[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlander verongelukt in Duitsland


jopse

Recommended Posts

  • Forumlid
Flauwekul! Ik rij ook veel in Duitsland, en ook met een digitach!

Ik heb altijd parkeerplaats, en dus niet op de afrit.

Je moet ook niet tot op het laatste minuutje rijden, en bovendien weten waar je goed kan parkeren.

Meestal op een autohof, of op een ind. terrein, maar zeker niet zo.

Hij had voldoende mogelijkheden om eerder te stoppen, maar als je niet verder kijkt, dan de kleine parkeerplaatsen langs de snelweg, kom je dus zo te staan.

Ik rijd ook veel Duitsland. Als je vroeg begint en vroeg stopt heb je wel plek ja. Maar Als ik om 9u begin sochtends en ik kan tot 22u savonds mijn rijuren opmaken, moet ik dan om 18u al stoppen?

Je hebt deels gelijk hoor, maar heb het ook regelmatig dat het echt niet lukt om nog wat te vinden,ook al is het nog vroeg. En op een ind terrein sta ik sowieso niet of het moet bij de klant zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
De Duitse overheid weet heel goed dat er wat gedaan moet worden, ze zijn ook al met man en macht de parkings groter aan het maken, met als gevolg dat er momenteel langs de A3 en A61 tal van parkeerplaatsen gesloten zijn wegens werkzaamheden, dus nog minder plek op dit moment.

Vind je dat? Het is al jaren drama, niet alleen in Duitsland hoor. Het duurt allemaal veel te lang en als er dan een parking bij komt kunnen er ook maar een paar staan.

Het probleem wordt alleen maar groter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou als ik dan zie wat voor joekel van een parkeerplaats ze gemaakt hebben op de A3 van wurzburg richting frankfurt.

das een flinke parkeerplaats hoor!

maar wat ik me wel afvraag is, al die plaatsen die er vroeger waren verdwijnen nu ook, en hoeveel plekken zijn er nu extra bijgekomen?

en ja op een parkeerplaats van die grote hadden er eigenlijk wel 2 toiletgebouwen mogen staan, het is nu zo ver lopen als je ongunstig staat, dat je broek nat is voor je er bent ;):D:D

en waarom niet een plek maken en verhuren aan iemand die daar met een patatkar wil staan, gemiste kans vind ik.

moet dat niet zijn aan iemand die bruinebonensoep verkoopt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een vrachtwagen parkeren langs de oprit vind ik nog tot daar aan toe, maar parkeren half op de afrit is wel erg cru. Deze vrachtwagenchauffeur is naar mijn mening direct verantwoordelijk voor het ongeval
Je ziet het regelmatig, ik kies er ook niet voor. Bovendien word je helemaal gek van dat geraas lijkt me als je zo dicht langs de autobaan staat.

Die Fransman die zal wel laat aan de kant hebben gezet, want Duitsland en NA 19u parkeren is al een ramp dus denk dat de Fransman nog later zijn wagen hebben stilgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je ziet het regelmatig, ik kies er ook niet voor. Bovendien word je helemaal gek van dat geraas lijkt me als je zo dicht langs de autobaan staat.

Die Fransman die zal wel laat aan de kant hebben gezet, want Duitsland en NA 19u parkeren is al een ramp dus denk dat de Fransman nog later zijn wagen hebben stilgezet.

Als hij daar de vorige avond was aangekomen om te parkeren had hij plaats genoeg gehad,de avond ervoor was een zondagavond (het ongeval is op een maandagochtend gebeurt )en dan is dit soort parkings meestal verlaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als hij daar de vorige avond was aangekomen om te parkeren had hij plaats genoeg gehad,de avond ervoor was een zondagavond (het ongeval is op een maandagochtend gebeurt )en dan is dit soort parkings meestal verlaten.

Blijkbaar niet, het kan toch zijn dat die parking vol stond ik heb het ook wel eens gezien dat die s'maandags vol staat net als bij de grensovergang bij Venlo. Normaal staat die parkings vol met oost Europese chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben deze week even gestopt op deze parking , en zag de sporen staan

zo ik het kon zien , had de man de auto niet kunnen zien

er zit namelijk een raare knik in de bocht richting de parking met een boom/ struiken

er voor ..

Golf rijder heeft de vrachtauto nooit zien staan naar mijn idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

...ik hoor zelfs verhalen dat ze de teveel gebruikte diesel zelf moeten betalen:D

Was toen die tijd ook zo met die jongens uit het oostblok van Kralowetz uit Bindenmark.:ja: Die jongens mochten ook de belkosten van de autotelefoon betalen, ook al belde ze met de planning:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben deze week even gestopt op deze parking , en zag de sporen staan

zo ik het kon zien , had de man de auto niet kunnen zien

er zit namelijk een raare knik in de bocht richting de parking met een boom/ struiken

er voor ..

Golf rijder heeft de vrachtauto nooit zien staan naar mijn idee

Natuurlijk wel achteraf gepraat, maar hoe zat het ook weer? Je moet je auto tot stoppen kunnen krijgen over de afstand die je kunt overzien en vrij is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Natuurlijk wel achteraf gepraat, maar hoe zat het ook weer? Je moet je auto tot stoppen kunnen krijgen over de afstand die je kunt overzien en vrij is?

ja en dan rij je al niet meer zo hard kom je de bocht staat daar een truck met zn oplegger nog half op de weg .

want ze staan tegen woordig overal te slapen , op de vlucht strook

op van die specialle stroken die ze aan waar als je pech hebt even un beetje veilig kan staan.

maar dat gaat niet wandt dan staat daar weer een buitenlander .

en als je wilt parkeeren op een parking in duitsland moet je dr om 2 uur al staan :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woensdagmorgen om 700 uur was het ook weer raak aan Shell ostetal (bij Sittensen) daar klapte een Iveco achter op een koelwagen die geparkeerd stond, gevolg was dat de Ivecobestuurder moest worden uitgezaagd.

Ja die heb ik ook zien staan, een witte Iveco. Kwam er voorbij. Denk niet dat die man het overleeft heeft. Stond meteen vooraan als je de parking op kwam. Was nog niet eens op de parking zelf, maar op de uitvoegstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zal toch wel iemand wakker worden in de Duitse regering, op veel industrieterreinen mag je niet meer staan omdat er geen sanitair is en de str... overal lag, maar nu rijden ze elkaar en zichzelf dood op de parking, het is een wedstrijd geworden wie nog een parking krijgt.

Deze week weer eens Duitsland gereden, heb er eens op gelet om 17:00 waren er al parkings vol (die met sanitair) om 19:00 heb ik zelf 3 parkings over moeten rijden om een plek te krijgen, en dat was niet in een vak maar dwars er achter, en ik was de laatste auto die redelijk normaal kon staan, s'morgens stonden het tot op de autobaan, zowel oprit als afrit.

Autohof is een optie, maar ook die zijn ooit vol, en je moet er betalen en ik eet mijn eigen eten (moet ik voor de cholesterol nou ja moet, het is beter voor me :ja:), mijn bedrijf vergoed de kosten voor parkeren niet tenzij het nodig is voor de veiligheid, dat is bij bulk dus nooit!!! Een Pool, Bulgaar, Let etc. in die landen vergoeden ze dus al helemaal niets, ik hoor zelfs verhalen dat ze de teveel gebruikte diesel zelf moeten betalen:D

Dat eerste zijn ze al hard mee bezig, parkeerplaatsen worden groter en er komen EXTRA parkeerplaatsen voor ons.

En betreft het vroeg volle parkings dat is al jaren aan de gang en het telkens maar vroeger helaas. Nee parkeren in Duitsland is een drama als je laat bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Natuurlijk wel achteraf gepraat, maar hoe zat het ook weer? Je moet je auto tot stoppen kunnen krijgen over de afstand die je kunt overzien en vrij is?

mee eens herman , maar als je er eens langs komt , doe maar eens een plas pauze daar

zie je wel wat ik bedoel

wil niks goed praten verder . auto reed te hard , vrachtauto stond verkeerd ..

dat in combinatie met raar knikje + bomen / struiken ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is inderdaad wel schrijnend met die parkeerplaatsen. Ik ben "gelegenheidsrijder" (volg een studie en rij af en toe een rit bij een bloemenrijder, daarnaast werk ik bij een carosseriebedrijf waar ik auto's verplaats en andere hand en spandiensten verricht) en dan rijden we op de heen en terugweg vooral savonds en snachts. Als je dan ziet hoe overvol die parkeerplaatsen staan dan vraag je je toch serieus af of ze nooit eens metingen hebben gedaan of iets dergelijks. Vooral bij de grens (De Lutte (A1) wat toch een aardig grote parkeerplaats is) staat het tot ver op de op en afrit en soms zelfs op de vluchtstrook. Gelukkig rijden we in een keer door tot aan de plaats waar we de auto's overladen dus hoeven we alleen een keer te stoppen om te wisselen van bestuurder. Maar er wordt nu wel hard aan gewerkt, laatst ging ik weer een keer mee na 3 maanden niet te hebben gereden en op raststatte "dammer berge" wisselen we altijd van bestuurder. Ik kwam er ongeveer om 22.30 aan en ik dacht "wow" dat is mooi geworden. Het is inmens uitgebreid naar 3 of 4 rijen parkeerplaatsen en je kan er aan alle kanten uit door middel van een rotonde. Er waren dus ook nog zat plekken vrij. Dus mocht je een keer op de A1 richting Bremen zitten dan kun je daar goed terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zal toch wel iemand wakker worden in de Duitse regering, op veel industrieterreinen mag je niet meer staan omdat er geen sanitair is en de str... overal lag, maar nu rijden ze elkaar en zichzelf dood op de parking, het is een wedstrijd geworden wie nog een parking krijgt.

Deze week weer eens Duitsland gereden, heb er eens op gelet om 17:00 waren er al parkings vol (die met sanitair) om 19:00 heb ik zelf 3 parkings over moeten rijden om een plek te krijgen, en dat was niet in een vak maar dwars er achter, en ik was de laatste auto die redelijk normaal kon staan, s'morgens stonden het tot op de autobaan, zowel oprit als afrit.

Autohof is een optie, maar ook die zijn ooit vol, en je moet er betalen en ik eet mijn eigen eten (moet ik voor de cholesterol nou ja moet, het is beter voor me :ja:), mijn bedrijf vergoed de kosten voor parkeren niet tenzij het nodig is voor de veiligheid, dat is bij bulk dus nooit!!! Een Pool, Bulgaar, Let etc. in die landen vergoeden ze dus al helemaal niets, ik hoor zelfs verhalen dat ze de teveel gebruikte diesel zelf moeten betalen:D

zit hier ook niet een beetje het probleem .

ik bedoel eigenlijk dat je op een autohof moet betalen .

toen er nog weinig een ping hadden gingen er veel naar het autohof .

je betaalde en dat werd weer verrekend met het eten en douchen ect .

maar nu heb de chauffeur koelkast ping ,tv dvd laptop en noem maar op .

en daar is niks mis mee hoor ..zo bedoel ik het niet ,tijden veranderen .

maar eerder ging je ook voor de gezelligheid er naar toe .

maar doordat dat allemaal wegvalt omdat je dus meer keuze heb gaan ze niet meer naar een autohof .daarom gaan er meer langs de autobaan staan .dat kost niks als je zelf alles bij je hebt .maarja dat is mijn mening dus zal het wel niet goed hebben .

hoeveel echte chauffeurs cafe s zijn er nog .ook omdat er steeds meer autobanen gebouwd worden .neem de keet tussen heerde en epe was vroeger een goed cafe .

heeft het ook anders moeten doen , spelen ze nu bingo avonden .die echt allen van de chauffeur leefden worden steeds minder .. gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Autohof is een optie, maar ook die zijn ooit vol, en je moet er betalen en ik eet mijn eigen eten (moet ik voor de cholesterol nou ja moet, het is beter voor me :ja:), mijn bedrijf vergoed de kosten voor parkeren niet tenzij het nodig is voor de veiligheid, dat is bij bulk dus nooit!!! Een Pool, Bulgaar, Let etc. in die landen vergoeden ze dus al helemaal niets, ik hoor zelfs verhalen dat ze de teveel gebruikte diesel zelf moeten betalen:D

In ieder geval ga je niet op een autohof staan zonder dat je naar binnen gaat. Dat vind ik helemaal kansloos.(Ik bedoel dat je dan een plek bezet houd voor iemand die wel naar binnen wil) Kom je ergens, zitten er 5 man binnen en wel de parking vol... Daarom vind ik betalen bij parkeren, verrekenen bij het eten een strak plan:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Dat gehang op parkeerplaatsen direct langs de snelweg moet je bevallen. Maar het is niks en het zal nooit wat worden. Je moet gewoon eens van de snelweg gaan. In veel gevallen heb je al op tien, vijftien minuten rijden de meeste mooie en rustige plaatsen om te rusten en is er ruimte voor een santaire stop, douche en meer. Kortom, neem de tijd eens voor je zelf en vermijd dit soort rampzalige plaatsen. Over het onveilige is iedereen het wel eens, maar het is er ook vaak zo ontzettend smerig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden