[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Welk navigatiesysteem is het beste voor in de vrachtwagen.


leon palmen

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik rijd inmiddels met m'n tweede TomTom Go710 rond, 2e hands gekocht op Marktplaats voor 4 tientjes. Die doet het net als zijn voorganger ook nog steeds perfect.

Heb me een beetje georiënteerd voor de laatste nieuwe navigatiesystemen toen mijn 710 de geest gaf, maar was snel genezen. Er gaat n.l. niets boven een afstandsbediening voor je device, en die hebben die nieuwe dingen niet.

Klopt niet Pierre. Ook de X20/X30/X40 en X50 serie kunnen met AB werken. Alleen niet het IR model dat jij hebt. Je moet dan een Bluetooth AB op de kop zien te tikken.

 

 

http://download.tomtom.com/open/manuals/remote-control/Remote-Control-User-Guide.pdf

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Bestaat dat nog Transploft?

Ja hoor, ik heb een TomTom 750 live, en die werkt perfect met de truck versie (als je ook het juiste besturings programma installeert. En elke 3 maanden een nieuwe kaart. Ik ben al jaren samen met 2 vrouwen. De ene waar ik mee getrouwd ben is thuis, en mijn andere vriendin "Saskia" (die met die computerstem) is mijn bijrijdster LOL.

En het mooie is........ Mijn vrouw heeft er vrede mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Ik zet dat 3d ook altijd uit, wil graag overzicht hebben op de kaart, en de mogelijkheid hebben om tijdens het rijden verder op de kaart te kunnen kijken dan waarbij me bevind. Vind google maps altijd erg fijn om van te voren een nieuw adres te bekijken en de route erna toe. Het liefst zou ik dat als navigatie hebben op een scherm met afstandsbediening. Die geeft ook nog eens meerdere te kiezen routes aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Vind google maps altijd erg fijn om van te voren een nieuw adres te bekijken en de route erna toe. Het liefst zou ik dat als navigatie hebben op een scherm met afstandsbediening. Die geeft ook nog eens meerdere te kiezen routes aan :)

Googlemaps zit op nagenoeg elke smartphone, als standaard programma. Dus wat let je?

Zorg wel dat je genoeg Gb in je abo hebt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is er ook iemand die ervaring met Mio heeft?

 

bedoel dus deze 

 

http://eu.mio.com/nl_nl/combo-5207-lm-truck.htm

 

Geen ervaring mee. Wel spreekt mij de combi van navi - en dashcam aan. Lijkt mij handig.

 

Ik denk echter dat dit apparaat in de basis voor personenauto's is ontwikkeld.. want ik lees onderaan de pagina dat de Truck modus slechts geldt voor 30 hoofdwegen (per land neem ik aan?) en dan niet in alle landen beschikbaar..

 

Tja, volgens mij is Truck navigatie op hoofdwegen niet direct zo relevant.. volgens mij heb je daar meer aan binnen lokale en stedelijke wegen.. ivm inrij (on) mogelijkheden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen ervaring mee. Wel spreekt mij de combi van navi - en dashcam aan. Lijkt mij handig.

Ik denk echter dat dit apparaat in de basis voor personenauto's is ontwikkeld.. want ik lees onderaan de pagina dat de Truck modus slechts geldt voor 30 hoofdwegen (per land neem ik aan?) en dan niet in alle landen beschikbaar..

Tja, volgens mij is Truck navigatie op hoofdwegen niet direct zo relevant.. volgens mij heb je daar meer aan binnen lokale en stedelijke wegen.. ivm inrij (on) mogelijkheden..

Een dashcam heeft alleen zin indien de lens verstelbaar is! Je hebt een navigatie device altijd zoveel mogelijk ingesteld dat de kijkhoek op het scherm minimaal is. Ik heb op mijn TomTom bridge ook een dashcam applicatie zitten, die compleet onbruikbaar is. Of je moet graag alleen alles wat links voor je vrachtwagen willen filmen. Garmin heeft er ook een. Daar is de lens wel van te verstellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en juist dat 3D intereseert mij weer niet. Ik heb hem ook nog altijd op de 'oude" 2D kaart weergave staan, omdat dit het meeste lijkt op de oude weggenkaarten

Ik ook :D  en dan ook de kaartkleur instellen op de real kaart kleur. Is het net of je naar je shell stratenboek zit te kijken..

 

Heb de dashcam apart zo dicht mogelijk tegen het raam zodat je later geen weerspiegeling ziet. En de tomtom meer onder handbereik.

 

Combi van deze lijkt me dan ook niet handig.

 

Heb sinds kort ook een 7inch Igo primo truck en ben daar zéér over te spreken...... :ja:    

 

 

 

 

 

Een goeie aangepaste TomTom (zie http://www.chauffeursforum.nl/index.php/topic/37145-tomtom-trucknavigatie-90%E2%82%ACuro/page-3) helpt je soepel door Europa heen :D

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dan ben je een vrouw???? Althans, dat zag ik gisteren op tv (voor dat ik alle vrouwen weer over mij heen krijg) :LOL:

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al ben je een vrouw of man

De bedrijven moeten veel meer controleren met chauffeurs aan nemen of ze de steden of plaatsen zo uit hun hooft kennen

Wat ik vroeger wel eens mee gemaakt heb Dat ze Rotterdam nog niet weten te liggen

Huub

Huub raakt de kern wel..........

 

Zou een standaard item moeten zijn bij de eerste opleiding. topografie....

 

Taxichauffeurs moeten voor hun pasje toch ook bepaalde stratenkennis hebben.

 

Dus zou helemaal niet zo gek zijn om wat basiskennis van steden en wegnummers/knooppunten te beheersen.

 

Zelfs ''bij hoevelaken linksaf''  staan sommigen je verdwaasd aan te kijken :D

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alleen GoogleMaps loopt aardig achter met updates

Aardig achter lopen in een understatement! Als je via Google Earth mijn huis bekijkt, zie je in mijn tuin twee partytenten staan. Die stonden daar alleen met de 18de verjaardag van mijn oudste zoon. Die is inmiddels 27 jaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Qua navigatie, dus als je op de kaart rijdt en niet op earth, valt het heel erg mee.

Althans voor Nederland dan. Buitenland weet ik niet.

dat wisselt met kaarten van TomTom nogal eens. Zo zijn ze te vroeg met straten toevoegen. Zo te laat. Mooi voorbeeld is een klein ind terrein wat al dik een jaar op kaarten van TomTom staat, maar wat nog niet bestaat. 33e0023ef729723752f9e54179a80e6f.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Knooppunt bij Waalwijk ook kansloos nog niet bijgewerkt op GM. Blijf de teleatlas kaarten superieur vinden tov navteq kaarten.

35805bc55f3f1ccde7d2e9957f893b5b.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat nieuwe knooppunt waalwijk .....wie dat verzonnen heeft......ik kan me voorstellen als je daar als vreemde komt dat je denkt, oeps hoe loopt dit nu weer.😕😕😕😕
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat nieuwe knooppunt waalwijk .....wie dat verzonnen heeft......ik kan me voorstellen als je daar als vreemde komt dat je denkt, oeps hoe loopt dit nu weer.

Volkomen mee eens. Ik kom er zeer regelmatig en maak ook nog wel eens de fout waardoor ik een extra rondje moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden