[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Datums,regels en betrokken autobahnen m.b.t zaterdag rijverbod


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
Doen ze dit nu puur voor de vakantiedrukte of...?

Nee hoor,dit "ferienfahrverbot"is er al sinds 1970 ofzo,en het bekt natuurlijk lekker tegenover "het publiek"dat een vrachtwagen vooral ziet als iets dat vóór hem rijdt en niet beseft dat hij ook voor hém rijdt.

(kwestie van de klemtoon.:D:D)

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Belachelijke verboden! Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand een prent gekregen heeft, vanwege het negeren van een rijverbod op zaterdagmiddag!:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Belachelijke verboden! Ik heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand een prent gekregen heeft, vanwege het negeren van een rijverbod op zaterdagmiddag!:(

Mijn collega werd drie jaar geleden op een zaterdag middag rond 14 uur op de A61 bij Speyer op een kale parkeerplaats stilgezet en mocht,na betaling van een boete,ik geloof iets van € 90,om 19 uur weer verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Overigens mogen ze van mij alle rijverboden afschaffen, dus ook dat van zondag

Van mij mag dat ook,echter dit heeft alles te maken met de wet op de sonntagsruhe:

http://de.wikipedia.org/wiki/Sonntagsruhe

en ik vrees dat dit nooit zal gebeuren,chauffeurs zijn niet de enigen die met een arbeids verbod te maken hebben ,dit schijnt in Duitsland bij wet precies geregeld te zijn wie wel en niet mag werken.

Enige jaren terug was er op TV in Nederland een programma waarin topkok Herman den Blijker een Nederlander,die in Duitsland een kroeg gekocht had,ging helpen z'n toko op poten te zetten.

De heren waren op een zondag druk bezig om de kroeg te verbouwen en na niet te lange tijd verscheen de polizei(die mogen wel werken :D:D)en sommeerde hen de activiteiten ONMIDDELIJK stil te leggen.

En dat zaterdag rijverbod is in veel gevallen belachelijk,als men bepaalde wegen in een bepaalde richting zou afsluiten zou ik daar soms begrip voor kunnen hebben,vb.v. bij grote drukte richting zuiden geen vrachtverkeer,naar het noorden wel.

Alhoewel dit zaterdag rijverbod natuurlijk niet geldt op het gehele Duitse Wegennet,

Toen ik nog reed bij Bas ben ik vele malen op zaterdag,als er een zaterdag rijverbod was,s'morgens rond 11 uur vertrokken in Etten- leur en s'avonds rond 22 /23uur aangekomen in Pfaffenhofen,net voor münchen,helemaal volgens de regels en niks overtreden.

En mijn collega's bij Bas doen dit nog met regelmaat.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn collega werd drie jaar geleden op een zaterdag middag rond 14 uur op de A61 bij Speyer op een kale parkeerplaats stilgezet en mocht,na betaling van een boete,ik geloof iets van € 90,om 19 uur weer verder.

Af en toe moet je geluk hebben, afgelopen maandag stond ik om 0.00 uur op Medenbach, de week ervoor dezelfde tijd 's zongagsavond op Holmoor, boven Hamburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden