[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

koppeling scania r420


Gast Sjeeke

Recommended Posts

Wij rijden met een R420 met opticruise met koppelingspedaal, nu hebben we sinds begin dit jaar problemen met koppelen.

Op het moment dat we willen wegrijden of stoppen en dienen te koppelen, pakt het pedaal of helemaal niet of een milimeter onderaan, dus als je het pedaal bijna door de bodem heen trapt.

De wagen is al voor de 4e keer naar de garage hiervoor geweest en ondertussen is de master en het servo voor de versnellingsbak vervangen, ondertussen ben ik (met dank aan een duitse scania-monteur die onskwam helpen de 3e keer dat we hiermee stonden) er achter gekomen dat we lucht in het hylodriek systeem krijgen..

Bij Scania hebben ze de laatste keer alle slangen en dergelijke na gekeken en het zou in orde moeten zijn, nu na ongeveer 2000 kilometer begint het euvel zich weer voor te doen.

Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn, het kost niet alleen mijn baas geld, maar ons ook ik rijd samen met mijn vriendin als koppel en elke dag dat we niet rijden kost ons een boel geld.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Probeer het pedaal te verzetten, mijn ABN is echt klote aan het worden.

Waar het koppelings pedaal stangen stelsel de cabine uitgaat, daar kun je het verstellen. Als je het intrapt, gebeurt er dan niks zeg maar totdat je bijna aan de vloer zit?

Hier werkt de koppeling mechanies, en zo stel je het wat bij als je jouw probleem hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Probeer het pedaal te verzetten, mijn ABN is echt klote aan het worden.

Waar het koppelings pedaal stangen stelsel de cabine uitgaat, daar kun je het verstellen. Als je het intrapt, gebeurt er dan niks zeg maar totdat je bijna aan de vloer zit?

Hier werkt de koppeling mechanies, en zo stel je het wat bij als je jouw probleem hebt.

Zo werkt het niet meer Ibo, koppeling is hydraulisch en luchtdruk bekrachtigd. Dus er zit geen stangenstelsel meer tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden