[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ervaring met boordcomputers


rene_x

Recommended Posts

  • Forumlid
5 minuten stelen van een chauffeur is bij 20 chauffeurs al een uur

Voor chauffeurs die 100 minuten in een uur weten te draaien, zijn de huidige uurlonen aan de krappe kant.

Op dat soort vaklui moeten transporteurs zuinig zijn. En dus zeker niet ook nog eens aan de minuten gaan lopen morrelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan gewoon als ik mijn pauze gehad heb op "einde" drukken en dan is het einde pauze. Die minuten zie ik ook terug op de status die ik achteraf krijg. En als ik met lossen vergeet hem op lossen te zetten kan ik achteraf als ik weer in de auto kom, die "onbepaalde tijd" altijd nog aanpassen naar "lossen" En als ik heb staan kletsen of een bakkie zou hebben gedaan, kan ik die tijd ook nog gewoon opsplitsen in "lostijd" en "pauze" tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Voorheen ben ik chauffeur geweest, nog nooit met een boordcomputer gewerkt en me er altijd tegen verzet als dit ter sprake kwam. Nu werk ik voor een producent van boordcomputers en bouw deze in.

 

De boordcomputer heeft voor zowel het bedrijf als de chauffeur voordelen. Als chauffeur heb je minder administratie en kans op fouten, bijvoorbeeld verkeerde lading of adres, geen schrijfwerk van urenstaten. Het bedrijf bespaard aanzienlijk op de administratie en heeft meestal de aanschaf er na 2 jaar uit en heeft daarna winst. De planners hebben meer rust want ze kunnen de voertuigen volgen en de planning hierop afstemmen ipv met vrachten te schuiven of de chauffeur te laten trappen omdat deze het anders niet haalt.

 

Lees veel reacties over vooraf verantwoorden. Bij de meeste merken is het vooraf verantwoorden omdat de baas of planner (mogelijk kijkt ook de opdrachtgever mee) real-time kan zien wat je aan het doen ben, meestal wordt dit op een tijdlijn met kleuren of symbolen zichtbaar. Je moet je dus eerst verantwoorden als je bij je laad- of los adres bent zodat dit zichtbaar wordt voor de planner. Dit moet in een bepaalde tijd gebeuren, meestal 3 minuten (in te stellen) anders heb je onverantwoorde tijd omdat je niet aan het rijden ben maar wel wat anders. Lees veel reacties van het niet uitbetalen van onverantwoorde tijd. Dit ligt niet aan de boordcomputer maar aan je baas, gefeliciteerd, je werkt bij een dief. Deze filteren onverantwoorde tijd eruit en vinden dat ze dit niet hoeven uit te betalen. Dat een boordcomputer na een korte rit nog op de vorige verantwoording staat komt door de rangeerlimiet. De meeste boordcomputers staan op 3 kilometer en 3 minuten, daarboven gaat hij pas over op rijden. Daaronder wordt gezien als rangeren, bijvoorbeeld vanaf je aanmeldplek tot de losplaats. Deze waardes kunnen worden gewijzigd en worden bijvoorbeeld voor containervervoer hoger gezet omdat de afstanden op de terminal groter zijn. In een vorige reactie van Minderhout naar Hazeldonk kan een foutieve instelling zijn of een analoge tachograaf die opnieuw is uitgerold en een wegdraaigetal heeft gekregen.

 

Als ik bij een nieuwe klant ben krijg ik meestal negatieve reacties van de chauffeur zoals ze gaan van me stelen en ze houden me in de gaten. Als ik na verloop van tijd weer eens deze chauffeurs zit voor onderhoud of reparatie dan zijn ze positief en roepen soms "maak dat ding eens snel want ik schrijf me helemaal rot". Van de meeste chauffeurs hoor ik dat ze meer overhouden omdat ze per minuut worden betaald. Degene die klagen hebben veel onverantwoorde tijd die ze niet uitbetaald krijgen of hebben vroeger met een vork geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
 Lees veel reacties van het niet uitbetalen van onverantwoorde tijd. Dit ligt niet aan de boordcomputer maar aan je baas, gefeliciteerd, je werkt bij een dief. Deze filteren onverantwoorde tijd eruit en vinden dat ze dit niet hoeven uit te betalen

 

Heb me al eens laten vertellen (door iemand die daar niet om zal liegen) dat er verschillende programma's te koop zijn voor de urenverantwoording via de bc: van 1:1 via 10% stilstand = automatisch pauze tot alle stilstand = automatisch pauze. Over stelen gesproken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid
Op 4-2-2013 om 21:14 zei Karel65:

Voor chauffeurs die 100 minuten in een uur weten te draaien, zijn de huidige uurlonen aan de krappe kant.

Op dat soort vaklui moeten transporteurs zuinig zijn. En dus zeker niet ook nog eens aan de minuten gaan lopen morrelen.

 

:D :ok::zegtniets:

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb geen boordcomputer en wordt niet uitbetaald via tacho....
Wij hebben nu een jaar een bc. Heeft voordelen en nadelen. Er zijn collega's die er zich iets van aantrekken. Ik zet hem op pauze en druk hem uit. Telefoon op stil en kussen knuffelen..... Snappen ze snel genoeg hoor.... Maar ze hebben er een handje van om in je pauze adressen toe te voegen dan gaat hij elke minuut piepen....

Zolang ze er een uur per dag af halen maak ik hem ook. Enne ben er wel achter hoe die werkt. Kan ze in de boot doen waar ze bij staan.... En ze hebben het nog niet door ook. Volgend jaar moet de verloning ook gaan via bc. Gaat om de begin en eindtijd. Dat zijn ze nu aan het glad strijken...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden