[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

gratis opleiding en rijbewijs bij een transportbedrijf


v8power

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik ben 15 jaar en ik wil na me school de vtl gaan doen.

Maar het is allemaal heel duur en ik heb weleens gehoord dat er transportbedrijven zijn die je rijbewijs betalen en dat je dan verplicht bent er bijvoorbeeld 5 jaar bij dat transportbedrijf te blijven werken.

Wie kent er van dat soort bedrijven uit de Ede en omstreken die dit ook doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Nu horen wij eigenlijk te zeggen dat je er niet aan moet beginnen:zegtniets:

Maar ik weet dat bijvoorbeeld Simon Loos deze opleiding aanbied.

Je hebt in ieder geval nog tijd genoeg op te zoeken:D

Hoe bedoel je dat ik er niet aan moet beginnen?

als je het zelf betaald ben je zo 5000 tot 7000 euro kwijt

Maar Simon loos zit toch niet in de buurt van Ede?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kijk als hun je opleiding betalen dan ben je dus verplicht om bijvoorbeeld 5 jaar bij die werkgever te blijven ivm die regeling, als jij het na een jaar niet meer naar je zin hebt bij die baas (door ruzie of wat dan ook) ben je min of meer verplicht om nog 4 jaar met tegenzin naar je werk te gaan.

Mocht je besluiten om toch eerder weg te gaan dan betaal je als nog een X aantal procent van die opleiding terug.

Als je het geld nu niet hebt, heb je het waarschijnlijk dan ook niet dus kun je niet eens weg omdat je het niet terug kunt betalen.

Én daarbij denk ik niet dat er op dit moment werkgevers zitten te springen om chauffeurs en daarom jou opleiding graag willen financieren.

Er zitten in nederland weet ik het hoeveel chauffeurs werkloos thuis zelfs mannen en vrouwen met een berg aan ervaring die dus al wel alle papieren en rijbewijzen hebben en ze dus graag aan nemen ipv iemand waarvan ze een opleiding moeten financieren en alles moeten leren.

Ik wil je niet van je droom af helpen maar ik zou er maar eens goed over nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
:confused:Ik snap niks van die berichten trouwens ik typ een bericht en daarna staat die er nie en nu heb ik er al 2 getikt en staan er alle 2

Als nieuw lid worden je 3 eerste berichte beoordeeld door een admin.

Dus kan het gebeuren dat er een beetje vertraging zit voor dat je bericht zichtbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kijk als hun je opleiding betalen dan ben je dus verplicht om bijvoorbeeld 5 jaar bij die werkgever te blijven ivm die regeling, als jij het na een jaar niet meer naar je zin hebt bij die baas (door ruzie of wat dan ook) ben je min of meer verplicht om nog 4 jaar met tegenzin naar je werk te gaan.

Mocht je besluiten om toch eerder weg te gaan dan betaal je als nog een X aantal procent van die opleiding terug.

Als je het geld nu niet hebt, heb je het waarschijnlijk dan ook niet dus kun je niet eens weg omdat je het niet terug kunt betalen.

Én daarbij denk ik niet dat er op dit moment werkgevers zitten te springen om chauffeurs en daarom jou opleiding graag willen financieren.

Er zitten in nederland weet ik het hoeveel chauffeurs werkloos thuis zelfs mannen en vrouwen met een berg aan ervaring die dus al wel alle papieren en rijbewijzen hebben en ze dus graag aan nemen ipv iemand waarvan ze een opleiding moeten financieren en alles moeten leren.

Ik wil je niet van je droom af helpen maar ik zou er maar eens goed over nadenken.

Ja klopt maar ik ben een stuk jonger en goedkoper dan de ouderen maar ze komen er over 10 jaar een paar duizend tekort maar ik ga iniedergeval een goed leerbedrijf opzoeken als ik op de vtl zit en mischien dat ik daar iets kan regelen.

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Cortrans

Als 15 jarige kun je nog niets in de transport, hooguit als bijrijder in de verhuizingen. Dus reken niet op een werkgever die dit betalen wilt voor je. Er zijn 2 opties. Aangezien je nog school plicht hebt, is het beste om werkend leren studie te gaan doen. Dit houd in, 1 a 2 dagen, school, de rest werken. Dit kan inderdaad via VTL. Dit is ook de goedkoopste oplossing voor jou. Of zelf een studie nemen voor aan een transport academie, maar dit kost aardig wat duiten. Er zijn wel werkgevers die (soms) een studie willen bekostigen, maar dit is vaak voor eigen personeel die daar al werkzaam is. Er zijn in deze slechte tijden geen werkgevers te vinden die alles willen bekostigen voor jou hoor. En ook een bedrijf als Simon Loos, doet dit alleen als je je B rijbewijs al hebt. Jij hebt nog niets das...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
stja v8power leer eerst een vak chauffeur kun je altijd nog worden.

Precies, leer eerst iets waar je op kunt terugvallen. Mocht je geen baan in het tranport kunnen krijgen, heb je altijd nog een andere optie.

Wou dat ik geluisterd had naar me pa. Was het nu niet zo moeilijk om ander werk te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als een bedrijf jouw opleiding betaalt, zit je ook de afgesproken periode vast aan dat soort werk. Tenzij je natuurlijk het geld hebt om het af te kopen.

De bedrijven die opleiding willen betalen, doen dat omdat het anders lastig is om chauffeurs te vinden voor dit werk. In bijna alle gevallen gaat het om (supermarkt)distributie. Als dat is wat je mooi vind, dan kan dat best natuurlijk. Maar het moet je wel liggen. En er wordt veelal niet met V8's gereden;)

Bij organisties zoals VTL zit er vaak een ander addertje onder het gras: dat je tijdens de opleiding mogelijk zult werken als loodsmedwerker oid. Als je dit niet erg vind, dan kun je er over denken.

Het allerslechtste scenario is nog een uitzendburo die je opleiding betaald, dan moet je een bepaald aantal uren werken voordat je kunt vertrekken. Maar als er vervolgens niet veel werk voor je is....... Dat zal natuurlijk per uitzendburo verschillen, maar let er op voordat je een contract aangaat!

Mijn advies: ga een beroepsopleiding doen in een richting die je leuk vind, electrotechniek, autotechniek, wat dan ook. Een paar jaar leren en werken. Daaruit wat geld sparen voor een rijopleiding. En dan tegen je 20e beginnen als chauffeur.

Ik heb 9 jaar terug m'n C rijbewijs betaald met geld van vakantiebaantjes de jaren ervoor. Toen een jaar bakwagen gereden, en toen CE gehaald. Maar als je geld en tijd hebt, kun je beter meteen doorgaan voor CE. Dan voorkom je dat je bepaalde gewoontes weer moet afleren;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Cortrans
Als een bedrijf jouw opleiding betaalt, zit je ook de afgesproken periode vast aan dat soort werk. Tenzij je natuurlijk het geld hebt om het af te kopen.

Dit zal hij niet hebben Marnix, anders had hij niet gevraagd naar bedrijven die het willen betalen voor hem.

De bedrijven die opleiding willen betalen, doen dat omdat het anders lastig is om chauffeurs te vinden voor dit werk. In bijna alle gevallen gaat het om (supermarkt)distributie. Als dat is wat je mooi vind, dan kan dat best natuurlijk. Maar het moet je wel liggen. En er wordt veelal niet met V8's gereden;)

Valt mee hoor, zeg nou eerlijk, Simon Loos, en Peter Appel heeft toch zeker "puik" materiaal.

Bij organisaties zoals VTL zit er vaak een ander addertje onder het gras: dat je tijdens de opleiding mogelijk zult werken als loodsmedewerker oid. Als je dit niet erg vind, dan kun je er over denken.

Er zal weinig anders voor hem opzitten, aangezien hij pas de leeftijd heeft van 15/16 jaar, hij doet wel ervaring op in het goed laden/lossen van een vrachtwagen.

Het allerslechtste scenario is nog een uitzendburo die je opleiding betaald, dan moet je een bepaald aantal uren werken voordat je kunt vertrekken. Maar als er vervolgens niet veel werk voor je is....... Dat zal natuurlijk per uitzendburo verschillen, maar let er op voordat je een contract aangaat! Klopt helemaal !!

Mijn advies: ga een beroepsopleiding doen in een richting die je leuk vind, electrotechniek, autotechniek, wat dan ook. Een paar jaar leren en werken. Daaruit wat geld sparen voor een rijopleiding. En dan tegen je 20e beginnen als chauffeur.

Ik heb 9 jaar terug m'n C rijbewijs betaald met geld van vakantiebaantjes de jaren ervoor. Toen een jaar bakwagen gereden, en toen CE gehaald. Maar als je geld en tijd hebt, kun je beter meteen doorgaan voor CE. Dan voorkom je dat je bepaalde gewoontes weer moet afleren;)

Inderdaad is dit de beste methode om je studie zelf te bekostigen. Mocht het niet lukken in de transport, of dat de Nederlandse transport helemaal instort en door "ander" volk gedaan gaat worden, heb je altijd nog een back-up achter de hand. Ik ben ook zelf als auto monteur begonnen, en ben pas op mijn 20ste als chauffeur gaan werken. Beetje jammer dat ik daar na 30 jaar niets meer aan heb :mad::zegtniets:

Ik heb mijn tekst maar even rood gemaakt voor de duidelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat wordt niet op die manier bedoeld dat het geen vak is. Maar er zijn andere manieren om chauffeur te worden, dit heeft er niks mee te maken of het wel of geen vak is. Ze proberen je alleen te zeggen dat je het merendeel toch in de praktijk zult moeten leren. Zorg dan voor een opleiding waarmee je eventueel later of direct als je van school af komt mee kunt gaan doen om dan je rijbewijs zelf bij elkaar te werken. Ga in de tussentijd eens met chauffeurs mee, die kunnen voldoende over het vak vertellen en uitleggen.

Ik ga vaak zat met mijn pa die is ook chauffeur die zegt dat ik eerst voor vrachtwagenmonteur moet leren en daarna moet gaan rijden maar vrachtwagenmonteur lijkt me erg moeilijk, een vriend van me is monteur in opleiding en die zeg dat het best pittig is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ga vaak zat met mijn pa die is ook chauffeur die zegt dat ik eerst voor vrachtwagenmonteur moet leren en daarna moet gaan rijden maar vrachtwagenmonteur lijkt me erg moeilijk, een vriend van me is monteur in opleiding en die zeg dat het best pittig is

En gelijk heeft ie, chauffeur worden niet gezocht, monteurs nog wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Én daarbij denk ik niet dat er op dit moment werkgevers zitten te springen om chauffeurs en daarom jou opleiding graag willen financieren.

Er zitten in nederland weet ik het hoeveel chauffeurs werkloos thuis zelfs mannen en vrouwen met een berg aan ervaring die dus al wel alle papieren en rijbewijzen hebben en ze dus graag aan nemen ipv iemand waarvan ze een opleiding moeten financieren en alles moeten leren.

Ik wil je niet van je droom af helpen maar ik zou er maar eens goed over nadenken.

Transportsector zit te springen om militairen

Uitgegeven: 13 april 2011 16:51

Laatst gewijzigd: 13 april 2011 16:58

ZOETERMEER - Duizenden militairen die hun baan kwijtraken, kunnen de komende jaren aan de slag in transport- en logistieksector. Daar dreigt onder meer door de vergrijzing een groot tekort aan arbeidskrachten te ontstaan.

© ANP

Transport en Logistiek Nederland (TLN), de vakbonden FNV Bondgenoten en CNV Vakmensen en het ministerie van Defensie zetten woensdag een eerste stap om dit voor elkaar te krijgen met de ondertekening van een intentieverklaring.

De sociale partners en Defensie gaan de samenwerking de komende maanden verder uitwerken, maakten zij bekend. Het kabinet wil bij Defensie 12.000 banen schrappen, waarvan de helft door gedwongen ontslagen.

Bij Defensie werken mensen die vaak dezelfde opleidingen en startkwalificaties hebben, zoals chauffeurs, planners en logistieke managers.

Die kan de transport- en logistieksector goed gebruiken. Als er niets gebeurt, kan het personeelstekort in de sector de komende jaren oplopen tot tienduizenden medewerkers.

www.nu.nl

Beetje dubbel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
stja v8power leer eerst een vak chauffeur kun je altijd nog worden.:bey::bey::bey::bey::bey::bey:
Als 15 jarige kun je nog niets in de transport, hooguit als bijrijder in de verhuizingen. Dus reken niet op een werkgever die dit betalen wilt voor je. Er zijn 2 opties. Aangezien je nog school plicht hebt, is het beste om werkend leren studie te gaan doen. Dit houd in, 1 a 2 dagen, school, de rest werken. Dit kan inderdaad via VTL. Dit is ook de goedkoopste oplossing voor jou. Of zelf een studie nemen voor aan een transport academie, maar dit kost aardig wat duiten. Er zijn wel werkgevers die (soms) een studie willen bekostigen, maar dit is vaak voor eigen personeel die daar al werkzaam is. Er zijn in deze slechte tijden geen werkgevers te vinden die alles willen bekostigen voor jou hoor. En ook een bedrijf als Simon Loos, doet dit alleen als je je B rijbewijs al hebt. Jij hebt nog niets das...........
Precies, leer eerst iets waar je op kunt terugvallen. Mocht je geen baan in het tranport kunnen krijgen, heb je altijd nog een andere optie.

Wou dat ik geluisterd had naar me pa. Was het nu niet zo moeilijk om ander werk te vinden.

Idd, helemaal gelijk in, ben ook 15 jaar en ga nu na de zomervakantie naar Velp, ROC A12, daar ga ik een een opleiding doen waar o.a. planner ed. inzit, als die opleiding is afgerond, ga ik ´leren´ voor chauffeur:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat wordt niet op die manier bedoeld dat het geen vak is. Maar er zijn andere manieren om chauffeur te worden, dit heeft er niks mee te maken of het wel of geen vak is. Ze proberen je alleen te zeggen dat je het merendeel toch in de praktijk zult moeten leren. Zorg dan voor een opleiding waarmee je eventueel later of direct als je van school af komt mee kunt gaan doen om dan je rijbewijs zelf bij elkaar te werken. Ga in de tussentijd eens met chauffeurs mee, die kunnen voldoende over het vak vertellen en uitleggen.

Daarbij komt ook nog, dat je altijd nog ergens op kunt terugvallen, want zoals de toekomst eruitziet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ga vaak zat met mijn pa die is ook chauffeur die zegt dat ik eerst voor vrachtwagenmonteur moet leren en daarna moet gaan rijden maar vrachtwagenmonteur lijkt me erg moeilijk, een vriend van me is monteur in opleiding en die zeg dat het best pittig is

Kun je dan niet aan de slag bij het bedrijf van je pa?? `T is maar een voorstel:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoorde net nog op het nieuws dat er heel veel milliatairen uit de defensie worden gezet en dat ze in de transport&logistieksector gaan werken

http://binnenland.nieuws.nl/637643/transportsector_vangt_defensiemedewerkers_op

Ben ik benieuwd waar die moeten werken. Hier in de buurt is helemaal niks te vinden qua chauffeurs momenteel. Weet wel 3 plekken waar ze goede monteurs zoeken. En aan monteur heb je ook nog eens wat als je chauffeur bent.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden