[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uren in de rij staan omdat je fijne 'collega's' schijt hebben aan de borden


JP eastway

Recommended Posts

  • Forumlid

Van de week weer eens naar Zwitserland gegaan. Ik ben geen echte Zwitserland-specialist, jaren was ik er niet geweest, maar drie weken terug wel weer na lange tijd en nu dus opnieuw. Vorige keer ging ik heen via de grens Waldshut-Tiengen, dat is een klein grensje en de douane, zowel de duitse als de zwitserse was best wel relaxed.

Deze keer (vanmorgen) ging ik via Rheinfelden, dat is een autobaangrens. Ik ging netjes in de rij staan voor 'import', en heb er 4enhalf uur in gestaan voor ik op de grens was, hoewel ik maar een stuk of 10 auto's voor me had tot de stoplichten. Ondertussen had het transit/leer spoor om de haverklap groen en reden er continu vrachtwagens door het rode licht en over het luxewagenspoor. Ook auto's die duidelijk Zwiterland als bestemming hadden, die zag ik later weer op de terminal. Ik was echt in staat om ze de koplampen in te slaan, de helden.

Mijn vraag: is dat nou normaal als je Zwitserland rijdt, om schijt te hebben aan de verkeersborden en stoplichten aan de grens? Ik vind het asociaal, als je netjes op je beurt wil wachten sta je te wachten tot je een ons weegt. Al ligt dat natuurlijk ook aan het gebrekkige optreden van de Polizei en de douane.

Gevolg was dus wel dat ik niet meer leeg kwam en nu aan het bier zit...:(

Groet JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Tja, een bekend fenomeen! Ik heb vorige week nog met iemand zitten eten, die met zijn firma alleen Zwitserland doet.

Heb dit probleem ook eens aangekaard. En ja, hun hebben ook lak aan alles.

Die weten de tricks, om overal voorbij te komen, de douane om de tuin te lijden, en met de km's te sjoemelen.

Toen ik aangaf dat dit eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn, kon hij mij niet anders dan gelijk geven.

Maar ja, als je met 30 auto's dagelijks uren in de rij moet gaan staan, dan is de winst er snel van af!

En mochten ze toch gepakt worden, dan is de boete uiteindelijk nog minder dan de economische schade!

Overigens wordt er wel degelijk gecontroleerd.

Ik ben voor Rheinfelden ook wel eens de rij voorbij geschoten, maar dat was omdat ik naar de A98 (ri. Lörrach etc.) moest, en dan is dat toegestaan.

De portugees die voor mij reed, en de rij voorbij stak, werd na het kreuz met de a5-a98, toch fijn even met de polizei mee gedirigeerd!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Ja is net als bij weil am rhein,ook van die gasten die alles voorbij reden,of er afgingen bij de laatste afrit en draaiden..Om er dan net voor de laatste stoplichten voor het douaneterrein er weer op te komen..Ging ook nog wel eens over Hunique,kon je geen t2 maken maar was wel een relaxed grensje..Wij loste daar ook vaak bij een groot chemiebedrijf...Ja en st louis leek altijd erg druk maar liep altijd wel goed...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dezelfde achternaam?

Effe graven in m'n geheugen.......................................deze toevallig??:D

[ATTACH=CONFIG]26394[/ATTACH]

Dat is nu precies hetgene, als waar ik het over had!;)

Maar goed, er zijn er nog wel meer hoor, die dit kunstje flikken!:mad:

pencil.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heren een vraagje.

als je in weil am rhein aankomt met een vracht die ingeklaard en vrijgemaakt moet worden op het losadres zelf verderop in ch, dus bij de klant op kantoor.

welk spoor moet je dan nemen??

transit of verzollung?

want jullie niet en ik ook ik niet weten waar de lading van die vermeende voorkruiper heen moet en hoe hij afgehandeld moet worden.

dus niet te snel oordelen over dat bedrijf en zijn personeel uit warnsveld!

dan kun je gewoon transit spoor pakken.

op dat moment ben je aan de grens transit en wordt er pas vrijgemaakt bij de klant.

het maakt ook geen moer uit of je via het transitspoor of via het zollspoor naar voren rijdt.

zeker in rheinfelden en weil am rhein heb je meer kans dat er niemand staat bij het binnenrijden van de zollhof en je gewoon net als alle anderen gewoon kunt doen waar je zin in hebt ( dit is ook de grote kern van het probleem en gedrag aan de grens. ).

je kunt dan kiezen tussen parkeren op het zollgedeelte als er plek is en gewoon naar het transithok lopen en je weg vervolgen.

of je gaat je pauze maken en neemt een plek weg.

zowel in rheinfelden als in weil am rhein kun je het wagen om over het linkerspoor naar voren te rijden en als je in weil am rhein alles voorbij bent en er staat WEL politie dan draai je gewoon af naar frankrijk ( de laatste uitrit) en is er niks aan de hand, maar moet je wel draaien en weer achteraan sluiten.

velen die echter al een transitdocument HEBBEN en eigenlijk in 5-8 min bij de grens klaar zijn nemen deze route.

zeker met een t-doc in bezit kun je dan altijd ( bij weil am rhein ) indien er politie staat gewoon van weil am rhein oversteken binnendoor naar st louis.

de pakkans is minimaal en daar wordt gretig gebruik van gemaakt.

er zijn diverse bedrijven die daar altijd gewoon doorrrijden en als je bij rheinfelden je t-document al HEBT dan ben je ook in 3 min weer weg en hinder je eigenlijk niemand.

aangezien die zwitser of duitser het geen ene moet boeit hoelang jij daar staat en willekeurig dat licht op rood of groen zet is het voor velen een duidelijke zaak van afweging om te kans te wagen en dat gaat van de 40 keer 39 keer goed.

ook in rheinfelden kun je als je alles links voorbij gaat nog na de laatste verkeerslichten een afrit nemen als er politie staat.

maar het systeem is gewoon niet in orde en dat is de kern, zeker als je weet dat je gewoon door kunt rijden en vaak de zollhof leeg is als het licht gewoon op rood staat.

daar kom je wel achter als je collega's drie keer rond kunnen rijden op een bijna lege zollhof en jij in de rij staat te wachten tot een diender een keer het licht op groen wilt zetten. ( zeegers tijd )

wij vertrekken tegenwoordig bij vts vaak zo dat we tegen de avond aankomen en gaan bijna zonder uitzondering via st louis.

men kan in nederland ook gewoon op het t-doc alle drie de grensovergangen intypen links onderaan en dan kun je gewoon uitzoeken waar je er over gaat.

met verzollung aan de grens wordt het lastiger.

of je moet net als wat freddie net zegt gewoon een document opmaken tot de klant of zoals wij ook vaak doen een agentschap dat 2 km in ch zit en voor ons alles inklaart en vrijmaakt.

op het moment van aan de grens komen ben je dan transit ook al heb je een T1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

precies john zo is het!

en als je doodleuk het transitogedeelte oprijd vanaf de linker baan is er ook geen haan die er naar kraait.

je parkeert gewoon op het transitogedeelte en loopt dan naar het kantoor voor verzollung, daar kraait geen haan naar en het valt niemand op.

de polizei staat dan ook altijd te kijken waar je vandaan komt, en als je vanaf de laatste afslag naar de grens rijd dan ben je de penis want dan houden ze je geheid aan.

omdat er dan bij de afslag een bord staat die het je verbied om naar de zolhoff te rijden.

conclusie is dus ook dat je gewoon het spoor moet blijven volgen, en als er controle staat je ook het transitohof op moet gaan, doe je dat niet dan benje aan de beurt.

nog een tip met een vette ;), haal je mautschein uit de automaat in het transitogebouw, en ga vervolgens naar de verzollung valt ook niemand op.

het is het achterlijke systeem dat de duitsers zich uitgedacht hebben dat dit mogelijk maakt.

als je ch uit gaat dan kun je dit niet flikken, omdat het vrije spoor alleen voor lege voertuigen is.

en de rest zowel transit als inklaring moet gewoon de parkeerplaats op in volgorde van binnenkomst.

maar als je daar zoals die mannen van hagens en andere firma's dagelijks komt, dan leer je dat vanzelf.

en zeg nou zelf als je 6 klanten moet lossen op dezelfde dag in ch, die allemaal op hun spullen staan te wachten, ga je dan 3 uur of langer staan aanschuiven?

ikke niet, dat kan ik je verzekeren, en dat terwijl ik normaliter helemaal niet zo driest ben.

ja maar dat zie je als je helemaal links rijdt en dan kun je dus zeker in weil am rhein en rheinfelden heel ver kijken ( vanaf die linkerbaan ).

en als je ze ziet draai je dus nog net op tijd af en heb je ff pech ( zeker in rheinfelden.)

maar na 9 jaar italie en vaak 4x per week door dat fijne ch en het gedoen kennende aan alle grenzen in en uitgaand kun je heel goed inschatten wat je kunt.

maar als ik een transit bij me heb en maar een paar minuten werk heb pak ik ook mijn kans.

alhoewel ik constateer de laatste tijd is het bij het binnenrijden via rheinfelden een drama en ga ik gewoon via st louis.

maar als je moet verzollen op weil am rhein dan ben je het bokkie.

uitrijden vanuit ch naar duitsland doe ik altijd via rheinfelden, want dat weil am rhein is gewoon een groot uitrijdrama op bepaalde momenten.

dan wordt je door die wannabee politie opgevangen en kun je wachten.

overigens ( tip ) er zit tussen weil am rhein en st louis nog een grensje waar je ook heel goed transit over kunt ( ingaand ).:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is ook simpel op te lossen, maar dat willen die gasten helemaal niet.

maak op het transitgedeelte gewoon geen parkeerplaatsen en doe net als in rheinfelden alles afwerken via de hokjes waar je gewoon met je wagen langsrijdt.

als je dan nog geen documenten hebt sta je allemaal in dezelfde rij.

heb je wel een document kun je gewoon doorrijden en kun je dus niet parkeren of pauzeren of hele nachten plekken wegnemen op het transitogedeelte.

maar of de duitser of zwitser hier meeleest:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 actie waar ze mee zouden kunnen/moeten beginnen is om 4:55 het transit deel schoon vegen, dus alle slapers weg wezen. Dan kan een ander die wel eerder blijft staan om vervolgens vroeg te kunnen rijden ook gewoon hun werk doen.Zeker met de beperkte parkeerplaats die er is op weil am rhein en rheinfelden.

ja precies

we waren gelijk aan het typen.

op het transit moet gewoon geen parkeerplek zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd john, maar het probleem met rheinfelden is dat die lui van de expeditiekantoren bijna allemaal om 18 uur vertrokken zijn, en je dan geen verzollung kunt doen.

ja dat is zo, maar ze moeten het transit gewoon voor transit houden en daar gewoon geen parkeren toestaan.

alleen maar daarover als je een document hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn het zelf die het verknallen, proberen ze aan de grens om zoveel mogelijk de wachttijd te beperken zijn er weer van die heren die denken images?q=tbn:ANd9GcTYLdtvQJJ1R08boMKtUy4KEcsjkm7MhIujY_unl1nC45608rvblg ik doe lekker wat ik wil en rij alles voorbij.

ik zou wel willen weten wie er in godsnaam aan de grens probeert de wachttijd te beperken.

s'morgens om 5 uur als de grenzen open gaan zit er 1 diender in het transitkantoor om te stempelen en de rij wachtende wordt zienderogen groter.

om een uur of 7 komt er dan nog 1 of 2 man bij als het wat rustiger wordt.

heb je het getreiter in chiasso wel eens meegemaakt waar een diender gewoon als er 6 man voor zijn loket staan het gordijntje naar beneden trekt...niets zegt en verdwijnt en die 6 man weer bij een collega in de rij moet aansluiten.

dus vertel mij niet dat er daar ook maar 1 persoon aan de chauffeurs denkt.

het kan allemaal veel gemakkelijker net als in rheinfelden voor transit en dat WIL men gewoon niet.

ch wil gewoon geen transitverkeer en zal dus in mijn ogen nooit meewerken aan een versoepeling of zoiets om ons het iets makkelijker te maken.

maar nogmaals jij mag dat denken, maar als je tig malen zo staat te wachten en je weet gewoon dat je door kunt rijden dan ga je vanzelf ook die rij voorbij en ben je in 5 minuten de grens over.

voor verzollung is een heel ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist niet dat er in Rheinfelden van die loketjes waren waar je langs kon rijden.

Maar inderdaad, zo simpel zou het moeten zijn. Stoppen bij de Duitser, stempel, stoppen bij tolkast om tol te betalen, stoppen bij de Zwitser voor stempel en tolbriefje en T2's inscannen.

Zo simpel zou het kunnen zijn! Maar simpelheid gaat niet altijd op. Rij eens Roemenie uit via Nadlac, hoef je ook niets te doen als je paspoort te laten zien en je cmr. Staat ook altijd een file, soms van 500 meter, soms van 5 km. En waarom?

De Zwitsers hebben een hekel aan Transit LKW verkeer, maar ze geven wel gewichtsbeperkingen vrij van 28 ton naar 40 ton ofzo? Tevens wordt de tol verhoogd van 20 frank 20 jaar geleden, naar 40 frank 10 jaar geleden, naar 230 euro annu nu voor Chiasso-Basel.

Wat lul je dan dat je Transit verkeer tegen wil gaan? Dan hadden ze de gewichtsbeperking mooi op 28 ton moeten laten staan. Maar nee, het milieu interesseert ze geen ruk. De centjes, dat is wat ze interesseert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De centjes, dat interesseert ze.

En daarvoor mag je als chauffeur zijnde vechten om aan de grens te komen, in de zomer urenlang op de snelweg stilstaan voor de Gotthard, 's-avonds betalen bij de pomp aan de snelweg voor een parkeerplaats na 18.00 uur (want parkeerplaaten zijn er nog amper), en daar bij Luzern de controleplaats op om nog effe 300 euro neer te tellen voor je lampebeugeltje, waardoor je volgens de zwitser 20 cm te lang bent.

Altijd feest om door Zwitserland te rijden :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou wel willen weten wie er in godsnaam aan de grens probeert de wachttijd te beperken.

s'morgens om 5 uur als de grenzen open gaan zit er 1 diender in het transitkantoor om te stempelen en de rij wachtende wordt zienderogen groter.

om een uur of 7 komt er dan nog 1 of 2 man bij als het wat rustiger wordt.

heb je het getreiter in chiasso wel eens meegemaakt waar een diender gewoon als er 6 man voor zijn loket staan het gordijntje naar beneden trekt...niets zegt en verdwijnt en die 6 man weer bij een collega in de rij moet aansluiten.

dus vertel mij niet dat er daar ook maar 1 persoon aan de chauffeurs denkt.

het kan allemaal veel gemakkelijker net als in rheinfelden voor transit en dat WIL men gewoon niet.

ch wil gewoon geen transitverkeer en zal dus in mijn ogen nooit meewerken aan een versoepeling of zoiets om ons het iets makkelijker te maken.

maar nogmaals jij mag dat denken, maar als je tig malen zo staat te wachten en je weet gewoon dat je door kunt rijden dan ga je vanzelf ook die rij voorbij en ben je in 5 minuten de grens over.

voor verzollung is een heel ander verhaal.

Zo is het, ja gaat toch niet staan aansluiten voor die pipo's..

Ik kom er maar een aantal weken per jaar, maar als je er iedere week zit ga je toch voor de snelste optie kiezen..

Ik heb ook wel een aantal keren voor de grens Wheil am Rhein/Basel gestaan , maar dan kwam ik er s'avonds na 21u aan en dan parkeerde ik maar in de rij voor de stoplichten.(al parkeerde ik later liever bij een Autohof ergens voor de grens sta je toch rustiger)

En s'morgens na de 9u rust meestal zo de grens op, in st.Louis is het veel beter, daar kun je meestal de grens nog op en nog wel ergens parkeren ook al is het daar wel druk.. Daar gaan we nu altijd over als we naar CH moeten. (daar ook inklaren)

En teruggaand pak ik meestal Rheinfelden, meestal toch leeg dus gewoon in de auto blijven zitten ff LSVA laten stempelen en je bent erover. Zag wel de laatste keer dat er ingaand ook een flinke rij stond s'morgens.. Eigenlijk belachelijk zo'n land middenin Europa, en dan heb je ook nog die parking voor de Gothard waar ze je ff stilzetten omdat het anders te druk is.. Nee dan laat me mn km's maar lekker in la France maken..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het dan ook over verzollen, ik heb het over chauffeurs die vrij moeten maken en de rij via het transitspoor of zelfs over het luxeauto spoor voorbij rijden en net doen of ze transit zijn, zij zijn het die er voor zorgen dat het en grote janboel is en blijft. Maar ik heb het ook over "collega's" die transit hebben maar op de verzollparking gaan staan, ook zij zorgen voor oponthoud, heb een half uurtje geduld en schuif lekker op je beurt via het transitspoor, nee die moeten ook nog op het 3e spoor voorbij en die paar parkings vol zetten.

Met het proberen te beperken van wachtijd bedoel ik die mensen die over de parking lopen en chauffeurs vrije plaatsen aanwijzen en die proberen om een beetje orde in de chaos te scheppen.

Overigens kan ik niet klagen over de doaune, ik heb er vaak genoeg gestaan om er een ruime ervaring mee te hebben, als mijn papieren in orde zijn heb ik nog nooit langer nodig gehad als een uur.

dat klopt helemaal, maar die pipo's zetten je al ver voordat je bij weil am rhein of rheifelden bent met ALLE wagens in de rij.

transit en verzollung staan daar samen, terwijl de laatste twee stroken voor de grens pas de scheiding is voor transit en verzollung.

wat hebben wij er aan als transitverkeer om 4 of 6 km voor die laatste 2 lichten samen te gaan staan terwijl het transitspoor vlak voor de grens leeg is.??

dan moeten ze ook meteen controleren of je een transit hebt en door kunt rijden.

maar dit kunnen wij wel allemaal beredeneren of bekritiseren..feit is gewoon dat het organisatorisch een grote janboel is en het alleen maar slechter wordt, omdat het ook weer de laatste tijd wat drukker wordt.

ik ben ook wel redelijk blij dat ik bij het nieuwe bedrijf waar ik rij niet meer zo vaak er door hoef.

overigens die club oranje jassen die je plaats aanwijzen zijn er alleen toch maar uitgaand bij weil am rhein.

en die controleren ook niet of je documenten hebt of niet.

en die zetten ook de hele parking vol met slapers aan de grens terwijl ze 3 km voor de grens uitgaand bij weil am rhein dat grote terrein hebben waar ze die gasten die niet meer kunnen verzollen gewoon zouden kunnen neerzetten tot de volgende ochtend.

maar dat doen ze niet.

je krijgt een kaartje en mag naar de grens rijden en je wagen voor 15 uur ztilzetten.

het zit toch een heel eind in het systeem.

dat rammelt aan alle kanten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Huningue bedoelt John, dat is alweer een paar jaar dicht. Helaas... Dat was een mooi grensje ja.

Of zit er nog eentje die ik niet ken?

ja die bedoelde ik, maar ik ben de afgelopen jaren bijna altijd via rheinfelden en st louis gegaan.

zeker omdat het toen rheinfelden erbij kwam niet meer nodig was om via huningue te rijden.

ja dat was ook een mooie optie toen.

nou ben ik ook weer bijgeschoold.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo zie je dat zelfs in Zwitserland alles te koop is, als je maar voldoende geld meebrengt...

Zwitserland is het meest corrupt land op deze planeet als het op vergunningen voor chemiese bedrijven aankomt.

Kijk maar eens rond Bazel, iedere chemie reus heeft een fabriek daar. En de Rijn is een ideaal riool voor hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast John van Hal
Zwitserland is het meest corrupt land op deze planeet als het op vergunningen voor chemiese bedrijven aankomt.

Kijk maar eens rond Bazel, iedere chemie reus heeft een fabriek daar. En de Rijn is een ideaal riool voor hun.

Inderdaad, hoe vaak heeft BASF niet "per ongeluk" een partijtje "moeilijke" chemicalieen in de Rijn gedonderd? Complete visstand weer op nul, stinken als een gek natuurlijk, in chemicalieen gestoofde visjes die daar met de buik naar boven zwommen....:ja::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou bedankt voor alle reacties, ben inmiddels weer helemaal bijgeschoold qua zwitserse grensperikelen.

Achteraf gezien was ik dus ook transit want ik ging met een ouwerwetse TIR-carnet Zwitserland in om te lossen en moest eerst in Geneve vrijmaken (kwam van Rusland met een verhuizing). Dus heb toch eigenlijk wel voor Jan met de korte achternaam in de rij gestaan. Er stond ook met met koeieletters 'Import' boven mijn spoor, vandaar mijn vergissing.

Inderdaad de Duitser stuurde mij met m'n carnetje naar het transitgebouw maar de Zwitser stuurde mij weer terug naar de Import. En de griet die mij hielp trok er pardoes twee bladen teveel uit het carnet, volgens haar hoorde dat zo. Dat had ook weer wat voeten in de aarde om dat te herstellen...

Maar niet getreurd, ik had al een dag winst geboekt met het welk Fahrverbot aan m'n laars te lappen. Was dit zeker de straf op de zonde:rolleyes:. Ik durfde het alleen niet aan om tijdens het Fahrverbot de grens op te rijden 's avonds voor tienen, heb dus de laatste parking voor de grens geslapen. Achteraf had ik dat wel kunnen gokken, had ik 's morgens om 5u voor het loket gestaan ipv om half 10. Weten we ook weer voor de volgende keer.

Verder ben ik ook geen heilige als het inhalen aan de russische grens betreft, maar ik dacht ik ben nu in west-europa dus laat ik het netjes volgens de regels doen. Afijn weer wat geleerd.

Groet JP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden