[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris nachtdienst chauffeur


erikjee

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Geen CAO boekje gehad ;)

(sorry... ben ff kattig) ;)

ALLEEN nachtdiensten draaien is volgens de Rij&RUSTtijden niet mogelijk.

Eventueel zijn er uitzonderingen op deze regel op basis van een daartoe verleende vergunning (voor zover ik weet)

Voor onregelmatige diensten is er een TOESLAG

Ik verwijs je even voor mijn eigen gemak naar de site van www.jaclang.nl waar de de CAO's kunt vinden.

Zoek hier op toeslagen!

NACHTDIENSTEN:

Maximaal 26x per periode van 13 achtereenvolgende weken. Maximaal 12 uur per 2 weken tussen 0.00uur en 6.00 uur.

Uitzonderingen:

Maximaal 35x per periode van 13 achtereenvolgende weken. Maximaal 20 uur per 2 weken tussen 0.00uur en 6.00uur.

N.B. Bepaalde soorten vervoer hebben voor nachtarbeid een bijzondere overlegregeling, zoals luchtvracht, brood en banket, bloemen, groenten en fruit e.d. Bepaalde deelsectoren hebben vrijstelling met betrekking tot nachtarbeid, zoals vervoer van ochtendkranten, postzendingen, levende dieren e.d.

bron: www.truckpage.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ALLEEN nachtdiensten draaien is volgens de Rij&RUSTtijden niet mogelijk.

Dat is zo'n regel waar in de praktijk weinig mee gedaan wordt. Er zijn genoeg mensen die meer nachtdiensten rijden dan in die regel staan.

Maar voor de verdienste hoef je het niet te doen, want een hoger loon staat er niet tegenover, alleen een hogere onkostenvergoeding. Maar dat kun je niet echt zien als salaris.

Een systeem met ene week vroeg andere week laat, is niet zo leuk voor je bioritme, maar er staat volgen de CAO wel een onregelmatigheidstoeslag tegenover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hallo,

Heeft iemand ervaring met uitluitend nachtdienst rijden en zijn de verdiensten voor een beginnende chauffeur dan beter dan overdag. Zo ja? welk verschil zit er ongeveer in ?

Gr,

Erik

Als nachtchauffeur krijg je tussen 8 uur savonds en 4 uur snacht ongeveer 2.5 euro per uur extra.

Ongeveer 20 euro per nacht dus x5 per week is 100 euro extra per week.

En je krijgt extra onkosten dit kan wat verschillen maar is ongeveer 100 euro per maand extra.

500 euro extra in de maand ik vond het zeker wel goed verdienen toen ik in de nachtdienst reed, het is wel zwaar maar een paar honder euro extra aan het eind van de maand:D.

Er zijn een aantal sectoren he waar een uitzondering voor geld, bloemenvervoer, container vervoer, zand vervoer en in de veehouderij en zo zijn er nog een aantal waar je gewoon elke nacht mag rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als nachtchauffeur krijg je tussen 8 uur savonds en 4 uur snacht ongeveer 2.5 euro per uur extra.

Ongeveer 20 euro per nacht dus x5 per week is 100 euro extra per week.

En je krijgt extra onkosten dit kan wat verschillen maar is ongeveer 100 euro per maand extra.

500 euro extra in de maand ik vond het zeker wel goed verdienen toen ik in de nachtdienst reed, het is wel zwaar maar een paar honder euro extra aan het eind van de maand:D.

Er zijn een aantal sectoren he waar een uitzondering voor geld, bloemenvervoer, container vervoer, zand vervoer en in de veehouderij en zo zijn er nog een aantal waar je gewoon elke nacht mag rijden.

Klopt wat TruckerFrank schrijft , ik heb zelf jaren in het colectieve sierteelt transport(bloemen transport) gezeten dan begin je op zondag avond dus heb aan het eind vd maand ook nog een zooi zondag uren(200%), en inderdaad je mag altijd s'nachts rijden en niet de verplichte wisseldiensten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Stel je werkt overdag van 6:00 tot 18:00, dan krijg je een netto onkostenvergoeding van € 6.72

Werk je 's nachts van 18:00 tot 6:00 dan krijg je € 17.35 netto en € 19.68 BRUTO. Let wel op dat over de extra brutovergoeding nog loonbelasting wordt geheven.

Als je minder dan 12 uur in de nachtdienst werkt wordt het gelijk wat minder interessant, bijvoorbeeld van 18:00 tot 5:00 dan krijg je netto € 6.16 en bruto € 19.68. Je krijgt een extra vergoeding van € 10.62 als je na 14:00 uur vertrekt en meer dan 12 uur werkt. Voorheen werd dit ook wel de "maaltijdvergoeding" genoemd.

Dus het verschil zit voornamelijk in de bruto vergoedingen. Voor een volle week zou je dus 100 Euro bruto meer verdienen.

De berekening is volgens de huidige TLN CAO, maar dat wijkt niet zo heel veel af van bijvoorbeeld KNV.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Stel je werkt overdag van 6:00 tot 18:00, dan krijg je een netto onkostenvergoeding van € 6.72

Werk je 's nachts van 18:00 tot 6:00 dan krijg je € 17.35 netto en € 19.68 BRUTO. Let wel op dat over de extra brutovergoeding nog loonbelasting wordt geheven.

Wie zoekt er nog een nachtchauffeur (dus voor bovenstaande tijden) ?

Als je ziet voor wat voor uurloon ik 's nachts de vrachtauto aanslinger om 03.00 uur :eek:

Maarja wij vallen weer onder de Gil(len) Cao ......dramatisch dus als ik dit zo lees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wie zoekt er nog een nachtchauffeur (dus voor bovenstaande tijden) ?

Als je ziet voor wat voor uurloon ik 's nachts de vrachtauto aanslinger om 03.00 uur :eek:

Maarja wij vallen weer onder de Gil(len) Cao ......dramatisch dus als ik dit zo lees

Er was een vacature in Hoogeveen.

Betaalde C3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wie zoekt er nog een nachtchauffeur (dus voor bovenstaande tijden) ?

Als je ziet voor wat voor uurloon ik 's nachts de vrachtauto aanslinger om 03.00 uur :eek:

Maarja wij vallen weer onder de Gil(len) Cao ......dramatisch dus als ik dit zo lees

Voor werktijden van 2:00 tot 11:00 weet ik nog iets. Is in Emmeloord;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb hier al diverse topic's door gelezen over inkomen van een chauffeur, heb natuurlijk ook de cao goed doorgelezen maar toch heb ik een aantal vragen, hoop dat iemand me duidelijkheid daarin kan geven.

Man zit in D4 werkt van +/- 17.00 t/m +/- 5.00 wat is dan zijn basissalaris incl. de toeslag, waneer gaat precies die toeslag in ?

Heeft nu zijn gewone basissalaris ontvangen maar geen toeslag, krijg je die toeslag ook pas de periode erop zoals de overuren ?

Dit zijn mischien voor jullie erg domme vragen maar voor ons allemaal zeer onduidelijk nu, dus vandaar dat ik jullie om 'hulp' vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij vrijwel elk transport bedrijf krijg je de toeslagen en overuren 1 (of zelfs 2) betalingsperiode later. Dit is ook logisch, als op de 24ste het loon wordt uitbetaald kunnen ze nog niet alles hebben berekend t/m die dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik bos

Toeslag ééndaagse nachtritten.

hier moet je naar kijken.

heeft niets met ploegen te maken.

hij begint op maandag en reken de volle tijd komt op dinsdag terug.

heeft dan een dag werk er op zitten dus een eendaagse nachtrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

bezint eer ge begint...

Alleen nachtdiensten draaien moet je tegen kunnen, of je bent

een dagmens of je bent een nachtmens. Als je vroeger veel laat

naar je nest ging, of je nou weer vroeg moest opstaan of niet,

ben je er denk ik wel geschikt voor maar er zijn veel mensen die

na 22.00 uur al van hun stokkie vallen. Als het werk inhoudt dat

je meer aan het rijden bent dan aan het laden/lossen dan is het

mentaal extra zwaar en moet je vaak echt vechten tegen droge

oogies en zware oogleden. :D

Af en toe de wagen aan de kant zetten een een paar keer er

omheen lopen om weer wakker te worden doet even wonderen

maar is toch noodzakelijk om geen gevaarlijke situaties te krijgen.

Qua extra vergoeding is het wel lekker maar ik kan je vertellen,

na zeker 4 jaren gemiddeld 4 dagen in de week in de nacht

gereden te hebben en vaak door die stikdonkere polder, dat

het je een keer zwaar gaat opbreken en ook het slapen overdag

moet je kunnen met al het lawaai om je heen omdat de 'normale'

mens nu eenmaal overdag werkt en echt geen rekening houdt

met het feit dat jij probeert te slapen.

Als je door lawaai oid maar 3 a 4 uren hebt kunnen slapen is de nacht

ingaan en weten dat je de eerste 12 uren nog niet thuis bent geen

prettig vooruitzicht.

De uren die je maakt overtreedt al snel de werktijdenwet maar ik ben

zelf nooit gecontroleerd en als je je rust ruim neemt zullen zie hier

in NL niet snel moeilijk doen; in het buitenland moet je wel oppassen

want daar zijn wij graag geziene gasten daar ze denk ik wordt verteld

dat NL chauffeurs een ton per maand verdienen dus dat het geld ons

letterlijk op de rug groeit.

Gewoon doen zou ik zeggen, je kan altijd weer wat anders zoeken

als t je niet bevalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
bezint eer ge begint...

Alleen nachtdiensten draaien moet je tegen kunnen, of je bent

een dagmens of je bent een nachtmens. Als je vroeger veel laat

naar je nest ging, of je nou weer vroeg moest opstaan of niet,

ben je er denk ik wel geschikt voor maar er zijn veel mensen die

na 22.00 uur al van hun stokkie vallen. Als het werk inhoudt dat

je meer aan het rijden bent dan aan het laden/lossen dan is het

mentaal extra zwaar en moet je vaak echt vechten tegen droge

oogies en zware oogleden. :D

Af en toe de wagen aan de kant zetten een een paar keer er

omheen lopen om weer wakker te worden doet even wonderen

maar is toch noodzakelijk om geen gevaarlijke situaties te krijgen.

Qua extra vergoeding is het wel lekker maar ik kan je vertellen,

na zeker 4 jaren gemiddeld 4 dagen in de week in de nacht

gereden te hebben en vaak door die stikdonkere polder, dat

het je een keer zwaar gaat opbreken en ook het slapen overdag

moet je kunnen met al het lawaai om je heen omdat de 'normale'

mens nu eenmaal overdag werkt en echt geen rekening houdt

met het feit dat jij probeert te slapen.

Als je door lawaai oid maar 3 a 4 uren hebt kunnen slapen is de nacht

ingaan en weten dat je de eerste 12 uren nog niet thuis bent geen

prettig vooruitzicht.

De uren die je maakt overtreedt al snel de werktijdenwet maar ik ben

zelf nooit gecontroleerd en als je je rust ruim neemt zullen zie hier

in NL niet snel moeilijk doen; in het buitenland moet je wel oppassen

want daar zijn wij graag geziene gasten daar ze denk ik wordt verteld

dat NL chauffeurs een ton per maand verdienen dus dat het geld ons

letterlijk op de rug groeit.

Gewoon doen zou ik zeggen, je kan altijd weer wat anders zoeken

als t je niet bevalt.

Ik heb 14 jaar in het collectief bloemen vervoer gezeten , in de begin jaren 90 kreeg je dan ongeveer (precies weet ik ook niet meer) van bijv 20:00 tot 00:00 uur F3,90 netto per uur en van 00:01 tot 6:00 uur F4,85 netto per uur + de zondag uren (22 uur in een periode) dat was serieus geld , ( dienst was van 18:30 tot ongeveer 06:00) .

Maar toen het allemaal ging veranderen met brutto /netto enz en het werken op feestdagen ( je was altijd de lul op 2e kerstdag /nieuwjaarsdag/paasen enz enz) me tegen ging staan was ik er klaar mee.

Ik kon echter goed tegen het nacht ritme en kwam rond 13:00 me bed uit, had je veel vrije tijd en overal tijd voor.

En s'nachts was het altijd rustig op de weg , ( dat is ook een beetje veranderd , hoor nou weleens dat er om 00:00 nog ergens een file staat), als ik nog effe radio ligt te luisteren op bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
bezint eer ge begint...

Als je door lawaai oid maar 3 a 4 uren hebt kunnen slapen is de nacht

ingaan en weten dat je de eerste 12 uren nog niet thuis bent geen

prettig vooruitzicht.

Gewoon doen zou ik zeggen, je kan altijd weer wat anders zoeken

als t je niet bevalt.

Hier had ik ook weleens last van, zeker als het lekker warm is in de zomer is het best moeilijk om genoeg slaap te krijgen.

En in de nacht wordt je inderdaad toch wat eerder vemoeid. Alsik 12 uur gewerkt had in de nacht as ik best wel kapot maar als ik 12 uur overdag kan ik zo nog een aantal uurtjes maken zonder probleem.

Rustig was het wel ja snachts op de weg na een uurtje of 10 en tot een uurtje of 4 want dan begint het toch al weer drukker te worden op de weg en om 5 uur kan je ook alweer in een file staan das pas kut na een nachtje scheuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb ook fulltime in de nacht gereden en het heeft absoluut zijn charme. Je ziet de zon ondergaan en weer opkomen en dat is in de zomer prachtig. Daar genoot ik van. Net als de rust op de weg, je kunt tenminste door rijden.

Maar ik merkte wel dat het absoluut zijn keerzijde heeft. Het voelde heel raar als het weer licht werd en ik was 's winters wat neerslachtiger, bij gebrek aan daglicht.

Maar goed, het verdiende, dankzij de toeslagen best lekker. Al zou ik het niet snel weer willen doen, want het is best zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden