[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat zou jij doen?


MJPaauwe

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik sta van de week ergens te lossen, wat praten met een ouwe collega. Komt er een andere chauffeur bij staan....die meurt gewoon naar drank, sochtends rond een uur of 9....

Ik een beetje vissen wat die allemaal nog moet doen vandaag, misschien gaat-ie wel zo slapen.....nee hoor, dit nog en dat nog.

Toen ik leeg was, ben ik naar het kantoor gereden en heb het gemeld dat een chauffeur die achter me was naar de drank stonk. De politie is gebeld en er werd direct werk van gemaakt.

Ben ik dan een eikel dat ik dat meld? Ik ben ABSOLUUT tegen drank en verkeer samen maar moest toch wel even nadenken voor ik wist wat ik zou doen. Ik ben benieuwd hoe andere hier over denken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 59
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Het lijkt mij een moeilijke stap, maar ik denk wel de juiste. Stel dat je niks had gezegd en je hoort later dat ie een vreselijk ongeluk heeft veroorzaakt?

Het is nu "vervelend" voor die chauffeur, maar aan de andere kant... had ie maar niet moeten gaan drinken voordat ie moest rijden. Drank en rijden moet je gewoon niet samen willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben zelf geheelonthouder en kan je stap dan ook zeer waarderen.

Het blijft een hele grote stap om te doen (durven eigenlijk) wat jij gedaan hebt, je bent in mijn ogen dan ook moedig en zeker geen matennaaier.

Drank en verkeer gaan gewoon niet samen, we lezen al te vaak ongelukken die gebeurd zijn waarbij drank in het spel is.

In mijn ogen heb je het dan ook goed gedaan, hoe moeilijk die keuze dan ook geweest is voor je.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je bezopen achter het stuur kruipt breng je in mijn ogen met OPZET jezelf en anderen in gevaar, stel die hufter rijdt een heel gezin dood, en jij had niets gezegd?

Kun jij daar mee leven dan? Ik niet!

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je bezopen achter het stuur kruipt breng je in mijn ogen met OPZET jezelf en anderen in gevaar, stel die hufter rijdt een heel gezin dood, en jij had niets gezegd?

Kun jij daar mee leven dan? Ik niet!

Marcel

Nee maar het is makkelijker gezegd dan gedaan kan ik je vertellen.... Heb ook een grote bek,maar ik moest hier toch even over nadenken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee maar het is makkelijker gezegd dan gedaan kan ik je vertellen.... Heb ook een grote bek,maar ik moest hier toch even over nadenken...

Ik snap jou heus wel kerel, tis niet iets dat je zomaar even doet nee, die vent werkt ook voor z`n geld, maar!!, hij had zijn eigen VERANTWOORDELIJKHEID moeten nemen, niet rijden als je gezopen hebt, laten we hopen dat ie er wat van geleerd heeft.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de vraag is: Wat zou jij doen?

Ik persoonlijk had die "collega" daar eerst persoonlijk op aan gesproken, zo van, "kerel je stinkt heftig naar de drank man, zou je zo wel gaan rijden?, had ie gezegd waar bemoei jij je mee!, dan had ik gezegd, mot jezelf weten ezel,maar ik maak er werk van jij spoort nie helemaal.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer niet vlug op sommige berichten maar op deze wil ik wel reageren.

Je hebt er goed aan gedaan om het te melden.

Ook hij moet zijn brood verdienen maar drank en verkeer gaan niet samen.

Ik zit zelf heel veel in de Belziek en als je ziet wat daar s'morgens vroeg al gezopen word (helaas kan ik het geen drinken meer noemen).

Je bent beroeps chauffeur of je bent het niet.

Dus een staande ovatie voor jouw, geweldige actie :ok:

Groetjes Spupke :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gedaan ik mis een ding ik had namelijk ook zijn werkgever gebeld.

als zulke mensen die zich dan chauffeur noemen een ongeval krijgt niet gelijk het ergste maar hij komt dwars over de weg te staan.

resultaat veel ergenis en in de telegaaf weer het was weer een vrachtwagen chauffeur of zoals wij in de telegaaf wel worden genoemt trucker.

en weer een klap voor onze brache.

zulke mensen horen niet achter het stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb in het verleden ook zoiets meegemaakt.

Een "collega" die op zaterdag ochtend rechtstreeks vanuit de kroeg kwam werken.

Heb direct de planning gebeld en gezegd dat meneer straalbezopen op de werf stond en zo wou vertrekken.

Heb hem de sleutels af moeten pakken en er werd een andere collega opgetrommeld.

Ik hoefde hier niet lang over na te denken, en heb me er nog niet een beetje schuldig om gevoeld.

Ik heb ook gewoon tegen de man gezegd dat ik dit ging doen omdat ik het onverantwoord vind, en dan druk ik het nog vriendelijk uit.

Begon meneer te janken en over zijn recente scheiding en bla bla bla.

Ja dan moet je je maar gaan bezuipen en dan op een vrachtwagen stappen:hamer:

Enkele maanden later kom ik de man weer tegen, hij bedankte me.

Hij had hulp gezocht en had het licht gezien.

Mijn actie was daar toch wel de aanleiding toe geweest zij hij.

Hoe het nu met hem gaat weet ik niet, ik hoop goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps de vraag is wat zou jij doen???

In het verleden hebben wij (mijn collega's en ik) een andere collega ook gewaarschuwd voor zijn zui euh drink gedrag en dat hielp niet, totdat hij bij een klant de fles aan zijn mond zette en die klant de baas belde.

op staande voet ontslag, hij mocht zijn auto nog geen meter meer verplaatsen.

Kwam ff hard aan maar wat moet je anders, wachten totdat er slachtoffers vallen.......

:bey::bey: Spupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar vinden jullie het normaal, dat een vrachtwagenchauffeur in een chauffeurscafe, rustig 10 flessen bier op kan zuipen na het eten?

terwijl je als uitbater van het cafe donders goed weet dat die chauffeur 5 uur later weer moet rijden?

Nee Freddie dat vind ik niet normaal, maar die uitbater reageerd dan met het volgend antwoord: het is zijn verantwoording.

En op zich heeft die uitbater daar dan wel gelijk in want anders kun je wel elke tent die drank verkoopt sluiten.

Maar ik typte al eerder: Je bent beroeps chauffeur of je bent het niet.

Ja ik weet het heb makkelijk praten als je zelf geen bier lust, ik ben dus ook de bijna eeuwige BOB :ja:

:bey: Spupke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je hebt naar mijn mening het enige juiste gedaan wat je had kunnnen doen:ok:

Zelf heb ik iets dergelijks ook eens meegemaakt bij een vorige werkgever.

's Avonds kom ik terug op de standplaats waar een, poolse, collega mijn trailer zou overnemen om er mee door te gaan naar zweden.

Hij wachtte mij op bij de poort en toen ie mij vroeg waar of ik de trailer zou af koppelen dacht ik dat ik ff van me stokje ging zo stonk die gast naar alcohol.

Heb ook ff in twijfel gestaan wat ik hier mee aanmoest. Dus nog maar ff niet afgekoppeld en eerst es ff rustig een bakkie koffie gedaan. Toen idd toch maar besloten om naar de planning te gaan en hier melding van te maken.

De collega heeft nooit meer voor deze werkgever gereden....

Voel ik me lullig of kloten? Gemengd gevoel, maar het bovenal zijn eigen schuld geweest en dus kan ik er prima mee leven. Wat al eerder is gezegd, je vergeeft jezelf niet als je moet horen dat er door de betreffende collega een ongeval is veroozaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goed gedaan ik mis een ding ik had namelijk ook zijn werkgever gebeld.

Nou geloof me dat hoef je in dit geval niet te doen, als hij gezopen heeft en de politie heeft dit vast gesteld dan bellen die zijn baas wel!

Jij hebt het enige juiste gedaan wat je kon doen en daar mag je best trots op zijn!!!

Ik had precies het zelfde gedaan ookal had ik daar moeite mee gehad zoals jij dat ook ervaren hebt.

Wat mij betreft verdien je een pluim:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ik dan een eikel dat ik dat meld? Ik ben ABSOLUUT tegen drank en verkeer samen maar moest toch wel even nadenken voor ik wist wat ik zou doen. Ik ben benieuwd hoe andere hier over denken...

Je hebt de enig JUISTE actie ondernomen!!!

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok:

:ok::ok:

:ok:

Ik heb er even iets mooiers van gemaakt :ja:

Een goed gedaan vaantje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je hebt de enig JUISTE actie ondernomen!!!

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok::ok:

:ok::ok::ok:

:ok::ok:

:ok:

Ik heb er even iets mooiers van gemaakt

:ja:

Een goed gedaan vaantje ;)

ben ik volkomen mee eens

juist omdat het je boterham is zou je als beroeps beter moeten weten :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goed gedaan ik mis een ding ik had namelijk ook zijn werkgever gebeld.

als zulke mensen die zich dan chauffeur noemen een ongeval krijgt niet gelijk het ergste maar hij komt dwars over de weg te staan.

resultaat veel ergenis en in de telegaaf weer het was weer een vrachtwagen chauffeur of zoals wij in de telegaaf wel worden genoemt trucker.

en weer een klap voor onze brache.

zulke mensen horen niet achter het stuur.

De politie regelt het verder maar. Ik heb daar niet echt bij nagedacht en het was trouwens een witte auto zonder reclame, dus ja....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de uitbater van het cafe kun je de schuld niet geven,want de chauffeurs zijn allemaal volwassen en weten donders goed dat ze de andere dag weer vroeg de weg op moeten.

kan er geen respect voor opbrengen.

je hebt een grote verantwoordelijkheid,met zo'n grote combinatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de uitbater van het cafe kun je de schuld niet geven,want de chauffeurs zijn allemaal volwassen en weten donders goed dat ze de andere dag weer vroeg de weg op moeten.

kan er geen respect voor opbrengen.

je hebt een grote verantwoordelijkheid,met zo'n grote combinatie.

Ik vind dus als iemand lambezopen is en zn auto instapt en je hebt niet de politie gewaarschuwd je niet HOOFD verantwoordelijk bent, maar als je dan geen schuldgevoel in je donder hebt mankeer je toch wel iets, of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Topactie!!

zo zouden er meer moeten zijn.

Ik drink zelf geen druppel als ik moet rijden, en thuis heel af en toe een een klein beetje. Vind het gewoon niet lekker.

Maar 10 jaar geleden is mijn beste maatje doodgereden nadat hij mij na het stappen had thuisgebracht.

Op zijn terugweg is hij door een dronkenlap frontaal aangereden.

Sindsdien is mijn mening over drank en verkeer heel duidelijk en simpel; Het gaat niet samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden