[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Rit Italië. Hoe en wat?


freektukker

Vraag

  • Forumlid

Kan een rit krijgen naar Italië maar.......:confused::confused:

Het is alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst naar Italië ben gereden. Zodoende heb ik echt geen idee meer hoe en wat in Zwitserland.

Laatste keer ben ik naar Milaan gereden. Kan me nog iets herinneren van tolvignet o.i.d.??

Ik moet naar San Lorenzo In Campo (61047) in Italië. 1500km vanaf standplaats.

Vragen:

Vignet Zwitserland? (kosten, waar halen, hoe lang geldig, heen en terug geldig?)

Italië: tolwegen? (kosten?)

Evt. over Frankrijk terug om in Luxemburg te tanken. (kosten tol in Frankrijk?)

Maut in Duitsland. (kosten?)

Moet een berekening maken omdat het een rit voor mezelf is.....

Dus, kort samengevat: wat gaat dit met aan tol/maut/vignet kosten?

Alvast bedankt allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoe er ook ff rekening mee dat bij de Frejus-tunnel er soms wachttijden zijn en je vantevoren een parkeerplaats wordt opgestuurd om daar te wachten totdat je door de tunnel kunt. dus de borden/signalering in de gaten houden.

Kosten van de tunnel voor een enkeltje zijn afhankelijk van je Euro-klasse €268,- of €283,60, dus ook niet gering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ok, de rit gaat door en wel via......... Villeneuve le Roi! (Parijs)

Ik moet maandagochtend om 11.00u de aanhanger lossen en vanaf daar ga ik door naar San Lorenzo in Campo. Het is een flinke omweg (1800km tegen 1600km) maar wel een fijne route om te rijden. Ga via Lyon (oostelijke rondweg) en dan door de Frejustunnel om eventueel alvast te kunnen laden in Turijn. (voor terugvracht).

Ik hoop woensdag in San Lorenzo in Campo aan te komen. Zal flink trappen worden, maar we zien het wel. Het grootste gedeelte zijn mooie tolwegen (frankrijk) en ik ben niet zwaar. (max 25t combi.)

Heeft iemand enig idee hoeveel ik aan tol door Frankrijk kwijt ben?? Tot Parijs is ongeveer € 50.

Terug twijfel ik nog een beetje. Óf via de Brenner en dan over Luxemburg terug om daar voordelig te tanken of gewoon via Munchen en Venlo. (kortste) Ach, misschien ga ik wel weer over Lyon terug, dan kan ik ook in Luxemburg tanken. Heel misschien moet ik vrijdag nog laden in Kevelaer. (D)

Kortom, de heenweg staat zo goed als vast, terug heb ik nog opties genoeg. Heb er zin in en ik zal ff proberen om een mooi ritverslag te maken als ik terug ben.

En goede restaurant of gewone tips zijn nog altijd welkom. Ik vertrek pas de 21e....

vanaf Parijs naar Modane(onder aan de Frejustunnel )ben je met een 5 asser €178.40 kwijt en lille Parijs is een €45.

Bron :http://www.autoroutes.fr/

Voor de Frejustunnel betaal je met een classe 4 (5 assen) Euro 3-4-5 € 268,00 en Euro 0*-1-2 € 283,60

Indien je ADR escorte nodig hebt komt daar nog € 108,00 cq € 114,20 bij.

Bron :http://www.sftrf.fr/doc/commerciales/tarifstunnel%202011.pdf

Tarieven voor Italiaanse autostrada kun je hier berekenen :

http://www.autostrade.it/pop_tariffa_1.html

Als je vanuit Ancona weer via de Frejus teruggaat rij je wel erg ver om,als je de kosten rekent van de tunnel en de autostrada in Italie en Frankrijk kun je dat nooit meer met Luxemburgse diesel goedmaken.

Zwitserland zou een optie zijn maar je moet er wel mee rekenen dat je dan ook een transitdocument moet maken(+/- €50),dat je ook in Zwitserland steuer moet betalen,en niet te weinig ook, voor een 5 asser zal dat rond de 250 CH/F zijn(€ 200)

bron :http://www.ezv.admin.ch/zollinfo_firmen/steuern_abgaben/00379/

en je kunt er tijd verliezen als je voor de Gottardo aan staat te schuiven.

Als ik t zou moeten doen ging ik via de Brenner(wel zorgen dat je goed zit met de asdrukken,i.v.m de weeg brug in Kundl) en dan via Munchen-Nurnberg-Frankfurt of Mannheim naar Venlo.

Wil je toch via Luxemburg,ga dan vanaf Innsbruck de A12 via de Arlbergtunnel naar Lindau ,zoals ik al beschreef in posting 12

Dat is wat kosten betreft net zo duur als naar Venlo via Munchen.

Restaurantjes zijn er zat,op de hele route die je gaat rijden,dat is teveel om nu te beschrijven.

Als je weet waar je staat,laat maar wat weten,er is genoeg kennis hier op t forum.

Een wil ik je niet onthouden,dat is niet zo ver van waar jij gaat lossen,n.l. in Pesaro

Je neemt op de A14 de afslag Pesaro,(dat is een 40 tal km voordat jij de afslag Marotta hebt ,waar je eraf moet naar s Lorenzo in campo)

Als je de betaling door bent kom je op een rotonde,die ga je 3/4 om(links af) en neem je de S.P.423,richting Urbino.ga niet naar die tent die je ziet als je in de betaling staat.

Na een 200 mtr komt er weer een rotonde,rechtdoor,en na weerr 200 mtr nog een,en dan doorrijden,ong 1,5 km

De weg maakt dan een bocht naar rechts en net voordie bocht is rechts de parking en links zie je een klein restaurantje ,Il fornace heet het,de oven.

het is n.l. helemaal ingebouwd door een enorme steen fabriek.

http://maps.google.nl/maps?q=43.883287,12.827793&num=1&t=h&sll=43.912069,12.915744&sspn=0.128682,0.256119&ie=UTF8&ll=43.890037,12.835164&spn=0.018959,0.035748&z=15

(Bij het groene peiltje)

Ga hier maar heen als je de kans krijgt,je kunt er douchen en je treft er ook nog wel eens een Hollander,alleen uitkijken met oversteken,er rijden n.l.veel italianen rond daar.:D:D.

Nog een tip: Op veel kaart materiaal staat dat er op de autostrada bij Marotta geen afslag is,laat je niet foppen,die is er wel.

http://maps.google.nl/maps?q=43.883287,12.827793&num=1&t=h&sll=43.912069,12.915744&sspn=0.128682,0.256119&ie=UTF8&ll=43.760138,13.134284&spn=0.0095,0.017874&z=16

Goeie rijst en laat eens horen wat je ervan gemaakt hebt.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt man! Super!:ok:

In San Lorenzo moet ik voor vrienden/buren meubilair leveren. Zij hebben daar 4 appartementen en ze zijn daar ook als ik aankom. Dus eten/douchen hoeft geen probleem te zijn.

Ik ga terug inderdaad maar over Oostenrijk en dan via Insbruck naar Luxemburg. Kan dan eventueel altijd nog via Kevelaer terug.

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit topic nog eens doorlezende: je ontkomt op geen enkele manier aan een bak tol. Hoe je gaat ga je, enkele reis gaat richting de 500 eurootje tol.

Als je erover gaat nadenken is het volstrekt krankzinnig. En dan mag je voor dat geld in Oosterijk nog niet eens alles in je auto hebben. Vrachtje big bags (ofzo) is uit den boze.

Wat mag daar eigenlijk nog wél. Volgens mij bijna niks meer.

Is daar op het internet een lijstje van terug te vinden??

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je er over nadenkt is het ook krankzinnig. En dat is dan een "open" EU land.

De tol die op snelwegen geheven wordt is ook volstrekt belachelijk. Soms vraag je je af hoe zo'n rit ooit nog rendabel kan zijn...

Als je uitgaat van 70 cent per km ( ja dat is laag, maar daar doet een oostblokker het ook voor), dan kom je op een retourtje Ancona uit op 3200km x € 0.70 = € 2240. Daarvan gaat € 1000 op aan brandstof, en bijna € 1000 op aan tol. Hou je € 240 over. Dat kan toch niet??? Daarvan moet de chauffeur ook nog betaald worden....

Belachelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De tol die op snelwegen geheven wordt is ook volstrekt belachelijk. Soms vraag je je af hoe zo'n rit ooit nog rendabel kan zijn...

Dat is niet zo moeilijk,degene die de wegen gebruikt zal daarvoor moeten betalen.

de tijd dat men Europa kon doorkruisen zonder de knip te hoeven trekken is voorbij en een transport bedrijf zal dat toch echt op zijn opdrachtgever moeten kunnen verhalen.

Als je uitgaat van 70 cent per km ( ja dat is laag, maar daar doet een oostblokker het ook voor),

dan moet je het toch aan een oostblokker overlaten,anders leg je er geld bij.

dan kom je op een retourtje Ancona uit op 3200km x € 0.70 = € 2240.

Ik ken toch verschillende bedrijven die nog steeds Italie rijden met Nederlandse chauffeurs,maar die voor die prijs de telefoon niet eens opnemen.

Belachelijk!

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik snap ook heus wel dat er tol geheven moet worden om het wegennet te onderhouden. Maar het drijft de vrachtprijzen wel omhoog, terwijl de klanten zo min mogelijk willen betalen.

Sommige bedrijven willen absoluut geen zaken doen met Oostblokkers. (maar daar zijn al genoeg topics over)

Die prijs is dan ook de minimumprijs. Een nederlandse vervoerder zal gerust de tol en diesel erbij rekenen waardoor de prijs wel omhoog gaat. Maar als je persé een nederlands bedrijf wilt hebben zal je er ook voor moeten betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als je er over nadenkt is het ook krankzinnig. En dat is dan een "open" EU land.

De tol die op snelwegen geheven wordt is ook volstrekt belachelijk. Soms vraag je je af hoe zo'n rit ooit nog rendabel kan zijn...

Als je uitgaat van 70 cent per km ( ja dat is laag, maar daar doet een oostblokker het ook voor), dan kom je op een retourtje Ancona uit op 3200km x € 0.70 = € 2240. Daarvan gaat € 1000 op aan brandstof, en bijna € 1000 op aan tol. Hou je € 240 over. Dat kan toch niet??? Daarvan moet de chauffeur ook nog betaald worden....

Belachelijk!

Da's inderdaad wel een héél Oost Europees prijsje.

Ik denk dat er inmiddels heel wat Oost-Europeanen zijn die het daar ook niet meer voor kunnen. Want je bent een hele week bezig, dan moet je van die 240 naast de chauffeur ook de verzekering, onderhoud, afschrijving etc betaald worden.

Oftewel, de klant is bediend en daar heb jij geld bijgelegd om dat te doen. Zelfs oostblokkers gaan op die manier kapot.

Als eigen rijder moet je voor een dergelijke rit al richting de euro p.km beuren om het een beetje rendabel te maken. (afhankelijk van oa het zelf inbrengen van een oplegger of niet)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met € 1 p.km. kom je inderdaad een stuk beter uit, maar das nog vrij laag. Deze rit is een gecombineerde rit. De eerste klant in Parijs is voor onze vaste opdrachtgever.

(die dus meer betaalt aangezien die alleenrecht heeft op de auto = hogere huur/uurprijs.)

De 2e klant (Italië) is voor vrienden. Daar hoeft dus niet veel op verdient te worden. Het gaat erom dat de onkosten eruit zijn + een kleine extra.

Met een beetje mazzel heb ik ook nog een terugvracht en dan heb ik de grootste kosten er wel uit.

We zullen zien. Blijft een leuk ritje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Voor dit geval waarin je het voor een vriendendienst doet, is de prijs niet het probleem. Wanneer je de kosten er uit haalt is het een "echte" vriendendienst. Niets mis mee.

Heb een verhuizing gedaan op zelfde basis, enkel heb een km prijs afgesproken + eventuele tol/boot kosten. Dit geeft een realistischer kostenplaatje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast John van Hal
die euro de kilometer waar jullie het over hebben. Moet daar de hele tolcircus nog van af?

Ja natuurlijk. Daar moet alles vanaf, loonkosten, diesel en noem maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja natuurlijk. Daar moet alles vanaf, loonkosten, diesel en noem maar op.

1500km enkele reis. Stel je krijgt 1 euro per km. = 1500 euro omzet. Daar moet nog 500 euro tol vanaf. = 1000 euro.

1000 euro omzet delen door 1500 km = 0,66 cent per km. Hier moet nog alles af vanaf behalve de tol.

Daar kan zelfs een oostblokker niet voor rijden en dan heb je een euro per km

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
E.e.a. hangt natuurlijk ook af van eventuele terugvracht, als je je onkosten er op de heenweg al uit hebt, dan is terugvracht pure winst.

Moet je alleen wel hopen dat er terugvracht te krijgen is.

Er is genoeg te krijgen. Sowieso ritten naar noord frankrijk...genoeg daarvan. Maar het hele probleem is dat je lang niet altijd je rit betaald krijgt als je iets aanneemt via internet. been there done that

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Er is genoeg te krijgen. Sowieso ritten naar noord frankrijk...genoeg daarvan. Maar het hele probleem is dat je lang niet altijd je rit betaald krijgt als je iets aanneemt via internet. been there done that

Ook weer zoiets. Ga dan je geld maar eens halen in Italië....

Teleroute en Timocom claimen dat ze erg letten op deelnemers en dat die ook betrouwbaar zijn.

Slipt kennelijk het nodige tussendoor.....

Best is - maar dat moet ook maar lukken - om je terugrit te doen voor een Hollandse (of D.) vervoerder. Of de DHL's van deze wereld.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
[/color]

Ook weer zoiets. Ga dan je geld maar eens halen in Italië....

Teleroute en Timocom claimen dat ze erg letten op deelnemers en dat die ook betrouwbaar zijn.

Slipt kennelijk het nodige tussendoor.....

Best is - maar dat moet ook maar lukken - om je terugrit te doen voor een Hollandse (of D.) vervoerder. Of de DHL's van deze wereld.

-

Ik heb misschien wel wat terug te laden. Heb je een koeler? Hoeveel blokpalletten kun je laden? Het zijn peren in houten wegwerpkistjes. Dus je hebt geen fust en geen ruilpallets. Het zijn wegwerp palletten. Ideaal toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb misschien wel wat terug te laden. Heb je een koeler? Hoeveel blokpalletten kun je laden? Het zijn peren in houten wegwerpkistjes. Dus je hebt geen fust en geen ruilpallets. Het zijn wegwerp palletten. Ideaal toch?

Haha, bedankt voor het aanbod, maar ik heb een meubelbakcombi. Wel kan ik 33 europallets laden met 'droge' goederen. (1 palletplaats voor pompwagen e.d. )(mits binnen pallet geladen)

Maandag moet ik contact opnemen met een nederlandse vervoerder voor eventuele terugvracht. Hij was bijna zeker dat ie wel iets had. Maar mocht jij nog iets terug hebben vanaf daar hoor ik het graag via PB.

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast jan putter

Daar zit een goed chauffeursrestaurant in Campanori vlakbij de papierfabriek

Denk dat over de Brenner goedkoper is.....de Mont blanc kost enkele reis ook rond de 250 euries als ik het goed zeg.....goede reis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

mont blanc kost nu € 268,- enkele reis. Ik zou zelf via de Gothard gaan, is een stuk minder klimmen en spaart dus veel diesel. Betalen moet je toch... of het nu Franse, zwitserse of oostenrijkse tol is. Documenten op Coma, eten in Biasca en morgen met 10 rijuren in nederland!

Via de Frejus en Mont blanc krijg je toch nog een paar behoorlijke pukkels voor je kiezen... (weet natuurlijk niet hoezwaar je vracht papier is...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden