Spring naar bijdragen
Gast frankie_o

waar sta jij vanavond??

Recommended Posts

16 uur geleden zei corydon:

Dan maar eens vroeg uit bed gaan en een stapeltje bakstenen onder hand bereik zetten......

In Italie was ook ergens een heel goed tentje. Ze hadden parking achter t restaurant, maar als dat vol stond kon je ook langs de weg, onder de snelweg parkeren. s'Ochtens was er altijd 1 eikel die iedereen wakker toeterde.

In dat restaurant werkte, of waren de eigenaar(s) belgen. Weet de naam niet meer. Was in N Italie en ik weet zeker dat er leden zijn die weten welk tentje dat is, en of t nog bestaat.

Ergens tussen Milan en Verzano of Bolzano.. Weet de namen niet meer. Er ging heel veel vlees die kant op.

Onder de snelweg parkeren?? dat kan alleen in Peschiera del Garda zijn:

https://www.google.nl/maps/@45.4298681,10.702871,3a,75y,148.4h,85.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHpcNuwzQiZuPv3cENfEl7g!2e0!7i13312!8i6656

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei europeaan:

Ja, daar is het. Goed eten, kwamen veel Hollanders en Belgen. Je kunt er nog steeds achter parkeren zo te zien. Was de kok nou een Belg Peter?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei corydon:

Ja, daar is het. Goed eten, kwamen veel Hollanders en Belgen. Je kunt er nog steeds achter parkeren zo te zien. Was de kok nou een Belg Peter?

Of de kok een Belg was weet ik niet Ibo,in de tijd dat ik er kwam i.i.g niet.

De toko is in de loop der jaren nogal eens van eigenaar veranderd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kwam daar de tweede helft van 80, tot 93. Kwam er niet vaak, maar meerdere malen per jaar.

Stopte altijd als je van de Mont Blanc richting Milan rijde. Zodra je links op een oost west snelweg ging, dan of de eerste afslag, daar zaten twee tentjes, of denk ik 1 afslag verder. Daar stopte heel veel Hollanders en hadden best wel goed eten, en, zeer handig, een menu in onder andere hollands.

bewerkt door corydon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kwam daar de tweede helft van 80, tot 93. Kwam er niet vaak, maar meerdere malen per jaar.
Stopte altijd als je van de Mont Blanc richting Milan rijde. Zodra je links op een oost west snelweg ging, dan of de eerste afslag, daar zaten twee tentjes, of denk ik 1 afslag verder. Daar stopte heel veel Hollanders en hadden best wel goed eten, en, zeer handig, een menu in onder andere hollands.
Niet in de war met carisio (santhia)ibo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei andremast:
Op 14-11-2018 om 18:18 zei corydon:

Niet in de war met carisio (santhia)ibo

Dat klinkt bekend. Ik zou er zo naar toe kunnen rijden al die jaren later. Wegen vergeet ik nooit, maar namen en gezichten onthouden ben ik zo slecht in.

Net gechecked op GE, Dat is m. En 1 afrit richting Mont Blanc/Turijn, daar waren 2 restaurantjes, maar op GE ziet t er uit dat t allemaal geschiedenis is.

https://www.google.com/maps/@45.3828,8.13866,1101m/data=!3m1!1e3

Zie er ook een spoorbaan naast de snelweg. Dat kan ik me echt niet herrinneren. Is dat een nieuwe hoge snelheids lijn misschien?

bewerkt door corydon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat klinkt bekend. Ik zou er zo naar toe kunnen rijden al die jaren later. Wegen vergeet ik nooit, maar namen en gezichten onthouden ben ik zo slecht in.
Net gechecked op GE, Dat is m. En 1 afrit richting Mont Blanc/Turijn, daar waren 2 restaurantjes, maar op GE ziet t er uit dat t allemaal geschiedenis is.

Carisio is dicht hoorde ik via de" stamtafel"laatst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei corydon:

https://www.google.com/maps/@45.3828,8.13866,1101m/data=!3m1!1e3

Zie er ook een spoorbaan naast de snelweg. Dat kan ik me echt niet herrinneren. Is dat een nieuwe hoge snelheids lijn misschien?

Dit is Santhia,één ervan is gesloten,dat zwembad aan de overkant was van de eigenaar van deze tent.

^kilometer verder ligt Carisio,ooit een wereldtent waar je op tijd moest zijn om nog een plekkie te vinden,later verbouwd en uitgebreid met een hotel,en enige jaren daarna de deur op slot.

En i.d.d die spoorlijn is de hogesnelheidslijn van Turijn naar Milaan/Malpensa, voordeel voor ons was dat men ,met de aanleg van deze HSL,  gelijk ook de autostrada compleet vernieuwd heeft.

Dit stuk ( Torino-Milano) was het oudste stuk autostrada in Italie en was hopeloos versleten.

bewerkt door europeaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei corydon:

Drie baans op een twee baans wegdek. De op en af ritten waren ok precies groot genoeg. Zag op GE al dat de viadukten vrij nieuw waren.

Die HSL lijn is aangelegd met het oog op de olympische winterspelen,de autostrada is indezelfde tijd aangepakt.

DE spelen waren in 2006 ,dus de weg ligt er ook vanaf die tijd zo bij.

Deze weg is altijd 3 baans geweest,er is nooit een vluchtstrook geweest die men tot rechterbaan gepromoveerd heeft.

IN het begin heeft FIAT een groot aandeel gehad in de financiering.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites