Spring naar bijdragen

Achteruit met schamelaanhanger


Marnix

Recommended Posts

  • Forumlid
Helemaal goed! Die auto staat vaak daar geparkeerd, dus neem aan dat hij daar woont.....

Dat is een gevaarlijke weg. Zijn al best wat ongelukken gebeurt en ook met dodelijke afloop. Dat hij zoveel licht aan zet kan ik begrijpen. Vroeger reed daar in het donker nogal eens een auto onder een aardapeltruck(oogsttijd).

p.s. jullie van Appel hebben toch wel exotische bestemmingen vind ik:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

In dit geval kan ik het nog wel wat begrijpen hoor. Deze polderweg is vrij druk. Het meeste verkeer komt net van de A6, dus rijdt stevig door. Het is dus wel zaak dat ze je zien zo gauw (of al voordat) ze de bocht uit komen!

Elders in de polder zijn er ongelukken gebeurd met auto's die onder een vrachtwagen reden, terwijl die achteruit een erf op stuurde. De meeste erven kun je trouwens wel vooruit op rijden en dan keren.

Ik doe dat eigenlijk ook. Automatisch al.

Op het moment dat ik ergens van de weg af er in moet en er komt regelmatig verkeer langs zet ik de zwaaiers aan en de werklampen. Ook overdag. Dan heb ik er in elk geval alles aan gedaan dat ze me konden zien.

Je geeft in mijn ogen eigenlijk duidelijk aan: ik ga een manouvre maken: let op!

Mijn ervaring is dat als ik de lampen aan zet, ze minder aandringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerder dat hij het groot licht (op het dak) niet zelf aangezet heeft, maar dat deze geschakeld staan met de zwaailampen. Dit "schijnt" zo te horen volgens "echte trukkers". Dit zie je ook meestal als ze seinen, dan gaan ook de zwaailampen mee branden. Je moet wat om op te vallen :hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk eerder dat hij het groot licht (op het dak) niet zelf aangezet heeft, maar dat deze geschakeld staan met de zwaailampen. Dit "schijnt" zo te horen volgens "echte trukkers". Dit zie je ook meestal als ze seinen, dan gaan ook de zwaailampen mee branden. Je moet wat om op te vallen :hamer::hamer:

Daar gaat het mij niet om, ik doe ook altijd mijn zwaailichten aan bij een manoeuvre.

Het gaat meer om de koplampen, zeker bij slecht weer verblinden die tegenliggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met die melkauto deed ik ook altijd m'n zwaailampen aan, richtingaanwijzers (aansluitend alarmlichten) en achteruitrijlampen (tevens bermlampen). Anders gaan ze pal achter je staan en kan je nog niet achteruit indraaien.

Maar dan nog heb je vaak van die heldere lichten die het niet begrijpen en precies in je draai gaan staan. Of op de meest onmogelijke manieren om je heen proberen te vouwen.....

En als ik m voor het dock zet en er komt een collega aan die ook voor het dock wil (of andersom), zet ik altijd m'n dimlichten uit en hou m'n stadslichten even aan, zodat ze wel kunnen zien waar ik ben gebleven.

Wat ik wel heeel veel ook zie doen, is gewoon, overdag het stadslicht aanlaten als ze aan het laden of lossen zijn... eerlijk gezegd begrijp ik daar het nut niet zo van... maar dat moet ieder voor zich weten ;) ik stoor me er niet aan ofzo

bewerkt door Domino
aanvullinkjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij het achteruitrijden midden in de nacht in een woonwijk, doe ik ook de werklamp aan!

Is een trucje om het achteruit-rijd-geluidje uit te schakelen. Beetje onnodig om de hele buurt wakker te maken;)

edit: bij ons is de bakverlichting ook gekoppeld aan stadslicht, dus daarom laten we die aan tijdens laden/lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heeft dat te maken met laadkleppen die alleen werken als het licht aan staat? Mischien?

Oh zou kunnen... ik heb werkelijk geen idee! Heb het nog nooit meegemaakt dat ie niet meer werkte als het licht uitstond, maar je zou goed gelijk kunnen hebben hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij het achteruitrijden midden in de nacht in een woonwijk, doe ik ook de werklamp aan!

Is een trucje om het achteruit-rijd-geluidje uit te schakelen. Beetje onnodig om de hele buurt wakker te maken;)

edit: bij ons is de bakverlichting ook gekoppeld aan stadslicht, dus daarom laten we die aan tijdens laden/lossen.

Daar heb ik een mooi knopje voor op m'n dashbord ;)

Ow, kijk dat verklaart!! Bij mij zit alles gewoon los van elkaar, dus bakverlichting kan ik apart aanzetten, dan hoeft m'n gewone verlichting niet aan te staan, en overdag heb ik zat licht van boven, want er zit zo'n lichtgekleurd dak op. Laat genoeg daglicht door ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om weer even on-topic te zijn :D

Hier moest ik de combi wel eens keren, zeker in het weekend want dan staat die parking zo vol dat je er niet eens op kan komen.

Ik draaide dan vooruit richting dat viaduct en dan achteruit terug. En dan hing het ervanaf hoe goed het lukte of ik hem rechtsaf stak of recht achteruit het pad op :D (hopelijk is het een beetje duidelijk :D ) Als je ronddraait zie je een grijze auto, daar ergens kwam de hanger dan uit, en dan was het kiezen welke van de 2 weggetjes ik hem in stuurde

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=maasdijk&ie=UTF8&hq=&hnear=Maasdijk,+Westland,+Zuid-Holland&gl=nl&ll=51.924883,4.274497&spn=0.007437,0.01929&t=h&z=16&layer=c&cbll=51.924845,4.274556&panoid=I5ip_1R2XdHkJiQljGn9cw&cbp=12,246.61,,0,5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb ik een mooi knopje voor op m'n dashbord ;)

Ow, kijk dat verklaart!! Bij mij zit alles gewoon los van elkaar, dus bakverlichting kan ik apart aanzetten, dan hoeft m'n gewone verlichting niet aan te staan, en overdag heb ik zat licht van boven, want er zit zo'n lichtgekleurd dak op. Laat genoeg daglicht door ;)

Ik ook, het knopje voor de werklamp;)

Voorheen hadden we nog wel n's slordige collega's die de bakverlichting lieten branden.



Met alle gevolgen van dien.... Dat is nu bij Appel beter geregeld!

Excuses voor het afwijken van het onderwerp:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij het achteruitrijden midden in de nacht in een woonwijk, doe ik ook de werklamp aan!

Is een trucje om het achteruit-rijd-geluidje uit te schakelen. Beetje onnodig om de hele buurt wakker te maken;)

[...]

Daar heb ik weer een mooi knopje voor om het 'achteruit-rijd-geluidje' uit te schakelen, wel zo handig als ik om 7 uur in een woonwijk bij een klant moet steken.

Enkel de werk en de achteruit rij lamp staan op de achteruit versnelling. Dat wil ik nog onder een knopje hebben, is wel zo handig met bakken wisselen en rangeren in smalle straatjes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit wordt dikwijls gedaan door luie chauffeurs,,,,dan hoeven ze niet uit te stappen en naar achter te lopen om de verlichting te controleren. :D:ja::angel:

neeeee niet dit filmpje weer:hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen luie chauffeur, hij moet door de cabine heen lopen/klimmen om de achterlichten te zien. Dan had ie de andere kant op moeten draaien, kon ie de achterlichten controleren door alleen ff naar links te kijken.

Ik heb ook wel eens boeren verbaasd zien kijken als ik vooruit naar achteren reed en vooruit weer terug kwam. Ik had wel de 10 tons beveiliging van de liftas op de ahw overbrugd, bleef de as omhoog bij zulke manouvres is wat beter voor de banden:D

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel heeel veel ook zie doen, is gewoon, overdag het stadslicht aanlaten als ze aan het laden of lossen zijn... eerlijk gezegd begrijp ik daar het nut niet zo van... maar dat moet ieder voor zich weten ;) ik stoor me er niet aan ofzo

Dat van die stadslichten doe ik ook collega :D Maar dat heeft er mee te maken dat als ik die uitdoe dat dan ook mijn bakverlichting van de oplegger niet meer brand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geen luie chauffeur, hij moet door de cabine heen lopen/klimmen om de achterlichten te zien. Dan had ie de andere kant op moeten draaien, kon ie de achterlichten controleren door alleen ff naar links te kijken.

Henk

Hij kan natuurlijk ook in zijn,electrisch verstelbare,rechterspiegel kijken.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat van die stadslichten doe ik ook collega :D Maar dat heeft er mee te maken dat als ik die uitdoe dat dan ook mijn bakverlichting van de oplegger niet meer brand!

Haha het was ook geen aanval hoor ;) collega :D:banaan: Bij mij werkt die bakverlichting altijd, licht aan of uit maakt niet uit. Maar dat verschilt dus per wagen, weer wat geleerd :ja::ja::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast Cortrans

Gelukkig houdt het overige verkeer daar WEL :mad: rekening met achteruit rijdende vrachtwagens. Maar is geen "ervaren" chauffeur, met zo veel ruimte doe ik het toch zeker wel in 1 keer hoor:ja::angel::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
Ik denk eerder dat hij het groot licht (op het dak) niet zelf aangezet heeft, maar dat deze geschakeld staan met de zwaailampen. Dit "schijnt" zo te horen volgens "echte trukkers". Dit zie je ook meestal als ze seinen, dan gaan ook de zwaailampen mee branden. Je moet wat om op te vallen :hamer::hamer:

HOERA!!!!!!!!! ik ben een echte Trucker!!!!!!!!!!!!!!! nu is mijn dag weer helemaal goed....

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOERA!!!!!!!!! ik ben een echte Trucker!!!!!!!!!!!!!!! nu is mijn dag weer helemaal goed....

gr.Den

gefeliciteerd dan maar:D:cake:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HOERA!!!!!!!!! ik ben een echte Trucker!!!!!!!!!!!!!!! nu is mijn dag weer helemaal goed....

gr.Den

snap jij het probleem? ik ook niet:D

maar eh gefeliciteerd dan maar (stikjaloers, ik wil ook zwaailampen als het groot licht aan gaat:zegtniets:, )

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden