[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uren verbruikt nascholing


Recommended Posts

  • Forumlid
ik kwam er vandaag achter dat ik op www.mijn.ccvexamenhuis.nl mijn nascholing kan nakijken.

nu heb ik me adr basis+tank gedaan, en heb 4 dagen van 7 uur staan,

nou staat er bij de laatste kollom uren verbruikt, en daar staat overal nee bij,

wat is dat precies?

Alvast bedankt

Dirk-Jan

De cursus wel in Nederland gevolgd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kwam er vandaag achter dat ik op www.mijn.ccvexamenhuis.nl mijn nascholing kan nakijken.

nu heb ik me adr basis+tank gedaan, en heb 4 dagen van 7 uur staan,

nou staat er bij de laatste kollom uren verbruikt, en daar staat overal nee bij,

wat is dat precies?

Alvast bedankt

Dirk-Jan

uren verbruikt .... 4 x 7 = 28 uren ... je voldoet dus nog niet aan de richtlijn die zegt dat je 35 uur aan bijscholing moet hebben genoten === Uren verbruikt is dan dus NEE.

(zoals ik het begrijp dus)

Pas als je 35 uur hebt staan (waarvan ook een gedeelte praktijk moet zijn) dan zal er bij uren verbruikt dus een JA komen te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb weer een vraag. Misschien een simpele, maar ik ben ook een simpele mens :D:

als ik nu in 2015 een week op ADR cursus ga. 4 dagen x 7 uur. En net voor de kerst in 2015 doe ik nog een dagje cursus van 7 uur. Dan heb ik toch die 35 uur? Maar da's pas in 2015. Maar dan heb ik wel aan alle regels voldaan, toch?

M'n rijbewijs moet ik in 2017 verlengen heb ik net gekeken.

Maar als bovenstaande klopt, waarom zou ik dan nu al cursussen gaan volgen? Onder het motto: ik kan het maar vast gehad hebben? In 4 jaar tijd kan er nog veel gebeuren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar als bovenstaande klopt, waarom zou ik dan nu al cursussen gaan volgen? Onder het motto: ik kan het maar vast gehad hebben? In 4 jaar tijd kan er nog veel gebeuren...

Zo denk ik ook, je weet niet wat je over 5 jaar doet. Als ze mij leuk werk aanbieden waarbij ik meer of net zoveel verdien als nu bij 40 uur per week. Mogen ze die auto van mij houden.:bey::bey::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
...

als ik nu in 2015 een week op ADR cursus ga. 4 dagen x 7 uur. En net voor de kerst in 2015 doe ik nog een dagje cursus van 7 uur. Dan heb ik toch die 35 uur? Maar da's pas in 2015. Maar dan heb ik wel aan alle regels voldaan, toch?

Dan zit je gewoon goed Frans:ja:

Het enige voordeel van nú doen is dat het waarschijnlijk minder druk is: als iedereen op het laatste moment wacht zij er geen opleiders genoeg dan!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb weer een vraag. Misschien een simpele, maar ik ben ook een simpele mens :D:

als ik nu in 2015 een week op ADR cursus ga. 4 dagen x 7 uur. En net voor de kerst in 2015 doe ik nog een dagje cursus van 7 uur. Dan heb ik toch die 35 uur? Maar da's pas in 2015. Maar dan heb ik wel aan alle regels voldaan, toch?

M'n rijbewijs moet ik in 2017 verlengen heb ik net gekeken.

Maar als bovenstaande klopt, waarom zou ik dan nu al cursussen gaan volgen? Onder het motto: ik kan het maar vast gehad hebben? In 4 jaar tijd kan er nog veel gebeuren...

Hou er wel rekening mee dat als je, om wat voor een rede dan ook, voor die tijd ergens anders gaat solliciteren ,binnen de transportsector, je wel een achterstand hebt op je mede sollicitanten die al wel een x aantal uren na scholing hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, dat is zo. Maar ik verwacht niet dat iedereen opeens in 2016 pas ermee gaat beginnen. Het is bijkomend dat mijn ADR dan vervalt, en das meteen een dikke cursus van 28 uren. En dat moet dan toch. Dus dat was een beetje mijn gedachte erachter.

Overigens sta ik er niet negatief tegenover, tegen die code 95. ADR halen is op zich best aardig, en er moet ook iets van praktijk inzitten in die 35 uur, dan lijkt mij iets met de heftruck wel aardig. Weer een certificaat op het CV erbij :D.

Maar ehh, ik wacht er dan toch maar een paar jaartjes nog mee... :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten best veel leuke cursussen bij. ADR is op zich niet eens zo leuk, maar gewoon handig. En makkelijk als je in 1 week meteen 28 uren kan scoren :D.

Maar hoe dan ook, ik ga er toch nog een paar jaartjes mee wachten. De enigste cursus die ik dit jaar al wel zou willen doen, is een les over de tachograaf. Is iets van 7 uren.

Afentoe snap ik nog steeds niet hoe dat ding werkt. Net als met boot en rust combinatie. En Out of Scope.

Was laatst bij de Volvo garage, moest tacho laten ijken. Mijn kaart eruit, dus ik zeg dat hun een kaart erin moesten doen van monteur ofzo. Dat kwam goed zeiden ze, anders zetten ze hem wel op Out of Scope. Het zal wel dacht ik. Ik haal auto volgende dag op, en rijden zonder kaart knippert al. Op de print stonden ook 3 uitroeptekens van betreffende dag. Ik snap zoiets dan weer niet he. Je zou denken dat de dealer dat wel goed doet.

Scheelt misschien wel dat er nieuwe sticker in deur zit nu met wanneer tacho ge-ijkt is, dat die datum overeenkomt met de uitroeptekens op de print.

Maar toch, je kan je er wel weer mooi uitlullen :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cursusnaam Cursusuren nascholing Het Nieuwe Rijden (HNR) vrachtauto 7 uur (praktijk)

Schadepreventie / Defensief rijden 7 uur (praktijk)

Behaviour Based Safety (BBS) 7 uur (praktijk)

Rijvaardigheidsanalyse 7 uur (praktijk)

Manoeuvreren 7 uur (praktijk)

Antisliptraining / Chauffeursdag 7 uur (theorie)

Chauffeur nieuw voertuig 7 uur (praktijk)

Think Left - Stay Left (Engelandtraining) 7 uur (theorie)

Chauffeur lange zware voertuigen 7/14 uur (praktijk)

Module Brandweerchauffeur 008 21 uur (praktijk)

ADR Basis 1e 14 uur (theorie)

ADR Basis Verlenging 14 uur (theorie)

ADR Basis + Tank 1e 21 uur (theorie)

ADR Basis + Tank Verlenging 14 uur (theorie)

ADR Basis, Tank, kl 1& 1e 28 uur (theorie)

ADR Basis, Tank, kl 1&7 Verlenging 14 uur (theorie)

Vervoer klein chemisch afval 1e 14 uur (theorie)

Vervoer klein chemisch afval Verlenging 7 uur (theorie)

Veiligheidsadviseur 1e 28 uur (theorie)

Veiligheidsadviseur Hercertificering 21 uur (theorie)

Veilig werken met gevaarlijke stoffen 7 uur (theorie)

Ladingzekering 7 uur (theorie)

Stil laden en lossen 7 uur (theorie)

Digitale tachograaf 7 uur (theorie)

VCA 1e 14 uur (theorie)

VCA Hercertificering 7 uur (theorie)

VOL-VCA Leidinggevenden 1e 14 uur (theorie)

VOL-VCA Leidinggevenden Hercertificering 7 uur (theorie)

Bedrijfshulpverlener 1e 14 uur (theorie)

Bedrijfshulpverlener Hercertificering 7 uur (theorie)

EHBO 14 uur (theorie)

Chauffeur Geconditioneerd vervoer (HACCP) 14 uur (theorie)

Communicatieve vaardigheden chauffeurs 7 uur (theorie)

Basiscursus Heftruck 1e 14 uur (theorie)

Basiscursus Heftruck Herhaling 7 uur (theorie)

Basiscursus Meeneemheftruck 7 uur (theorie)

Basiscursus Autolaadkraan 7 uur (theorie)

Machinist autolaadkraan Hijsfunctie 28 uur (theorie)

Machinist autolaadkraan Hijsfunctie Applicatie 21 uur (theorie)

Chauffeur autolaadkraan Laden en Lossen 28 uur (theorie)

Veilig aanslaan van lasten 7 uur (theorie)[/left]

Veilig werken langs de weg 7 uur (theorie)

bewerkt door Gast
Size verwijderd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou voorgaande posting aanpassen (want nu staat er overal {size} bij enzo, maar lukt op de één of andere manier niet. Maar staan toch best veel interessante cursussen bij dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

't officiële antwoord

U hebt CCV op 12-2-2011 een vraag gesteld die wij in deze email graag beantwoorden:

Als ik via mijn DigiD bij mijn nascholingsuren kijk staat daar

'uren verbruikt' = NEE achter.

Wat betekent dit???

Antwoord:

De melding uren verbruikt nee betekent dat u de uren die u heeft opgespaard nog niet heeft verbruikt om de code 95 op te halen.

Met vriendelijke groet,

]Afdeling CCV Klantenservice Beroepschauffeur

T 0900 0210

I www.ccvexamenhuis.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Heel vreemd,

Bij mij staat er tot mijn grote schrik: uren verbruikt, JA!

Kan natuurlijk niet kloppen omdat iedereen pas vanaf 2016 uren gaat verbruiken.

Heb dus maar even een mailtje gestuurd om te vragen wat er aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of rijbewijs tot 2021, als je dan weer wilt verlengen moet je dus weer nageschoold hebben.

Het eerste antwoord wat ik kreeg van CCV was het zelfde als hierboven.

Inderdaad krijg ik nu het antwoord dat mijn uren gebruikt zijn om code 95 aan te maken. Dat doet het RDW en als je nu (2016) je rijbewijs gaat verlengen kunnen ze zien dat je uren compleet zijn.

bewerkt door Hilly
Antwoord CCV
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Vraag me toch af hoe dit zit in mijn situatie, ik heb al mijn rijbewizen gehaald ver voor 2008. Dus ik zou pas vanaf 2016 mijn 35 uur genoten moeten hebben. Echter ik moet in 2013 mijn rijbewijs verlengen. Tegen die tijd heb ik dankzij mijn werkgever al ruimschoots 35 uur nascholing gevolgd. Dan zou ik dus op mijn nieuwe rijbewijs code 95 krijgen voor 5 jaar, dus tot en met 2018. Dan ben ik dus 35 punten kwijt. Zou ik er niks aan doen en nu al verlengen krijg ik code 95 tot 2016, verleng ik dan opnieuw dan is code 95 geldig tot en met 2021. Of gaan ze je studie uren pas in mindering bregen na 2016? Iemand die dit weet of hier al ervaring mee heeft dat zijn punten al gebruikt worden? Rijschoolhouders weten het niet precies en info bij het cbr is ook wazig. Niet dat het me echt veel boeit om 2 keer mijn rijbewijs te verlengen of extra cursus te volgen. De werkgever betaald alles maar vind het bij sommige cursussen beetje zonde van mijn zaterdagen. Zaterdaguren zijn leuk voor de portemonnee maar heb liever vrije tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik heb dat al eens bij het IVW neergelegd, en voor iedereen begint de nieuwe termijn van vijf jaar weer in 2020 (D-rijbewijs) of 2021 ©.

Je kunt (moet zelfs) dus gewoon een nieuw pasje halen mét code 95, in 2018 nog een keer en dan zul je in 2023 weer 35 nieuwe uren gedaan moeten hebben. Meer is kansloos, de uren gaan niet mee naar een volgende periode:nee:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...
  • Forumlid

de code 95 blijft geldig tot 2021. dus als je in 2018 je rijbewijs verlengd, staat er voor code 95 geldig tot 2021.

je hoeft dus niet in 2018 weer die 35 uren te hebben.

dan kun je dus als je in 2021 de volgende 35 uren hebt gevolgd, weer een nieuw rijbewijs aanvragen en loop je gelijk met nascholingsdatum en geldigheid rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kwam er vandaag achter dat ik op www.mijn.ccvexamenhuis.nl mijn nascholing kan nakijken.

nu heb ik me adr basis+tank gedaan, en heb 4 dagen van 7 uur staan,

nou staat er bij de laatste kollom uren verbruikt, en daar staat overal nee bij,

wat is dat precies?

Alvast bedankt

Dirk-Jan

Er staat ook een uitlegje bij op de site: http://www.cbr.nl/download/uitlegVTM0430.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden