[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is een goed navigatisysteem?


vwc@brio

Recommended Posts

  • Forumlid
Dat de tomtom niet werkt met een gecoate voorruit klopt dit kun je omzeilen door een buiten antenne te kopen voor op het dak. Je kunt eventueel ook de gps muis bij de zijruit weghangen doet die het ook.

M'n Becker is overleden ligt nu bij de reperateur Kosten ?? alleen al opsturen 80 eurie :o dat gaat geld kosten de tomtom werkt perfect en ik werk dan ook het liefst met de tomtom, mocht de kosten van de becker te hoog oplopen zal ik toch overwegen om de portable becker traffic assist pro aan te schaffen vanwege de mogelijkheid van postcode invoer gans europa tomtom heeft die mogelijkheid alleen voor benelux en engeland vind ik toch een behoorlijk gemis van de tomtom.

Mvg. Peter

je kunt met navcore 7 van tomtom en de laatste kaarten wel degelijk in elk europees land via postcode zoeken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ok, mijn tomtom is dus stuk en afgelopen nacht moes ik in Amsterdam zijn.

De straatnaam stond NIET in mijn index. Bij navragen toch iemand gevonden die het in mijn stratenboek kon aangeven.

Op locatie blijken er VEEL meer wegen te zijn dan de kaart aangeeft en nee, dit is geen nieuwe wijk :mad: Ik heb 15 minuten rondgereden op gevoel want straatnaambordjes..... toen maar weer verder en dus niet kunnen bezorgen.

Heb ook het boek in de auto nog gecontroleerd, zelfde euvel dus roep nou niet meteen dat ik een waardeloos boek heb ;)

Zal blij zijn als mijn tomtommetje het weer doet of ik een andere heb.

Ik heb ook zo'n stratenboek die niet alles laat zien aan straatjes.

Maar ze staan er dan wel in....kwestie van het "coordinaat" opzoeken en een straat vlakbij zien te vinden...dan kan je nooit meer ver er vandaan zijn.

Maar in principe gebruik ik voor gezoek de navigatie wel (van de week ook wel nodig gehad....pakketje voor centrum Nijmegen....lollig hoor met een vrachtwagen doodlopende straat in moeten om er een beetje in de buurt te kunnen komen...en dan nog een eindje sjouwen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Ik zou niet meeer zonder me tommie willen. ik heb er tot nu toe geen probleem mee gehad.

Natuurlijk moet je wel je gezonde verstand erbij gebruiken.

Dat wil zeggen; je niet het centrum van amsterdam in laten sturen met een combi als je weet dat je er niet moet wezen.

Of het centrum van Kwintsheul.;):D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmm dat is een Symbian toestel, mijn E61i ook... zou die navigatiesoftware ook op mijn toestel werken? Heb ik wel een apart GPS ontvangertje nodig. Werkt hij echt goed voor vrachtwagens? Wat kun je zoal instellen hiervoor?

instellingen op de Nokia 6110 Navitech zijn oa.

visueel en geluid signaal bij (in te stellen )max snelheid... de mijne staat op 92...dus in de auto moet ik dat ff uutzette :D

welk voertuig of middel,, voetganger/fiets/bromfiets/ auto/ vrachtauto.

kortste snelste goekoopste route.

ja dan nee snelweg.

bij de instelling vrachtwagen, geeft hij vooraf al aan dat het adres op een moeilijk te bereiken positie ligt als je dus naar een of ander centrum moet.

wel is het wijsheid , om altijd het huisnummer in te voeren.

dan plent hij ook de aanrijdroute voor je vrachtauto, en stuurt je van de meest makkelijke begaanbare weg ernaartoe.

(proefondervindelijk vastgesteld)......dus geen garantie:p

verder is het raadzaam, om voorraf even zelf de route op de kaart te veriffieren, zodat je merkt wanneer hij je langs een voor jou smaak verkeerde, of te smalle route aanstuurt.

ja ook op die fout heb ik hem betrapt.

1 afslag verder, en het ging vlekkeloos.

tot op heden erg tevreden, op de soms gebruikelijke ongemakken na, maar die zijn met wat ordinair huiswerk goed te ondervangen..

geen melding lastig adres, dan volg ik hem zowat blindelings,, wel een melding, dan ff het kaartje erbij, en wat aantekeningen maken, vervolgens rijden, en de eventuele fouten zelf corrigeren.

de navtech past zn route aan, en je tuft er eigenlijk zonder problemen heen.

wel vervelend is, dat hij puur op batterij, nogal rap zonder stroom zit, als je de navi gebruikt,, een uurtje anderhalf en dan issie wel leeg.

dus een autolader is een must voor in de truck dan toch wel ja..

mvgr wupke(route 66 Navitech);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Hey Wupke! Dit is nu precies waar ik naar op zoek was: een praktijk-test van die 6110-navigator in de vrachtwagen i.p.v."gewoon volk in de kadet".

Ik zit nu ook tegen een abonnement wijziging aan dus was ik op zoek naar zo'n toestel als aanvulling op mijn wegenkaarten.

Nog steeds tevreden??

Welke kaarten heb je erop staan,Benelux of Europa, en moet je die apart aanschaffen of updaten?

Ik ga begin mei maar eens naar de shop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami

tom tom ..

ik flikker je in de vuilnisbak om de bekende redenen...

zogauw jij met dat kul ding gaat rijden, gan we LOL hebben op het forum om je prachtige verhalen...

ergo ,,, gebruik dat ding alleen om van stad naar stad te rijden,, HOE je naar je adres rijd doe je vervolgens middels KAART......ja de ouderwedse methode dus....

doe je dat niet,,,, ach,,, jou feest...wij hebben de LOL:p

mvgr wupke: mooi he alleen rijden:D

uhhhh wupke dit staat in een ander topic hoe je denkt over navigatie, ben je van je geloof gevallen???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn bijna geen slechte navigatie systemen meer. Mits je alles up to date houdt dan.

Ik vind persoonlijk echter de schermpjes nog veels te klein. ik zie graag meer dan een blauw streepje van 5cm ...

Vandaar laptop 17" en oftewel MS autoroute of IGO8. :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vandaar laptop 17" en oftewel MS autoroute of IGO8. :tu:

Hoe werkt dat op je laptop, heb je dan een aparte GPS ontvanger die je op je laptop aansluit?

Ik ga in juni bij een nieuwe baas werken het buitenland in voor het eerst, en ik wil toch een nieuwe laptop kopen dus moet ik dit ff in de gaten houden om te weten wat ik er allemaal op moet en voor randapparatuur moet hebben. en waar ik het programma vandaan haal..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik zou niet meer zonder gps willen rijden , doe dit al bijna 10 jaar nu en ik vind het een prachtding , bij vertrek alles ingeven en rijden maar , kijk wel og altijd eens op de laptop ook waar het ergens ligt en of beiden ongeveer de zelfste weg opgeven , en soms , héél soms eens op mijn kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paar weken geleden VDO-Dayton in laten bouwen, ben er super-tevreden mee, is speciaal voor vrachtwagens, kan de hoogte,breedte, lengte enz enz inzetten......

Hiervoor had ik TomTom, was ik ook wel tevreden mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit zijn naar mijn gevoel wel de beste Belinda , toen ik nog in belgie woonde heb ik er een paar gehad en ik vond die wel de beste , heb 1 Alpina ook gehad maar vond dit maar niks , véél duurder dan die VDO en belange zo goed niet.

Ik vind het echt een geweldig apparaat, heb er nog steeds geen spijt van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK heb voor mijn personenauto laatst een NAVMAN S70 gekocht, met breedbeeldscherm.

In m'n huidige vrachtwagen heb ik een VDO, ouder type met zo'n monochromescherm, dat ding ben ik spuugzat, veel te traag, vaak de weg kwijt, en ondanks een nieuwe navicd van maar liefst €165,00 nog lang niet up to date.

16 juni begin ik bij mijn nieuwe baan, die rijden allemaal met TomTom voor zover ik weet, daar heb ik ook prima ervaringen mee.

Mijn Navman s70 bevalt me ook prima, heel europa erop, duidelijk display, snelle herberekeningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik maak voor mijn werk gebruik van een Becker 7934 Traffic Assist Highspeed, en moet zeggen dat hij mij zeer goed bevalt.

Hierop zit de meest recente software en kaarten(38 landen), met een speciale functie voor vrachtwagens die rekening houdt met de snelheid(aankomsttijd) en voor een deel met de hoogte en breedte. Je wordt in de meeste gevallen om dorpskernen heen geleid. :tu:

In het verleden heb ik een Navman ICN510 gehad. Hij bracht me overal maar je moet niet vragen hoe!!!. Hierna de software van TomTom5 hierop gehad en dat ging al beter.

Maar ik zeggen dat de Becker toch het beste bevalt. Naast de Becker kijk ik altijd even op de kaart of de berekende route ook de route is die zelf zou uit kiezen. In de nabije toekomst wil ik ook nog eens uitproberen hoe het navigeren gaat met de laptop i.c.m. Ms Autoroute 2007.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi ik heb zelf een mio pda 350

met tom tom software erop werkt echt super.. loopt nooit meer vast deed de mio software wel:confused: nou heb ik binen kort een laptop in de wagen voor de kaart zeg maar want die worden niet oud in me wagen en als ik voor elk stadje een kaart moet kopen ben wel erg duur uit dus dat kan je veel beter hebben en als je op navigatie rijdt kijk waar je bent waar die je heen stuurt van te voren scheelt een hoop ellende en ik kan het weten:D

en veel vragen aan je collegas waar de adressen zijn

en vragen hoe andere het doen ik ben ook geen held met de kaart en het straten boek alldoende leert men

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

De Tom Tom brengt mij overal, maar je moet uiteraard wel je gezond verstand blijven gebruiken, ik rij altijd vaste routes maar de navi geeft mij ook duidelijk aan op welke tijd ik aan kom en dergelijke, omleidingen zijn ook geen probleem.

Ook vind ik het ideaal dat de Tom precies aangeeft over welke afstand de volgende afslag is, kun je die collega voor je nog veilig inhalen, of wacht je ff tot na de afslag. Ook geeft hij zuiverder de snelheid aan dan je kilometerteller, zeker weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met wat geluk krijg ik binnenkort de beschikking over die nieuwe Truckmate, portable navigatie voor vrachtverkeer.

Ik hou jullie op de hoogte over de ervaringen daarmee, als ik heb heb ;)

mooi systeem dat truckmate maar voor heel europa heb je er niet zoveel aan.

zijn nog maar een paar Landen waar dat echt werkt omdat de kaartleveranciers nog niet zover zijn dat het in heel europa mogelijk is.

tomtom is ook bezig met een trucknavigatiesysteem.

en het mooie van tomtom is dat je daar overal van het internet de meest recente kaarten kunt plukken.

ps... snooper heeft ook een soortgelijk systeem.

http://www.snooperuk.com/snooper_products/gps_truck_navigation/index.html

Snooper S2000 Syrius PROLINE with TRUCKMATE EU - Western Europe RRP £449.99 inc vat

A European version of the Syrius TRUCKMATE will be available by the beginning of March 2008. The Snooper S2000 Syrius PROLINE comes with street level mapping of Western Europe, however we can currently only provide truck data for the UK & Ireland, France, Benelux and Germany. Outside of these areas the routing created would be the same routes created for standard sized vehicles

hahaha ik zie nu dat snooper truckmate is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt dat de kaarten nog niet voor de hele EU klaar zijn.

Maar voor NL en B, waar ik het voor nodig heb, (en D, hè Moon? :p) schijnen ze al een heel eind te zijn, en de upates voor 2009 zijn ook gratis.

Maar zoals gezegd, ik hoop er binnenkort 1 ter beschikking te hebben, en dan niet meer door allerlei maffe smalle straatjes gestuurd te worden als er een stukkie verder een betere weg ligt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een Truckmate gekocht en de kaarten van de meest dichtbevolkte en geindustrialiseerde gebieden in de UK, Duitsland, Frankrijk en de Benelux zijn gedekt volgens importeur VCA (www.carfone.nl). Voor mij meer dan genoeg.

Werkt prima, afhankelijk van de grootte en zwaarte van je vrachtwagen ontwijkt hij lage bruggen,viaducten etc en vooral goed is dat alleen grotere wegen gekozen worden en smalle dorpskernen ontweken worden.

Verder krijg ik van VCA eind 2008 een gratis update waarmee ook de dunbevolkte gebieden gedekt worden door truckmate. Zorg dat je dit krijgt!

Buiten de zogenaamde truckmate gebieden werkt de navigatie zoals alle anderen inclusief TMC, Handsfree etc en uitstekende dectectie van flitspalen, trajectcontroles en mobiele controles via TMC.

Spanje en de rest van Europa wordt in 2009 toegevoegd maar wanneer precies is me onduidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een Truckmate gekocht en de kaarten van de meest dichtbevolkte en geindustrialiseerde gebieden in de UK, Duitsland, Frankrijk en de Benelux zijn gedekt volgens importeur VCA (www.carfone.nl). Voor mij meer dan genoeg.

Werkt prima, afhankelijk van de grootte en zwaarte van je vrachtwagen ontwijkt hij lage bruggen,viaducten etc en vooral goed is dat alleen grotere wegen gekozen worden en smalle dorpskernen ontweken worden.

Verder krijg ik van VCA eind 2008 een gratis update waarmee ook de dunbevolkte gebieden gedekt worden door truckmate. Zorg dat je dit krijgt!

Buiten de zogenaamde truckmate gebieden werkt de navigatie zoals alle anderen inclusief TMC, Handsfree etc en uitstekende dectectie van flitspalen, trajectcontroles en mobiele controles via TMC.

Spanje en de rest van Europa wordt in 2009 toegevoegd maar wanneer precies is me onduidelijk.

Zou je je ervaringen met de Truckmate misschien hier willen posten: http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=13132

Dan houden we het overzichtelijk, en kan een ieder aan de hand hiervan bepalen of dit systeem voldoet aan zijn of haar eisen?

Alvast bedankt!

Grt Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Ik kwam met wat zoeken naar navigatie voor vrachtwagens ook een apparaat van VDO tegen:

Portable trucknavigatie met digitale TV

donderdag 20 maart 2008

VDO Dayton kan nu ook de truckchauffeur aan een portable navigatiesysteem helpen. Het houdt bij de routebepaling rekening met de afmetingen en gewicht van de vrachtwagen. Het mobiele navigatiesysteem heeft bovendien meer in zijn mars dan navigeren, want het doet ook dienst als digitale televisie.

De combinatie van functionaliteiten is reuze handig. Tijdens het rijden fungeert de navigatiecomputer als digitale gids, en tijdens het pauzeren als digitale TV.

Er zijn twee modellen, die verschillen in schermgrootte. De VDO Dayton PN 4000 TSN heeft een touchscreen-scherm van 4,3 inch en de PN 6000 TSN een 5,6 inch beeldscherm.

Afmetingen truck bekend

Om niet verzeild te raken op wegen die ontoegankelijk zijn voor de vrachtwagen, kan de chauffeur de lengte, hoogte, breedte, gewicht en asbelasting ingeven. Bij de routeberekening wordt hiermee rekening gehouden, omdat in de navigatiesoftware informatie is opgenomen over doorrijhoogte, maximale wegbelasting, krappe rotonden etc. Dit voorkomt bijvoorbeeld dat de truck vast komt te zitten onder een te laag viaduct of een brug tegenkomt waar de truck te zwaar voor is. Een geruststellende gedachte voor de chauffeur.

Ideaal voor distributieverkeer

Het trucknavigatiesysteem kan routes berekenen met maximaal 25 tussenstops, ideaal dus voor het distributieverkeer. De chauffeur kan ook de laad- en lostijden ingeven, zodat een betrouwbare berekening kan worden gemaakt van de totale reisduur.

Zoals gezegd zijn de portable truck-navigatiecomputers ook uitgerust met een ontvanger voor digitale TV. Optioneel zijn de apparaten te voorzien van een Bluetooth-handsfreekit voor de telefoon.

Auke Cupédo (Redactie Auto & Motor TECHNIEK)

Bron: http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats/Portable-trucknavigatie-met-digitale-TV.htm

Nederlandse winkels heb ik niet gevonden, maar wel enkele Duitse die het basismodel PN 4000 TSN leveren vanaf ongeveer 450 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Ik kwam met wat zoeken naar navigatie voor vrachtwagens ook een apparaat van VDO tegen:

Bron: http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuws-Werkplaats/Portable-trucknavigatie-met-digitale-TV.htm

Nederlandse winkels heb ik niet gevonden, maar wel enkele Duitse die het basismodel PN 4000 TSN leveren vanaf ongeveer 450 euro.

wel even opletten als je hem in duitsland ergens gaat bestellen dat er ook echt dat TSN achter het typenummer staat bv pn 6000 TSN. want anders bestel je hetzelfde apparaat maar dan zonder de trucksoftware.

kost ongeveer 599 euro voor het topmodel met oa een 5,6 inch scherm.

zie link.

http://www.dooyoo.de/navigationssystem/vdo-dayton-pn-6000-tsn/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden