Spring naar bijdragen
Biercola

Olleke Bolleke

Recommended Posts

Laat me dochter dit niet zien.

Ook al ben je marinier geweest ,ze neemt je zo in de houtgreep:D

Doet me denken aan toch wel een ietwat bizarre ervaring.

Het was een jarenlang een vast ritueel tijdens onze opleiding.

Zoals de opleiding Mariniers zeer veelzijdig is, had je ook een bivak "overleven".

Je diende dan een hele week te overleven van alles wat je in de natuur en onderweg (bij de boeren) tegenkwam.

Tijdens zo'n bivak werd er een grote box met levende cavia's gebracht, een paar zakken aardappelen en wat prei en uien, moest je zelf een z.g. "commando-oventjes" graven in een zandwal en daar je eten op 'cookeren'....

Je kreeg max. tien minuten om te vreten en je troep weer in te pakken, dus in principe at je alles halfrauw.

Hoogtepunt was natuurlijk die cavia's levend villen en roosteren.........:eek::eek:

..........Ook bereiden de aspirant-mariniers zelf hun maaltijd op een zgn. commando-oventje. Op dit zelf gegraven ‘oventje’, niet meer dan een gat in de grond, wisten ze allemaal een heerlijke maaltijd te produceren. Het smaakt beter als je het zelf hebt gemaakt. Ondanks de regen wist iedereen vuur te maken en hun eten te bereiden. Het eerste kenmerk van een marinier is ontdekt: vindingrijkheid!..................

http://www.werkenbijdemarine.nl/vervolg.php?pageID=266

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-Nee hoor Syme, geintje :D:D:D:D:D............

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IK denk dat de PvdD volgende week een parlementaire enquete eist.:D:ja::D:ja::D:ja::ja:
En terrecht!:mad:

Routier.....was maar een geintjuuh:p

Er bestaat geen bivak overleven. De baas zorgde goed voor zijn mannen en gaf ons iedere dag een zeer 'smakelijk en uitgebereid noodrantsoen met 2 blikken capucijners of bruine bonen, 4-5 dagen achtereen:(

Daarom eet ik sinds '92 geen capucijners meer.......

En van die cavia's levend villen...natuurlijk niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden