[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verhalen uit de "Weys tijd"


Gast John van Hal

Recommended Posts

Gast John van Hal
Had vroeger altijd een tank van 2000 ltr Niet aan gesloten Maar die was wel verzegelt

Het zegel ging er af als ik buiten de EEG landen kwam

Want toen in die tijd had ik altijd een T 1 document

Vandaag en de dag maakt het niks meer uit waar je tankt

Je kunt van ieder land de BTW terug krijgen

En als een bedrijf veel auto,s heeft kan die veel korting krijgen

En dat kan veel uit maken

Maar ik was vroeger nooit boven de 40 ton We mochten het nog niet

En als we meer moesten laden Dan was het antwoordt Laat de lading maar liggen

En laat er een ander blij mee zijn

Huub

Ja, die tanks hadden we bij Weys ook onder de opleggers.

Daar is door de heren collega's ten tijde van de Joegoslavie boycot veel geld mee verdiend.

Helaas had ik een volumecombi in die tijd en reed bijna uitsluitend Roemenie.

En ook bij De Lely hadden we die tanks, compleet met slang en vulpistool ook nog. Druk erop en tanken maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, die tanks hadden we bij Weys ook onder de opleggers.

Daar is door de heren collega's ten tijde van de Joegoslavie boycot veel geld mee verdiend.

Helaas had ik een volumecombi in die tijd en reed bijna uitsluitend Roemenie.

En ook bij De Lely hadden we die tanks, compleet met slang en vulpistool ook nog. Druk erop en tanken maar.

Weet er alles van Heb er 12 jaar gewerkt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Henk was toch diegene die zijn inboedel met zijn scheiding verdeelde met een hakbijl?

Onderwijl ietwat dronken mompelend , ssstttoelll , half voor jou , half voor mij , ttttafelllllll , half voor jou en half....... ;)

Dat weet ik echt niet, maar een mooie anekdote is het! Ik ben een paar jaar voor het einde weggegaan, wegens inkrimping van het Oost-Europa gedeelte. Roemenie en Bulgarije vielen toen weg, precies op het moment dat ik ging trouwen. Mei 1994 was dat, in juni heb ik mijn Romanca getrouwd. Wel een paar wittebroodsmaanden gehad:D

Ik ben dus niet op de hoogte van wat er na die tijd allemaal gebeurd is. Maar over 1991-1994 kan ik een boek schrijven, zowel spannend als zeer humoristisch.:ja:

Geweldige firma, nog betere chauffeursgroep. En dat gold voor de meeste andere bedrijven die daar reden ook. Zoals daar zijn DT, Centrum, Van Heezik en noem ze maar op. Weet jij ook alles van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik echt niet, maar een mooie anekdote is het! Ik ben een paar jaar voor het einde weggegaan, wegens inkrimping van het Oost-Europa gedeelte. Roemenie en Bulgarije vielen toen weg, precies op het moment dat ik ging trouwen. Mei 1994 was dat, in juni heb ik mijn Romanca getrouwd. Wel een paar wittebroodsmaanden gehad:D

Ik ben dus niet op de hoogte van wat er na die tijd allemaal gebeurd is. Maar over 1991-1994 kan ik een boek schrijven, zowel spannend als zeer humoristisch.:ja:

Geweldige firma, nog betere chauffeursgroep. En dat gold voor de meeste andere bedrijven die daar reden ook. Zoals daar zijn DT, Centrum, Van Heezik en noem ze maar op. Weet jij ook alles van.

Hey John, dan moet jij die "rooie" Ron Ebben ook wel kennen. En Theo van Itterson? Die gingen destijds mee, samen met een paar wagens naar het bedrijf waar ik werkte destijds. VdW - Utrecht.

Ron wilde alleen maar Roemenie en is later naar Centrum gegaan en Theo heb ik in Spanje nog eens gesproken. Die was een horecabedrijfje begonnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij Weys, niet?

Ik vond de naam al zo bekend... Of was dat Henk Klaassen?

Nee Henk was met die poolse vrouw

Hij dronk veel Maar die kon het nog beter

Heb het meeste gelachen Dat die vrouw onderweg bij Wurtsburg een fles drank kapot sloeg

op het hooft van een politie agent.En Henk moest twee dagen daar de bak in

Hij was er binnen een dag weer uit Want weys kwam de auto niet op halen Want ze waren bang van de lading.

Als ik het goed heb Heeft Henk in Gennep gewoont of die er nog woont weet ik niet

Want hij heeft daar ook al het een en ander mee gemaakt in die clubs.

Het was een mooie tijd om nooit te vergeten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hey John, dan moet jij die "rooie" Ron Ebben ook wel kennen. En Theo van Itterson? Die gingen destijds mee, samen met een paar wagens naar het bedrijf waar ik werkte destijds. VdW - Utrecht.

Ron wilde alleen maar Roemenie en is later naar Centrum gegaan en Theo heb ik in Spanje nog eens gesproken. Die was een horecabedrijfje begonnen.

Dat klopt die hebben er lang gewerkt

Ik geloof dat ze nog bij het Centrum zitten

Als Ron een vrouw zag Kon je alles vergeten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Hey John, dan moet jij die "rooie" Ron Ebben ook wel kennen. En Theo van Itterson? Die gingen destijds mee, samen met een paar wagens naar het bedrijf waar ik werkte destijds. VdW - Utrecht.

Ron wilde alleen maar Roemenie en is later naar Centrum gegaan en Theo heb ik in Spanje nog eens gesproken. Die was een horecabedrijfje begonnen.

Ron ken ik wel ja, die woont in Roemenie. Die heeft voor elkaar wat mij nooit gelukt is, werken vanuit Oradea. Ik heb hem jaren terug alweer voor het laatst gezien, toen zijn en mijn vrouw examen inburgering deden in Nijmegen. Zijn vrouw kon echter niet wennen en daarom wonen ze nu daar. Hij werkt nog steeds voor Centrum (lees Essers).

Theo Telefoon heb ik ontmoet bij Maters Huissen waar ik werkte in 2008. Die was toen heel snel weer vertrokken.

Een van de leukste dingen bij Weys was dat bijna iedereen een toepasselijke en vaak hilarische bijnaam had. Sommigen waren er echter niet zo blij mee:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Nee Henk was met die poolse vrouw

Hij dronk veel Maar die kon het nog beter

Heb het meeste gelachen Dat die vrouw onderweg bij Wurtsburg een fles drank kapot sloeg

op het hooft van een politie agent.En Henk moest twee dagen daar de bak in

Hij was er binnen een dag weer uit Want weys kwam de auto niet op halen Want ze waren bang van de lading.

Als ik het goed heb Heeft Henk in Gennep gewoont of die er nog woont weet ik niet

Want hij heeft daar ook al het een en ander mee gemaakt in die clubs.

Het was een mooie tijd om nooit te vergeten

Huub

Beter komt niet meer, ik denk ook niet dat het zelfs maar in de buurt gaat komen.

Henk had toch eerst een Duitse vriendin?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt die hebben er lang gewerkt

Ik geloof dat ze nog bij het Centrum zitten

Als Ron een vrouw zag Kon je alles vergeten

Huub

Klopt Huub,

En na de nodige spiritualien voelde hij zich nog sterker dan ie al was. Dan ging hij gewichtheffen met dames, boven zijn hoofd. Dat ging natuurlijk fout en vaak kreeg de dame dan haar eerste vliegles. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron ken ik wel ja, die woont in Roemenie. Die heeft voor elkaar wat mij nooit gelukt is, werken vanuit Oradea. Ik heb hem jaren terug alweer voor het laatst gezien, toen zijn en mijn vrouw examen inburgering deden in Nijmegen. Zijn vrouw kon echter niet wennen en daarom wonen ze nu daar. Hij werkt nog steeds voor Centrum (lees Essers).

Theo Telefoon heb ik ontmoet bij Maters Huissen waar ik werkte in 2008. Die was toen heel snel weer vertrokken.

Een van de leukste dingen bij Weys was dat bijna iedereen een toepasselijke en vaak hilarische bijnaam had. Sommigen waren er echter niet zo blij mee:D

Huubs bijnaam ken ik wel, maar dan ben ik wel benieuwd naar de andere. Hoe noemden jullie Gerritje? En Harrie en Patrick Baeten?

Ik ben een jaar voor het einde begonnen bij Weijs, dus ik denk dat ik jouw niet gekend heb. De naam zegt me in elk geval niet veel. Heb daar op de planning gewerkt. o.a. bij John (blokvracht) en Gerritje. Daar kwam Arie op een gegeven moment ook bij zitten om vracht te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Henk was toch diegene die zijn inboedel met zijn scheiding verdeelde met een hakbijl?

Onderwijl ietwat dronken mompelend , ssstttoelll , half voor jou , half voor mij , ttttafelllllll , half voor jou en half....... ;)

Ik dacht dat dat Gerritje V was,die bij Holland extra werkte?:D:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, die Henk* toch.

Maarre zullen we weer back on topic gaan. En voor wat betreft spoorloze Henk: misschien een Henk-topic starten waar de Henk capriolen besproken kunnen worden?

Heeft Henk echter een vrcuhtbare bijdrage aan het '44 ton in Frankrijk' onderwerp, dan is ie natuurlijk van harte welkom om te reageren.

-

*of Arie, Gerrit, John, of whatever welke ander Tinus tussengas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, die Henk* toch.

Maarre zullen we weer back on topic gaan. En voor wat betreft spoorloze Henk: misschien een Henk-topic starten waar de Henk capriolen besproken kunnen worden?

Heeft Henk echter een vrcuhtbare bijdrage aan het '44 ton in Frankrijk' onderwerp, dan is ie natuurlijk van harte welkom om te reageren.

-

*of Arie, Gerrit, John, of whatever welke ander Tinus tussengas.

JWZ heeft gelijk!

Heren admins, verplaats onze onzinberichten maar naar een ander topic. Sterke verhalen ofzo....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beter komt niet meer, ik denk ook niet dat het zelfs maar in de buurt gaat komen.

Henk had toch eerst een Duitse vriendin?

Nee die woonde wel in Duitsland bij Regensburg als ik het goed heb

Daar woonde wat poolse vrouwen

Hij had ze een keer naar Hengersberg gehaald Om daar feest te vieren

Ik geloof dat het twee dagen geduurd heeft

Henk was wel eens meer een week zoek

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Nee die woonde wel in Duitsland bij Regensburg als ik het goed heb

Daar woonde wat poolse vrouwen

Hij had ze een keer naar Hengersberg gehaald Om daar feest te vieren

Ik geloof dat het twee dagen geduurd heeft

Henk was wel eens meer een week zoek

Huub

Ja, dat verhaal ken ik wel. We staan hier wel onder de sterke verhalen, maar alles tot nu toe gezien is echt waar. Over die scheiding met bijl weet ik niets, maar het zou me absoluut niet verbazen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Huubs bijnaam ken ik wel, maar dan ben ik wel benieuwd naar de andere. Hoe noemden jullie Gerritje? En Harrie en Patrick Baeten?

Ik ben een jaar voor het einde begonnen bij Weijs, dus ik denk dat ik jouw niet gekend heb. De naam zegt me in elk geval niet veel. Heb daar op de planning gewerkt. o.a. bij John (blokvracht) en Gerritje. Daar kwam Arie op een gegeven moment ook bij zitten om vracht te zoeken.

Je had de Vopo, De Geheime Zender, Arendsoog, 't Hinnikend Perd, Glas In Lood, Desert Storm, Roodkapje, Doppie of Dupke en nog veel meer. ik ben slecht in namen, dus ook de echte namen moet ik ff op broeden, vooral de achternaam. Doppie is Elbert, vanwege een bepaalde hobby m.b.t. dames, Hinnikend Perd is Dirk, vanwege zijn kenmerkende lach, Roodkapje is Ron Ebben, reden duidelijk, Vopo is Ruud, wegens vermeende klikactiviteiten, De Geheime Zender ook een Ruud, vanwege zijn gehoorapparaat, Arendsoog heeft een glazen oog. Glas in Lood vanwege zijn tatouages, maar die is niet lang gebleven, Desert Storm was ik, omdat ik altijd een mes in de auto had, en dat ook vreselijk scherp hield, evenals dat van aardig wat collega's

Harrie Baeten weet ik niet van of ie een bijnaam had. Wel een fijne vent, bij de weg.

Sommigen hadden geen bijnaam, zoals Joep Klabbers (R.I.P.) Joepke Driessen of Maurice Nissen.(nog steeds bij Daemen Transport)

Planner Gerritje is toen naar Vos Nederhemert gegaan, weet niet of ie daar nog is.

Ik was weg in mei 1994, Weys is nog wel een paar jaar doorgegaan.

Groet, John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Zal de titel aanpassen;)

Dank u zeer. Maar ik voel me niet beledigd, hoor.

Ik weet ook wel dat zulke verhalen nu niet meer geloofd worden, en ook dat ze in de loop der jaren wel aangedikt zijn. Niet veel, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Gerritje zit nog bij Vos Nederhemert, wat binnenkort Vos Zaltbommel gaat worden. Hij is daar nog steeds plannenmaker, even als mijn broeder die tegenover hem zit.

Ja bij Van Wijk zag ik de nieuwe trailers met andere plaatsnaam al.

Doe via je broer de groeten aan Gerrit. Wel lang geleden, weet niet of ie me nog kent.

Ik werkte in ieder geval altijd voor hem, hij had toen eigen werk, dakriet terugladen in Hongarije.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal

Ik heb nog wel een paar leuke verhalen, die schrijf ik hier binnenkort wel op.

En er zijn nog veel meer mensen die bij Weys InterEuropa gewerkt hebben, die weten nog veel meer. Dus kom op, Ex-Weysneuzen, publiceren die romans hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden