[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uren in de rij staan omdat je fijne 'collega's' schijt hebben aan de borden


JP eastway

Recommended Posts

Nou JP, dat was dan een mooi ritje, van Rusland naar Zwitserland. Da's één van die 76 miljardairs die denkt ik ga naar Zwitserland :D?

Hee, maar verhuizingen en tentoonstellingen moesten toch met een Carnet ATA gereden worden in plaats van Carnet TIR?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou JP, dat was dan een mooi ritje, van Rusland naar Zwitserland. Da's één van die 76 miljardairs die denkt ik ga naar Zwitserland :D?

Hee, maar verhuizingen en tentoonstellingen moesten toch met een Carnet ATA gereden worden in plaats van Carnet TIR?

Een ATA carnet is voor goederen die slechts tijdelijk in een land blijven,zoals i.d.d tentoonstellingen,maar ook b.v machines voor een bedrijf dat in een land werkt en zijn machines na afloop weer naar huis terug vervoert

Denk daarbij aan kranen,tunnelboren etc etc,maar ook b.v apparatuur in de showwereld zoals podia en beeld en geluidsapparatuur.

En een TIR carnet is voor goederen die ge-ex en importeerd worden.

voor de komst van het document T1 en T2 (in 1971 of 72) had men vanuit Nederland ook een Carnet TIR nodig om b.v naar Frankrijk,Italie of Spanje te kunnen rijden.

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou JP, dat was dan een mooi ritje, van Rusland naar Zwitserland. Da's één van die 76 miljardairs die denkt ik ga naar Zwitserland :D?

Hee, maar verhuizingen en tentoonstellingen moesten toch met een Carnet ATA gereden worden in plaats van Carnet TIR?

Ja het was verder wel een mooie rit, maar het was geen miljardair (aan het huisraad te zien:p).

Over die ATA carnetten, ja wat Europeaan er over zegt, zo staat het ook in het boek van TLN. Maar ik heb zelf TIR-carnetten en dat ging goed (afgezien van die Zwitserse miep).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden