Spring naar bijdragen

Janiko Transport B.V. Barendrecht failliet


Recommended Posts

  • Reacties 162
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Wij zeggen altijd hoe dichter bij Dord hoe rotter het word, maar dat krijgt nu toch wel een hele andere betekenis :zegtniets:

Verder zwijg ik want ik ken deze firma's niet en wil ze ook niet kennen na dit allemaal gelezen te hebben ;)

Het is ongelofelijk dat dit zomaar kan, wel achter elke boom gaan staan met een camera maar waar het echte werk te doen is gewoon zijn gang laten gaan over de gewone hardwerkende mens zijn / haar rug.

Tevens mijn dank voor alle informatie, geweldig werk wat jullie hier neer zetten Karel65 en Frans1960 hopelijk leest dit een keer iemand van de sterke arm en doet er iets mee.

Groetjes Spupke :bey::bey:

alleen tijdens campange voeren .ik hoor het fred teeven nog zeggen .

alles wat niet door de beugel kan ..moet keihard aangepakt worden .

desnoods moeten de wetten aangepast worden .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk je plaatst een linkje en de heren vinden het wel super ,mannen goed werk

U en Frans1960 waren zo oplettend om de aanzet te geven.

En het verhaal rondom de familie Heijmen (o.a. ex Drechtsteden Transport Service BV) lijkt nog niet volledig.

Op 21 februari 2011 schrijft dhr. René Heijmen (geb 09-04-1954 te 's-Gravenhage) bij de KvK een nieuw bedrijf in als eenmanszaak onder de naam "Heijmtrans". Die naam wordt na 2 dagen op 23 februari 2011 weer (officieel) van deze inschrijving afgehaald.

Hierboven ziet u dat diezelfde dag de naam "Heijmtrans" meteen weer gebruikt wordt voor de oprichting van een andere, nieuwe inschrijving door dhr. Michael René Rudolf Heijmen (geb 23-07-1984 te Dordrecht) voor "Heijmtrans BV i.o".

Het op 21 februari ingeschreven bedrijf door dhr Heijmans senior (zal ik hem maar even voor het gemak noemen) gaat dan door onder de huidige naam "T.B.V. Logistics":

Handelsregisterhistorie

(KvK nr:)24 52092100 T.B.V. Logistics telnr: 0783000626

Meteoorstraat 9 3328GK Dordrecht

Oude handelsnamen zoals vastgelegd sinds 01-10-1993

Handelsnaam:Heijmtrans

Datum ingang: 21-02-2011

Datum einde: 23-02-2011

Uittreksel KvK:

Dossiernummer: 52092100 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel

Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor

Rotterdam

____________________________________________________________________________

Onderneming:

Handelsna(a)m(en) :T.B.V. Logistics

Rechtsvorm :Eenmanszaak

Adres :Meteoorstraat 9, 3328GK Dordrecht

Telefoonnummer(s) :0783000626

E-mailadres :info@tbv-logistics.nl

Datum vestiging :21-02-2011

Bedrijfsomschrijving :Logistieke diensten, transporten,

vrachtbemiddeling, verhuur van

transportmiddelen, in de ruimste zin van het

woord.

Werkzame personen :0

----------------------------------------------------------------------------

De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam :Heijmen, René

Geboortedatum en -plaats :09-04-1954, 's-Gravenhage

Adres :Meteoorstraat 9, 3328GK Dordrecht

____________________________________________________________________________

Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

Woerden, 04-06-2011

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is inderdaad een flink geklooi met bestuurders en met BV's. Onder normale omstandigheden hoef je zoiets niet te doen. Zo vaak bestuurderswisselingen in een BV zet mij in ieder geval al aan het denken. Bijkomend komen er namen in voor die al vaker met faillissementen in aanraking zijn gekomen.

Oja, Rudi Franco: http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv_pdf/2011/02/18/11027460.pdf

Die man was betrokken bij Silver Blue Fleet in Antwerpen.

Is trouwens na het vertrek van Rudi Franco door een gekleurd gezelschap nog bestuurd:

J.Van der Plaat (H&F Containers, Rotterdam)

Friedrich Becker (CST Containers, Rosengarten, Duitsland)

Antonios Giannakopoulos (weet niet waar die ergens anders mee te maken heeft)

Hee, daar duikt het bedrijf van meneer Bekker op: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8478

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zeggen altijd hoe dichter bij Dord hoe rotter het word, maar dat krijgt nu toch wel een hele andere betekenis :zegtniets:

Verder zwijg ik want ik ken deze firma's niet en wil ze ook niet kennen na dit allemaal gelezen te hebben ;)

Het is ongelofelijk dat dit zomaar kan, wel achter elke boom gaan staan met een camera maar waar het echte werk te doen is gewoon zijn gang laten gaan over de gewone hardwerkende mens zijn / haar rug.

Tevens mijn dank voor alle informatie, geweldig werk wat jullie hier neer zetten Karel65 en Frans1960 hopelijk leest dit een keer iemand van de sterke arm en doet er iets mee.

Groetjes Spupke :bey::bey:

Spupke, niet iedereen die failliet gaat zie ik als een oplichter. Er zijn er genoeg die het geprobeerd hebben, 7 dagen per week ermee bezig waren, en er uiteindelijk niets aan over hebben gehouden en zelfs failliet zijn gegaan. Da's erg zat. Ik denk dat 80% van de faillissementen zo wel is, zeker met kleine bedrijfjes. Maar "doorstarten" is tegenwoordig de trend. Daar zit die andere 20% in. Heb ik opzich ook nog geen problemen mee.

Maar in die 20% zitten ook veel zakkenvullers, oplichters. Die misbruik maken van de wet. En het gaat ook zo makkelijk. Je kunt een BV kopen, een "adres" kopen, en zelfs een bestuurder "kopen". Dan blijf jij mooi buiten schot. En dat irriteert me. Wel de centen cashen, maar met je schijnheilig smoelwerk niet je ware identiteit durven te tonen.

Da's net zo als dat er bij je ingebroken word. Dan weet je niet door wie. Dat frustreert. Of je kind is ontvoerd. Weken, maanden, jaren. Je hebt altijd hoop dat ze terugkomt, maar je weet niet eens of ze wel leeft. Maar dat uitschot wat ondervervoerders voor zich laat rijden, en die nooit betaald, en dan een "nep" bestuurder ervoor op laat draaien, nee, daar heb ik een schurft aan. 200 jaar geleden hadden ze daar een goeie straf voor, op zondagmiddag op het marktplein. En alles wat ik er aan kan doen om die klootzakken te ontmaskeren, zal ik doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spupke, niet iedereen die failliet gaat zie ik als een oplichter. Er zijn er genoeg die het geprobeerd hebben, 7 dagen per week ermee bezig waren, en er uiteindelijk niets aan over hebben gehouden en zelfs failliet zijn gegaan. Da's erg zat. Ik denk dat 80% van de faillissementen zo wel is, zeker met kleine bedrijfjes. Maar "doorstarten" is tegenwoordig de trend. Daar zit die andere 20% in. Heb ik opzich ook nog geen problemen mee.

Maar in die 20% zitten ook veel zakkenvullers, oplichters. Die misbruik maken van de wet. En het gaat ook zo makkelijk. Je kunt een BV kopen, een "adres" kopen, en zelfs een bestuurder "kopen". Dan blijf jij mooi buiten schot. En dat irriteert me. Wel de centen cashen, maar met je schijnheilig smoelwerk niet je ware identiteit durven te tonen.

Da's net zo als dat er bij je ingebroken word. Dan weet je niet door wie. Dat frustreert. Of je kind is ontvoerd. Weken, maanden, jaren. Je hebt altijd hoop dat ze terugkomt, maar je weet niet eens of ze wel leeft. Maar dat uitschot wat ondervervoerders voor zich laat rijden, en die nooit betaald, en dan een "nep" bestuurder ervoor op laat draaien, nee, daar heb ik een schurft aan. 200 jaar geleden hadden ze daar een goeie straf voor, op zondagmiddag op het marktplein. En alles wat ik er aan kan doen om die klootzakken te ontmaskeren, zal ik doen.

Ik heb zelf ook met 2 wagens voor Jan gereden, dat is inmiddels wel al ruim twee jaar geleden. Ik moet zeggen dat ik altijd keurig netjes mijn centjes heb gekregen en dat Jan een fijn persoon was in de omgang. Natuurlijk tot op een zekere hoogte, hij was namelijk een ondernemer. Ik merkte dat het na een aantal maanden rustiger werd en heb toen eieren voor mijn geld gekozen, gelukkig maar! Maar ook dit soort dingen aan zien komen hoort bij je ondernemersschap! Ik denk dat Jan heel langzaam met zijn bedrijf is opgeslokt door het zeer beperkte aanbod en door de veel te lage prijzen?! Als je dan aan allerhanden contracten vast zit (huurcontract, leasewagens, contracten met opdrachtgevers enz enz) dan denk ik dat je al snel de ijdele hoop behoud, dat het misschien snel weer beter zal gaan!!?? Zo raak je er steeds verder in en kun je al snel niet meer terug. Ik ben ervan overtuigd dat Jan hier ook niet voor gekozen zou hebben als hij dit alles van tevoren zou hebben geweten?! Jan had alleen wel één hele grote afwijking en dat is namelijk dat voor de buitenwerled alles "koek en ei" moest lijken! Een duur aangekleed kantoor in een prachtig kantoorpand, een mooie S-klasse (wel een oude met dikke wielen en uitlaat, zodat het nog wat leek) en zijn passie voor motorcross! Dit zijn dingen die je als eerste zou moeten schrappen als het minder gaat, daarmee verdien je pas respect!!

Ik hoop dat Jan in vrede kan rusten en dat zowel zijn vrouw en kinderen, maar ook de gedupeerde ondernemers nog een bestaansrecht krijgen.

Tevens hoop ik dat het met de betrokken chauffeur goed gaat, die heeft echt niet gedacht, laat ik vandaag Jan eens doodrijden! Hij zal hier de rest van zijn leven mee moeten leren leven.

Ik ben van mening dat als je de eerste signalen krijg, dat je onderneming niet goed gaat, dat dat het juiste moment is on de stekker eruit te trekken! Hierdoor blijft de schade voor iedereen beperkt en heeft iedereen nog kans op een normaal bestaansrecht.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zit zeker wat in Dennis.

Ik vraag het me ook af hoe het nu is met die man die Jan Koolmees heeft overreden. Of er al een uitspraak ofzo is. Je hoort er weinig meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zit zeker wat in Dennis.

Ik vraag het me ook af hoe het nu is met die man die Jan Koolmees heeft overreden. Of er al een uitspraak ofzo is. Je hoort er weinig meer over.

Misschien is de man zakelijk wel aan de rand van de afgrond terecht gekomen door het gehele gebeuren en heeft ie de wagen als onderpand achter hebben willen houden? Natuurlijk niet wetende dat het zo dramatisch af zou lopen.

Speculatie, maar ik heb in iedergeval met de man te doen.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
Gast Reindert
Ja zit zeker wat in Dennis.

Ik vraag het me ook af hoe het nu is met die man die Jan Koolmees heeft overreden. Of er al een uitspraak ofzo is. Je hoort er weinig meer over.

Dit is het enige wat ik erover kon vinden Frans. Zoals onderaan het bericht te lezen is, is er nog geen datum van wanneer er een recht zaak zal zijn?

Transportnieuws - Advocaat Wim W: Doodrijden Jan Koolmees is geen moord

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Dan moet je beter zoeken: veroordeelt tot 8 jaar.

Nou, rustig maar. Ik ben niet zo polyvalent dat ik echt alles weet! Maar ben na jou bericht wel even gaan Googlen en heb dit bericht gevonden.

Opzettelijk doodrijden: acht jaar cel

Barendrecht

De 44-jarige vrachtwagenchauffeur

Wim W. uit Tilburg,

die op 8 april in Barendrecht op

een rotonde bij bedrijventerrein

Bijdorp directeur Jan Koolmees

van het daar gevestigde Janiko

Transport doodreed, is veroordeeld

tot acht jaar cel voor

doodslag.

Nabestaanden moet hij ruim

2.500 euro schadevergoeding

betalen. Dat is dezelfde straf die

Justitie onlangs eiste.

De 47-jarige werkgever van het

net failliete transportbedrijf weigerde

een vrachtwagen mee te

geven aan de boze werknemer,

die nog voor een groot bedrag

salaris tegoed had. Na een ruzie

reed Wim W., die de rechtbankuitspraak

in tranen aanhoorde,

weg met de truck en ging de

directeur aan de voorkant hangen.

Na een aantal keren hard

gas geven en remmen viel Jan

Koolmees op het Bijdorpplein

van de wagen, waarna de truck

hem verpletterde met voor- en

achterwielen.

De advocaat van de trucker

heeft aangevoerd dat zijn cliënt

uit psychische overmacht handelde

door de loonschuld en

ruzie met de werkgever.

Daarnaast zou hij bang zijn

geweest voor de ‘agressieve directeur’.

Volgens de rechter is daarvan

niks gebleken. De vrachtwagenchauffeur

zei dat hij de directeur

niet voor de vrachtwagen zag na

de val. Onderzoek in de cabine

toonde aan dat hij hem steeds

heeft kunnen zien.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
De 47-jarige werkgever van het

net failliete transportbedrijf weigerde

een vrachtwagen mee te

geven aan de boze werknemer,

die nog voor een groot bedrag

salaris tegoed had. Na een ruzie[/QUOTE]

Ik had hetzelfde gedaan! Je zal nog maar salaris tegoed hebben, en het wordt maar niet overgemaakt, dan neem je vanzelf wel maatregelen. Maar je bent mijns ziens maar een dwaas als je, je eigen vastklampt aan een rijdende vrachtwagen! Koolmees had ook aangifte van diefstal kunnen doen, maar deed dit niet, met dit resultaat en met de dood als gevolg.

Maar deze chauffeur had beter beslag kunnen laten leggen, dan was hij nu nog vrij man geweest!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een BN er bent en je rijd met de kloten vol drank iemand naar zijn laatste rustplaats krijg je bijna geen straf, rij je een klootzak die niet wenst te betalen naar de kloten krijg je 8 jaar, hoe onrecht vaardig is de wereld of welke linkse rechter verzint dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je een BN er bent en je rijd met de kloten vol drank iemand naar zijn laatste rustplaats krijg je bijna geen straf, rij je een klootzak die niet wenst te betalen naar de kloten krijg je 8 jaar, hoe onrecht vaardig is de wereld of welke linkse rechter verzint dit.

Hier refereer je waarschijnlijk aan Marco Bakker die in de Arena die vrouw doodreed. Ik zal nooit, maar dan ook nooit dat telefoontje vergeten op de zondagmorgen dat haar vader belde (stuk en gebroken) om dit nieuws door te geven. Ik nam dat telefoontje aan want er was niemand anders thuis. Deze man, een reus, is nooit meer de oude geworden!

Maar zo heeft Koolmees ook nabestaanden. Deze actie is nooit goed te keuren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe kan onderzoek in de cabine aantonen dat de chauffeur de directeur altijd heeft kunnnen zien. Getuigenverslagen kan ik begrijpen, maar onderzoek in de cabine??
men neme een voertuig die exact hetzelfde is als het voertuig waarmee het delict is gepleegd.

een opsporingsambtenaar neemt plaats op de plek bestemd voor de bestuurder.

een andere opsporingsambtenaar gaat aan de voorzijde van het voertuig hangen, en zijn collega op de bestuurderspositie kan dan exact bepalen of hij zijn collega kan zien hangen.

voor de nauwkeurigheid vanhet onderzoek wisselen de opsporingsambtenaren van positie, en doen dezelfde proef nogmaals.

dit hele gebeuren noemt men een reconstructie!

en zo weet men exact te beoordelen of de bestuurder het kon zien of niet!

Als je de link opent die Reindert gaf in P 149:

Transportnieuws - Advocaat Wim W: Doodrijden Jan Koolmees is geen moord

lees je dat dit gedaan word door een "panoscan"(alweer wat geleerd):angel: :

De panoscan produceert reële beelden via sferische fotografie, in een veel hogere resolutie dan gewone foto’s. De speciale camera wordt neergezet op de plaats delict. Terwijl hij 380º om zijn verticale as draait (360º plus 20º overlapping), scant de verticale groothoeklens de hele ruimte van boven tot onder in dunne fotostripjes.

Speciale software trekt deze 'bolle' stroken recht tot een normaal beeld en werkt ze om tot één geheel. De computer projecteert dat beeld vervolgens als het ware aan de binnenzijde van een grote bol, wat de kijker het gevoel geeft dat hij er middenin staat. Vanuit dat middelpunt kan hij op het kleinste detail inzoomen.

Virtueel door de hele plaats delict heen lopen kan echter niet. Om de plaats delict vanuit meerdere standpunten te bekijken, moeten ook meerdere panoscan-opnames vanaf die standpunten gemaakt worden.

De panoscan legt een plaats delict volkomen neutraal vast in reële beelden. Het werkt beter dan normale fotografie. Het is immers ondoenlijk om uit de hand foto’s te maken van een complete ruimte en ze, net zoals de panoscan dat doet, aan elkaar te passen tot één sluitend beeld.

In de panoscan kunnen wel gewone foto’s ingemonteerd worden, bijvoorbeeld van bewakingscamera’s die een misdrijf hebben vastgelegd.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Hier refereer je waarschijnlijk aan Marco Bakker die in de Arena die vrouw doodreed. Ik zal nooit, maar dan ook nooit dat telefoontje vergeten op de zondagmorgen dat haar vader belde (stuk en gebroken) om dit nieuws door te geven. Ik nam dat telefoontje aan want er was niemand anders thuis. Deze man, een reus, is nooit meer de oude geworden!

Maar zo heeft Koolmees ook nabestaanden. Deze actie is nooit goed te keuren!

Zo`n actie is ook nooit goed te keuren! Maar er is hier wel verschil tussen deze Marco Bakker bij de Arena en deze koolmees. Drank, en mensen normaal en fatsoenlijk behandelen. Koolmees hield zijn dure hobby`s aan ten koste van zijn personeel hun salaris. Maar Koolmees was een dwaas door aan een rijdende vrachtwagen van zo`n 8 ton te gaan hangen!

En verder vind ik dat deze chauffeur met 8 jaar gevangenisstraf te zwaar gestraft is voor dit delict! Er zijn figuren die met een stuk in d`r reet mensen doodrijden welke er maar 1 jaar voor krijgen! De rechters van vandaag de dag, zijn ook wat straffen betreft, totaal de weg kwijt!!

BlikOp Noordwijk: Nieuws

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden