[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Welk navigatiesysteem is het beste voor in de vrachtwagen.


leon palmen

Recommended Posts

  • Forumlid

 

Knooppunt bij Waalwijk ook kansloos nog niet bijgewerkt op GM. Blijf de teleatlas kaarten superieur vinden tov navteq kaarten.

35805bc55f3f1ccde7d2e9957f893b5b.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Dit is toch de situatie zoals die nu is?

 

Inderdaad een draak van een knooppunt.. al was de voorgaande toch niet veel beter.. met dat links voorsorteren voor zowel de richting Oosterhout als Den Bosch?

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

geen betere verkeersinfo dan die van TomTom.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zal ik ook niet ontkennen; ik bedoel meer te zeggen dat ik hier te lande aardig de weg weet en dus niet een full-options navigatie-systeem hoef te hebben. Voor de 'last mile' en enige verkeersinfo biedt een simpele Tomtom met iets hulp van Maps op de telefoon mij nu voldoende resultaat.

 

Voor jou Corné, internationaal rijdend én met een bovenmatige interesse in die systemen liggen de kaarten uiteraard iets anders  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat nieuwe knooppunt waalwijk .....wie dat verzonnen heeft......ik kan me voorstellen als je daar als vreemde komt dat je denkt, oeps hoe loopt dit nu weer.

zo ook de nieuwe afrit bij Beverwijk (A22) vanuit Haarlem gezien. Daar is het ook heerellll goed opletten..... bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanuit Haarlem is de zuidelijke richting.. ;)

 

Heeft dit niet met het aanstaande groot onderhoud / afsluiting Velsertunnel te maken?

Die keer'lus' om van A22 naar A9 te komen (in Noordelijke richting, Alkmaar) is daarvoor toch ook aangelegd?klopt

klopt :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo ook de nieuwe afrit bij Beverwijk (A22) vanuit Haarlem gezien. Daar is het ook heerellll goed opletten.....

De eerste keer reed ik daar dus ook fout :cool: . Je bent zo gewend om het meest rechtse baantje aan te houden als je de tunnel uitkomt, dus toen ook met mij suffe harses het rechterbaantje aangehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

traag.....laat je onnodig omrijden......bediening omslachtig

Elke truck navigatie laat je omrijden. Zal ook nog wel hele tijd duren voordat dat er ooit uit gaat.

Vergeleken bij de oudere modellen is een TRUCKER 5000 net heel snel. Maar blijkbaar voor jou nog niet snel genoeg.

De bediening is idd anders dan bij oudere modellen maar na een tijdje went dat vind ik.

Wat ik heel fijn vind is dat je bij het zoeken niet eerst het land hoeft te kiezen. Plaatsnaam, of zelfs alleen straatnaam is vaak al voldoende.

Wat ik wel achteruit vind gaan zijn de kaarten. 

Maar daar zou binnenkort een oplossing voor moeten komen.

Ik gebruik nu naast mijn TomTom Bridge een 8 inch tablet met daarop de meest recente Sygit TRUCK.

Geloof me, die maakt nog ergere fouten.

Ook Navigon TRUCK die ik op mijn iphone heb staan doet het er heel vaak naast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie het al, jij als ervaren gebruiker bent ook nog lang niet tevreden.......mijn mening is als ze het oude menu van de go710 hadden gebruikt het geheel al een stuk gebruiksvriendelijker en sneller was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Voor een hulpmiddel prefereer ik persoonlijk toch nog steeds de Tomtom (truck) kaarten.

Niets is volmaakt, net zoals Corné al schrijft. Maar het is wel een van de beste wat er op dit moment te koop is.

Bij elk systeem is het normale denk vermogen van de chauffeur zelf het belangrijkst.

We zien hier op het forum al genoeg "grappen" van kansloze truckers die blind op een navigatie systeem volgen (ongeacht het merk/type) zonder zelf na te denken...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nu een TomTom 6000 en het is wat Corne zegt de bediening is heel anders. En de Poi's die van mijn 5150 overzetten naar de 6000 is wat omslachtig. En als ze er eenmaal in staan kan je ze niet een eigen symbool geven (bv voor Restaurants mes en vork, Laadadressen en Losadressen een andere kleur geven etc) . Hij is wel heel erg snel tov 5150 als er opnieuw herberekend moet worden dus ben hoopvol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons zit navigatie in de boordcomputer (transics)doet het goed .

bij ons ook. Ondanks dat daar TomTom kaarten in zitten is dat toch wel de slechtste truck navigatie die ik ooit gebruikt heb. Sterker nog, mijn collega's denken daar net zo over. Bijna iedereen is de TomTom 7150 blijven gebruiken waar kaarten van bijna 3 jaar oud op zitten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij ons ook. Ondanks dat daar TomTom kaarten in zitten is dat toch wel de slechtste truck navigatie die ik ooit gebruikt heb. Sterker nog, mijn collega's denken daar net zo over. Bijna iedereen is de TomTom 7150 blijven gebruiken waar kaarten van bijna 3 jaar oud op zitten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik ken alleen deze (is wel nieuwste versie)

Ik heb wel collega's gehad die hadden er meerdere in de auto om te vergelijken is best wel aardig om te zien dat ze soms andere routes nemen😕

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken alleen deze (is wel nieuwste versie)

Ik heb wel collega's gehad die hadden er meerdere in de auto om te vergelijken is best wel aardig om te zien dat ze soms andere routes nemen

Ook bij ons de nieuwste versie Transics Blackbox. Zal dus dezelfde navigatie zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden