Spring naar bijdragen
JP eastway

Uren in de rij staan omdat je fijne 'collega's' schijt hebben aan de borden

Recommended Posts

Van de week weer eens naar Zwitserland gegaan. Ik ben geen echte Zwitserland-specialist, jaren was ik er niet geweest, maar drie weken terug wel weer na lange tijd en nu dus opnieuw. Vorige keer ging ik heen via de grens Waldshut-Tiengen, dat is een klein grensje en de douane, zowel de duitse als de zwitserse was best wel relaxed.

Deze keer (vanmorgen) ging ik via Rheinfelden, dat is een autobaangrens. Ik ging netjes in de rij staan voor 'import', en heb er 4enhalf uur in gestaan voor ik op de grens was, hoewel ik maar een stuk of 10 auto's voor me had tot de stoplichten. Ondertussen had het transit/leer spoor om de haverklap groen en reden er continu vrachtwagens door het rode licht en over het luxewagenspoor. Ook auto's die duidelijk Zwiterland als bestemming hadden, die zag ik later weer op de terminal. Ik was echt in staat om ze de koplampen in te slaan, de helden.

Mijn vraag: is dat nou normaal als je Zwitserland rijdt, om schijt te hebben aan de verkeersborden en stoplichten aan de grens? Ik vind het asociaal, als je netjes op je beurt wil wachten sta je te wachten tot je een ons weegt. Al ligt dat natuurlijk ook aan het gebrekkige optreden van de Polizei en de douane.

Gevolg was dus wel dat ik niet meer leeg kwam en nu aan het bier zit...:(

Groet JP

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Tja, een bekend fenomeen! Ik heb vorige week nog met iemand zitten eten, die met zijn firma alleen Zwitserland doet.

Heb dit probleem ook eens aangekaard. En ja, hun hebben ook lak aan alles.

Die weten de tricks, om overal voorbij te komen, de douane om de tuin te lijden, en met de km's te sjoemelen.

Toen ik aangaf dat dit eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn, kon hij mij niet anders dan gelijk geven.

Maar ja, als je met 30 auto's dagelijks uren in de rij moet gaan staan, dan is de winst er snel van af!

En mochten ze toch gepakt worden, dan is de boete uiteindelijk nog minder dan de economische schade!

Overigens wordt er wel degelijk gecontroleerd.

Ik ben voor Rheinfelden ook wel eens de rij voorbij geschoten, maar dat was omdat ik naar de A98 (ri. Lörrach etc.) moest, en dan is dat toegestaan.

De portugees die voor mij reed, en de rij voorbij stak, werd na het kreuz met de a5-a98, toch fijn even met de polizei mee gedirigeerd!:ok:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot

Ja is net als bij weil am rhein,ook van die gasten die alles voorbij reden,of er afgingen bij de laatste afrit en draaiden..Om er dan net voor de laatste stoplichten voor het douaneterrein er weer op te komen..Ging ook nog wel eens over Hunique,kon je geen t2 maken maar was wel een relaxed grensje..Wij loste daar ook vaak bij een groot chemiebedrijf...Ja en st louis leek altijd erg druk maar liep altijd wel goed...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan is het terugkomend Zwitserland uit aan Weil am Rhein beter geregeld, via het stauspur en een bonnetje halen.

Duitsland uit is inderdaad een aso bedoening! :hamer:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Van de week weer eens naar Zwitserland gegaan. Ik ben geen echte Zwitserland-specialist, jaren was ik er niet geweest, maar drie weken terug wel weer na lange tijd en nu dus opnieuw. Vorige keer ging ik heen via de grens Waldshut-Tiengen, dat is een klein grensje en de douane, zowel de duitse als de zwitserse was best wel relaxed.

Deze keer (vanmorgen) ging ik via Rheinfelden, dat is een autobaangrens. Ik ging netjes in de rij staan voor 'import', en heb er 4enhalf uur in gestaan voor ik op de grens was, hoewel ik maar een stuk of 10 auto's voor me had tot de stoplichten. Ondertussen had het transit/leer spoor om de haverklap groen en reden er continu vrachtwagens door het rode licht en over het luxewagenspoor. Ook auto's die duidelijk Zwiterland als bestemming hadden, die zag ik later weer op de terminal. Ik was echt in staat om ze de koplampen in te slaan, de helden.

Mijn vraag: is dat nou normaal als je Zwitserland rijdt, om schijt te hebben aan de verkeersborden en stoplichten aan de grens? Ik vind het asociaal, als je netjes op je beurt wil wachten sta je te wachten tot je een ons weegt. Al ligt dat natuurlijk ook aan het gebrekkige optreden van de Polizei en de douane.

Gevolg was dus wel dat ik niet meer leeg kwam en nu aan het bier zit...:(

Groet JP

Dat is me laatst ook opgevallen JP, na enkele jaren niet meer in CH te zijn geweest heb ik met verbazing zitten kijken wat bedrijven die de zelfde achternaam hebben als ik durven aan de grens, en het gaat ook nog goed, en wij maar wachten.

Ondanks dat ze er tegenwoordig een stuk of wat van die möchte gerne polizei hebben lopen die je een parkeerplek aanwijzen kunnen de mannen oa uit Wanssum er wat van, asso zijn het

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is me laatst ook opgevallen JP, na enkele jaren niet meer in CH te zijn geweest heb ik met verbazing zitten kijken wat bedrijven die de zelfde achternaam hebben als ik durven aan de grens, en het gaat ook nog goed, en wij maar wachten.

Dezelfde achternaam?

Effe graven in m'n geheugen.......................................deze toevallig??:D

post-2002-1394783532,7629_thumb.jpg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier
Dezelfde achternaam?

Effe graven in m'n geheugen.......................................deze toevallig??:D

[ATTACH=CONFIG]26394[/ATTACH]

Dat is nu precies hetgene, als waar ik het over had!;)

Maar goed, er zijn er nog wel meer hoor, die dit kunstje flikken!:mad:

pencil.png

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

heren een vraagje.

als je in weil am rhein aankomt met een vracht die ingeklaard en vrijgemaakt moet worden op het losadres zelf verderop in ch, dus bij de klant op kantoor.

welk spoor moet je dan nemen??

transit of verzollung?

want jullie niet en ik ook ik niet weten waar de lading van die vermeende voorkruiper heen moet en hoe hij afgehandeld moet worden.

dus niet te snel oordelen over dat bedrijf en zijn personeel uit warnsveld!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
heren een vraagje.

als je in weil am rhein aankomt met een vracht die ingeklaard en vrijgemaakt moet worden op het losadres zelf verderop in ch, dus bij de klant op kantoor.

welk spoor moet je dan nemen??

transit of verzollung?

want jullie niet en ik ook ik niet weten waar de lading van die vermeende voorkruiper heen moet en hoe hij afgehandeld moet worden.

dus niet te snel oordelen over dat bedrijf en zijn personeel uit warnsveld!

Freddie ik heb pas van maandag middag tot woensdag middag in Weil aan de grens gestaan, ik heb gezien hoe het zit, en dan wil ik inderdaad niet iedereen over een kam scheren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
heren een vraagje.

als je in weil am rhein aankomt met een vracht die ingeklaard en vrijgemaakt moet worden op het losadres zelf verderop in ch, dus bij de klant op kantoor.

welk spoor moet je dan nemen??

transit of verzollung?

want jullie niet en ik ook ik niet weten waar de lading van die vermeende voorkruiper heen moet en hoe hij afgehandeld moet worden.

dus niet te snel oordelen over dat bedrijf en zijn personeel uit warnsveld!

dan kun je gewoon transit spoor pakken.

op dat moment ben je aan de grens transit en wordt er pas vrijgemaakt bij de klant.

het maakt ook geen moer uit of je via het transitspoor of via het zollspoor naar voren rijdt.

zeker in rheinfelden en weil am rhein heb je meer kans dat er niemand staat bij het binnenrijden van de zollhof en je gewoon net als alle anderen gewoon kunt doen waar je zin in hebt ( dit is ook de grote kern van het probleem en gedrag aan de grens. ).

je kunt dan kiezen tussen parkeren op het zollgedeelte als er plek is en gewoon naar het transithok lopen en je weg vervolgen.

of je gaat je pauze maken en neemt een plek weg.

zowel in rheinfelden als in weil am rhein kun je het wagen om over het linkerspoor naar voren te rijden en als je in weil am rhein alles voorbij bent en er staat WEL politie dan draai je gewoon af naar frankrijk ( de laatste uitrit) en is er niks aan de hand, maar moet je wel draaien en weer achteraan sluiten.

velen die echter al een transitdocument HEBBEN en eigenlijk in 5-8 min bij de grens klaar zijn nemen deze route.

zeker met een t-doc in bezit kun je dan altijd ( bij weil am rhein ) indien er politie staat gewoon van weil am rhein oversteken binnendoor naar st louis.

de pakkans is minimaal en daar wordt gretig gebruik van gemaakt.

er zijn diverse bedrijven die daar altijd gewoon doorrrijden en als je bij rheinfelden je t-document al HEBT dan ben je ook in 3 min weer weg en hinder je eigenlijk niemand.

aangezien die zwitser of duitser het geen ene moet boeit hoelang jij daar staat en willekeurig dat licht op rood of groen zet is het voor velen een duidelijke zaak van afweging om te kans te wagen en dat gaat van de 40 keer 39 keer goed.

ook in rheinfelden kun je als je alles links voorbij gaat nog na de laatste verkeerslichten een afrit nemen als er politie staat.

maar het systeem is gewoon niet in orde en dat is de kern, zeker als je weet dat je gewoon door kunt rijden en vaak de zollhof leeg is als het licht gewoon op rood staat.

daar kom je wel achter als je collega's drie keer rond kunnen rijden op een bijna lege zollhof en jij in de rij staat te wachten tot een diender een keer het licht op groen wilt zetten. ( zeegers tijd )

wij vertrekken tegenwoordig bij vts vaak zo dat we tegen de avond aankomen en gaan bijna zonder uitzondering via st louis.

men kan in nederland ook gewoon op het t-doc alle drie de grensovergangen intypen links onderaan en dan kun je gewoon uitzoeken waar je er over gaat.

met verzollung aan de grens wordt het lastiger.

of je moet net als wat freddie net zegt gewoon een document opmaken tot de klant of zoals wij ook vaak doen een agentschap dat 2 km in ch zit en voor ons alles inklaart en vrijmaakt.

op het moment van aan de grens komen ben je dan transit ook al heb je een T1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

precies john zo is het!

en als je doodleuk het transitogedeelte oprijd vanaf de linker baan is er ook geen haan die er naar kraait.

je parkeert gewoon op het transitogedeelte en loopt dan naar het kantoor voor verzollung, daar kraait geen haan naar en het valt niemand op.

de polizei staat dan ook altijd te kijken waar je vandaan komt, en als je vanaf de laatste afslag naar de grens rijd dan ben je de penis want dan houden ze je geheid aan.

omdat er dan bij de afslag een bord staat die het je verbied om naar de zolhoff te rijden.

conclusie is dus ook dat je gewoon het spoor moet blijven volgen, en als er controle staat je ook het transitohof op moet gaan, doe je dat niet dan benje aan de beurt.

nog een tip met een vette ;), haal je mautschein uit de automaat in het transitogebouw, en ga vervolgens naar de verzollung valt ook niemand op.

het is het achterlijke systeem dat de duitsers zich uitgedacht hebben dat dit mogelijk maakt.

als je ch uit gaat dan kun je dit niet flikken, omdat het vrije spoor alleen voor lege voertuigen is.

en de rest zowel transit als inklaring moet gewoon de parkeerplaats op in volgorde van binnenkomst.

maar als je daar zoals die mannen van hagens en andere firma's dagelijks komt, dan leer je dat vanzelf.

en zeg nou zelf als je 6 klanten moet lossen op dezelfde dag in ch, die allemaal op hun spullen staan te wachten, ga je dan 3 uur of langer staan aanschuiven?

ikke niet, dat kan ik je verzekeren, en dat terwijl ik normaliter helemaal niet zo driest ben.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
precies john zo is het!

en als je doodleuk het transitogedeelte oprijd vanaf de linker baan is er ook geen haan die er naar kraait.

je parkeert gewoon op het transitogedeelte en loopt dan naar het kantoor voor verzollung, daar kraait geen haan naar en het valt niemand op.

de polizei staat dan ook altijd te kijken waar je vandaan komt, en als je vanaf de laatste afslag naar de grens rijd dan ben je de penis want dan houden ze je geheid aan.

omdat er dan bij de afslag een bord staat die het je verbied om naar de zolhoff te rijden.

conclusie is dus ook dat je gewoon het spoor moet blijven volgen, en als er controle staat je ook het transitohof op moet gaan, doe je dat niet dan benje aan de beurt.

nog een tip met een vette ;), haal je mautschein uit de automaat in het transitogebouw, en ga vervolgens naar de verzollung valt ook niemand op.

het is het achterlijke systeem dat de duitsers zich uitgedacht hebben dat dit mogelijk maakt.

als je ch uit gaat dan kun je dit niet flikken, omdat het vrije spoor alleen voor lege voertuigen is.

en de rest zowel transit als inklaring moet gewoon de parkeerplaats op in volgorde van binnenkomst.

maar als je daar zoals die mannen van hagens en andere firma's dagelijks komt, dan leer je dat vanzelf.

en zeg nou zelf als je 6 klanten moet lossen op dezelfde dag in ch, die allemaal op hun spullen staan te wachten, ga je dan 3 uur of langer staan aanschuiven?

ikke niet, dat kan ik je verzekeren, en dat terwijl ik normaliter helemaal niet zo driest ben.

ja maar dat zie je als je helemaal links rijdt en dan kun je dus zeker in weil am rhein en rheinfelden heel ver kijken ( vanaf die linkerbaan ).

en als je ze ziet draai je dus nog net op tijd af en heb je ff pech ( zeker in rheinfelden.)

maar na 9 jaar italie en vaak 4x per week door dat fijne ch en het gedoen kennende aan alle grenzen in en uitgaand kun je heel goed inschatten wat je kunt.

maar als ik een transit bij me heb en maar een paar minuten werk heb pak ik ook mijn kans.

alhoewel ik constateer de laatste tijd is het bij het binnenrijden via rheinfelden een drama en ga ik gewoon via st louis.

maar als je moet verzollen op weil am rhein dan ben je het bokkie.

uitrijden vanuit ch naar duitsland doe ik altijd via rheinfelden, want dat weil am rhein is gewoon een groot uitrijdrama op bepaalde momenten.

dan wordt je door die wannabee politie opgevangen en kun je wachten.

overigens ( tip ) er zit tussen weil am rhein en st louis nog een grensje waar je ook heel goed transit over kunt ( ingaand ).:zegtniets:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

1 actie waar ze mee zouden kunnen/moeten beginnen is om 4:55 het transit deel schoon vegen, dus alle slapers weg wezen. Dan kan een ander die wel eerder blijft staan om vervolgens vroeg te kunnen rijden ook gewoon hun werk doen.Zeker met de beperkte parkeerplaats die er is op weil am rhein en rheinfelden.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco

het is ook simpel op te lossen, maar dat willen die gasten helemaal niet.

maak op het transitgedeelte gewoon geen parkeerplaatsen en doe net als in rheinfelden alles afwerken via de hokjes waar je gewoon met je wagen langsrijdt.

als je dan nog geen documenten hebt sta je allemaal in dezelfde rij.

heb je wel een document kun je gewoon doorrijden en kun je dus niet parkeren of pauzeren of hele nachten plekken wegnemen op het transitogedeelte.

maar of de duitser of zwitser hier meeleest:confused:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

idd john, maar het probleem met rheinfelden is dat die lui van de expeditiekantoren bijna allemaal om 18 uur vertrokken zijn, en je dan geen verzollung kunt doen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
1 actie waar ze mee zouden kunnen/moeten beginnen is om 4:55 het transit deel schoon vegen, dus alle slapers weg wezen. Dan kan een ander die wel eerder blijft staan om vervolgens vroeg te kunnen rijden ook gewoon hun werk doen.Zeker met de beperkte parkeerplaats die er is op weil am rhein en rheinfelden.

ja precies

we waren gelijk aan het typen.

op het transit moet gewoon geen parkeerplek zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
idd john, maar het probleem met rheinfelden is dat die lui van de expeditiekantoren bijna allemaal om 18 uur vertrokken zijn, en je dan geen verzollung kunt doen.

ja dat is zo, maar ze moeten het transit gewoon voor transit houden en daar gewoon geen parkeren toestaan.

alleen maar daarover als je een document hebt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
ja dat is zo, maar ze moeten het transit gewoon voor transit houden en daar gewoon geen parkeren toestaan.

alleen maar daarover als je een document hebt.

maar hoe lang zal deze situatie nog bestaan?

ch heeft plannen om in de nabije toekomst mee te gaan doenmet het schengen akkoord.

en duitsland bouwt een grotere parkeerplek langs de A5 om de file op de snelweg op te vangen met een stauraum zoals in rheinfelden ook is.

en mischien worden ze in weill ook wel zo slim om het rheinfelden systeem in te voeren, dus mautkaart halen, en dan de transito vanuit de wagen te doen bij de loketten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Mijn collega vindt het ook een sport om alles maar voorbij te knallen,maar die heeft bij Hagens gereden.

Mijn baas zegt niets als we een keer lang moeten wachten.dat ie er blij mee is is iets anders...:angel:

We zijn het zelf die het verknallen, proberen ze aan de grens om zoveel mogelijk de wachttijd te beperken zijn er weer van die heren die denken images?q=tbn:ANd9GcTYLdtvQJJ1R08boMKtUy4KEcsjkm7MhIujY_unl1nC45608rvblg ik doe lekker wat ik wil en rij alles voorbij.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
We zijn het zelf die het verknallen, proberen ze aan de grens om zoveel mogelijk de wachttijd te beperken zijn er weer van die heren die denken images?q=tbn:ANd9GcTYLdtvQJJ1R08boMKtUy4KEcsjkm7MhIujY_unl1nC45608rvblg ik doe lekker wat ik wil en rij alles voorbij.

ik zou wel willen weten wie er in godsnaam aan de grens probeert de wachttijd te beperken.

s'morgens om 5 uur als de grenzen open gaan zit er 1 diender in het transitkantoor om te stempelen en de rij wachtende wordt zienderogen groter.

om een uur of 7 komt er dan nog 1 of 2 man bij als het wat rustiger wordt.

heb je het getreiter in chiasso wel eens meegemaakt waar een diender gewoon als er 6 man voor zijn loket staan het gordijntje naar beneden trekt...niets zegt en verdwijnt en die 6 man weer bij een collega in de rij moet aansluiten.

dus vertel mij niet dat er daar ook maar 1 persoon aan de chauffeurs denkt.

het kan allemaal veel gemakkelijker net als in rheinfelden voor transit en dat WIL men gewoon niet.

ch wil gewoon geen transitverkeer en zal dus in mijn ogen nooit meewerken aan een versoepeling of zoiets om ons het iets makkelijker te maken.

maar nogmaals jij mag dat denken, maar als je tig malen zo staat te wachten en je weet gewoon dat je door kunt rijden dan ga je vanzelf ook die rij voorbij en ben je in 5 minuten de grens over.

voor verzollung is een heel ander verhaal.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wist niet dat er in Rheinfelden van die loketjes waren waar je langs kon rijden.

Maar inderdaad, zo simpel zou het moeten zijn. Stoppen bij de Duitser, stempel, stoppen bij tolkast om tol te betalen, stoppen bij de Zwitser voor stempel en tolbriefje en T2's inscannen.

Zo simpel zou het kunnen zijn! Maar simpelheid gaat niet altijd op. Rij eens Roemenie uit via Nadlac, hoef je ook niets te doen als je paspoort te laten zien en je cmr. Staat ook altijd een file, soms van 500 meter, soms van 5 km. En waarom?

De Zwitsers hebben een hekel aan Transit LKW verkeer, maar ze geven wel gewichtsbeperkingen vrij van 28 ton naar 40 ton ofzo? Tevens wordt de tol verhoogd van 20 frank 20 jaar geleden, naar 40 frank 10 jaar geleden, naar 230 euro annu nu voor Chiasso-Basel.

Wat lul je dan dat je Transit verkeer tegen wil gaan? Dan hadden ze de gewichtsbeperking mooi op 28 ton moeten laten staan. Maar nee, het milieu interesseert ze geen ruk. De centjes, dat is wat ze interesseert.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

De centjes, dat interesseert ze.

En daarvoor mag je als chauffeur zijnde vechten om aan de grens te komen, in de zomer urenlang op de snelweg stilstaan voor de Gotthard, 's-avonds betalen bij de pomp aan de snelweg voor een parkeerplaats na 18.00 uur (want parkeerplaaten zijn er nog amper), en daar bij Luzern de controleplaats op om nog effe 300 euro neer te tellen voor je lampebeugeltje, waardoor je volgens de zwitser 20 cm te lang bent.

Altijd feest om door Zwitserland te rijden :stom:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...