[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uitlaat systeem storing


Retteketed

Recommended Posts

  • Reacties 92
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

ik kreeg toen naast uitlaatsysteem storing ook motorstoring.

bij ons zijn er ook al een hele hoop terug gegaan voor dat ad-bleu gebeuren.

ik kreeg een nieuwe "EAS" erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Yep kwaaltje van die eindhovense meuk...Die van mij gebruikt nu meer ad blue dan diesel...:D Ik zeg ben goed bezig voor het milieu..

Enne de storingen op stuurbekrachting,word ik ook goed zat..Zijn nu al aan een vermogen aan nieuwe sensors ingegaan...Ik zeg die k.t computertroep eruit,en weer gewoon op de oude manier verdergaan...Maar ja dat zal dan wel niet toch? Sensortje a 90 eurie tikt lekker aan toch..Dan nog ff arbeidsloon erbij...Kassa...:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben blij dat ik van die daf af ben, ik was die storingen meer als zat. Was al in staat een met diesel doordrenkt doekje in de tank te hangen en in de brand te steken. Er was dus een chauffeur bij ons die 'm graag wilde hebben, ik rij nu wel scania maar heb er nog nooit mee in de garage gestaan behalve met het ijken van de tacho en onderhoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uitlaatsysteemstoring

Motormanagementstoring

Versnellingsbakstoring

Beperkt vermogen

Alarmsysteemstoring

enz...

Kan weleens aan je accu,s liggen Dokus. Tot voor 2 weken terug had ik hetzelfde, zodra ze onder de 21v komen gooit ie al dit soort storingen in de display! Heb toen nieuwe batterijtjes gehad en probleem was opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

beste forumlezers en reageerders,

Bedankt voor de antwoorden, al is het probleem natuurlijk nog niet opgelost en zal het denk ik dus ook nog niet opgelost worden. In de discussie of je liever Daf of Scania rijdt, roep ik altijd Scania. Alle Daf's die ik gereden heb (niet zo bijster veel hoor) gaven allemaal rare storingen, en de Scania die ik gereden heb, geen een. (ontzinnig misschien om te vermelden, maar vond t wel leuk) Mocht ik verder iets te weten komen, dan zal ik het hier posten....

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

is een verstuiver vh ad blue systeem. heb t nu 2x gehad, eertse keer is t provisorisch gerepareerd met een gereviseerd exemplaar 2de keer is t zo gemaakt dat t volgens de Daf-dealer nu goed moet zijn! vraag me niet de technische gegevens, heb er geen verstand van:rolleyes:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beste forumlezers en reageerders,

Bedankt voor de antwoorden, al is het probleem natuurlijk nog niet opgelost en zal het denk ik dus ook nog niet opgelost worden. In de discussie of je liever Daf of Scania rijdt, roep ik altijd Scania. Alle Daf's die ik gereden heb (niet zo bijster veel hoor) gaven allemaal rare storingen, en de Scania die ik gereden heb, geen een. (ontzinnig misschien om te vermelden, maar vond t wel leuk) Mocht ik verder iets te weten komen, dan zal ik het hier posten....

Ed

nu komt de teleurstelling (sorry:D) Scania heeft/had er ook last van
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb met mijn Daf (105.410 EEV) van Mei vorig jaar nog geen storingen gehad.

Er staat nu 91000 op de teller zonder problemen gehad te hebben.

Als ik het hier zo lees dan heb ik de beste auto die ze de laatste tijd gemaakt hebben.:D:D

Mijn vorige Daf (95.380 euro3) had al dat gezeik wel ( behalve dat adblue verhaal want dat zat er niet op)

Kortom, ik ben best tevreden met het Daffie ondanks dat ik eigenlijk een Volvoman ben.

Groet,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met mijn Daf (105.410 EEV) van Mei vorig jaar nog geen storingen gehad.

Groet,

Marco

dat zei ik ook tegen een collega precies de dag voordat ik dus wel naar de garage moest, dus roep het nu maar niet te hard:nee:;)

ssstttt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg er niets meer over en ga stil in een hoekje zitten.

Het heet het noodlot uitroepen over iets toch?

Groet,

Marco

het zou toch erg flauw zijn als we morgen avond lezen dat je 3 uur bij de garage heb gestaan met je ad-bleu gebeuren:rolleyes:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je ook nog maar 60% vermogen hebt is waarschijnlijk de adblue unit defect. Dit is een box van ongeveer 30x30x15cm die aan de bestuurderskant thv de tank op het chassis zit. Die dient vervangen te worden maar neem aan dat ze dit bij de daf weten aangezien het een bekend probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Om hier ff op in te haken. (beetje laat, maar toch)

Bij mijn CF85.360 was het een pakking van het Ad-Blue systeem. Heb het 2x gehad en de eerste keer hebben ze de pakking van de ad-bluesproeier eruit gehaald en schoongemaakt. (verstopping)

De 2e keer hebben ze er een nieuwe pakking van 'beter' materiaal (lees: bezuiniging Paccar) ingezet en heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.

Alleen heb ik nu weer elke keer een koelvloeistof niveau melding..... Maar dat heeft te maken met de plaatsing van de sensor, die zit te hoog en er zit dus nog genoeg sap in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Ik heb met mijn Daf (105.410 EEV) van Mei vorig jaar nog geen storingen gehad.

Er staat nu 91000 op de teller zonder problemen gehad te hebben.

Als ik het hier zo lees dan heb ik de beste auto die ze de laatste tijd gemaakt hebben.:D:D

Mijn vorige Daf (95.380 euro3) had al dat gezeik wel ( behalve dat adblue verhaal want dat zat er niet op)

Kortom, ik ben best tevreden met het Daffie ondanks dat ik eigenlijk een Volvoman ben.

Groet,

Marco

Me pa had een DAF met een BT- nr, een 105.410 space cab met AD-BLUE hij heeft er ruim 2 jaar mee gereden, maar is nu weg bij die baas, hij heeft nog nooit bij de garage gestaan, behalve voor de normale beurten ed. Ook die storingen had hij niet echt veel last van.

Daarintegen ken ik ook een bedrijf die een paar scania's heeft maar veelal DAF's, maar die scania staat meer in de werkplaats dan dat hij rijd, bij wijze van spreke dan hé :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden