[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Engelse koppeling


JWZ

Recommended Posts

  • Forumlid

Kan iemand mij wat wijzer maken aangaande de zgn Engelse koppeling.

Heb lang in de ferry gereden, maar alle trailers hadden daar 'gewone' koppelingen.

Nu moet ik voor een eventuele nwe opdrachtgever ook een 'set Engelse koppelingen' hebben.

Ik weet dat ze in de UK hun eigen systemen hebben, maar hoe werkt dat icm 'ons' systeem.

Is het een adapter die tussen onze aansluiting en de trailer-aansluiting komt?? Of is het een compleet andere set spiralen?

Zal de dealer ook eens contacten.

Maar graag hoor ik van jullie in deze. Iemand ervaring??

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had de dealer even gevraagd en die zeiden dat je een van de Engelse koppelingen 'gewoon' op een van 'onze' luchtkoppelingen/handjes kunt schroeven. De 'handjes' koppel je vervolgens aan elkaar - dus aan de originele koppeling. Op die manier is het dus een adapter.

Moet er nu alleen even achter komen welk deel van de Engelse koppeling op de trailer zit en welke deel aan de trekker. Bovenstaande afbeelding is volgens mij de trailer-zijde. Maar ik kan het mis hebben.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar graag hoor ik van jullie in deze. Iemand ervaring??

-

sleep mode off

yep tobyjug, heb hem een sms gestuurd of ie foto's wil maken voor je van allebei de kanten aangezien ie toch nog onderweg zal zijn nu........:D oh al antwoordt doet ie morgen kwam net binnen thuis!!

sleep mode ON

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sleep mode off

yep tobyjug, heb hem een sms gestuurd of ie foto's wil maken voor je van allebei de kanten aangezien ie toch nog onderweg zal zijn nu........:D oh al antwoordt doet ie morgen kwam net binnen thuis!!

sleep mode ON

Foto's, dat zou idd handig zijn. Krijg ik een beetje 'beeld' . Letterlijk:D.

Super aardig van Tobyjug!!

Wij hadden ze vroeger ook,het zijn twee verschillende snelkoppelingen maar welke van de twee nou rood of geel is weet ik niet meer,maar als je die dingen meeneemt en een paar steeksleutels kom je een heel end.

Dat wilde ik juist voorkomen - gesleutel, maar in het ergste geval is dat natuurlijk een oplossing. Liefst gewoon dezelfde set spiralen die ik dan in beide gevallen zou kunnen gebruiken. Weet niet hoe vaak ik het nodig zal hebben trouwens.

Anderzijds: die dingen zijn zo los.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Foto's, dat zou idd handig zijn. Krijg ik een beetje 'beeld' . Letterlijk:D.

Super aardig van Tobyjug!!

Dat wilde ik juist voorkomen - gesleutel, maar in het ergste geval is dat natuurlijk een oplossing. Liefst gewoon dezelfde set spiralen die ik dan in beide gevallen zou kunnen gebruiken. Weet niet hoe vaak ik het nodig zal hebben trouwens.

Anderzijds: die dingen zijn zo los.

-

Je haalt bij de dealer een setje rood geel koppelingen die eigenlijk op de opl. zitten.[het oude type die vlakke zonder een veer van binnen] En je haalt daar ook een setje engelse

snelkoppelingen met binnen draad [die horen eigenlijk ook op opl.]Als je dealer die niet heeft haal je ze b.v. bij 'n trailer service.bedrijf daar haal je ook twee dubbele nippels met bij passende pakkingen.Schroef in elkaar die handel en je hebt mooi setje verloop stukken,zodat je je spiraal slangen gewoon kunt laten zitten. Rood aan rood en geel aan geel en dan eindig je op 'zn engels. Zo hadden wij het ook, werkt perfect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu we toch lullen over de 'ferry'.

Om de daken van schuifzeiltrailers te openen en sluiten moet je zelf een trek/duwstang meebrengen.

Iemand enig idee waar je dergelijke dingen kunt krijgen? Of wat een goed alternatief daarvoor is?

Ze zitten normaliter bij een trailer, maar in de ferry verdwijnen die dingen altijd (vraag mij niet waarom).

Opnieuw zijn jullie tips meer dan welkom.

En voor iedereen die hier of via pb gereageerd heeft op mijn vorige vraag: big thanx mannen (en vrouw)!!!

En dan zeggen ze dat chauffeurs elkaar niet meer helpen tegenwoordig..

Nu ja, miss niet meer langs de gewone weg, maar wel op de digitale snelweg!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:p hehe Ro....

Ik zit me te vervelen... Dus dacht ik probeer het van de telefoon gewoon.. Haha

oja zie ze nu pas hier ook via foon hehe, doorgestuurde foto's zijn dus kleiner weten we dat ook weer LOL

en andere leden maar klagen dat t dat niet is mobiel interneppen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oja zie ze nu pas hier ook via foon hehe, doorgestuurde foto's zijn dus kleiner weten we dat ook weer LOL

en andere leden maar klagen dat t dat niet is mobiel interneppen LOL

We leren iets nieuws elke dag LOL

Haha ja inderdaad.. Mobiel internet is prima te doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We leren iets nieuws elke dag LOL

Haha ja inderdaad.. Mobiel internet is prima te doen...

zolang je maar t forum gewoon opent en niet in mobiele modus natuurlijk, heb ik nergens last van kan dus zelfs jou doorgestuurde foto's direct uploaden vanaf de gsm.........:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Foto's zijn duidelijk. Heb nu een aardig idee.

Je hebt dus zowel de stift als die andere nodig. Beiden eenmaal.

Plus twee van onze aansluitingen (koppelingen/handjes) en twee nippels om ze aan elkaar te zetten: oftewel: een adapter maken.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Je ziet die koppelingen nog weleens op wat oudere uk ferry opleggers. Swain rijdt er nog veel mee. Maar de wat nieuwere opleggers, zoals die van P&O e.d. hebben tegewoordig normale eu koppelingen.

Deze koppelingen hebben iets weg van hydrauliek koppelingen. Maar dan met een eu handje eraan.

Ik had vandeweek iets vergelijkbaars, maar dan met de 24V aansluitingen. Duitse opleggers kunnen 15 polige aansluitingen hebben. Een soort abs stekker idee. Gelukkig hebben we die zo op de plank liggen anders sta je daar met je goede gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je ziet die koppelingen nog weleens op wat oudere uk ferry opleggers. Swain rijdt er nog veel mee. Maar de wat nieuwere opleggers, zoals die van P&O e.d. hebben tegewoordig normale eu koppelingen.

Deze koppelingen hebben iets weg van hydrauliek koppelingen. Maar dan met een eu handje eraan.

Ik had vandeweek iets vergelijkbaars, maar dan met de 24V aansluitingen. Duitse opleggers kunnen 15 polige aansluitingen hebben. Een soort abs stekker idee. Gelukkig hebben we die zo op de plank liggen anders sta je daar met je goede gedrag.

Hebben zowel euro als Engelse koppelingen op de trailer. hoef je geen verloopjes te hebben.

​De zogezegde ADR stekker, bij ADR vervoer is het verplicht die te gebruiken. Die stekkers zie je wel steeds meer, denk dat ze die gaan standariseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jwz pas wel op met engelse trailers, want soms zitten er dubbele aansluitingen op.

namelijk die engelse, en de voor ons normale aansluitingen.

als je dat tegenkomt, dan moet je de normale gebruiken.

want als je de engelse gaat gebruiken, dan gaat de luchtvering van de trailer in een hogere stand en word je trailerhoogte meer dan 4 meter.

en die stang voor het dak?

gewoon een stuk betonijzer van ongever een meter nemen, en er een haak en oog aan buigen.

het is niet orgineel naar open en dicht gaat hij wel ermee.

Ik heb ook die dubbele aansluitingen op de trailer (P&O), zit gewoon een T stukje tussen om ze met elkaar te verbinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden