[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

sportieve rijstijl of verkeershufter?


Gast

Recommended Posts

Vandeweek zat ik een blaadje te lezen. Een man mocht proefrijden in een personenauto met de nodige pk's. Hij vond dat wel fijn, en bevestigde dat met de uitspraak: "ik hou wel van stevig doorrijden".

Stevig doorrijden... Je kan een Ferrari met 350 pk hebben, maar je mag toch maar 120? De halve Randstad staat altijd vast met files, hoe wil je dan stevig doorrijden? Ik dacht er verder over na, en eigenlijk ben ik niet zo blij met mensen met een te sportieve rijstijl.

Ben je bijvoorbeeld bij onderstaande opmerkingen een sportieve rijder, of ben je een verkeershufter? :

-op een 80 weg rij ik 's-avonds 120. Ik rij die weg elke dag, dat gaat makkelijk.

-als 2 vrachtwagens elkaar met 1 km per uur verschil in halen, ga ik er gewoon via de vluchtstrook voorbij, ben er in 5 seconden voorbij.

-afremmen voor drempels? Ik heb de beste schokbrekers die er zijn, en keek vroeger altijd the Dukes of Hazard. Gewoon met 60 over die drempel. Gaat best

-oranje bij het verkeerslicht? Effe het gas erop, en ik haal het makkelijk.

-30 km zone bij een school? Ik heb een sportuitlaat op m'n auto, die kinderen horen me wel aankomen, moeten maar aan de kant gaan. Een fietser gaat al 30 km per uur.

-bij stoplicht staat vrachtwagen vooraan voor rechtdoor, ik ga in het vak voor linksaf staan, maar als het groen is, geef ik een spuit gas, en ga mooi rechtdoor. Hinder ik toch niemand?

Zo kun je ver doorgaan met voorbeelden. Zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen een sportieve rijstijl en een verkeershufter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je in een inhaalverbod rijd, en er rijd een andere vrachtwagen streep 80, of misschien nog beter 79km/u. en jij ben bezig om die dag nog een paar adressen telossen.

is die bestuurder dan een nette chauffeur, of een #@%& die de boel ophoud?

of met de vakantietijd weer in aantocht. een caravanrijder die voor je zit met 70km/u in een inhaalverbod. want zover ik weet is de minimale snelheid op de snelweg 60km/u, en maximaal 80km/u. ben jij dan de nette beroepschauffeur, of de hufter in een vrachtwagen?

het leven zit vol vragen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je in een inhaalverbod rijd, en er rijd een andere vrachtwagen streep 80, of misschien nog beter 79km/u. en jij ben bezig om die dag nog een paar adressen telossen.

is die bestuurder dan een nette chauffeur, of een #@%& die de boel ophoud?

of met de vakantietijd weer in aantocht. een caravanrijder die voor je zit met 70km/u in een inhaalverbod. want zover ik weet is de minimale snelheid op de snelweg 60km/u, en maximaal 80km/u. ben jij dan de nette beroepschauffeur, of de hufter in een vrachtwagen?

het leven zit vol vragen. ;)

Dat bedoelde ik Willem! Als ik het topic "wel of niet vrijwillig gas los bij inhalen" bekijk, hoeveel reacties, en hoe dat dat leeft. En dat zelfs beroepschauffeurs daar lijnrecht tegen over elkaar staan... Daarom die voorbeelden van mij hierboven. Dat met die school was misschien niet zo'n geschikt voorbeeld. Maar het verschil is klein he. En zo is het zoals jij beschrijft ook he. Rij op de B213 van Nordhorn naar Cloppenburg. Wanneer doe je het goed? Rij je 65, dan ben je een slome zak. Rij je 85, dan ben je in overtreding, en dan ben je die klote vrachtwagenchauffeur die alle regels aan z'n laars lapt. Bizar eigenlijk he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je in een inhaalverbod rijd, en er rijd een andere vrachtwagen streep 80, of misschien nog beter 79km/u. en jij ben bezig om die dag nog een paar adressen telossen.

is die bestuurder dan een nette chauffeur, of een #@%& die de boel ophoud?

of met de vakantietijd weer in aantocht. een caravanrijder die voor je zit met 70km/u in een inhaalverbod. want zover ik weet is de minimale snelheid op de snelweg 60km/u, en maximaal 80km/u. ben jij dan de nette beroepschauffeur, of de hufter in een vrachtwagen?

het leven zit vol vragen. ;)

Reactie op het vet gedrukte stukje.

Een voertuig mag op de snelweg als hij minimaal 60 KAN en MAG.

Personenauto's met aanhangers, dus ook caravans, mogen sinds een jaar 90.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat bedoel ik S&S. als er iemand met de vrachtwagen 61km/u op de snelweg rijd. in het inhaalverbod. dan doet die wettelijk niks fout.

persoonlijk zou ik hem dan uit de auto willen trekken, en ......

60 rijden langs een school waar 30km/u geld gaat ook best. alleen word het anders als je eigen kind op die school zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandeweek zat ik een blaadje te lezen. Een man mocht proefrijden in een personenauto met de nodige pk's. Hij vond dat wel fijn, en bevestigde dat met de uitspraak: "ik hou wel van stevig doorrijden".

Stevig doorrijden... Je kan een Ferrari met 350 pk hebben, maar je mag toch maar 120? De halve Randstad staat altijd vast met files, hoe wil je dan stevig doorrijden? Ik dacht er verder over na, en eigenlijk ben ik niet zo blij met mensen met een te sportieve rijstijl.

Ben je bijvoorbeeld bij onderstaande opmerkingen een sportieve rijder, of ben je een verkeershufter? :

-op een 80 weg rij ik 's-avonds 120. Ik rij die weg elke dag, dat gaat makkelijk.

meer dan 30 te hard is een indicatie voor een acociale rijstijl

-als 2 vrachtwagens elkaar met 1 km per uur verschil in halen, ga ik er gewoon via de vluchtstrook voorbij, ben er in 5 seconden voorbij.

zowieso verkeershufter, mag gewoon niet. Wat als er een auto met gezinnetje net is gestrand op die vluchtstrook....

-afremmen voor drempels? Ik heb de beste schokbrekers die er zijn, en keek vroeger altijd the Dukes of Hazard. Gewoon met 60 over die drempel. Gaat best

dat moet iedereen zelf weten. Is net hoe zuinig je op de auto bent.

-oranje bij het verkeerslicht? Effe het gas erop, en ik haal het makkelijk.

dat doe ik ook, maar probeer het af te leren

-30 km zone bij een school? Ik heb een sportuitlaat op m'n auto, die kinderen horen me wel aankomen, moeten maar aan de kant gaan. Een fietser gaat al 30 km per uur.

overdag: asociaal

-bij stoplicht staat vrachtwagen vooraan voor rechtdoor, ik ga in het vak voor linksaf staan, maar als het groen is, geef ik een spuit gas, en ga mooi rechtdoor. Hinder ik toch niemand?

in dit geval: asociaal

moment van baan wisselen afstemmen op het overige verkeer: moet kunnen

Zo kun je ver doorgaan met voorbeelden. Zoveel verschil zit er volgens mij niet tussen een sportieve rijstijl en een verkeershufter.

Goed punt, merk bij me zelf dat ik wel n's dicht op de grens zit.

Ik heb 1 bepaalde verkeerssituatie die ik vaak met de personenauto meemaak, en waar ik vond dat ik ongemerkt wel iets asocialer werd:

Afritje van een autoweg, 2 banen voor linksaf. Waarbij alleen de rechtse doorloopt en de linker overgaat in het voorsorteervak om autoweg in tegengestelde richting op te gaan.

Nou gebruik ik die linkse strook alleen als er rechts een rij staat van 2 of meer auto's. Beetje anticiperen op het verkeer op de doorgaande weg, linksafstaan, meteen naar rechts opschuiven, en je zit niemand in de weg.

Komt het een x voor dat er slecht 1 auto stond, ik erachter, laat die pipo 2 mogelijkheden onbenut om over te steken. Inmiddels staat er ook een auto links naast ons. Rechtse auto neemt een "vrachtwagenbocht", de linkse gaat heel sloom kort door de bocht, en ik druk hem er tussendoor, toedeloe, 1 van de twee toeterde toen. Hoewel ik niemand in de weg zat, kon dat eigenlijk echt niet. Die 3e strook is er namelijk niet.

Zal ik niet zo gauw weer doen. Was "ultiem sportief" of toch "beetje asociaal";)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier wil ik ook wel even op reageren.

Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen een sportieve rijstijl en een verkeershufter. Zoals hier al eerder is gezegd, versta ik onder een sportieve rijstijl snel optrekken bij de stoplichten, altijd de maximale snelheid rijden of max 10 kilometer daarboven, vlotjes door de bocht en meer van dat soort dingen.

Onder een verkeershufter versta ik bumperkleven, 80 kilometer per uur rijden door 30 zones, op het laatste moment invoegen bij ritsen, altijd maar op de linkerbaan blijven hangen terwijl er rechts genoeg plek is, op het laatste moment de afrit halen door van de linkerbaan in één keer naar rechts te gaan en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Ik zie mijzelf als een bestuurder met een sportieve rijstijl. Maar ik ben lang niet een verkeershufter! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier wil ik ook wel even op reageren.

Ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen een sportieve rijstijl en een verkeershufter. Zoals hier al eerder is gezegd, versta ik onder een sportieve rijstijl snel optrekken bij de stoplichten, altijd de maximale snelheid rijden of max 10 kilometer daarboven, vlotjes door de bocht en meer van dat soort dingen.

Onder een verkeershufter versta ik bumperkleven, 80 kilometer per uur rijden door 30 zones, op het laatste moment invoegen bij ritsen, altijd maar op de linkerbaan blijven hangen terwijl er rechts genoeg plek is, op het laatste moment de afrit halen door van de linkerbaan in één keer naar rechts te gaan en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)Ik zie mijzelf als een bestuurder met een sportieve rijstijl. Maar ik ben lang niet een verkeershufter! :ok:

Er is daar zeker een verschil tussen, maar als ik sommige piloten zie vliegen met bestelwagens???!!!

Dat heeft niets met "sportief" te maken maar gewoon met a-sociaal. Zie ook vaker 's morgens zo'n sprintertje ( zelfde als jouw avater) rijden. Nou nou nou :zegtniets::zegtniets:

Dat er bepaalde bedrijven snel moeten zijn, ok niets mis mee. Als ik de kratten, die achterin staan, gewoon tegen de zijkant hoor knallen en zo'n wagentje komt mij voorbij binnen de bebouwde kom met >60km. per uur dan vraag ik het me toch af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo heb ik nog steeds het idee, dat elke "auto van de zaak" verplicht moet worden zoveel procent reclame te dragen. Bij bedrijfskleding zit hier al een verplichting op, laat dit met die leasebakken hetzelfde zijn. Ik denk dat het dan ook weer wat rustiger zal gaan worden op de wegen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een beetje vlot doorrijden doe ik zelf ook, in principe kan ik met mijn bakwagen met luxe auto's meekomen.

Ik snap enkel niet die trappers, vliegt mij en anderen voorbij met 89 terwijl ik en anderen 85 rijden. Natuurlijk gewoon voor een auto gooien die dan vol in de ankers moet niet eens wachten op ruimte en gelijk er 15-20 auto's achter zitten vervolgens ja daar gaat het om 5 kilometer later van de snelweg af te te gaan.

Tijdswinst 0

Irritatiefactor voor automobilisten een 9

Bij de stoplichten op dezelfde afslag kom ik ze 9 van de tien keer weer tegen, en blaast ze zo weer voorbij op de linkerbaan gewoon netjes met de luxe wagens mee :D

wie is dan de hufter en wie is nou de vlotte chauffeur???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelf ben ik van het type sportieve rijder.... Een aantal jaar geleden misschien nog wel af en toe de aso maar ja je wordt ouder, sticht een gezinnetje je kent het wel he ;)

Dat van die reclame is best wel goed. Misschien dat het dan een stukje veiliger wordt op de weg. Al zijn er natuurlijk altijd mensen die het niet interesseert dat ze met reclame rijden.

Zo ook eens een klussenbedrijf waar ik een offerte had lopen voor het verbouwen van de badkamer...

Ik was met de vrachtwagen al lang en breed op de uitvoegstrook van de A35 naar de A1 en meneer moest er zo nodig over de witte punt nog ff tussendoor schieten, ik moest daardoor vol in de ankers. Heb meteen gebeld en hem gezegd dat ie de klus van mijn badkamer op zijn buik kon schrijven en ook waarom:ja:

Hij was not amused

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is daar zeker een verschil tussen, maar als ik sommige piloten zie vliegen met bestelwagens???!!!

Dat heeft niets met "sportief" te maken maar gewoon met a-sociaal. Zie ook vaker 's morgens zo'n sprintertje ( zelfde als jouw avater) rijden. Nou nou nou :zegtniets::zegtniets:

Dat er bepaalde bedrijven snel moeten zijn, ok niets mis mee. Als ik de kratten, die achterin staan, gewoon tegen de zijkant hoor knallen en zo'n wagentje komt mij voorbij binnen de bebouwde kom met >60km. per uur dan vraag ik het me toch af.

Hmm, blijkbaar vind jij dus dat ik een asociale rijder ben? Ben wel benieuwd waar jij dat op baseert. ;)

Binnen de bebouwde kom zie je mij echt niet met 60+ je voorbij gaan ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wat voor bakwagen rijd jij dan?? ik kan echt niet meekomen met luxe wagens:confused:

Scania P230, laat ik wel erbij zeggen dat hij dan nagenoeg leeg is. vandaag ga ik dat niet redden met 8 ton aan handel.

(hmzz) rusttijd weer voorbij, trap em weer an.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden