[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

eurovignet; is chauffeur daarvoor verantwoordelijk?


Gast nico/gery

Recommended Posts

Gast nico/gery
Ik had die vrachtwagen dwars door het kantoor heen gereden:zegtniets:

Dat had ik niet gepikt en had ook even een hartig woordje met die beste man gesproken.

En wat zegt je baas er zelf van dan.

Sjoeke)

Dat wist ik niet dat er tegenwoordig geen vignet meer bij de auto zat,is dat allang dan

Dit is inmiddels mijn baas niet meer, dus die centen zal ik dan wel kwijt zijn :stom:. In ieder geval bedankt voor jullie reakties, heb er wel van geleerd en weet nu hoe te handelen. Bedankt :rolleyes: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier begrijp ik het even niet Mark, want jij weet toch beter dan de chauffeur zelf in welke landen hij de komende week zal komen?

Of heeft de chauffeur direct contact met de planner van een opdrachtgever, zodat hij idd meer weet dan jij op dat moment?

Nou nou, je denkt er wel heel makkelijk over. Onze auto's rijden niet allemaal op vaste routes.... 'S maandags kun je nog niet weten of je naar Spanje of Zweden moet. Als de auto's leeg zijn dan pas delen we de bestemmingen in.

Zo kan het voorkomen dat je 's maandags naar Venlo gaat om te lossen en daar laden voor Frankrijk en Spanje, dan richting Bordeaux, dan onderweg bij Parijs koppelen met een collega en dan krijg je een trailer voor Denemarken of Zweden. Dan is het handg dat de chauffeur even meedenkt en melding maakt dat er voor Belgie en Nederland weer een vignet nodig is.

Ook zijn er meer wegen die naar Frankrijk gaan vanaf Scandinavie, als je bijvoorbeeld naar F63 Riom moet, je kunt dan via Duitsland / Luxemburg, maar ook via Nederland / Belgie. Qua KMS en tolwegen maakt het niet veel uit. Als de chauffeur veel moet tanken dan zal de route via Luxemburg gaan, maar het kan ook zijn dat de chauffeur alsnog via NL gaat. Dan is het ook wel even handig om met de planning te overleggen waar je langs gaat en voor welke dagen je dan een vignet nodig hebt.

Wij hebben veel ongeregeld vervoer, dus kan het alle kanten op gaan, en zo rij je een lijndienst van Parjs naar Goteborg, en de week erop kun je 3 adressen in Nederland laden voor Italie, en in Italie weer laden voor bijvoorbeeld Groot Britannie. Alles is mogelijk. Dus een beetje overleg is wel handig,de planning/bedrijfsleiding kan niet altijd overal aan denken. (zijn soms net mensen):angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo kan het voorkomen dat je 's maandags naar Venlo gaat om te lossen en daar laden voor Frankrijk en Spanje, dan richting Bordeaux, dan onderweg bij Parijs koppelen met een collega en dan krijg je een trailer voor Denemarken of Zweden.

Dat klinkt goed, wanneer kan ik beginnen:angel:

Moet natuurlijk op vrijdag wel voor 17:00 terug zijn. Zaterdags om 2:00 weer rijden bij Appel:D

Maar goede uitleg iig. Eigenlijk geef jij de chauffeur de rit opdracht, en vraagt dan: "wil je door NL/BE of door D?" Mooi dat de chauffeur op die manier z'n input kan geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Gast Herman Snikkers

Mocht je meerdere boetes hebben ontvangen in dit kader dan kunnen wij of TLN (indien daar lid) deze boetes voor u verlagen Voor 2010 van 147 naar 100 en voor 2011 van 246 naar (hopelijk) 100 euro. Voor 2011 hebben wij nog geen uitspraak ontvangen. Echter een uitspraak van de rechter in deze is klip en klaar 100 euro is meer dan genoeg. Er zijn in 2010 ongeveer 100.000 boetes uitgedeeld zie artikel jan 2011 van Belastingdienst 15 miljoen nageheven...

Wij hebben al 1500 boetes teruggedraaid (100% score) TLN 10.000 volgens hun zegge. Wat is er met die andere 88.500 stuks gebeurt?

<<<commerciele link verwijderd door Freddy >>>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Nico/Gery zou toch proberen die 600 euro terug te krijgen. Met de div. wetten in de hand zou je m.i. eventueel aangifte van diefstal kunnen proberen.

Groet: Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nico/Gery zou toch proberen die 600 euro terug te krijgen. Met de div. wetten in de hand zou je m.i. eventueel aangifte van diefstal kunnen proberen.

Groet: Hans

je had gezien dat nico/gery al neit meer bij die werkgever werkte..

en dat dit topic al 1.5jr oud is?:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de opdrachtgever van mijn baas waar ik veel voor rij is het ook zo dat alleen op de binnenland auto's een eurovignet zit.

Als ik met een buitenlandauto een dagje in Nederland of België moet rijden dan moet ik of zelf een vignet bij een benzinepomp

halen, of 's morgens even bellen naar het bedrijf, en dan vraagt de planning hem aan. Maar er hangt wel een brief in de kantine

dat als er bekeuringen komen omdat iemand vergeet een vignet te halen, dat de chauffeur dan verantwoordelijk wordt gehouden en de boete moet betalen.

Dit was voor mij ook nieuw, en had dit nog nooit eerder ergens gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden