[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Internet Europa


Gast Freddepet

Recommended Posts

Zit al jaren bij t-mobile, betaal nu 25 euro voor 1 gig binnenland, onbeperkt bellen en 120 minuten gratis bellen/ gebeld worden in buitenland.

Die keer dat ik over de grens rij, kan ik echt wel een dag zonder intetnet, maar die fratia belminuten in het buitenland zijn qel handig.

Je kent dat wel, staat ergens aan een balie en dan verkeerd ordernummer.

Wij werken met een galaxytab als BC, dus die neem je ook niet mee.

Dan is eigen telefoon wel makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zit al jaren bij t-mobile, betaal nu 25 euro voor 1 gig binnenland, onbeperkt bellen en 120 minuten gratis bellen/ gebeld worden in buitenland.

Die keer dat ik over de grens rij, kan ik echt wel een dag zonder intetnet, maar die fratia belminuten in het buitenland zijn qel handig.

Je kent dat wel, staat ergens aan een balie en dan verkeerd ordernummer.

Wij werken met een galaxytab als BC, dus die neem je ook niet mee.

Dan is eigen telefoon wel makkelijk.

Dan loop ik lekker terug naar de auto en bel via de BC, gebruik nooit mijn eigen telefoon voor zoiets.

 

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat moet ieder voor zichzelf weten, maar niet alleen daarvoor.

Ook als ik gebeld word privé, raak ik niet gelijk in paniek.

En typen blijft een kunst via de foon.... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

3Gb per maand?????

Wat doen jullie daa rmee? Vreten jullie het ofzo?

Ikzelf zit af en toe de hele maand in het buitenland, communicatie met m'n vrouw (die zit regelmatig in andere landen als ik) gaat vaak via Whatsapp en e-mail.

Ik gebruik zo'n 50Mb per maand......(toevallig vanavond net het berichtje van Vodafone gehad), met uitschieters naar 300Mb, maar meer echt niet....

Groet ron

Euh...ik heb 60 GB per maand...

Voor 499 kronen...

Prepaid van www.tre.se

Normaal heb ik de 30 GB per maand voor 299 kronen, maar moest nu ivm aankoop van het huis veel internetten, en dagelijks skype met het vrouwtje in NL

when nothing goes right...go left

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb er met m'n laptop in de afgelopen twee weken 3 Gigabyte doorheen gejaagd. Ben ik wel veel online geweest, heb NL-radio geluisterd en enkele gesprekken gevoerd op Skype. Nergens op bezuinigd dus.

Intressant wel om te weten want ik had er ook werkelik geen benul van wat je kunt doen met een Gigabyte.

Tekst versturen via whatsapp of email kost paar kb, dat is verwaarlozen. plaatjes versturen kost paar mb dat hangt een beetje af van de kwaliteit van het plaatje. Filmpjes versturen kan 10 tallen mi's kosten ligt aan de lengte en kwaliteit van het filmpje. Ga je bijvoorbeeld netflixen op je tablet of telefoon kun je wel uitgaan van 500mb+ per film.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat toevallig even op de site van T-Mobile, waar het datagebruik word uitgelegd.

 

Uitleg MB-verbruik mobiel internet Waar gaan mijn MB's naartoe?

Als je mobiel internet gebruikt, gebruik je data. Afhankelijk van wat je doet, is er steeds een bepaald aantal MB's nodig. Je betaalt dus niet voor de tijd dat je online bent, maar voor het aantal MB's dat je verbruikt (behalve bij het streamen van muziek).

Met de komst van het snelle en stabiele 4G, kun je sneller door je beschikbare MB's gaan. Als je een snellere internetverbinding hebt dan je gewend was, gaat het openen van pagina's en het bekijken van filmpjes ook sneller. Ongemerkt kun je daardoor meer MB's verbruiken dan je gewend was.

Voorbeelden
Hieronder geven wij je enkele voorbeelden van datagebruik en de MB's die hier gemiddeld voor gebruikt worden.
• E-mail versturen zonder bijlage: 0,15 MB per bericht
• WhatsApp versturen: 0,01 MB per bericht
• Foto uploaden op Facebook: 1 MB per foto
• App downloaden: 5 MB per app
• Muziek streamen via Deezer: 1 MB per minuut
• YouTube kijken: 2,5 MB per minuut
• YouTube HD kijken: 11 MB per minuut
• Live tv kijken: 10 MB per minuut

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Vorige week kreeg ik voor het eerst de melding van het overschrijden van de datalimiet, uiteraard net als je met pech in een 'dood gebied' staat... Nog even gezocht op vrij Wifi maar dat ging tergend langzaam.

 

Wat mij opgevallen is de laatste tijd: de telefoon gaat allerlei updates doen zonder dat je daar toestemming voor hoeft te geven, of vraagt bij voorkeur toestemming als je mobiel online zit. Dat geeft me het idee dat het één en ander bewust zo geprogrammeerd is om de handel er in te houden zeg maar  :(

Dus heb ik me aangewend om meteen bij thuiskomst alleen Wifi toe te staan en 's nachts de telefoon weer uit te zetten en dat zou moeten helpen...

 

Dan het E-mail verhaal: downloaden duurt soms tot 'n half uur toe voor zeg 10 berichten; lijkt me niet geheel normaal te zijn, zeker omdat dat nooit zo was. Daar gaat waarschijnlijk 'n hoop data inzitten en dat kan ooit de bedoeling zijn. Kan ook goed aan mijn toestel liggen; wil alleen maar zeggen dat er zo links en rechts ongemerkt veel geld verdwijnt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Zat toevallig even op de site van T-Mobile, waar het datagebruik word uitgelegd.

 

Uitleg MB-verbruik mobiel internet Waar gaan mijn MB's naartoe?

Als je mobiel internet gebruikt, gebruik je data. Afhankelijk van wat je doet, is er steeds een bepaald aantal MB's nodig. Je betaalt dus niet voor de tijd dat je online bent, maar voor het aantal MB's dat je verbruikt (behalve bij het streamen van muziek).

Met de komst van het snelle en stabiele 4G, kun je sneller door je beschikbare MB's gaan. Als je een snellere internetverbinding hebt dan je gewend was, gaat het openen van pagina's en het bekijken van filmpjes ook sneller. Ongemerkt kun je daardoor meer MB's verbruiken dan je gewend was.

Voorbeelden

Hieronder geven wij je enkele voorbeelden van datagebruik en de MB's die hier gemiddeld voor gebruikt worden.

• E-mail versturen zonder bijlage: 0,15 MB per bericht

• WhatsApp versturen: 0,01 MB per bericht

• Foto uploaden op Facebook: 1 MB per foto

• App downloaden: 5 MB per app

• Muziek streamen via Deezer: 1 MB per minuut

• YouTube kijken: 2,5 MB per minuut

• YouTube HD kijken: 11 MB per minuut

• Live tv kijken: 10 MB per minuut

 

daar de meeste allemaal facebook en waarschijnlijk ook kranten (ad televaag en de plaatselijk) op hun tel hebben dat zijn de grootste mb trekkers die op je tel zitten omdat die namelijk ook werken als je het niet gebruikt sinds dat ik facebook van me te af heb gegooid is namelijk mijn mb verbruik minder geworden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

daar de meeste allemaal facebook en waarschijnlijk ook kranten (ad televaag en de plaatselijk) op hun tel hebben dat zijn de grootste mb trekkers die op je tel zitten omdat die namelijk ook werken als je het niet gebruikt sinds dat ik facebook van me te af heb gegooid is namelijk mijn mb verbruik minder geworden 

 

 

Klopt, kijk fb weer via internet op de telefoon scheelt 300mb per maand  :eek:  :eek:  :eek:

 

En ik zit veel op fb, twitter, 4sq/swarm, instagram e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Zitten er inmiddels scheurtjes in het aanbod van choozze?

Kan op hun website nergens terug vinden dat ze nog 10 GB aanbieden en lees op de social media dat grootverbruikers een waarschuwingsbericht hebben gekregen over het teveel gebruik van mb. Is er iemand die onlangs overgestapt is en/of iemand die het 1 en ander kan bevestigen?

Wil namelijk eerdaags verlengen of overstappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

10 gb is nog steeds zo. Verbruik volgens mijn choozze en telefoon vergelijken.

Lees het topic op tweakers.net even helemaal door en niet alleen het negatieve er uit halen.

De hotspot functie werkt bij een Android telefoon direct, maar moet bij een iPhone door choozze worden geactiveerd.

Bij choozze krijg je veel voor weinig. Er zitten wel wat haken en ogen aan.

Verstuurd vanaf mijn One X met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben de fup aangepast omdat er mensen waren die een verbruik hadden van 40-50 gb.

Dat hebben ze uitgelegd op forum van tweakers.net.

Verstuurd vanaf mijn One X met Tapatalk

Dan hadden ze dat niet aan hoeven te passen!! Het heeft altijd op hun site gestaan dat mensen die over die FUP heen zouden gaan eerst een waarschuwing zouden krijgen. Als ze dan hun verbruik niet aan zouden passen konden er andere maatregelen genomen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden