[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is een goed navigatisysteem?


vwc@brio

Recommended Posts

Gast chauffeurtjenuenen

ik kan zowel met een kaart rijden als met me navigatie al moet toegeven dat navigatie wel heel prettig rij hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

wel even opletten als je hem in duitsland ergens gaat bestellen dat er ook echt dat TSN achter het typenummer staat bv pn 6000 TSN. want anders bestel je hetzelfde apparaat maar dan zonder de trucksoftware.

kost ongeveer 599 euro voor het topmodel met oa een 5,6 inch scherm.

zie link.

http://www.dooyoo.de/navigationssystem/vdo-dayton-pn-6000-tsn/

Ik zou deze maar even laten ,voor wat het is.

Het device is verre van optimaal,en in het kaartmateriaal zitten diverse fouten.

Vooral Nederland is een drama.

Voorbeeld.

Je bent onderweg van Emmeloord naar Amsterdam.

Dan moet je volgens het systeem , er bij afslag 8 (AlmereBuiten-Oost) af.

Waarom?Omdat er tussen afrit 8 en 7 een tonnage beperking zit,waar je dus niet overheen mag.

Nooit geweten dat daar een bord stond.Staat er ook niet,maar het kaartmateriaal deugt ens weer niet.

Hetzelfde geld bij Antwerpen.Komende uit de richting van Merksem richting Liefkenshoektunnel,dan moet je er volgens het systeem af bij Hoevenen,om er bij Afslag Stabroek er weer op te gaan.

Waarom?Ook een tonnage beperking.Ja al bij 40 ton.

Vandaar dat ze kaartupdates moeten uitbrengen.

Ook in Frankrijk klopt de boel niet.

In de omgeving van Straatsburg gaat het ook fout.

Het zou Truck Specifiek Navigatie moeten zijn,maar het specifieke is nog ver weg.

Ook op het gebied van ADR vervoer,waarin dit systeem zou moeten uitblinken, door zijn instellingen,gaat het falikant de mist in.

Het leid je vrolijk de Kennedytunnel in met ADR,ook al heb je het ingesteld.

In mijn ogen is het niet beter dan welk ander navigatiemiddel.MyGuide is prijstechnisch veel en veel beter.

Duur systeem,die bij lange na niet goed is,daarom veel te duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Kan er iemand me misschien vertellen hoe je het vebruik naar beneden kan halen?

Ik heb de taak gekregen om 16 van onze chauffeurs erop te wijzen dat ze te veel verbruiken tijdens het rijden en we moeten hiervoor samen een oplossing zoeken. Maar hoe is dit nu mogelijk? Die mannen kunnen er toch ook niet aan doen als ze met een te zware lading in de bergen moeten rondrijden:stom:.

Alle hulp is welkom!!!:ja:

Groetjes,

Angelika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kan er iemand me misschien vertellen hoe je het vebruik naar beneden kan halen?

Ik heb de taak gekregen om 16 van onze chauffeurs erop te wijzen dat ze te veel verbruiken tijdens het rijden en we moeten hiervoor samen een oplossing zoeken. Maar hoe is dit nu mogelijk? Die mannen kunnen er toch ook niet aan doen als ze met een te zware lading in de bergen moeten rondrijden:stom:.

Alle hulp is welkom!!!:ja:

Groetjes,

Angelika

Ten eerste heb je deze post in het verkeerde topic geplaatst volgens mij.

En het antwoord heb je zelf al gegeven op je vraag.

Niet te zwaar laden zou al een suk schelen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stomme vraag,

waarom niet gewoon op kaart leren rijden? Daar heb je in mijn ogen veel meer aan.

Stomme vragen bestaan niet!!!! Dat even voorop gesteld.

En dat gedoe over leren op kaart te rijden, dat gaat niet voor iedereen op, de grove lijnen natuurlijk wel, maar als je bijvoorbeeld als distri-chauffeur 10 adressen binnenstad hebt, dan is op kaart rijden niet zo handig.

Iedereen zijn eigen manier toch, maar ga je collega's niet als "dom" betitelen.

Dan over het navi-systeem, ik heb sinds kort de TOMTOM 630 go, heel fijn systeem, ongekend veel mogelijkheden, maar niet onduidelijk. Ook mogelijkheid tot zelf intekenen van nieuwe straten, wijzigingen aanbrengen in bestaande gebieden, echt helemaal top.

TOMTOM heeft sinds kort ook het WORKS, dat schijnt speciaal voor vrachtwagens te zijn ontwikkeld, maar daar weet ik nog verder niet veel vanaf.

Succes met je zoektocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik 100% op kaarten zou gaan rijden, krijg ik de wagen echt niet meer leeg op een dag hoor.. Het is gewoon zo dat je met navigatie veel tijd bespaart, als je een goeie hebt.

Industrie enzo, dat wil nog wel, maar binnensteden en buitengebieden, dat wordt toch een tijdrovend zaakje... :rolleyes:

Waarmee ik niet zeg dat je geen kaarten bij je moet hebben. Die zijn nog altijd onmisbaar, al is het maar om de te volgen route te bekijken, of de volgorde van meerdere adressen in 1 stad te bepalen..

En sta je eens voor een opengebroken straat, is een kaart ook verdraaid handig! :ja::p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Stomme vragen bestaan niet!!!! Dat even voorop gesteld.

En dat gedoe over leren op kaart te rijden, dat gaat niet voor iedereen op, de grove lijnen natuurlijk wel, maar als je bijvoorbeeld als distri-chauffeur 10 adressen binnenstad hebt, dan is op kaart rijden niet zo handig.

Iedereen zijn eigen manier toch, maar ga je collega's niet als "dom" betitelen.

Dan over het navi-systeem, ik heb sinds kort de TOMTOM 630 go, heel fijn systeem, ongekend veel mogelijkheden, maar niet onduidelijk. Ook mogelijkheid tot zelf intekenen van nieuwe straten, wijzigingen aanbrengen in bestaande gebieden, echt helemaal top.

TOMTOM heeft sinds kort ook het WORKS, dat schijnt speciaal voor vrachtwagens te zijn ontwikkeld, maar daar weet ik nog verder niet veel vanaf.

Succes met je zoektocht.

Jij hebt het over mapshare en ik ga je nu tegenspreken dat je daarmee zelf straten kunt toevoegen.

Want dat is echt niet mogelijk.

Wel kun je van een straat de naam veranderen en rijrichting en dat soort zaken.

Die wijziging word dan in JOUW kaart wel meteen gedaan maar als jij dan je tomtom aan de pc hangt en via tomtomhome je kaartcorrectie upload naar tomtom dan wil dat niet meteen zeggen dat als ik daarna mijn tomtom ook verbind en via tomtom home de updates ga binnen halen die correctie ook meteen krijg.

Dat gebeurd pas nadat het door tomtom gecontroleerd is.

Ik meld al sinds kaartverie 675 een rotonde in dongen en die staat nu op de v815 versie nog steeds niet in de kaart.

Niet in de gewone en niet in de truckversie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hey jongens,

Ik lees hier en daar weleens wat maar plaats eigenlijk nooit in bericht, tot nu toe dan.

Nu heb ik een vraag, ben aan het kijken voor een nav systeem en ga waarshijnlijk voor de Tom Tom go 630, nu is mijn vraag dat geheugenkaartje wat is ontwikkeld voor vrachtwagens, draait die op alle tom tom's met zon geheugekaart sleuf of niet? dit omdat ik in de toekomst mischien wel zon kaartje voor vrachtwagens wil aanschaffen als deze wat verder zijn ontwikkeld.

Grtz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Ik gebruik Map&Guide trucknavigator 5.0 nu 1 jaar en moet zeggen.... met heel veel plezier. Speciaal voor trucks. hoogte, lengte, breedte, gewicht ,aslast, enz, enz inte stellen. ADR ook maar werkt iets minder. je kan ook instellen of je door centrum stadt wil of liever niet of helemaal ontwijken. werkt niet alleen op straatniveau maar tot voor de deur. kijk maar op www.cartft.de . TLN werkt ook met deze software. iets duurder en groter (7" scherm tuchscreen. maar naar mijn bescheide mening de beste. heb van mijn werkgever tomtom gekregen en die stuurt mij vaak 10talle km om en als het kan door steegjes waar geen hond door kan. is ook "speciaal" voor trucks. sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Oosterse-Trucker84

Hallo iedereen,

Mijn ervaring is dat ik rij met een TomTom Go 7000 met trucknavigatie. Ik vertrouw nog altijd niet blind op mn Tommie maar ik moet wel zeggen dat hij in 95% van alle adressen waar ik zijn moet, me op een goede en veilige manier er heen stuurt. Maar als ik en een adres heb waar ik nog niet eerder geweest ben kijk ik altijd in het Falk Stratenboek en als ik dat ook nog niet vertrouw kijk ik via mn telefoon met Google Streetview hoe het er uitziet.

Ik ben het met de "oude garde" eens dat je vertrouwd met een kaart moet zijn maar ik ben zelf ook van het gebruik van de moderne techniek.

Maar uiteindelijk komt het altijd op het instinct van de chauffeur neer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden