[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nederlander verongelukt in Duitsland


jopse

Recommended Posts

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Wie moet het dan doen ?

Ze hebben er zelf voor gekozen en weten dat ze zoiets voor de kiezen kunnen krijgen !

Idd. Je weet van te voren wat je allemaal kunt meemaken:ja:, waarom trouwens persé bij de vrijwillige brandweer, de professionele brandweer word ook op zulke dingen afgestuurd toch?:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Idd. Je weet van te voren wat je allemaal kunt meemaken:ja:, waarom trouwens persé bij de vrijwillige brandweer, de professionele brandweer word ook op zulke dingen afgestuurd toch?:confused:

Maakt niks uit wie deze klus klaart er is geen onderscheid tussen beroeps en vrijwilligers tijdens een brand/hulpverlening

Ik kan niet uitmaken uit dit verhaal of het om vrijwilligers ging maar waarschijnlijk waren die het dichtste bij de plaats van het ongeluk .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit soort ongevallen gebeuren nu eenmaal en het is verschrikkelijk voor de mensen die er bij betrokken zijn,zoals de familie van het slachtoffer en de chauffeur die daar geparkeerd stond.

Gelukkig hebben wij hier op het forum mensen die er verstand van hebben en de oorzaak hebben achterhaald en de schuldige al hebben aangewezen.

Maar,als ik in die Fransman z'n plaats was geweest had ik m ook zo weg gezet,

Met licht aan,dat wel natuurlijk,ik ga er van uit dat hij dat ook gedaan heeft.

Hij stond p.s.v.r. behoorlijk rechts,en men kon er behoorlijk langs.

Hij stond beroerd,dat is zeker,maar wat wil je dan?door rijden naar de volgende parking?

goed ,maar die zal ook wel vol staan,zoals overal in Duitsland.

Dan de daar op volgende??en als ik intussentijd in slaap val en op een stilstaande file knal,zoals die Belg een paar dagen daarvoor,

Dan ben ik ook een lul zeker,,ik had op tijd moeten stoppen.

Waarom die Framboos daar geparkeerd heeft weten we niet,wat we wel weten is dat die Nederlandse bestuurder de uitvoegstrook heeft genomen en met onverminderde hoge snelheid de parking is op gereden en daar zonder remmen op die oplegger geknald is.

Bron:

http://www.rp-online.de/niederrheinnord/geldern/nachrichten/wachtendonk/Toedlicher-Unfall-auf-dem-Parkplatz-Tomm-Heide_aid_989006.html

Wat de reden daar van is weten we niet en dat kan hij ons ook niet meer vertellen.

Parkeren is in Duitsland(en niet alleen daar) een probleem en ik zou iedereen op het forum,cdie nooit in duitsland komt, eens willen uitnodigen om daar zelf eens een paar keer s,nachts of s,morgens vroeg een plaatsje te gaan zoeken,want het is wel erg gemakkelijk om die chauffeur(Framboos in dit geval) al aan de paal te nagelen zonder dat wij weten wat de feiten zijn.

groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, Peter is eeb wijs persoon.

Hier zomaar een artiekel dat die nederlander niet de enige is die dag....

http://sofiaecho.com/2009/06/22/739298_bulgaria-leads-eu-in-traffic-deaths

Vorig jaar waren er 39.000 verkeers doden in de EU, dat is ongeveer 800 per week.

Hier is het t zelfde nummer ongeveer, maar minder inwoners.

http://www.nhtsa.gov/

De hulp verleners zien het dagenlijks, ook de agent die jouw aanhoud zag gisteren misschien een hele familie dood in een ongeluk.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar het zijn ook maar mensen he.... Die slapen wel een nachtje slecht denk ik..

Tuurlijk heb je helemaal gelijk aan tis maar net hoe het in de bovenkamer is op dat moment,een ander komt thuis en gaat rustig verder met de warme prak bij wijze van spreken (die dan inmiddels wel afgekoeld is )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zorg eerst maar eens dat je het rijbewijs over 3 jaar haalt en dan praten we wel eens verder. ;)

Zeg nooit nooit......Iedereen maakt wel eens fouten.

Het rijbewijs haalt? ik ben gewoon in bezit van b,be,c en ce met chauffeursdiploma hoor... wat zou ik hier anders doen? en waarom zou ik dan een vreemde auto als avatar nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt niks uit wie deze klus klaart er is geen onderscheid tussen beroeps en vrijwilligers tijdens een brand/hulpverlening

Ik kan niet uitmaken uit dit verhaal of het om vrijwilligers ging maar waarschijnlijk waren die het dichtste bij de plaats van het ongeluk .......

Tuurlijk weet ik dat het te verwachten is als je vrijwillig/beroeps brandweerman/vrouw bent, ik bedoel alleen dat het geen pretje is om te doen en daarmee dat ik respect heb voor die mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi voor jou dat jij je rijbewijzen en je chauffuersdiploma hebt......maarre ik had tegen KEVINvB en niet tegen jou.

Ahhhh, excuses excuses, dacht te lezen dat je het tegen mij had. Is ook zo vervelend dat ene karakertje verschil in de namen:p Hij is toch ook chauffeur, aangezien die op z'n avatar achter het stuur zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik bemoei me niet vlug met discussies die gaan over ongelukken, het is meestal gewoon speculatie, maar ik kan het bij deze toch even niet laten.

Hoezo speculatie in dit geval? Er staat toch een foto bij met de positie van de vrachtwagen, en naar mijn stellige overtuiging hoort dit stuk van de afrit nog gewoon bij de snelweg. Mocht ik daarin mis zitten, dan moet je het me zeggen.

En zeker, er zullen te weinig parkeerplaatsen zijn, maar zeg zelf Ger, had jij hem zo neergezet voor de nacht. Ik denk het niet, jij was veel te bang geweest dat er 1 op zou knallen. Wat je zelf ook al aangeeft als je 5 parkings verder rijdt. Dan ben je al wel van dit soort C-keuze plekken voorbij gekomen.

Hoe is het met de autohofen, vanaf welke tijd staan die vol? Scheelt dat nog met de snelweg parkeerplekken, niet heel veel zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb het filmpje nu voor de 3e keer bekeken, ja ik denk dat ik hem zo weggezet had als ik bij parking 5 aan kom en ik aan of al over mijn tijd zit. Natuurlijk slaap ik dan belabberd maar je moet iets, en je kunt die agent die 15 dagen later de kaart controleerd vertellen wat je wil als hij zegd dat je fout zit dan betaal je, en zo als ik al gezegd heb, en met mij meerderen er is plaats zat langs, dit is een samenloop van omstandigheden.

D'r heeft ook nooit iemand iets gezegd dat het verkeer er niet meer langs kan. Gaat om een stukje gevaarzetting. Als het op de Duitse parkeerplaatsen dagelijkse kost is om zo te parkeren, dan mag de Duitse overheid zich wel n's gaan afvragen of niet zij degenen zijn met bloed aan de handen. In dit geval was het wel een "samenloop van omstandigheden" met dodelijke afloop.

Maargoed laten we over de directe oorzaak, snelheid maar niet teveel speculeren. Ook weten we niet of de Fransman verlichting aan had. In dat opzicht beter om niet te oordelen idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt soms weinig keuze in duitsland + digitale tacho .............

Flauwekul! Ik rij ook veel in Duitsland, en ook met een digitach!

Ik heb altijd parkeerplaats, en dus niet op de afrit.

Je moet ook niet tot op het laatste minuutje rijden, en bovendien weten waar je goed kan parkeren.

Meestal op een autohof, of op een ind. terrein, maar zeker niet zo.

Hij had voldoende mogelijkheden om eerder te stoppen, maar als je niet verder kijkt, dan de kleine parkeerplaatsen langs de snelweg, kom je dus zo te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
D'r heeft ook nooit iemand iets gezegd dat het verkeer er niet meer langs kan. Gaat om een stukje gevaarzetting. Als het op de Duitse parkeerplaatsen dagelijkse kost is om zo te parkeren, dan mag de Duitse overheid zich wel n's gaan afvragen of niet zij degenen zijn met bloed aan de handen. In dit geval was het wel een "samenloop van omstandigheden" met dodelijke afloop.

Maargoed laten we over de directe oorzaak, snelheid maar niet teveel speculeren. Ook weten we niet of de Fransman verlichting aan had. In dat opzicht beter om niet te oordelen idd.

En wie zegt of die Fransman wel verlicht moest staan daar,het ongeval is rond 07.00 uur gebeurt en misschien was hij zojuist gestopt voor een sanitaire stop ofzo.

Het was tenslotte een koeler van een bedrijf dat verse groenten verhandelt,het wil dus helemaal niet zeggen dat de chauffeur hier zijn nachtrust heeft gemaakt op deze parking.

Het ongeval gebeurde op maandagochtend en de ervaring leert dat er dan altijd nog wel een plaatsje is,zo dicht bij de grens met Nederland.

Misschien heeft die man in die Golf zich vergist en gedacht dat hij al bij een afslag was en i.p.v met hoge snelheid de afslag te nemen op volle snelheid de parking op gereden is,met alle fatale gevolgen vandien.

Zou zo maar kunnen,laat ik ook eens wat speculeren.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het filmpje nu voor de 3e keer bekeken, ja ik denk dat ik hem zo weggezet had als ik bij parking 5 aan kom en ik aan of al over mijn tijd zit. Natuurlijk slaap ik dan belabberd maar je moet iets, en je kunt die agent die 15 dagen later de kaart controleerd vertellen wat je wil als hij zegd dat je fout zit dan betaal je, en zo als ik al gezegd heb, en met mij meerderen er is plaats zat langs, dit is een samenloop van omstandigheden.

Heb het filmpje ook maar eens bekeken. Dacht eerst dat er een vrachtwagen achterop was gereden bij een andere.

Als ik zie hoe die vrachtwagen geparkeerd staat, is dat toch niet abnormaal? Er staan er wel eens erger geparkeerd. Zo veel parkeerplaatsen zijn daar niet, en als Fransoos zijnde zal hij al helemaal geen risico nemen. Zie er weinig verkeerds aan. Dat hij niet in een vak staat.... Als bij een pomp de gewone parkeerplaatsen vol zijn, wordt toch ook achter die vrachtwagens geparkeerd. Je moet wat met digitacho en te weinig parkeerplaatsen.

Van de week reed ik bij Lingen, vrachtwagen ervoor met 60, toen was er een pkw die bij die parking bij Lingen met dat eettentje via de parking alles in ging halen. Die scheurde met ruim 70 over de parking en ging alles voorbij. Tsja.... Wil er geen link mee leggen met dit ongeluk, maar wil het toch wel effe kwijt. Geduld is een schone zaak tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van de week reed ik bij Lingen, vrachtwagen ervoor met 60, toen was er een pkw die bij die parking bij Lingen met dat eettentje via de parking alles in ging halen. Die scheurde met ruim 70 over de parking en ging alles voorbij. Tsja.... Wil er geen link mee leggen met dit ongeluk, maar wil het toch wel effe kwijt. Geduld is een schone zaak tegenwoordig.

Gister nog , bij emmeloord . ik was aan het inhalen ( en die van mij rijd dik 93 km/h , dus ging niet langsaam ) kwam er iemand met een bloed gang over de vluchtstrook , hij / zij kon niet zien of er wat op de vluchtstrook stond ,

als zo iemand dan iets raakt ...:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden