Spring naar bijdragen
Ron Bronsveld

48 urige werkwerk wie merkt wat.

Recommended Posts

En daar zit hem nu. Omdat wij 'blij' zijn, met zo'n laag uurloon, willen we allemaal meer werken.

Maar zeg nu zelf, een beetje meer vrije tijd zou best prettig zijn.;)

Belachelijk eigenlijk, wat we nu verdienen, zouden wij met 40 uur moeten krijgen.

Maar zo lang wij er niet met z'n allen voor op komen, blijven we voor een fooi-uurloon werken!

Klopt wat jij zegd Wat is de oorzaak

de chauffeur wil niet of durft het niet aan

En het uurloon moet om hoog.Zolang dat niet gebeurt

Blijft alles het zelfde.

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Blijft alles het zelfde.

Huub

Ik ben het niet altijd met je eens, maar nu dus wel!:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijft alles het zelfde.

Huub

dus gaan we over de 48 uur heen. jammer dat ze het in de verkeerde volgorde hebben gedaan. eerst uren naar beneden, dan gaan we pas meer betalen. uren zijn nu naar 48 bijgesteld! en het salaris?? dat blijft achter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben ik niet mee eens Er zijn chauffuers genoeg die niet boven de 48 uur uit komen

Zijn er ook genoeg die werken maar 4 dagen in de week

Want vrij zijn is heel belangrijk

Een mens is niet gemaakt om dag en nacht te werken

Als je nooit thuis bent Waarom ben je dan getrouwt

Ik heb mijn lees geleert

Dit is een onderwerp daar moet je is goed over na denken

Waarom die 48 uur

Als je op een fabriek werkt kom je er niet aan Nog niet aan de 40 uur

En hebben ook alles Het nadeel is Een chauffeur wil meer ????

Huub

Natuurlijk: Het uurloon van de chauffeur is veel te laag, en we zouden het in 40 uur moeten kunnen verdienen. Maar in dit topic gaat het er om hoe "dwingend"die 48 uur is. en die is veel minder erg dan wordt gesuggereerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Natuurlijk: Het uurloon van de chauffeur is veel te laag, en we zouden het in 40 uur moeten kunnen verdienen. Maar in dit topic gaat het er om hoe "dwingend"die 48 uur is. en die is veel minder erg dan wordt gesuggereerd.

Het is toch minimaal 48 uur:zegtniets::zegtniets: Denkt mijn werkgever momenteel wel:zegtniets::zegtniets:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is toch minimaal 48 uur:zegtniets::zegtniets: Denkt mijn werkgever momenteel wel:zegtniets::zegtniets:

Nee, het is gemiddeld 48 uur, je mag nog steeds 60 uur maken. Dat moet alleen weer worden gecompenseerd binnen 26 weken. Er zijn wel bedrijven die er wat spastisch mee omgaan. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, het is gemiddeld 48 uur, je mag nog steeds 60 uur maken. Dat moet alleen weer worden gecompenseerd binnen 26 weken. Er zijn wel bedrijven die er wat spastisch mee omgaan. :ja:

Yup wist ik wel, maar sinds we een grote nieuwe klant hebben is het weer mooi druk. De uitzendbureau's kunnen zelfs geen goed personeel meer leveren. 2 jaar geleden hadden we nog wel eens jongens die de distributie snapten, nu lopen er een paar rond die snappen het niet helemaal.....

Maar er zullen straks wel auto's en personeel bijkomen, moet toch elke dag alles weer weg zien te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zelf heb ik er weinig last van, standaard tussen de 12 en 15 diensturen per dag en om de paar maanden ben ik een paar weken vrij om de compensatie netjes te krijgen. gaat helemaal perfect.

Gewoon op oud nivo doorgaan en lekker 4 keer per jaar vakantie:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Cortrans
zelf heb ik er weinig last van, standaard tussen de 12 en 15 diensturen per dag en om de paar maanden ben ik een paar weken vrij om de compensatie netjes te krijgen. gaat helemaal perfect.

Gewoon op oud nivo doorgaan en lekker 4 keer per jaar vakantie:D

Tja, dat is ook een oplossing, alleen heb je niet zoveel vakantie dagen lijkt mij :zegtniets: (dus op eigen kosten thuis zitten:ja:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja, dat is ook een oplossing, alleen heb je niet zoveel vakantie dagen lijkt mij :zegtniets: (dus op eigen kosten thuis zitten:ja:)

Dat is ook de bedoeling Cor, vakantiedagen tellen ook voor 8 uur mee in de 48 uur :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Cortrans
Dat is ook de bedoeling Cor, vakantiedagen tellen ook voor 8 uur mee in de 48 uur :D

Klopt dus ook de redenering weer eens, dat het "ons" dus weer veel geld gaat kosten :mad::zegtniets:

De dagen dat je thuis zit, heb je ook geen onkosten vergoeding e.d. + totaal geen inkomen, met een snipperdag heb je in ieder geval salaris voor 8 uur.:hamer:

Dus je mag je enkele weken uit de naat werken, om vervolgens op eigen kosten thuis te zitten (als straf)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee hoor, alles word netjes doorbetaald, op de onkostenvergoeding na.

maar 4 a 5 keer per jaar vakantie vind ik niet erg hoor, er is meer dan alleen maar werken ( en dat snappen sommigen niet).

ps ik heb al mijn vakantiedagen gewoon volgens cao en alles loopt netjes op rolletjes of haakjes:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vele mensen denken dat nu alleen rijuren laad en losuren metellen voor de 48 uur, maar het is zo dat alle uren (behalve rust en pauze) metellen voor de 48 uur, dus ook de wachturen etc.

In de regeling die de vakbonden nu afspreken is het zo dat de beschikbaarheidsuren (wachten etc) maar voor de helft meetellen, iedereen zou er dus beter van moeten worden.:ja:

wacht uren waarvan bekent is hoelang het gaat duren tellen niet mee voor de 48 urige werkweek een snipperdag waarvan je zeker weet hoelang die duurt telt daarin tegen wel mee raar ja maar hij staat wel voor 8 uur gr toon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vraag mij af wie er wat van merkt dat deze wet/regel is ingegaan. Ik merk er weinig van.

een dag in de week vrij :mad: merk het ook aan het eind van de maand.... meer chauffeurs in dienst, minder werk wat je dan per dag doet, minder uren....:mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
een dag in de week vrij :mad: merk het ook aan het eind van de maand.... meer chauffeurs in dienst, minder werk wat je dan per dag doet, minder uren....:mad:

Is dat allemaal het gevolg van de 48uur, of komt het door de rijtijdenwet en of arbeidstijdenwet (weet even de naam niet)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou het niet gedaan zijn om je nu 40 uur in 4 dagen telaten maken, en ze daardoor minder overuren hoefen tebetalen, en daarmee 30% besparen?

Ook al zou je werkgever dat natuurlijk nooit toegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het bedrijf heeft er voor gekozen om iedere chauffeur een dag vrij te geven in de week, zodat ze met de uren goed zitten :ja: das puur gedaan voor de 48uur werkweek :ja:

Een reden te meer voor de 5x8 geregeld te krijgen, liefst gisteren. Asociaal zoiets en je kunt er weinig tegen doen, weg overuren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zal wel beleid zijn, iedereen aan het werk, geen uitkeringen meer en niemand die nog iets verdiend.

"Hou jij ze dom, hou ik ze arm".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom ' niks' verdient Herman?

Ze werken toch 40uur Hele volkstammen werken 40uur, en kunnen daar van leven.

Misschien zouden meer bedrijven het zo moeten doen. Dan konden er meer chauffeurs aan het werk, waardoor er minder uitkeringen betaald hoeven te worden uitbetaald.

Als er minder uitkeringen tehoeven uitbetaald worden, dan zakken de afdagingen, en kan je dat geld erbij krijgen bij het basisloon.

Waarom hou je van die 25Euro die je per uur kost 8Euro netto over?

En waarom gaan die uitkeringtrekkers voor 300Euro meer, niet aan het werk?

Chauffeurs zijn zo ''dom'' geweest om der basisloon niet goed geregelt tehebben, en zijn 60uur gaan werken, en hebben daar der leven op gebazeert. (hypotheek)

En 'nu' ze terug 'moeten' ontstaan de 'problemen'

Neem een buitenlandchauffeur. Ik zal laag inzetten, die krijgt per maand 2500Euro, ze vrouw werkt ook, en krijgt er 1000Euro. Samen 3500Euro.

Gaat dat eens vergelijken met wat een binnenland chauffeur krijgt. Ergens op dit forum is er een topic over, en daar word gesproken oven 1800Euro.

Ze vrouw werkt misschien ook, en samen hebben ze 2800Euro. Dan praten we over 700Euro verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als jij nu ook eens alles volgens de regels ging doen .

:ja:

konden ze bij jullie ook nog een chauffeur aan nemen .

:D

gr piet

bewerkt door Marotrans
Quote verwijderd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
als jij nu ook eens alles volgens de regels ging doen .

:ja:

konden ze bij jullie ook nog een chauffeur aan nemen .

:D

gr piet

Piet hoe kom je erbij dat ik niet volgens de regels werkt?

Weet je wel hoe hoog de boete's zijn tegenwoordig?

Lees mijn chaufferskaart maar uit, dan zal je zien dat alles klopt. :ja:

Jij geloof toch niet dat wij die mooie facature's zomaar weg geven.

Weekend werk, want wie wil er nou geen weekendje weg?

Met zo'n koeler, dat wappert niet in je spiegels.

Als je dan lig teslapen met de koeler aan, dan hoor je teminste niet dat een collega naast je s'morgens zijn auto start.

Beetje s'nachts sturen, en geen last hebben van file's

Als je uitgewerkt ben, is er op de parkings plek zat.

Beetje door de sneeuw heen, want wie wil er nou niet betaald wintersporten.

Of anders een beetje ijs, nou holyday on ice word niet voor niks elk jaar druk bezocht.

Elke keer een andere auto, zodat je een goede vergelijking kan maken tussen de div auto's.

Werken met mensen uit div landen, zodat ook je inzicht krijgt in andere culturen.

Soms dagen stil staan in zo' n gezellig klein vissersdorpje, zodat je lekker de toerist kan uithangen.

En zo kan ik nog wel een paar mooie dingen verzinnen.

Laat mij dat werk nou maar doen. Ik gun dat een ander niet.

Als Herman het nou zou vragen, dan wil ik voor Herman wel een goed woordje doen.

Maar ik weet dat Herman nog elke dag plezier in zijn werk heeft. Die heeft nog geen intresse om mijn collega teworden. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites