10 chauffeurs niet bij want we zijn ongeschoold.

Je kan wél je partner aan het werk zetten om het eind van de maand te halen.

En zo geschiede.

volgens mij zijn er toch geen ongeschoolde chauffeurs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Orca0809

Haven van Antwerpen "" ik heb gewoon op School gezeten hoor, kan niet echt zeggen dat ik ongeschoold ben met een titel "" En ik denk dat er maar weinig ongeschoolde chauffeurs zijn inplaats van jou stelling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

50 jaar geleden toen mijn vader chauffeur werd, was er de uitspraak: "als je niets kunt en wilt, kun je altijd nog chauffeur worden", dat gaat allang niet meer op. Iedere chauffeur heeft tegenwoordig een opleiding, mijn vriend heeft ook een hele goede HBO-opleiding, maar hij is nu eenmaal gek van vrachtwagens, daarom is ie dus ruim 30 jaar geleden chauffeur geworden. Als ik zie wat je tegenwoordig moet doen om een CCVB/ADR etc te kunnen halen dan moet je niet al te dom zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
wat ik merk??

ben er 9000 euro bruto per jaar op acheruit gegaan.

valt wel mee zeggen ze dan.

je gaat er niet veel van merken.

Jou werkgever is dus rekening gaan houden met de 48uur?

En het komt niet omdat het in het transport rustig is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dan houd jou werkgever die 48uur dus in de gaten.

Tja, jammer, maar dat is de wet tegenwoordig.

Ander vraagje. Hoeveel tvt krijg je terug voor een gewerkt uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je begrijp mij dus wel.

Maar nee, daar wilde ik niet naartoe.

Ik hoef met jou nergens naartoe. ;)

Ik was benieuwt.

Dat jullie de afspraak hebben om overuren voor 100%uren tvt tekrijgen zal mij een worst zijn.

Bij die afspraak zijn jullie zelf geweest.

Waar ik dan over ''val''

Je kom hier nu je beklag doen dat het je geld kost die 48uur.

Aan die 48uur verander je nu niks meer. Er hadden toen mensen wakker moeten zijn toen die regel verzonnen werd. Achteraf klagen heeft niet zoveel zin meer.

Die 600tvt uren zouden volgens nette betaling eigelijk 900uren moeten zijn.

Daar heb je dan nog steeds niks aan. Ja heelveel vrije tijd.

Maar de regel blijft nog steeds hetzelfde.

2 of eigelijk 3 opties.

Of je zoekt een andere werkgever.

Of je zoekt er een bijbaan bij.

En optie 3 valt samen met optie 2, je zorgt dat je die '900' uur als tvt krijgt, en zoek er een bijbaan bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb me er bij neergelegd.

ik las eigenlijk de topic naam en gaf daar antwoord op.

heb alsnog 3300 euro in die 4 weken. +heel veel vrije tijd bevalt me wel eigenlijk

afwisselend leuk werk.

afgelopen periode is er 1 keer een half uur geschrapt en dat was om 3cc karren te laden die nog niet klaar waren. heeft 4 uur geduurd.

ben zeer tevreden en als ik de rest van het forum lees over sommige werkgevers. ga ik die van mij bijna als god zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben er weer een leuk praatje over gehad.

Ik zat al op dit forum toen er over de 48uur werd gesproken.

Moord en brand werd er toen geschreeuwt. En nu zijn we weer een tijdje verder....

En hoor je er weinig meer over.

Ja mensen zoals jou.

Maar je zou de oude discursie's nog maar eens terug moeten lezen.

Best wel leuk als je ze nu leest.

En agh met 3300Eurotjes kan je altijd nog naar de voedselbank. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik lees al 4 jaar mee op dit forum.

ik ken het forum bijna uit mijn hoofd.

ps nog ff een veer in je reet steken. haha.

zodra ik jou naam tegenkom in een topic heeft het gelijk mijn intresse.

die zijn meestal geweldig. die met frans1960 ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmm wel meer mensen hebben daar ''last'' van.

Sommige gaan een praatje/discursie aan.

Andere komen niet verder dan gezeik.

Maar ga eens in het buitenland wonen, ineens weet je dan ''niks'' meer. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geheel off topic. Maar omdat ik het ergens anders eigelijk niet kan plaatsten.

Jij schreef dat jullie het stervens druk hadden. Nou hier nog 1.

Morgen ga ik een dagje binnenland doen in DK. Staat geen wiel hier.

De Blikken Polen zijn blijkbaar leeg. :p

Nou zit ik niet op kantoor, maar wat ik wel weet, is dat men in het Noorden staat teschreeuwen om auto's.

Nou weet ik het natuurlijk niet, maar we staan hier nu met een auto of 40, en we moeten nog maar eens kijken of die in het Noorden komen.

Maar vandaag had ik een praatje met een collega, maar ik denk dat het zo erg is dat we tussen nu en 2weken gewoon leeg terug gaan. Dan hebben we het over ruim 2500km he.

Ahfijn, het verhaal wat ik wil vertellen. Ik sprak vandaag een chauffeur die 22 jaar geleden voor het laatst een stuur in ze handen had gehad. (Nederlander he, voor de goede orde, want anders vertel ik het niet.)

Oud baasje dus. Leuk praatje met die man gehad. Hij heeft toen ongeveer gedaan, wat ik heel me leven al doet.

We hebben dus wat oude heringeringen opgehaalt.

Knap, wat ik rij niet eens 22 jaar.

Maar het ouwe baasje werd opgetrommelt, want er was geen andere piloot.

En dat is niet het eerste oude baasje wat ik sprak.

Afgelopen nacht had ik er ook een oud baasje bij op.

Knap hoe die oudjes nog heel de nacht doorzitten.

De oudjes moeten van stal gehaald worden, en de jeugd klaagt dat er geen werk is.

Rare wereld.

Ohh, en ja die 48uur is kut. Terwijl Frans ze 45uur staat temaken, heb ik er 32 gewerkt.

En ik ben net als Frans tweede Paasdag begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden