Spring naar bijdragen
JP eastway

Uren in de rij staan omdat je fijne 'collega's' schijt hebben aan de borden

Recommended Posts

ik zou wel willen weten wie er in godsnaam aan de grens probeert de wachttijd te beperken.

s'morgens om 5 uur als de grenzen open gaan zit er 1 diender in het transitkantoor om te stempelen en de rij wachtende wordt zienderogen groter.

om een uur of 7 komt er dan nog 1 of 2 man bij als het wat rustiger wordt.

heb je het getreiter in chiasso wel eens meegemaakt waar een diender gewoon als er 6 man voor zijn loket staan het gordijntje naar beneden trekt...niets zegt en verdwijnt en die 6 man weer bij een collega in de rij moet aansluiten.

dus vertel mij niet dat er daar ook maar 1 persoon aan de chauffeurs denkt.

het kan allemaal veel gemakkelijker net als in rheinfelden voor transit en dat WIL men gewoon niet.

ch wil gewoon geen transitverkeer en zal dus in mijn ogen nooit meewerken aan een versoepeling of zoiets om ons het iets makkelijker te maken.

maar nogmaals jij mag dat denken, maar als je tig malen zo staat te wachten en je weet gewoon dat je door kunt rijden dan ga je vanzelf ook die rij voorbij en ben je in 5 minuten de grens over.

voor verzollung is een heel ander verhaal.

Ik heb het dan ook over verzollen, ik heb het over chauffeurs die vrij moeten maken en de rij via het transitspoor of zelfs over het luxeauto spoor voorbij rijden en net doen of ze transit zijn, zij zijn het die er voor zorgen dat het en grote janboel is en blijft. Maar ik heb het ook over "collega's" die transit hebben maar op de verzollparking gaan staan, ook zij zorgen voor oponthoud, heb een half uurtje geduld en schuif lekker op je beurt via het transitspoor, nee die moeten ook nog op het 3e spoor voorbij en die paar parkings vol zetten.

Met het proberen te beperken van wachtijd bedoel ik die mensen die over de parking lopen en chauffeurs vrije plaatsen aanwijzen en die proberen om een beetje orde in de chaos te scheppen.

Overigens kan ik niet klagen over de doaune, ik heb er vaak genoeg gestaan om er een ruime ervaring mee te hebben, als mijn papieren in orde zijn heb ik nog nooit langer nodig gehad als een uur.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast bart3fm
ik zou wel willen weten wie er in godsnaam aan de grens probeert de wachttijd te beperken.

s'morgens om 5 uur als de grenzen open gaan zit er 1 diender in het transitkantoor om te stempelen en de rij wachtende wordt zienderogen groter.

om een uur of 7 komt er dan nog 1 of 2 man bij als het wat rustiger wordt.

heb je het getreiter in chiasso wel eens meegemaakt waar een diender gewoon als er 6 man voor zijn loket staan het gordijntje naar beneden trekt...niets zegt en verdwijnt en die 6 man weer bij een collega in de rij moet aansluiten.

dus vertel mij niet dat er daar ook maar 1 persoon aan de chauffeurs denkt.

het kan allemaal veel gemakkelijker net als in rheinfelden voor transit en dat WIL men gewoon niet.

ch wil gewoon geen transitverkeer en zal dus in mijn ogen nooit meewerken aan een versoepeling of zoiets om ons het iets makkelijker te maken.

maar nogmaals jij mag dat denken, maar als je tig malen zo staat te wachten en je weet gewoon dat je door kunt rijden dan ga je vanzelf ook die rij voorbij en ben je in 5 minuten de grens over.

voor verzollung is een heel ander verhaal.

Zo is het, ja gaat toch niet staan aansluiten voor die pipo's..

Ik kom er maar een aantal weken per jaar, maar als je er iedere week zit ga je toch voor de snelste optie kiezen..

Ik heb ook wel een aantal keren voor de grens Wheil am Rhein/Basel gestaan , maar dan kwam ik er s'avonds na 21u aan en dan parkeerde ik maar in de rij voor de stoplichten.(al parkeerde ik later liever bij een Autohof ergens voor de grens sta je toch rustiger)

En s'morgens na de 9u rust meestal zo de grens op, in st.Louis is het veel beter, daar kun je meestal de grens nog op en nog wel ergens parkeren ook al is het daar wel druk.. Daar gaan we nu altijd over als we naar CH moeten. (daar ook inklaren)

En teruggaand pak ik meestal Rheinfelden, meestal toch leeg dus gewoon in de auto blijven zitten ff LSVA laten stempelen en je bent erover. Zag wel de laatste keer dat er ingaand ook een flinke rij stond s'morgens.. Eigenlijk belachelijk zo'n land middenin Europa, en dan heb je ook nog die parking voor de Gothard waar ze je ff stilzetten omdat het anders te druk is.. Nee dan laat me mn km's maar lekker in la France maken..:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
Ik heb het dan ook over verzollen, ik heb het over chauffeurs die vrij moeten maken en de rij via het transitspoor of zelfs over het luxeauto spoor voorbij rijden en net doen of ze transit zijn, zij zijn het die er voor zorgen dat het en grote janboel is en blijft. Maar ik heb het ook over "collega's" die transit hebben maar op de verzollparking gaan staan, ook zij zorgen voor oponthoud, heb een half uurtje geduld en schuif lekker op je beurt via het transitspoor, nee die moeten ook nog op het 3e spoor voorbij en die paar parkings vol zetten.

Met het proberen te beperken van wachtijd bedoel ik die mensen die over de parking lopen en chauffeurs vrije plaatsen aanwijzen en die proberen om een beetje orde in de chaos te scheppen.

Overigens kan ik niet klagen over de doaune, ik heb er vaak genoeg gestaan om er een ruime ervaring mee te hebben, als mijn papieren in orde zijn heb ik nog nooit langer nodig gehad als een uur.

dat klopt helemaal, maar die pipo's zetten je al ver voordat je bij weil am rhein of rheifelden bent met ALLE wagens in de rij.

transit en verzollung staan daar samen, terwijl de laatste twee stroken voor de grens pas de scheiding is voor transit en verzollung.

wat hebben wij er aan als transitverkeer om 4 of 6 km voor die laatste 2 lichten samen te gaan staan terwijl het transitspoor vlak voor de grens leeg is.??

dan moeten ze ook meteen controleren of je een transit hebt en door kunt rijden.

maar dit kunnen wij wel allemaal beredeneren of bekritiseren..feit is gewoon dat het organisatorisch een grote janboel is en het alleen maar slechter wordt, omdat het ook weer de laatste tijd wat drukker wordt.

ik ben ook wel redelijk blij dat ik bij het nieuwe bedrijf waar ik rij niet meer zo vaak er door hoef.

overigens die club oranje jassen die je plaats aanwijzen zijn er alleen toch maar uitgaand bij weil am rhein.

en die controleren ook niet of je documenten hebt of niet.

en die zetten ook de hele parking vol met slapers aan de grens terwijl ze 3 km voor de grens uitgaand bij weil am rhein dat grote terrein hebben waar ze die gasten die niet meer kunnen verzollen gewoon zouden kunnen neerzetten tot de volgende ochtend.

maar dat doen ze niet.

je krijgt een kaartje en mag naar de grens rijden en je wagen voor 15 uur ztilzetten.

het zit toch een heel eind in het systeem.

dat rammelt aan alle kanten.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus transito door Zwitserland met alle oponthoud is nog de beste optie voor een bedrijf?

Dan moet je ook niet klagen als je lang staat,want voor je werkgever is het rendabel dus uiteindelijk naai je jezelf door er voorbij te rijden.Mag je de volgende keer weer door Zwitserland.:D:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

kijk het hele systeem in weill am rhein deugt niet.

en dan heb je 2 opties, of je rijd alles voorbij, of je sluit netjes aan.

dat is een keuze die jezelf maakt.

als ik daar s'morgens op tijd kom met maar een losadres in ch, dan sluit ik netjes aan, want ik kom er die dag wel over.

en dan kan ik gewoon gaan lossen.

heb je echter een stuk of 5 losadressen met nog de nodige km's in ch, dan word de situatie anders.

dan zal ik ook er langs rijden en wel zien waar het schip strand.

maar zo zijn er ook bedrijven waarvan de collega's elkaar bellen en die dan hun collega ertussen laten in de wachtrij.

soms zelfs gecoördineerd door de planners van die bedrijven.

is dat wel geoorloofd?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
overigens ( tip ) er zit tussen weil am rhein en st louis nog een grensje waar je ook heel goed transit over kunt ( ingaand ).:zegtniets:

Als je Huningue bedoelt John, dat is alweer een paar jaar dicht. Helaas... Dat was een mooi grensje ja.

Of zit er nog eentje die ik niet ken?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast sindaco
Als je Huningue bedoelt John, dat is alweer een paar jaar dicht. Helaas... Dat was een mooi grensje ja.

Of zit er nog eentje die ik niet ken?

ja die bedoelde ik, maar ik ben de afgelopen jaren bijna altijd via rheinfelden en st louis gegaan.

zeker omdat het toen rheinfelden erbij kwam niet meer nodig was om via huningue te rijden.

ja dat was ook een mooie optie toen.

nou ben ik ook weer bijgeschoold.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Grensje en de weg er naartoe hebben plaats moeten maken voor die grote fabriek ernaast.

Zo zie je dat zelfs in Zwitserland alles te koop is, als je maar voldoende geld meebrengt...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo zie je dat zelfs in Zwitserland alles te koop is, als je maar voldoende geld meebrengt...

Zwitserland is het meest corrupt land op deze planeet als het op vergunningen voor chemiese bedrijven aankomt.

Kijk maar eens rond Bazel, iedere chemie reus heeft een fabriek daar. En de Rijn is een ideaal riool voor hun.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast John van Hal
Zwitserland is het meest corrupt land op deze planeet als het op vergunningen voor chemiese bedrijven aankomt.

Kijk maar eens rond Bazel, iedere chemie reus heeft een fabriek daar. En de Rijn is een ideaal riool voor hun.

Inderdaad, hoe vaak heeft BASF niet "per ongeluk" een partijtje "moeilijke" chemicalieen in de Rijn gedonderd? Complete visstand weer op nul, stinken als een gek natuurlijk, in chemicalieen gestoofde visjes die daar met de buik naar boven zwommen....:ja::zegtniets:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou bedankt voor alle reacties, ben inmiddels weer helemaal bijgeschoold qua zwitserse grensperikelen.

Achteraf gezien was ik dus ook transit want ik ging met een ouwerwetse TIR-carnet Zwitserland in om te lossen en moest eerst in Geneve vrijmaken (kwam van Rusland met een verhuizing). Dus heb toch eigenlijk wel voor Jan met de korte achternaam in de rij gestaan. Er stond ook met met koeieletters 'Import' boven mijn spoor, vandaar mijn vergissing.

Inderdaad de Duitser stuurde mij met m'n carnetje naar het transitgebouw maar de Zwitser stuurde mij weer terug naar de Import. En de griet die mij hielp trok er pardoes twee bladen teveel uit het carnet, volgens haar hoorde dat zo. Dat had ook weer wat voeten in de aarde om dat te herstellen...

Maar niet getreurd, ik had al een dag winst geboekt met het welk Fahrverbot aan m'n laars te lappen. Was dit zeker de straf op de zonde:rolleyes:. Ik durfde het alleen niet aan om tijdens het Fahrverbot de grens op te rijden 's avonds voor tienen, heb dus de laatste parking voor de grens geslapen. Achteraf had ik dat wel kunnen gokken, had ik 's morgens om 5u voor het loket gestaan ipv om half 10. Weten we ook weer voor de volgende keer.

Verder ben ik ook geen heilige als het inhalen aan de russische grens betreft, maar ik dacht ik ben nu in west-europa dus laat ik het netjes volgens de regels doen. Afijn weer wat geleerd.

Groet JP

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou JP, dat was dan een mooi ritje, van Rusland naar Zwitserland. Da's één van die 76 miljardairs die denkt ik ga naar Zwitserland :D?

Hee, maar verhuizingen en tentoonstellingen moesten toch met een Carnet ATA gereden worden in plaats van Carnet TIR?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou JP, dat was dan een mooi ritje, van Rusland naar Zwitserland. Da's één van die 76 miljardairs die denkt ik ga naar Zwitserland :D?

Hee, maar verhuizingen en tentoonstellingen moesten toch met een Carnet ATA gereden worden in plaats van Carnet TIR?

Een ATA carnet is voor goederen die slechts tijdelijk in een land blijven,zoals i.d.d tentoonstellingen,maar ook b.v machines voor een bedrijf dat in een land werkt en zijn machines na afloop weer naar huis terug vervoert

Denk daarbij aan kranen,tunnelboren etc etc,maar ook b.v apparatuur in de showwereld zoals podia en beeld en geluidsapparatuur.

En een TIR carnet is voor goederen die ge-ex en importeerd worden.

voor de komst van het document T1 en T2 (in 1971 of 72) had men vanuit Nederland ook een Carnet TIR nodig om b.v naar Frankrijk,Italie of Spanje te kunnen rijden.

Greetz Peter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou JP, dat was dan een mooi ritje, van Rusland naar Zwitserland. Da's één van die 76 miljardairs die denkt ik ga naar Zwitserland :D?

Hee, maar verhuizingen en tentoonstellingen moesten toch met een Carnet ATA gereden worden in plaats van Carnet TIR?

Ja het was verder wel een mooie rit, maar het was geen miljardair (aan het huisraad te zien:p).

Over die ATA carnetten, ja wat Europeaan er over zegt, zo staat het ook in het boek van TLN. Maar ik heb zelf TIR-carnetten en dat ging goed (afgezien van die Zwitserse miep).

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...