[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is een goed navigatisysteem?


vwc@brio

Recommended Posts

  • Forumlid
Heb een VDO-Dayton(inbouw met groot 7"scherm) in mijn vrachtwagen zitten en die is gewoon perfect. Heb ook een tijdje met een Tomtom erbij gereden maar die stuurt je toch vaak net iets anders. Het voordeel van de Tomtom vind ik 't 3d-beeld zodat je op vage rotondes(met bv 7 afslagen) wel duidelijk kunt zien welke afslag dat je moet hebben. Het grote voordeel van de VDO-Dayton vind ik dat je direct beeld hebt op hoe de navi je gaat sturen. Bij de Tomtom moet je dan in 't menu om uit te zoemen wat ik dus een groot nadeel vind.

Ja ok baas boven baas,heb ook met VDO gewerkt en moet idd zeggen dat grote scherm was optimaal,maar ja nadeel je kunt hem er niet uithalen,jij hebt dat misschien niet nodig,maar mijn truck word nog wel eens door een ander bereden en tegenwoordig is het helaas zo dat je nog geen 5 cent in je truck kunt laten liggen :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Je komt er pas achter wat goed is als je met meerdere systemen gewerkt hebt. Of als je je hebt laten adviseren bij een bedrijf die alle systemen verkoopt. En duidelijk maakt wat je wilt. Tmc, over de grenzen navigeren, harde schijf eenvoudige updates....? En zo zijn er nog wel wat dingen. Tomtom heeft natuurlijk het beste marketingsapparaat. Die merknaam wordt nu al door heel de wereld gebruikt voor de hele branche. Net als bijvoorbeeld een Bahco of Cola. Heb zelf een vaste Becker in de auto (ook voor de korte golf) en sinds 1 week een Garmin Nuvi 660 los erbij. Naar Noordoost Polen geweest, veel binnendoor gereden en tot mijn verbazing wist ie echt alle wegen en zijweggetjes! Deze werd mij (mijn werkgever) dan ook geadviseerd door zo'n onafhankelijke. Suks, Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ha ik heb nu ook al een tijdje die 660, handig dingseltje !

Heb hem privé al veel gebruikt (nog niet voor werk natuurlijk aangezien ik nog druk aan het rijlessen ben...).

Mijn zus vond het ding ook vreselijk handig toen ze hartje Amsterdam moest zijn met z'n eenrichtingswegen...

Maar toch... ik heb op het moment geen goede kaart in de auto liggen.. alleen navigatie is het ook niet hoor, je kunt je geen voorstelling maken van de route die je gaat.

Ik zeg: kaart + navi = perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ok baas boven baas,heb ook met VDO gewerkt en moet idd zeggen dat grote scherm was optimaal,maar ja nadeel je kunt hem er niet uithalen,jij hebt dat misschien niet nodig,maar mijn truck word nog wel eens door een ander bereden en tegenwoordig is het helaas zo dat je nog geen 5 cent in je truck kunt laten liggen :mad:__________________

Je wilt toch niet zeggen dat ze je beeldscherm eruit jatten???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
*oei wat heb ik aangeroerd.. hoop reacties meteen*

Goed gedaan hoor.. ha ha ha

Nou ik heb eens gekeken naar dat Truck navigatiesysteem van Bos, maar volgens mij haalt dit systeem alle argumenten om gewoon de kaart te gebruiken genadeloos onderuit. Dus ik weet wel wat ik ga doen hoor.

Alleen moet ff achter zien te komen hoeveel hij moet kosten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het beste blijft een goeie landkaart !!!!!!!!!!!

Dus gewoon kaart leren lezen, en rijden maar.

Dan verdwaal je ook niet als het systeem uitvalt.

Rij zo al vele jaren, en dat bevalt nog steeds prima.. en

je weet tenminste waar je bent ??

die technische troep is ook niet alles, maar het staat chick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoi

ben nu al even pensionado maar had hem vroeger toch graag gehad het is een goede aanvulling op de kaarten zeker als je losadres in een stad/industrieterrein ligt waar je nog niet bent geweest dan wijst hij je er mooi naar toe en hoef je niet uit te stappen om aldaar ergens de weg te vragen

en wat de hoogte van viaducten enz betreft die staan al ruim van te voren aangegeven dus dat is ook geen probleem

tenslotte leer je na verloop van tijd wel de routes die je het beste kunt rijden naar de plaats van bestemming en aldaar is het zeer gemakkelijk om zo`n ding te hebben

mvg bert:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

zo'n gps is leuk....als ie het doet

in mijn auto werkt de tomtom go nr ??? pas na een half uur zoeken...leuk als je haast hebt en je dit niet weet...

moet eerst verbinding hebben en dat ding dan pas in de auto hangen...

Binnen Europa vertrouw ik wel op vriendlief...blijf maar op deze baan, ga maar vast naar rechts.... Mijn gps heet dus André André hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zo'n gps is leuk....als ie het doet

in mijn auto werkt de tomtom go nr ??? pas na een half uur zoeken...leuk als je haast hebt en je dit niet weet...

moet eerst verbinding hebben en dat ding dan pas in de auto hangen...

Binnen Europa vertrouw ik wel op vriendlief...blijf maar op deze baan, ga maar vast naar rechts.... Mijn gps heet dus André André hahaha

denk dat of je gps muis niet vrij hangt om direct contact te maken met de satelieten,of dat je gps muis echt aan vervanging toe is,binnen een paar seconden moet je echt contact hebben.

tom tom mappen zijn lekker relexd om je route te bepalen,maar niet voor de volle 100 % betrouwbaar

en het progamma van navigon schijnt ook goed te werken als navigatie,ken het zelf nog niet,er schijnt ook een mappen systeem te zijn specifiek voor vrachtwagen op dit moment,welke weet ik niet,maar je kan er hoogte lengte en al zulk soort dingen nog meer in vast leggen voor je route planning

mvgr eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het was een leending dus ik heb geen idee wat er aan de hand was. Maar ik heb het ook bij andere merken heb ik geconstateerd dus het ligt waarschijnlijk aan de lichtgetinte voorruit ofzo. De tomtom deed het wel meteen toen we gingen testen met de auto van vrienden.

Maakt ook niet uit, mijn vriend legt het me wel uit als ik het niet meer weet en anders...heb een hollandse mond dus kom er heus wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En nu? Nog steeds tevreden?

Ja nog steeds !

Maar, ik vertrouw er ook niet helemaal op, soms wil ie je omsturen via een grotere weg waar dat niet direct nodig is.

Gewoon je eigen plan trekken en het ding past zich wel aan.

Ik vind het echt een uitkomst, kom niet alleen in bebouwde kom, maar ook in het buitengebied op de gekste plekken.

Geen kaart daar hoor...en de navigatie zet je soms echt voor de deur af.

In combinatie met tmc helemaal geweldig, vertragingen (en wegafsluitingen ontdekte ik laatst) geeft ie ook mooi weer.

Bijna tot op de minuut schat ie ook juist de aankomsttijd in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt dat verhaal van die getinte ruit! Is wel lastig maar schijnt ook te omzijlen te zijn. Ik ga echt voor de Tom Tom!

Vaak zit er een deel van de ruit waar geen coating oid is.

Daar kan je dan een externe antenne eventueel op kwijt (bij mijn Garmin kan het, een externe antenne.

Weet niet of het voor Tomtom ook bestaat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb sinds een week een telefoon met navtech erop van route 66.

ding laat zich prima instellen voor vrachtwagens.

hij geeft bij lastige adressen (centrum ed) meteen (mondeling) door dat het een moeilijk te bereiken adres is met vrachtwagen.

wel heeft hij de gebruikelijke nijging om je via de kortste route naar je adres te sturen, maar tot op heden heb ik hem er niet op kunnen betrappen, dat hij me dwars door een woonwijk stuurt.

ik heb nog niet alle ins en outs uitgeprobeerd, maar vooralsnog bevalt hij me 100% beter dan wat ik met de Tom Dom heb meegemaakt.

mvgr wupke;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wupke, wat voor soort telefoon is dat dan?

Kijk, ik heb een Tom Tom one en ik ben er eigenlijk nooit echt tevreden mee geweest maar dat is meer omdat het ding gewoon uitvalt. Al het kaartje geformateerd op advies van tomtom maar nu heeft ie echt de geest gegeven en zegt ie steeds dat er geen kaartje inzit, WEL!!!:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.nokia.nl/A4807763

Wupke, wat voor soort telefoon is dat dan?

Kijk, ik heb een Tom Tom one en ik ben er eigenlijk nooit echt tevreden mee geweest maar dat is meer omdat het ding gewoon uitvalt. Al het kaartje geformateerd op advies van tomtom maar nu heeft ie echt de geest gegeven en zegt ie steeds dat er geen kaartje inzit, WEL!!!:mad:

de Nokia 6110 Navigator.

http://www.nokia.nl/A4807763

ik moest mn abbo verlengen, en wilde eigenlijk de N92 oid...

maar deze koste niks, en mn abbo werd zelfs goedkoper.

en aangezien ik de navigatie belangrijker vond dan andere gadgets dus die foon genomen.

ik ben nu gaande weg steeds meer onder de indruk van het kunnen van deze telefoon.

mvgr wupke:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zweer bij mijn navigatie, wel in combie met boek en kaart.

Werkt gewoon ideaal.

Mensen die roepen dat je alleen op je kaart moet kunnen rijden zijn gewoon hopeloos ouderwets ;)

"wat als ie uitvalt" wat dacht je van bij de eerst volgende pomp een kaart koppen????

Kom op zeg, verzin iets beters.

Dat je niet blind achter je navi moet aanrijden lijkt me logisch.

Maar waarom zou je alles met de kaart zou moeten doen?

Of lekker in de stad met je stratenboek op je stuur het verkeer onveilig maken, nee dank je

En ik ben de laatste 10 jaar 2 keer een telaag viaduct/brug tegengekomen.

Nou dan draai je toch gewoon om.

Ik snap die kritiek niet hoor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, mijn tomtom is dus stuk en afgelopen nacht moes ik in Amsterdam zijn.

De straatnaam stond NIET in mijn index. Bij navragen toch iemand gevonden die het in mijn stratenboek kon aangeven.

Op locatie blijken er VEEL meer wegen te zijn dan de kaart aangeeft en nee, dit is geen nieuwe wijk :mad: Ik heb 15 minuten rondgereden op gevoel want straatnaambordjes..... toen maar weer verder en dus niet kunnen bezorgen.

Heb ook het boek in de auto nog gecontroleerd, zelfde euvel dus roep nou niet meteen dat ik een waardeloos boek heb ;)

Zal blij zijn als mijn tomtommetje het weer doet of ik een andere heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
http://www.nokia.nl/A4807763

de Nokia 6110 Navigator.

http://www.nokia.nl/A4807763

ik moest mn abbo verlengen, en wilde eigenlijk de N92 oid...

maar deze koste niks, en mn abbo werd zelfs goedkoper.

en aangezien ik de navigatie belangrijker vond dan andere gadgets dus die foon genomen.

ik ben nu gaande weg steeds meer onder de indruk van het kunnen van deze telefoon.

mvgr wupke:tu:

Hmm dat is een Symbian toestel, mijn E61i ook... zou die navigatiesoftware ook op mijn toestel werken? Heb ik wel een apart GPS ontvangertje nodig. Werkt hij echt goed voor vrachtwagens? Wat kun je zoal instellen hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Navigatie is handig om je adres te vinden. Maar kijk eerst wel even hoe dat ie je stuurt. Vaak is dit de kortste weg, maar dit is niet altijd handig met een vrachtwagen. Kijk in de navigatie waar je adres zit en probeer zoveel mogelijk op de doorgaande wegen te blijven. Je rijdt er misschien wel wat voor om maar dat bespaart je een hoop zweten. Mijn 1e keuze is 't navigatiesysteem van VDO Dayton. Dit is wel een inbouwsysteem met een groot 7" scherm erbij. Hier kun je makkelijk de totale route zien die je gaat rijden en ook makkelijk inzoemen. Rijdt nu met een Tomtom 910 en daarvan is de 3d weergave ideaal. Maar vindt 't menu van de Tomtom wat omslachtig als je wilt inzoemen of de totale route wilt zien.

Dus ieder navigatiesysteem is wat denk ik en volg in ieder geval je gezond verstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zo'n gps is leuk....als ie het doet

in mijn auto werkt de tomtom go nr ??? pas na een half uur zoeken...leuk als je haast hebt en je dit niet weet...

moet eerst verbinding hebben en dat ding dan pas in de auto hangen...

Binnen Europa vertrouw ik wel op vriendlief...blijf maar op deze baan, ga maar vast naar rechts.... Mijn gps heet dus André André hahaha

ik wed dat jij je tomtom nooit aan je pc hangt.

zou je dat wel doen en je haalt de quickgpsfix binnen dan denk ik datjouw probleem zo verholpen is.

ikzelf heb een tomtom 910 met de laatste kaarten van europa en dat werkt perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden